Gå til innhold

For dere med fordommer, her kommer min historie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var 19år kom jeg flyttende hjem til min hjemby fra og ha bodd på bv.institusjon siden jeg var 15år.
Det gikk kjempe bra i begynnelsen, men etterhvert møtte jeg på gamle bekjente og begynte og feste igjen.
På en av disse festene møtte jeg jo selvfølgelig verdens fineste gutt (det jeg syntes der og da ja.) og jeg bestemte meg for at han ville jeg bli bedre kjent med.
Det endte med at vi begynte og omgåes og ble etterhvert ett par.
En helg fikk han besøk av en annen kompis, og de hadde en klips pose med amfetamin, jeg spurte om jeg også kunne få litt, men da svarte min x-kjæreste nei.
Jeg sa at jeg hadde prøvd før og at det ikke var farlig, så etter mye om og men så fikk jeg også.
Det dumme var at jeg faktisk forelsket meg i rusen, og jeg begynte og ruse meg mere og mere uten at han som jeg var sammen med visste noe om det.
Han visste at jeg hadde i meg i helgene og slikt, for da gjorde han også det.
Men noe utover det visste han ikke.
Dette klarte jeg og holde skjult i over laaaaang tid og når han fant det ut så begynte forholdet vårt og slå sprekker, men så klarte vi og komme oss over det igjen, og en periode gikk alt bra.
Men til slutt var alt så håpløst for jeg hadde klart og kjøre meg fast i en forelskelse av narkotika. Jeg begynte og henge sammens med tunge rusmisbrukere, og rusa meg dermed på alt mulig annet også (ikke heroin).
Jeg hadde prøvd alt av behandlingsentere og var rimelig lei på slutten.
Dette pågikk fra 2004 til 2010.
I slutten av 2010 så var jeg så innmari lei, at jeg fant ut at enten måtte jeg slutte nå, ellers kom jeg aldri til og komme meg ut av det.
Jeg dro til fastlegen min og fikk hjelp. Hun sendte søknad til behandling, og jeg fikk behandlingsplass i januar 2011.
I mars 2011 så orket jeg ikke mere av behandlingsplassen da jeg fant ut at jeg ikke trivdes der og at det kunne gjøre vondt værre. Men jeg var fortsatt fast bestemt på at jeg skulle klare og holde meg rusfri.
Jeg møtte far til mitt barn i april 2011 og vi ble sammen, jeg fant ut jeg var gravid og han sto sterkt og støtt ved min side, den dagen jeg fant ut jeg var gravid og bestemte meg for og ha dette barnet, det var den dagen jeg sa farvel til mitt gamle liv for godt.
Jeg kan med hånda på hjerte si at jeg aldri i mitt liv kommer til og ruse meg på narkotiske stoffer igjen.
Ja jeg kan ta meg en fest av og til og kose meg med gode venner (ekte venner som aldri har brukt noe stoff.)...
Men mitt barn er selve livet mitt.
Jeg kommer aldri til og ville påføre han noe så usikkert liv som det narkotikaen følger med.

Så til dere som er fordomsfull å tror at; engang narkoman, alltid narkoman.
Dere tar feil.
Det er mulig og forandre seg, for det har jeg faktisk klart.

Det var ingen som hadde trua på meg lengre på slutten, og det var i værtfall ingen som trodde denne dagen skulle komme.
Alle hadde gitt meg opp.

ikke døm noen for alle kan forandre seg bare de har viljen til det.

Men som jeg sier, der det er liv finnes det håp <3

Anonymous poster hash: 4690e...aa2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper dette kan være en pekepinn til de mødrene som ruser seg i bare helgene mens barne(ne) er borte.
Det var slik det begynte for meg og min daværende kjæreste også.
Var i helgene bare, men det sklei ut.
Ta kontrollen nå, ikke rus dere mere så lenge det er barn inne i bildet.
Vær så snill og tenk etter for barnet sin del.

Skrevet

Dytter denne opp litt så flest mulig kan se den.

Skrevet

Alkoholiker altid alkoholiker og dette gjelder også narkoman. Narkoman altid narkoman. Den som har vert narkoman el alkoholiker KAN dette tilbake på gamle veger.

Anonymous poster hash: 56d5c...822

Skrevet

Alkoholiker altid alkoholiker og dette gjelder også narkoman. Narkoman altid narkoman. Den som har vert narkoman el alkoholiker KAN dette tilbake på gamle veger.

Anonymous poster hash: 56d5c...822

Ja, på samme måte som vi som aldri har rørt noe som helst KAN finne det for godt å prøve.

Anonymous poster hash: 20c95...82c

Skrevet

Det er selvfølgelig bra at du har sluttet, men hvorfor presiserer du at de vennene du har nå aldri har brut narkotia? Hvis du er så trygg som du påstår sulle det ikke ha noe å si. Du har jo akkurat samme fordommer mot tidligere rusmisbruere selv!

Anonymous poster hash: 010c4...3e3
Skrevet

Forventer du applaus?

Anonymous poster hash: 3012b...799
Skrevet

Flott for deg. Men du får ikke noe klapp på skulderen av meg. Dessuten så klarte du det, men er faktisk ikke alle som gjør det. Og det tar mange år før man er helt ren. Når det kommer til barn skal man ikke ta noen sjanser. I dette landet er det for mye foreldrevern og ikke barnevern.

Anonymous poster hash: 2a18a...961

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ville du gjort det? Det som er forbi er forbi, man trenger jo ikke gnåle om det til Gud og hvermann? Fortiden er en privatsak.

Det er selvfølgelig bra at du har sluttet, men hvorfor presiserer du at de vennene du har nå aldri har brut narkotia? Hvis du er så trygg som du påstår sulle det ikke ha noe å si. Du har jo akkurat samme fordommer mot tidligere rusmisbruere selv!

Anonymous poster hash: 010c4...3e3

Skrevet

Jeg har mer fordommer mot folk med så dårlig språk som deg. Da tenker jeg du er ressurssvak og at ungene dine sikkert ender opp som navere eller i beste fall i lavstatusyrker som ikke krever utdannelse.

Anonymous poster hash: 776ae...e9a

Skrevet

Okay, jeg har ikke bannet på dette forumet før, men FY FAEN. For noen negative, ekle, jantelovsgjennomsyra, jævlige svar til dette innlegget! 

Her får vi en sterk historie til ei som har klart å snu livet sitt rundt etter å vært rusmisbruker. Ei som har karret seg opp fra grøfta og blitt en sterk familiemor, fått et nytt, sunt liv, og dere gnåler om skrivefeil, at HI selv skal ha fordommer (btw, hadde hun ikke skrevet at vennene var rusfrie hadde vel det også vært feil - for da hadde de selvsagt vært rusmisbrukere siden ikke annet var presisert), at hun ikke fortjener noe ros for det hun har gjort (!!), og angriper barna hennes! Herregud, jeg er himmelfallen over at det kan komme sånne gement ekle svar. Hva er det som feiler dere?

HI, du har gjort en bragd. Du har snudd livet ditt og funnet et nytt kall; familien din. Mann og barn, det er fantastisk. Trass i en tøff oppvekst og rusproblemer, som du nå har lagt bak deg. Håper du hever deg over søplekommentarene og virkelig nyter og tar til deg den seieren du har oppnådd. Det krever virkelig styrke å gjennomføre det du har klart, og jeg har ingen tvil om at du vil lykkes i å være rusfri resten av livet! All lykke til deg videre :) 

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Stor applaus til deg HI! Det du har gjort er intet mindre enn en bragd, og det fortjener du både kred og respekt for!! Håper alt fortsetter på samme positive måte, både for deg og den lille familien din :)

Mange klapper på skulderen fra meg til deg! :) :)

Skrevet

Enig med de rett over meg! Gratulerer, stå på og stå på videre i samme bane :)

Skrevet

Får ikke noe respekt hos meg med en slik dritt bakgrunn. En gang narkoman er nødvendigvis ikke alltid narkoman nei, men en gang taper = alltid taper. Blir kvalm av mennesker som deg som er STOLT over å ha blitt rusfri. Hvorfor? Dere burde aldri ha vært rusmisbrukere i første omgang. ÆSJ!

Anonymous poster hash: 49dd2...981
Skrevet

Stor applaus til deg HI! Det du har gjort er intet mindre enn en bragd, og det fortjener du både kred og respekt for!! Håper alt fortsetter på samme positive måte, både for deg og den lille familien din :)

Mange klapper på skulderen fra meg til deg! :) :)

Respekt for å ha vært rusmisbruker? Haha aldri av meg.

Gjest skogskaninen
Skrevet

Du får klapp på skuldra av meg, kjempebra jobba! Så mange som prøver og ikke klarer det, men DU klarte det og det skal du ha respekt for synes jeg. 

Skrevet

Stor applaus til deg HI! Det du har gjort er intet mindre enn en bragd, og det fortjener du både kred og respekt for!! Håper alt fortsetter på samme positive måte, både for deg og den lille familien din :)Mange klapper på skulderen fra meg til deg! :) :)

Respekt for å ha vært rusmisbruker? Haha aldri av meg. Anonymous poster hash: 49dd2...981

Sånne trangsynte mennesker som deg .....

Ønsker deg alt vondt

Anonymous poster hash: f168b...9a0

Skrevet

Stor applaus til deg HI! Det du har gjort er intet mindre enn en bragd, og det fortjener du både kred og respekt for!! Håper alt fortsetter på samme positive måte, både for deg og den lille familien din :)Mange klapper på skulderen fra meg til deg! :) :)

Respekt for å ha vært rusmisbruker? Haha aldri av meg. Anonymous poster hash: 49dd2...981

Ønsker deg alt vondt

Ja da viser du jo at du ikke er noe bedre selv...

Skrevet

Haha, her er det virkelig mange drittkjerringer! Jeg ler meg ihjel.

Bra kjempa, HI. Jeg kjenner jeg blir stolt og glad på dine vegne. Nyt livet og ta vare på deg selv og dine. Love

Skrevet

Får ikke noe respekt hos meg med en slik dritt bakgrunn. En gang narkoman er nødvendigvis ikke alltid narkoman nei, men en gang taper = alltid taper. Blir kvalm av mennesker som deg som er STOLT over å ha blitt rusfri. Hvorfor? Dere burde aldri ha vært rusmisbrukere i første omgang. ÆSJ!

Ohoi. Høres ut som om du sto langt bak i køen da empati og forståelse ble delt ut. Samt at du kanskje burde lese litt mer om emnet rus og rusmisbruker før du går så hardt og bastant ut. 

Selvsagt er det ingen som burde være rusmisbrukere, men faktum er at det skjer, og bakgrunnen for det har du ingen mulighet til å uttale deg om, enda mindre dømme. Desto mer respekt bør folk da få når de klarer å bryte med en destruktiv livsstil og komme seg ut av det helvetet det sikkert er å være rusmisbruker. Når folk har problemer med å slutte og røyke, hvordan tror du det da er å slutte med stoffer som gir mye tyngre avhengighet og abstinenser?

Anonymous poster hash: fbe43...dbb

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Wow!Imponert over antallet idioter her inne for tiden! Kunnskapsløs gjeng må jeg si, kanskje på tide å våkne opp og lære litt av verden?

Dere som svarer slik " det er din egen feil, en gang rusmisbruker alltid rusmisbruker" osv. Hva jobber dere med, hvordan er familiesituasjonen og hva er deres politiske overbevisning? Bare nysgjerrig ;)

Skrevet

Vel, i det uttrykket "en gang rusmisbruker, alltid rusmisbruker" ligger det vel en sannhet. Det betyr ikke at man ikke slutter å ruse seg, men at man alltid vil ha en avhengighet. Jeg kjenner til en som har vært herionmisbruker og en som har vært avhengig av valium og litt mildere stoffer. Ingen av de ruser seg så de er jo ikke narkomane nå, men de kan heller ikke ta et glass vin eller ta valium, nettopp fordi de er avhengige av rus. Det er jo også mange historier som viser at veien tilbake er kort, selv der personene har levd et normalt liv som rusfrie i flere år. 

Men uansett, bra for deg at du har fått livet ditt på rett kjøl. 

Anonymous poster hash: bb976...a42
Skrevet

Kanskje på tide å få en "misliker" knapp på dette forumet? Da hadde jeg jaggu meg "klikket på" deg...

Skrevet

Okay, jeg har ikke bannet på dette forumet før, men FY FAEN. For noen negative, ekle, jantelovsgjennomsyra, jævlige svar til dette innlegget! 

Her får vi en sterk historie til ei som har klart å snu livet sitt rundt etter å vært rusmisbruker. Ei som har karret seg opp fra grøfta og blitt en sterk familiemor, fått et nytt, sunt liv, og dere gnåler om skrivefeil, at HI selv skal ha fordommer (btw, hadde hun ikke skrevet at vennene var rusfrie hadde vel det også vært feil - for da hadde de selvsagt vært rusmisbrukere siden ikke annet var presisert), at hun ikke fortjener noe ros for det hun har gjort (!!), og angriper barna hennes! Herregud, jeg er himmelfallen over at det kan komme sånne gement ekle svar. Hva er det som feiler dere?

HI, du har gjort en bragd. Du har snudd livet ditt og funnet et nytt kall; familien din. Mann og barn, det er fantastisk. Trass i en tøff oppvekst og rusproblemer, som du nå har lagt bak deg. Håper du hever deg over søplekommentarene og virkelig nyter og tar til deg den seieren du har oppnådd. Det krever virkelig styrke å gjennomføre det du har klart, og jeg har ingen tvil om at du vil lykkes i å være rusfri resten av livet! All lykke til deg videre :)

Tusen takk for gode ord <3

Nei tar på ingen måte dette innover meg, de får bare ha de fordommene de har.

Jeg vet hva jeg har klart å oppnå og dette er jeg stolt over :)

Tusen takk, jeg har heller ingen tvil om at jeg kommer til og være rusfri hele livet.

Skrevet

Ønsker deg alt vondt

Ja da viser du jo at du ikke er noe bedre selv...

Nei jeg har ikke vært noe bedre selv, men jeg er bedre enn de som gjør det med barn inne i bildet.

Det er det jeg prøver og få folk til og se, det er så altfor mange som leker med rusen i helgene mens barna er hos far/mor og dette føler jeg blir virkelig feil.

Jeg skjerpa meg før jeg fikk barn, og når jeg ble gravid ble dette til en ekstra motivasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...