Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #26 Skrevet 30. juni 2013 Nå vet jeg ikke hvordan et svangerskap i uke 18-20 avsluttes. Men jeg går ut fra at babyen lever og så dør etter en tid? På lik linje med evy som døde når kroppen hennes ikke klarte mer. Hun fikk vel morfin for å slippe smerter? Ikke for at flest mulig skulle kunne kose med henne. At de hadde henne hjemme syns jeg var en fin måte for hele familien å få tatt farvel. Døden er ikke farlig og man trenger ikke skjerme barn for det. Det er en naturlig ting, selv om det er vondt og trist. Jeg vet at jeg aldri ville klart å avslutte et svangerskap, selv om babyen var syk. Da ville jeg latt naturen gå sin gang. Det er ikke opp til meg som menneske å bestemme når og hvordan et annet menneske skal dø. Jeg synes foreldrene til evy tok et kløkt og verdig valg for sin datter. I bloggen sto det at hun fikk pusteproblemer når de tok henne fra fang til fang, og ga henne derfor morfin så det ikke skulle være så vondt. Du skal selvfølgelig få tenke og føle akkurat det du vil, men for meg er det få ting så er så uverdige som det denne stakkars lille jenta måtte gå igjennom. Anonymous poster hash: cc19f...7dd
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #27 Skrevet 30. juni 2013 Nå vet jeg ikke hvordan et svangerskap i uke 18-20 avsluttes. Men jeg går ut fra at babyen lever og så dør etter en tid? På lik linje med evy som døde når kroppen hennes ikke klarte mer. Hun fikk vel morfin for å slippe smerter? Ikke for at flest mulig skulle kunne kose med henne. At de hadde henne hjemme syns jeg var en fin måte for hele familien å få tatt farvel. Døden er ikke farlig og man trenger ikke skjerme barn for det. Det er en naturlig ting, selv om det er vondt og trist. Jeg vet at jeg aldri ville klart å avslutte et svangerskap, selv om babyen var syk. Da ville jeg latt naturen gå sin gang. Det er ikke opp til meg som menneske å bestemme når og hvordan et annet menneske skal dø. Jeg synes foreldrene til evy tok et kløkt og verdig valg for sin datter. Greit nok det, men det må aksepteres at andre velger annerledes, og der er det jeg reagerer så på når det gjelder henne. Hennes valg er det eneste rette synes hun og hun fordømmer de som velger noe annet. Det er spør du meg ikke medmenneskelighet. Anonymous poster hash: 1c501...234
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 30. juni 2013 #28 Skrevet 30. juni 2013 Ja, men om hun hadde blitt født i uke 20, hva hadde da skjedd? Får de små morfin da for å slippe smerter? Det at hun fikk morfin er positivt, poenget var at hun ikke skulle ha vondt. De visste hun kom til å dø så da gjorde de det beste ut av situasjonen. Hun fikk vel oksygen også? ( det er en stund siden jeg leste loggen). Morfin og oksygen er helt vanlig å gi til døende, hvorfor er det så galt at denne lille jenta fikk det?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #29 Skrevet 30. juni 2013 Jeg mener ikke at det er galt det de gjorde, det jeg mener er galt er at hun ikke aksepterer at andre velger annerledes. Anonymous poster hash: 1c501...234
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 30. juni 2013 #30 Skrevet 30. juni 2013 Nå vet jeg ikke hvordan et svangerskap i uke 18-20 avsluttes. Men jeg går ut fra at babyen lever og så dør etter en tid? På lik linje med evy som døde når kroppen hennes ikke klarte mer. Hun fikk vel morfin for å slippe smerter? Ikke for at flest mulig skulle kunne kose med henne. At de hadde henne hjemme syns jeg var en fin måte for hele familien å få tatt farvel. Døden er ikke farlig og man trenger ikke skjerme barn for det. Det er en naturlig ting, selv om det er vondt og trist. Jeg vet at jeg aldri ville klart å avslutte et svangerskap, selv om babyen var syk. Da ville jeg latt naturen gå sin gang. Det er ikke opp til meg som menneske å bestemme når og hvordan et annet menneske skal dø. Jeg synes foreldrene til evy tok et kløkt og verdig valg for sin datter. Greit nok det, men det må aksepteres at andre velger annerledes, og der er det jeg reagerer så på når det gjelder henne. Hennes valg er det eneste rette synes hun og hun fordømmer de som velger noe annet. Det er spør du meg ikke medmenneskelighet. Anonymous poster hash: 1c501...234 Nei, det er greit. Jeg har ikke lest at hun fordømmer andres valg. Det er klart det er opp til hver enkelt, men vi har vel alle en mening om valg som ikke er lik våre egne.( selv om ikke alt trenger å sies høyt)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #31 Skrevet 30. juni 2013 Lest bloggen før og blir rett og slett kvalm av hele saken. Stakkars barnet som måtte bli født og leve i smerter så kort tid, og stakkars søsken som måtte leve med en død søster i hus. Sykelig, rett og slett. Anonymous poster hash: cc19f...7dd Helt enig i dette! Fysj. Anonymous poster hash: 69252...1b4
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 30. juni 2013 #32 Skrevet 30. juni 2013 Lest bloggen før og blir rett og slett kvalm av hele saken. Stakkars barnet som måtte bli født og leve i smerter så kort tid, og stakkars søsken som måtte leve med en død søster i hus.Sykelig, rett og slett. Anonymous poster hash: cc19f...7dd Hva er sykelig? Å sørge etter å ha mistet et barn? Å hedre barnets minne? Å ha barnet hjemme i noen dager etter dets død? Du har neppe kjent på en slik smerte som denne familien og derfor synes jeg det er respektløst og fordummende å komme med slike utsagn. Det er sykelig å velge å fullføre svangerskapet. Sykelig å tvinge det stakkars barnet til å leve. Sykelig å fore barnet med morfin slik at hun kan "koses" med av flest mulig. Sykelig å leve med et dødt barn i hus. Sykelig å sove med barnet i sengen. Sykelig å tvinge dette på småsøsken. Sykelig å ikke gå videre med livet. Kan sikkert fortsette.Du aner ikke hva jeg har vært igjennom, så den diskusjonen gidder jeg ikke ha.Jada, sikkert veldig respektløst av meg, men ærlig talt! Jeg håper hun går i terapi, for hele bloggen er sykelig! Anonymous poster hash: cc19f...7dd Det som er sykelig er din kynisme samt manglende empati. Dersom du hadde vært gjennom liknende hadde jeg kanskje hørt på deg, men det høres istedet ut som om du personlig har noe imot denne damen. Hun har mistet et barn, søsknene har mistet en søster. Vær medmenneskelig og raus mot denne familien. De har opplevd noe som få har opplevd og da skal man være så utrolig forsiktig med å komme med fordømmelser. Du aner IKKE hva de har vært gjennom og dermed mister du grunnlaget for å kunne uttale seg om hvorfor de har gjort som de gjorde. De har gjort det offentlig, derfor har man rett til å diskutere det.Du virker mer opptatt av å dømme og fornærme meg. Jeg dømmer dem ikke (Annet enn at jeg synes det var egoistisk å bære frem et dødssykt barn med vitende og vilje), men jeg må få lov til å si at det er sykelig og at jeg håper denne moren får den hjelpen hun trenger. Anonymous poster hash: cc19f...7dd Jeg prøver ikke å fornærme deg, det har jeg ikke interesse av å gjøre. Derimot syntes jeg du påtok deg en veldig aggressiv tone i denne saken, og jeg fikk inntrykk av et nokså enkelt syn på saken, det. Det må du tåle å høre siden du melder deg på en offentlig debatt. Generelt synes jeg bare at man skal være uhyre forsiktig med å angripe mennesker i sorg og dømme dem nord og ned.
Tigerpote Skrevet 30. juni 2013 #33 Skrevet 30. juni 2013 Så trist :'( Helt forferdelig. Jeg synes ingen skal dømme noen her, hvilke valg man tar er opp til den enkelte. Jeg vet ikke hva jeg ville ha valgt for å være helt ærlig.
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #34 Skrevet 30. juni 2013 En utrolig fin blogg syns jeg.trist,men fin. Jeg mener foreldrene gjorde det riktige valget for sin datter,og det syns jeg ingen skal si noe på. Man kan mene hva man vil,men noen ganger holder man bare kjeft! Det finnes alltid ett håp og håpet dems var at datteren skulle klare seg! Som hun skrev eldste med trisomi 18 er 37år.. Nydelig var hun<3
Tigerpote Skrevet 30. juni 2013 #35 Skrevet 30. juni 2013 En utrolig fin blogg syns jeg.trist,men fin. Jeg mener foreldrene gjorde det riktige valget for sin datter,og det syns jeg ingen skal si noe på. Man kan mene hva man vil,men noen ganger holder man bare kjeft! Det finnes alltid ett håp og håpet dems var at datteren skulle klare seg! Som hun skrev eldste med trisomi 18 er 37år.. Nydelig var hun<3 Da hadde jeg nok ganske sikkert også valgt å bære fram barnet, siden det faktisk finnes et håp. Jeg leste ikke alt og trodde at det var uforenelig med liv utover et par dager. Nydelig var hun, og de fikk iallefall disse dagene sammen!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #36 Skrevet 1. juli 2013 Lest bloggen før og blir rett og slett kvalm av hele saken. Stakkars barnet som måtte bli født og leve i smerter så kort tid, og stakkars søsken som måtte leve med en død søster i hus. Sykelig, rett og slett. Anonymous poster hash: cc19f...7dd Lest bloggen før og blir rett og slett kvalm av hele saken. Stakkars barnet som måtte bli født og leve i smerter så kort tid, og stakkars søsken som måtte leve med en død søster i hus.Sykelig, rett og slett. Anonymous poster hash: cc19f...7dd Hva er sykelig? Å sørge etter å ha mistet et barn? Å hedre barnets minne? Å ha barnet hjemme i noen dager etter dets død? Du har neppe kjent på en slik smerte som denne familien og derfor synes jeg det er respektløst og fordummende å komme med slike utsagn. Det er sykelig å velge å fullføre svangerskapet. Sykelig å tvinge det stakkars barnet til å leve. Sykelig å fore barnet med morfin slik at hun kan "koses" med av flest mulig. Sykelig å leve med et dødt barn i hus. Sykelig å sove med barnet i sengen. Sykelig å tvinge dette på småsøsken. Sykelig å ikke gå videre med livet. Kan sikkert fortsette. Du aner ikke hva jeg har vært igjennom, så den diskusjonen gidder jeg ikke ha. Jada, sikkert veldig respektløst av meg, men ærlig talt! Jeg håper hun går i terapi, for hele bloggen er sykelig! Anonymous poster hash: cc19f...7dd det her tror jeg er det mest respektløse jeg noen gang har lest inne her. alle mennesker takler sorgene forskjellig. Jeg vet ikke hva du har vært igjennom, men jeg vet hvordan det er å miste ett barn. Det er helt forkastelig det du sitter her og skriver nå. Anonymous poster hash: 59d8f...d1b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2013 #37 Skrevet 1. juli 2013 Lest bloggen før og blir rett og slett kvalm av hele saken. Stakkars barnet som måtte bli født og leve i smerter så kort tid, og stakkars søsken som måtte leve med en død søster i hus. Sykelig, rett og slett. Anonymous poster hash: cc19f...7dd Lest bloggen før og blir rett og slett kvalm av hele saken. Stakkars barnet som måtte bli født og leve i smerter så kort tid, og stakkars søsken som måtte leve med en død søster i hus.Sykelig, rett og slett. Anonymous poster hash: cc19f...7dd Hva er sykelig? Å sørge etter å ha mistet et barn? Å hedre barnets minne? Å ha barnet hjemme i noen dager etter dets død? Du har neppe kjent på en slik smerte som denne familien og derfor synes jeg det er respektløst og fordummende å komme med slike utsagn. Det er sykelig å velge å fullføre svangerskapet. Sykelig å tvinge det stakkars barnet til å leve. Sykelig å fore barnet med morfin slik at hun kan "koses" med av flest mulig. Sykelig å leve med et dødt barn i hus. Sykelig å sove med barnet i sengen. Sykelig å tvinge dette på småsøsken. Sykelig å ikke gå videre med livet. Kan sikkert fortsette. Du aner ikke hva jeg har vært igjennom, så den diskusjonen gidder jeg ikke ha. Jada, sikkert veldig respektløst av meg, men ærlig talt! Jeg håper hun går i terapi, for hele bloggen er sykelig! Anonymous poster hash: cc19f...7dd det her tror jeg er det mest respektløse jeg noen gang har lest inne her. alle mennesker takler sorgene forskjellig. Jeg vet ikke hva du har vært igjennom, men jeg vet hvordan det er å miste ett barn. Det er helt forkastelig det du sitter her og skriver nå. Anonymous poster hash: 59d8f...d1b Om det er det mest respektløse du har lest så har du ikke vært borti mye. Ikke mye av det denne moren har sagt og skrevet andre steder heller. Anonymous poster hash: cc19f...7dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå