Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på sminke i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn ca...

Anonymous poster hash: 23946...e54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt nøyaktig 0 kr :-)

Anonymous poster hash: a7396...37f

Skrevet

Sånn ca kr 0,50,-, tenker jeg, i snitt.

Anonymous poster hash: 82e53...234
Gjest Julia1984
Skrevet

Ingenting!!! Kjøper sminke etterhvert som jeg trenger det, f.eks i går kjøpte jeg ny mascara- den varer lenge. Øyeskyggen og kajalen kjøpte jeg i jula- masse igjen. Har liksom ikke månedlige utgifter på sminke

Skrevet

0kr her også. Har aldri brukt sminke eller fugtighetskrem.

Anonymous poster hash: a3d28...345

Skrevet

Ingenting!!! Kjøper sminke etterhvert som jeg trenger det, f.eks i går kjøpte jeg ny mascara- den varer lenge. Øyeskyggen og kajalen kjøpte jeg i jula- masse igjen. Har liksom ikke månedlige utgifter på sminke

Så mascara og øyeskyggen var gratis? Jeg kjøper sminke ytterst sjelden, men mascaraen koster jo noen hundre kroner når jeg kjøper. Så spredd utover vil jeg anta ca 40,- i mnd da jeg kjøper meg sminke sånn ca annethvert år.

Anonymous poster hash: 9d8a9...a39

Skrevet

Kjøper en mascara og en foundation (er det det det heter..?) etterhvert som jeg trenger det. Tenker jeg bruker en tusenlapp i året på sminke.

Og i tillegg blir de en parfyme hver gang jeg er på flyplassen for kanskje 500 kroner.

Skrevet

Jeg kjøper ikke sminke hver mnd. Jeg har hundrevis av sminker, men de varer lenge...det eneste som være litt kortere er maskara og foudation...dette kjøper jeg kanskje annenhver mnd eller hver tredje mnd. Resten har jeg så mye av at de blir aldri brukt opp (øye skygge, eyeliner, eyebrow pencil, osv)

Skrevet

Seriøst, bruker dere ikke noe på sminke??

Og dere som sier dere aldri har brukt det, hvordan er det mulig... 

Føler meg helt rar uten sminke, og kunne aldri gått utenfor døren uten. Bruker ca 45 min hver morgen på å sminke meg så jeg ser fresh ut.

Og bruker ca 400-500 kr i mnd på sminke.

Mannen nevnte at jeg kanskje burde kutte ned på budsjettet, så derfor jeg spør her.

HI

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt sminke siden teppestiften jeg anskaffet da jeg giften meg. Det er ca 9 år siden.

Anonymous poster hash: 724c7...18a
Skrevet

0 kr. Bruker sminke sjeldent.

Anonymous poster hash: 2fe7f...7cb

Skrevet

Jeg trenger faktisk ikke sminke. Jeg ser bra ut uten. Det narurlige utseendet er mye bedre enn å se ut som et malingskrin.

Anonymous poster hash: 724c7...18a
Skrevet

Seriøst, bruker dere ikke noe på sminke??

Og dere som sier dere aldri har brukt det, hvordan er det mulig... 

Føler meg helt rar uten sminke, og kunne aldri gått utenfor døren uten. Bruker ca 45 min hver morgen på å sminke meg så jeg ser fresh ut.

Og bruker ca 400-500 kr i mnd på sminke.

Mannen nevnte at jeg kanskje burde kutte ned på budsjettet, så derfor jeg spør her.

HI

Morgenstell her i huset:

Dusj, tørke seg, deodorant under armene, fuktighetskrem i fjeset, stæsj i håret, klær på, spise, pusse tenna. Ferdig. Jeg skal på jobb! Ikke på fest.

Anonymous poster hash: 82e53...234

Skrevet

Bruker gjerne kjøpe masse når jeg først handler så vanskelig å si. Brukte nettop 700.- på taxfree etter ferie og vil annta at det varer opptil ett år, kanskje trenger jeg en ny mascara innen det, og noe annet, så la oss si gjennomsnittlig 80.- mnd?? :) passer på å få med meg tilbud ihvertfall. Og bruker bare mascara og litt eyeliner på øyelokkt til vanlig. Vil ha forskjell på hverdag og fest :)

Skrevet

På kun sminke, kanskje 50,- kr i mnd.

Hjemme har jeg skjelden på meg sminke, og på jobb så bruker jeg mascara og litt solpudder.

Hele prosessen om morgenen tar ca 15minutter inkludert en dusj :)

Har egentlig ganske mye sminke, og liker å stasje med opp når vi skal på fest, men det er ting som varer så lenge at det blir dumt å putte det inn i dette regnestykket :P

Skrevet

Daglig sminke for meg = fuktighetskrem i ansiktet hver morgen pga tørr hud. 

Festsminke som har skjedd 1 gang i løpet av de siste 2 årene = litt maskara + en liten dæsj med øyenskygge. Trenger ikke mer.

45 min på å sminke deg HVER dag? Oi, det hadde jeg aaaldri orket å bruke tid og energi på.. 

vet ikke hva det blir da? en maskara for meg holder i 3-4 år (ja, jeg vet de bør byttes oftere..) + øyenskygge som aldri brukes opp som ble kjøpt for en hundrings eller noe for 3 år siden.. 

Anonymous poster hash: a928e...38f
Skrevet

hvilken sminke bruker du hi som er så dyr og må skiftes hver mnd?

jeg bruker foundation, solpudder, rouge og øyenskygge fra claerins. dyr sminke men det holder i 6-9 mnd. så skifter sjelden. øyenskyggen har jeeg i et par år. maskara annenhver mnd. i snitt kanskje 100 kr i mnd. neglelakk teller jeg ikke for det har jeg i mange år. ansiktskrem bruker jeg fort en 300-500 kr på. men den også holder i 4-6 mnd. sminker meg ikke hver dag, men som oftest.

Skrevet

Kjøper en mascara nå og da, og bruker en del penger på kremer, skrubber osv. Kan tenke meg ca. 60-70,- i snitt hver måned. 45 min på sminke deg? Det er tiden jeg bruker på å dusje, ordne meg og spise frokost!

Skrevet

Seriøst, bruker dere ikke noe på sminke??Og dere som sier dere aldri har brukt det, hvordan er det mulig...  Føler meg helt rar uten sminke, og kunne aldri gått utenfor døren uten. Bruker ca 45 min hver morgen på å sminke meg så jeg ser fresh ut. Og bruker ca 400-500 kr i mnd på sminke.Mannen nevnte at jeg kanskje burde kutte ned på budsjettet, så derfor jeg spør her. HI Anonymous poster hash: 23946...e54

Anonym #6 her. Jeg har aldri brukt sminke og kommer aldri til å bruke det heller. Er nå 32 år og huden min er faktisk like fint som da jeg var i 20 årene og ingen rynker å se enda. Angrer faktisk ikke den dag i dag at jeg lot være å rive med i sminkepresset fra ungdomskole. Hver gang jeg er på polet og skal kjøpe noka der, spør de alltid etter leggis ;) Det er faktisk en deilig følelser å tenke at man slipper å bruke mye penger på det og ikke minst bruke de verdifulle tida om morgen til å få i seg frokost i lag med ungene enn å stå på badet og sminke seg.....

Anonymous poster hash: a3d28...345

Gjest sussie77
Skrevet

I snitt 100 kr kanskje. Kjøper jo ikke sminke hver månde.

Skrevet

Jeg kjøper ikke ofte,men når jeg gjør det koster det en del. Bruker egentlig kun øyesminke og det fra MAC. Og det tar jo en god stund før det går tomt ;)

Gjest Dr. Grey
Skrevet

Av hygieniske årsaker bytter jeg ut ALL sminke hvert 2 år. Jeg bruker få, men dyre produkter. Så jeg tror i gjennomsnitt det blir ca 100,-/150,- pr mnd på kun sminke.

I tillegg går jeg på salong og farger og napper bryn ca hver 6 uke. Det koster ca 300,-.

Skrevet

0 kr. Jeg bruker ikke sminke. Har hatt sminke på meg to ganger i mitt liv, og da fikk jeg det profesjonelt lagt. Følte meg rar i ansiktet da, så fant ut at det er ikke noe for meg.

Anonymous poster hash: 89947...2f8
Skrevet

Jeg går omtrent aldri utenfor døren uten maskara og kajal, men de varer likevel et par mnd. Resten bruker jeg bare når jeg skal pynte meg, maks et par ganger i mnd, så den sminken varer i flere år (selv om jeg og vet at det liksom er holdbarhet på slikt). Jeg bruker aldri kremer og slikt og liker å tro at det er fordi jeg ikke pakker inn huden i sminke og ikke vasker ansiktet med noe annet enn vann, men det kan også være jeg er heldig med valg av hud.

Jeg vil tippe jeg ligger på ca 80 kr per mnd. Jeg liker ansiktet mitt med fersk sminke, men jeg liker ikke å bruke tid på det, liker ikke å bruke tid på å fjerne det, liker ikke at jeg må passe på at den holder seg fin og liker ikke at den kan føre til at jeg trenger mer kremer og slikt. Her går det vel 50 min fra jeg står opp til jeg og unger er ute av huset om morgenen.

På tv hørte jeg en gang et tips til ei som brukte altfor mye maskara. For det første; bruk litt mindre, for det andre; hold tommelen over åpningen slik at den ikke tørker ut mens du legger den.

Anonymous poster hash: d8504...94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...