Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 http://www.finn.no/finn/realestate/leisure/sale/object?finnkode=42366138 vel vitende om at det er uaktuelt å pusse opp noen som helst de neste 5 årene, bortsett fra helt nødvendige reparasjoner og vedlilkehold som kreves utendørs slik at det ikke gror helt over? Får ikke mulighet til å gå på visning selv med sende slektninger. Tanken er å få vårt eget private sted i området når vi skal besøke slektninger. Slik det er nå føler både jeg og mannen for å få vår egen plass å trekke oss tilbake slik at vi slipper å bo med slektninger i opptil en uka i slengen. Hytta føles også en smule liten med tanke på at to og to barn må dele soverom. Men tanken er ikke å feriere der ved enhver anledning. Nå er det helt og holdning jeg som skal avgjøre om vi skal prøve oss på denne hytta. Men jeg kjenner jeg heller litt mot å droppe det og vente på noen bedre. Hva tenker dere (dere som gidder å ta dere bryet)?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Synes den så veldig sjarmerende ut jeg da. Men dyr til å være så gammel og trenge oppgradering. Anonymous poster hash: 26a56...58b
frk Nilsen Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Fin hytte og veldig fint rundt hytta! Barna har ikke vondt av å dele rom av og til. Har dere lyst og råd kjør på!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Liten? Oi, jeg syntes den var stor til å være hytte Den har potensiale, men var ikke spesielt smakfullt innvendig. Må endel maling til Anonymous poster hash: db9a6...ae3
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Ålreit hytte, men nei, jeg hadde aldri giddet å bruke nesten tre mill og pådra meg vedlikeholdsbehov for å ha et sted å campe mens jeg besøkte slektninger. Det må da finnes hotell, utleiehytter e.l. i området? Du skal være på særdeles mange slektsbesøk før du har bodd på hotell for tre millioner... Anonymous poster hash: 1114f...102
Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2013 Den er kanskje ikke liten, er tross alt en hytte. Men den trenger mye maling, og nytt av både det ene og det andre etter min smak. Er redd jeg kommer til å bruke mye energi på å ergre meg over alt jeg har lyst å gjøre, men ikke ha mulighet før om fem lange år. Så det er da jeg lurer på om jeg har lyst nok på denne hytta. Vet mannen kommer til å trives helt fint, men jeg er litt mer opphengt i omgivelsene rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Jeg syns hytta var fin. Ikke perfekt inni, men litt maling hadde gjort mye og om dere ikke har mulighet til det heller, så hadde jeg kunnet levd med den sånn den er. Jeg hadde vært mest skeptisk til soverommene. Det at barna må dele rom på hytta en gang i blant hadde ikke gjort meg noen ting, men jeg syns ikke det ser ut som det er plass til to enkeltsenger eller en køyeseng på noen av soverommene oppe. De to sengene som sto på det ene rommet så veldig korte ut og på det andre var det jo bare en litt bred enkeltseng. Nede var det jo fint plass til en køyeseng. Anonymous poster hash: 353ee...57b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 man kan bo mange netter på hotell for rentene på ett lån på nesten 3 millioner... Flekkefjord er ikke så eksklusivt... Anonymous poster hash: 4d7d8...d27
Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2013 Ålreit hytte, men nei, jeg hadde aldri giddet å bruke nesten tre mill og pådra meg vedlikeholdsbehov for å ha et sted å campe mens jeg besøkte slektninger. Det må da finnes hotell, utleiehytter e.l. i området? Du skal være på særdeles mange slektsbesøk før du har bodd på hotell for tre millioner... Anonymous poster hash: 1114f...102 Nå er jeg knyttet til området, og hotell er dessverre ikke aktuelt pga familiens gjestfrihet. Har vi egen hytte er det mer naturlig at vi har lyst overnatte i den enn hos dem. Vi tenker ikke så veldig mye økonomi når det kommer til dette hyttekjøpet, men om det er mulig for meg å trives i denne hytta, og om det er til å leve med å ikke en gang få male en liten vegg før det har gått fem år.
Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 30. juni 2013 Mannen falt forresten for selve tomta, at den har strandlinje og en rolig beliggenhet. Jeg sliter mer med selv hytta, innendørs. Det er i hovedsak det jeg lurer på om går an å trives med.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Synes det var en fin plass og en fin hytte jeg.. Litt maling og det hadde vært flottere, og det er jo raskt gjort.. Hvis ikke så er det mange fine hytter til den prisen og mindre i Listerregionen.. Hva med Lista/Kvinesdal/Lyngdal? Anonymous poster hash: 29243...1d6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 Hvorfor må du vente 5 år med å male en vegg? Det koster da ikke mye.. Anonymous poster hash: b5946...d86
Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2013 Hvorfor må du vente 5 år med å male en vegg? Det koster da ikke mye.. Anonymous poster hash: b5946...d86 Det går på kapasitet. Han ønsker ikke at vi skal bruke fridager på å pusse opp en hytte. Spesielt ikke nå som vi har fire relativt små barn. Å leie noen til å gjøre det er heller ikke aktuelt da det er en del arbeid, må følges opp, og hytta står typisk på hodet når vi har tenkt å bruke den.
Tigerpote Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Jeg synes det var en ganske romslig og sjarmerende hytte. Fantastisk beliggenhet! Her kunne jeg glatt feriert innimellom :-) Hvis jeg var stinn av gryn vel og merke. Jeg hadde ordnet på det jeg måtte og malt en god del. Hvorfor må du vente så lenge før du kan gjøre den i stand?
Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #15 Skrevet 30. juni 2013 Synes det var en fin plass og en fin hytte jeg.. Litt maling og det hadde vært flottere, og det er jo raskt gjort.. Hvis ikke så er det mange fine hytter til den prisen og mindre i Listerregionen.. Hva med Lista/Kvinesdal/Lyngdal? Anonymous poster hash: 29243...1d6 Det gjør nok det, mye fint rundt omkring. Men vi har satt en grense på 1 mil fra slektningene. Ellers blir det vel masing om overnatting allikevel, og da er vi like langt.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #16 Skrevet 30. juni 2013 1mil er jo bare 10min kjøring haha Anonymous poster hash: 29243...1d6
Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #17 Skrevet 30. juni 2013 Jeg synes det var en ganske romslig og sjarmerende hytte. Fantastisk beliggenhet! Her kunne jeg glatt feriert innimellom :-) Hvis jeg var stinn av gryn vel og merke. Jeg hadde ordnet på det jeg måtte og malt en god del. Hvorfor må du vente så lenge før du kan gjøre den i stand? Det går på kapasitet. Herr Elsker livet ønsker ikke at vi skal bruke fridager på å pusse opp en hytte. Spesielt ikke nå som vi har fire relativt små barn. Å leie noen til å gjøre det er heller ikke aktuelt da det er en del arbeid, må følges opp, og hytta står typisk på hodet når vi har tenkt å bruke den. Jeg vet jeg kommer til å klø i fingrene på å male det gule soverommet det var grusomt
Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 30. juni 2013 1mil er jo bare 10min kjøring haha Anonymous poster hash: 29243...1d6 Nettopp. Det skal være i nærheten, men langt nok til at de ikke orker å ta beina fatt for å plutselig dukke opp på døra.
Tigerpote Skrevet 30. juni 2013 #19 Skrevet 30. juni 2013 Er det forresten så mye annet enn maling som må til? Jeg kan leie av deg en uke i året av deg jeg, sukk... Jeg er ikke vant med slike omgivelser, så jeg forelsket meg heeelt! :-)
Tigerpote Skrevet 30. juni 2013 #20 Skrevet 30. juni 2013 Jeg synes det var en ganske romslig og sjarmerende hytte. Fantastisk beliggenhet! Her kunne jeg glatt feriert innimellom :-) Hvis jeg var stinn av gryn vel og merke. Jeg hadde ordnet på det jeg måtte og malt en god del. Hvorfor må du vente så lenge før du kan gjøre den i stand? Det går på kapasitet. Herr Elsker livet ønsker ikke at vi skal bruke fridager på å pusse opp en hytte. Spesielt ikke nå som vi har fire relativt små barn. Å leie noen til å gjøre det er heller ikke aktuelt da det er en del arbeid, må følges opp, og hytta står typisk på hodet når vi har tenkt å bruke den. Jeg vet jeg kommer til å klø i fingrene på å male det gule soverommet det var grusomt Jeg synes det var litt søtt, med gult soverom og grønnmelert do ;-) Gult soverrom på en hytte gir sommerfølelse, men ville valgt en lysere nyanse. Kan dere ikke finne noen som maler for en rimelig penge da?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #21 Skrevet 30. juni 2013 Nydelige omgivelser og stort potensiale! Laminat på gulvene i en koselig trehytte hadde jeg blitt syk på sinnet av, og ovnen var forferdelig. Ellers kan mye gjøres med litt maling, og jeg kunne glatt ventet noen år. Anonymous poster hash: a7ae5...62a
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #22 Skrevet 30. juni 2013 Jeg synes det var en ganske romslig og sjarmerende hytte. Fantastisk beliggenhet! Her kunne jeg glatt feriert innimellom :-) Hvis jeg var stinn av gryn vel og merke. Jeg hadde ordnet på det jeg måtte og malt en god del. Hvorfor må du vente så lenge før du kan gjøre den i stand? Det går på kapasitet. Herr Elsker livet ønsker ikke at vi skal bruke fridager på å pusse opp en hytte. Spesielt ikke nå som vi har fire relativt små barn. Å leie noen til å gjøre det er heller ikke aktuelt da det er en del arbeid, må følges opp, og hytta står typisk på hodet når vi har tenkt å bruke den. Jeg vet jeg kommer til å klø i fingrene på å male det gule soverommet det var grusomt Hvis dere har fire barn, så er det bare to som må dele, ikke to og to, for det er jo et soverom nede og tre oppe. Da hadde jeg kunnet velge denne hytta, selv med gule- og furuvegger i noen år fremover. Anonymous poster hash: 353ee...57b
IHHE Skrevet 30. juni 2013 #23 Skrevet 30. juni 2013 Jeg syns det var en utrolig sjarmerende hytte, og nydlige omgivelser. Jeg hadde overlevd med sånn som det ser ut inne der, i 5 år =)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #24 Skrevet 30. juni 2013 Den var herlig med flott beliggenhet. Helt ok hyttestandard dette da Anonymous poster hash: 16425...a6b
Elsker livet Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #25 Skrevet 30. juni 2013 Jeg synes det var en ganske romslig og sjarmerende hytte. Fantastisk beliggenhet! Her kunne jeg glatt feriert innimellom :-) Hvis jeg var stinn av gryn vel og merke. Jeg hadde ordnet på det jeg måtte og malt en god del. Hvorfor må du vente så lenge før du kan gjøre den i stand?Det går på kapasitet. Herr Elsker livet ønsker ikke at vi skal bruke fridager på å pusse opp en hytte. Spesielt ikke nå som vi har fire relativt små barn. Å leie noen til å gjøre det er heller ikke aktuelt da det er en del arbeid, må følges opp, og hytta står typisk på hodet når vi har tenkt å bruke den. Jeg vet jeg kommer til å klø i fingrene på å male det gule soverommet det var grusomt Jeg synes det var litt søtt, med gult soverom og grønnmelert do ;-) Gult soverrom på en hytte gir sommerfølelse, men ville valgt en lysere nyanse. Kan dere ikke finne noen som maler for en rimelig penge da? Jeg kan ikke fordra gule soverom, kjenner hodepinen kommer snikende bare av å se på bildene. Her er det kompromiss. Kjøpe hytte nå: ikke så mye som et strøk med en malerpensel av hverken meg eller andre. Heller ikke bytte dørknotter, dolokk eller andre enkle grep. Jeg har nemlig lett for å tøye grensene, og da blir fridagene til full konsentrasjon for å forbedre hytte i stedet for å bruke tid sammen med barna og familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå