Fru Ugle Skrevet 29. juni 2013 #26 Skrevet 29. juni 2013 Hvis noen skulle blitt tvangsssterilisert/gjort nødvendig inngrep på, så er det pedofile...
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2013 #27 Skrevet 30. juni 2013 Det er absolutt det aller dummeste jeg har hørt. Har selv vært narkoman, men har vært rusfri siden slutten av desember 2010. IKKE rørt så mye som en liten tablett eller noe annet i det hele tatt. Alle sammen kan forandre seg om det er det de virkelig vil innerst. Jeg fant ut jeg var gravid i mai 2011 og det er det aller beste som har skjedd meg, og jeg sverga på mitt liv at jeg ALDRI skal røre noe slikt igjen. Og det vet jeg at jeg kommer heller ikke til og gjøre for barnet mitt er det aller beste som har skjedd meg, jeg ville aldri i verden ha byttet ut livet mitt nå med det gamle livet. IKKE FOR ALLE PENGENE I VERDEN ENGANG, DET ER BARNET MITT SOM GJØR MEG LYKKELIG. OG DETTE KOMMER FRA EN X-NARKOMAN SOM RUSET SEG I OVER 6-7ÅR JEVNLIG. Anonymous poster hash: bfc07...e70 Her vil jeg vel egentlig bare si at jeg ønsker deg og barnet ditt alt godt for fremtiden og jeg er kjempe glad for at det har gått så bra. Du er sterk! Innlegget ditt gav meg et nytt perspektiv.Ja det var kjempe bra at hun klarte det og klart du skal være stolt over deg selv. Men det er dessverre ikke alle som klarer det. Er mange barn som bor i fosterfamilier og treffer sin biologiske foreldre innimellom. Jeg syns ikke at ett barn skal leve slik. Ett barn trenger stabilitet og masse kjærlighet. Ikke stress og brutte løfter og usikkerhet. Og dette er de barna som det går bra med. Tenk på de som blir født med abstinenser og bor i hjem med rus. De bør bli tvangsterilisert og de som får barn bør adopteres bort. Ett barn skal ikke lide pga morens dumskap. En kan bli rusfri, men de fleste blir ikke det. Er faktisk deres egen feil om de er så dum at de ruser seg Anonymous poster hash: ed3e6...e71 Akkurat dette må jeg si meg helt enig i.Men jeg mener at de aller fleste klarer om de vil. Jeg var så langt nede at det var ingen som trodde jeg kunne skjerpe meg i hele tatt. Jeg klarte det. Jeg gikk på urinprøver fra den dagen jeg slutta, pga jeg skulle i behandling. Det var 5mnd før jeg ble gravid. Jeg dro på behandling, men fant ut at dette ikke var rette plassen for meg, og dermed bestemte jeg meg for og klare det selv. Jeg hadde god støtte fra bestevenninna mi og jeg møtte barnefar når jeg kom hjem. Vi var sammens i 3 uker før jeg fant ut jeg var gravid. Jeg hadde aldri slutta på urinprøvene, og jeg fortsatte på urinprøvene fast til barnet mitt var 6mnd. Etter det ble det tatt stikkprøver i noen mnd, jeg er fortsatt rusfri og har fortsatt samme innstillinga til det livet jeg har nå. Barnet mitt er livet mitt nå, jeg kommer aldri til og snu tilbake for og ruse meg igjen. Jeg er enig med deg om at det at de ruser seg er deres egen feil, og deres valg. og at det er synd at det så mange barn som bor i fosterhjem og blir født med abstinenser. Meeeen jeg synes ikke at narkomane skal steriliseres for det om. Jeg synes at de kan skjerpe seg, eller bruke skikkelig prev om de ikke er villig til og bli rusfri. Og er det noen som blir gravid og ikke er villig til og gi slipp på rusen så kan de heller ta abort enn og påføre barnet skade.! (nå skal det også sies at jeg er i mot abort, men i slike tilfeller er det faktisk det beste for det ufødte barnet) Anonymous poster hash: bfc07...e70 Jeg tror dessverre ikke at alle klarer å bli ren. Men bra du klarte det :-) Anonymous poster hash: ed3e6...e71
Isola&Lille+julegave Skrevet 6. august 2013 #28 Skrevet 6. august 2013 De burde blitt tvunget til å bruke prevensjon. Som hormonspiral foreksempel. Og hvis graviditet blir oppdaget, burde de som flere sier, bli tvangsinnlagt og avruset på flekken! Nyfødte med abstinenser og FAS er ikke riktig en plass! I dag tas det alt for stort hensyn til mødrene!! Enn oss mødrene som faktisk har vært narkomane da, og som har klart og skjerpa seg måneder og år før en graviditet?Skulle vi også vært sterilisert eller påtvunget prevensjon? Det er faktisk mulig og forandre seg om man har viljen. Anonymous poster hash: bfc07...e70 Jeg snakker om de som bruker, og gravide som ruser seg. Rusfrie bør følges opp for å ha litt kontroll hvis de blir gravid, men ikke tvangsbehandles med prevensjon.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 6. august 2013 #29 Skrevet 6. august 2013 Jeg er rimelig enkel til sinns på dette punktet: Det er ingen menneskerett å få barn, så er du rusa og bruker stoffer når du blir gravid, skal du legges inn og babyen skal prioriteres over rusmisbruket. De som lever i rus og narkotika, bør gå på prevansjon for å forhindre at fostre skal lide og babyer bli født under dårlige kår med dårlig helse og lave forutsetninger for et godt liv. De som er eksnarkomane kan da få barn akkurat som de ønsker såfremt de holder seg nyktere og tar de forholdsregler som gjelder alle gravide. Det er viktig at samfunnet er såpass "upolitisk" at de setter hardt mot hardt! Lever du i rus og narkotika, da får du holde deg for god til å sette barn i verden frem til du får bukt med sykdommen! Det er ikke voksne som skal beskyttes i denne sammenhengen, det er babyen som aldri ba om et liv i sykdom og rus. Og hvis en som bruker narkotika på død og liv vil ha barn, ja da får du ta deg sammen og bli nykter, så lett og så vanskelig er det.... Så får folk kalle meg kynisk, kald og grusom, akkurat dette rikker jeg meg ikke på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå