Gå til innhold

Er karakter C god nok?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har C i gjennomsnitt. Ikke problemer med å få relevant, fast jobb:-)

 

Anonymous poster hash: dbff3...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A=5

B=4

C=3

D=2

E=1

F=stryk

 

Så c er helt greit det. De fleste mastergrader har vel c i snitt som minimum inntaksgrense, eller 2,7 i tallkarakterer.



Anonymous poster hash: 78b0e...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha b i snitt for å ta master. Hvertfall slik med økonomi hvis du vil bli Siv.øk må du ha b i snitt :)

 

Anonymous poster hash: 5ce43...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ha b i snitt for å ta master. Hvertfall slik med økonomi hvis du vil bli Siv.øk må du ha b i snitt :)Anonymous poster hash: 5ce43...61b

Spørs hvor du tar utdanniga det

 

Anonymous poster hash: c742d...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

A=5

B=4

C=3

D=2

E=1

F=stryk

 

Så c er helt greit det. De fleste mastergrader har vel c i snitt som minimum inntaksgrense, eller 2,7 i tallkarakterer.

 

Anonymous poster hash: 78b0e...d92

Vel, nesten rett..

A = 6

Og så videre nedover..

F = 2

Som er laveste ståkarakter.

 

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

A=5

B=4

C=3

D=2

E=1

F=stryk

 

Så c er helt greit det. De fleste mastergrader har vel c i snitt som minimum inntaksgrense, eller 2,7 i tallkarakterer.

 

Anonymous poster hash: 78b0e...d92

Vel, nesten rett..

A = 6

Og så videre nedover..

F = 2

Som er laveste ståkarakter.

 

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

Argh!! Mente såklart E = 2.

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

A=5

B=4

C=3

D=2

E=1

F=stryk

 

Så c er helt greit det. De fleste mastergrader har vel c i snitt som minimum inntaksgrense, eller 2,7 i tallkarakterer.

 

Anonymous poster hash: 78b0e...d92

Vel, nesten rett..

A = 6

Og så videre nedover..

F = 2

Som er laveste ståkarakter.

 

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

Argh!! Mente såklart E = 2.

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

Og for å svare på spørsmålet; C er midt på treet. Helt gjennomsnittlig bra. Ikke en god karakter, ikke en dårlig.

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

A=5

B=4

C=3

D=2

E=1

F=stryk

 

Så c er helt greit det. De fleste mastergrader har vel c i snitt som minimum inntaksgrense, eller 2,7 i tallkarakterer.

 

Anonymous poster hash: 78b0e...d92

Vel, nesten rett..

A = 6

Og så videre nedover..

F = 2

Som er laveste ståkarakter.

 

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

Argh!! Mente såklart E = 2.

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

 

Hvis du sammenligner med de karakterene som blir brukt i grunnskolen stemmer din skala. Ser du på hvordan de omgjør bokstavkarakterer til tallkarakterer ved f.eks UiO blir min skala riktig. Jeg gikk selvfølgelig utifra sistnevnte.

 

Anonymous poster hash: 78b0e...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

A=5

B=4

C=3

D=2

E=1

F=stryk

 

Så c er helt greit det. De fleste mastergrader har vel c i snitt som minimum inntaksgrense, eller 2,7 i tallkarakterer.

 

Anonymous poster hash: 78b0e...d92

Vel, nesten rett..

A = 6

Og så videre nedover..

F = 2

Som er laveste ståkarakter.

 

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

Argh!! Mente såklart E = 2.

 

Anonymous poster hash: 4401a...598

 

Hvis du sammenligner med de karakterene som blir brukt i grunnskolen stemmer din skala. Ser du på hvordan de omgjør bokstavkarakterer til tallkarakterer ved f.eks UiO blir min skala riktig. Jeg gikk selvfølgelig utifra sistnevnte.

 

Anonymous poster hash: 78b0e...d92

 

Er det nå man skal være ekkel å si "du har vel ikke høyere utdanning, du?"

 

Anonymous poster hash: 78b0e...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må vel ha b i snitt for å ta master. Hvertfall slik med økonomi hvis du vil bli Siv.øk må du ha b i snitt :)Anonymous poster hash: 5ce43...61b

Spørs hvor du tar utdanniga detAnonymous poster hash: c742d...325

Ja du har rett der:) men steder som nhh må du hverdags ha B :)

 

Anonymous poster hash: 5ce43...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg begynte på min mastergrad var det c i snitt som gjaldt. Og ingen karakterer dårligere enn b i de mest relevante fagene. Men min mastergrad er en undervisningsbasert grad, hvor man har flere ulike fag, men til slutt blir lektor. Mulig det er annerledes.

 

Og på mitt studie var alt under 40% oppnådd kompetanse stryk, altså F, og mellom 40 og 52% E, og så videre. En C var dermed fra 64 til 76%, og sånn sett en god karakter.

A fra 88 til 100% oppnådd kompetanse, og dermed langt høyere enn en sekser etter videregåendes mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte på min mastergrad var det c i snitt som gjaldt. Og ingen karakterer dårligere enn b i de mest relevante fagene. Men min mastergrad er en undervisningsbasert grad, hvor man har flere ulike fag, men til slutt blir lektor. Mulig det er annerledes.

Og på mitt studie var alt under 40% oppnådd kompetanse stryk, altså F, og mellom 40 og 52% E, og så videre. En C var dermed fra 64 til 76%, og sånn sett en god karakter.

A fra 88 til 100% oppnådd kompetanse, og dermed langt høyere enn en sekser etter videregåendes mål.

Hæ? Stemmer dette? Da kunne eg mao bltt lege, minst! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på lærestedet. På universitetet i Oslo er C en god karakter.



Anonymous poster hash: 782dc...5b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved universitetet i Bergen er C = godt. Husker jeg ikke helt feil så tilsvarer også en 4 i vgs godt.

 

Anonymous poster hash: 7e41a...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved universitetet i Bergen er C = godt. Husker jeg ikke helt feil så tilsvarer også en 4 i vgs godt.

 

Anonymous poster hash: 7e41a...647

I tillegg er det vanskelig å oppnå en A, hvertfall på mitt fakultet. ( realfag)

Det gies ca. 1-3 A per 100 elever.

 

Anonymous poster hash: 7e41a...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

C er en grei karakter, midt på treet, utmerker seg hverken på ene eller andre delen av skalaen. Dersom du i jobbsammenheng gjør et godt intervju, tror jeg kanskje det er dette sammen med egnethet og gode referanser som betyr mest. Kommer an på yrke selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En C tilsvarer vel at du har forstått pensum, men ikke noe særlig mer enn det. For å få høyere karakter må du vise at du i tillegg klarer å anvende det du har lært.

Helt sikkert forskjell fra studiested til studiested også, og i realfag går det på prosent feil/riktig og ikke anvendelse.

 

Jeg har aldri hoppet i taket og jublet over en C, så jeg vil ikke påstå det er godt nok for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majoriteten av studenter skal ligge på C, en del skal ligge på B, få skal ligge på A. Det er tankegangen. Dette vil selvfølgelig være ujevnt fra kull til kull, men over tid så skal det se slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte på min mastergrad var det c i snitt som gjaldt. Og ingen karakterer dårligere enn b i de mest relevante fagene. Men min mastergrad er en undervisningsbasert grad, hvor man har flere ulike fag, men til slutt blir lektor. Mulig det er annerledes.

 

Og på mitt studie var alt under 40% oppnådd kompetanse stryk, altså F, og mellom 40 og 52% E, og så videre. En C var dermed fra 64 til 76%, og sånn sett en god karakter.

A fra 88 til 100% oppnådd kompetanse, og dermed langt høyere enn en sekser etter videregåendes mål.

Slik jeg er vant med også. Må ha over 40% rett for å stå.

 

Anonymous poster hash: 30af9...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, godt nok. Kommer an på til hva.

 

Ikke noe jeg ville vært fornøyd med da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...