Gå til innhold

Sykepleiere... Sutrete drittunger..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Dere gjør en heltemodig innsats, og vi hadde ikke klart oss uten dere, men hvorfor klage sånn på arbeidstidene? Var dere fullstendig uvitende om dette da dere utdannet dere? Fikk dere slengt i trynet at dere måtte jobbe EN helg i mnd, samt røde dager, da dere begynte i jobb? Det er VELDIG mange andre som også må jobbe sene kvelden, helger og røde dager. Jeg syns dere skal slutte å klage, eller finne dere noe annet.

Selv er jeg daglig leder for et utested, å det betyr jobbing til alle døgnets tider, helger, røde dager. Vi har åpent når alle andre har fri/stengt. Hva skal jeg gjøre da? Sette meg ned å grine og kreve til eierne at vi skaø holde stengt fordi JEG vil ha fri??

 

Skjerp dere...

 

Anonymous poster hash: ecc78...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La oss bare la være å svare på dette innlegget.

 

(Hilsen en som er evig takknemlig for sykepleierne som hjalp oss etter st lillemann kom til verden).

 

Anonymous poster hash: f1269...635

Skrevet

Kunne du ikke bare skrevet dette i en av trådene vi allerede har gående her om sykepleiere?

Skrevet

Åh..kjenner jeg blir så provosert av denne typen utsagn, men du ønsker vel å provosere. 

 

Synes at sykepleiere gjør en kjempejobb, og at de burde ha langt høyere lønn. Hver gang jeg har vært innlagt på sykehus har de sprunget som piska rotter for de har så mye å gjøre. Hvilke andre yrkesgrupper hadde likt å måtte jobbe flere helger sånn plutselig. Forstår godt at de protesterer jeg. 

 

All kred til dere sykepleiere, dere gjør en kjempejobb:) Varme gode mennesker alle sammen. Takknemlig for de som orker å jobbe under forholdene dere gjør:) 



Anonymous poster hash: 8563f...bce
Skrevet

Og du HI, har du høyere utdanning? Høres ikke slik ut.. 



Anonymous poster hash: 8563f...bce
Skrevet

Hahahahaha. Takk for dagens latter.



Anonymous poster hash: d646e...fd1
Skrevet

Sykepleiere er da ikke de eneste som jobber helger, røde dager/hellig dager. Og mange andre som gjør en super jobb selv om de ikke har høy utdannelse.
Er dog enig med de andre i at de burde fått høyere lønn.

Vaskere synes jeg ofte blir sett ned på og undervurdert. Og hvertfall underbetalt....

Mannen er kokk på et sykehus, som innebærer jobb hver 3.helg, julaften, nyttårsaften og andre røde dager. Sutrer ikke, verken jeg eller han.



Anonymous poster hash: df8f2...684
Skrevet

Ja. Dere gjør en heltemodig innsats, og vi hadde ikke klart oss uten dere, men hvorfor klage sånn på arbeidstidene? Var dere fullstendig uvitende om dette da dere utdannet dere? Fikk dere slengt i trynet at dere måtte jobbe EN helg i mnd, samt røde dager, da dere begynte i jobb? Det er VELDIG mange andre som også må jobbe sene kvelden, helger og røde dager. Jeg syns dere skal slutte å klage, eller finne dere noe annet.

Selv er jeg daglig leder for et utested, å det betyr jobbing til alle døgnets tider, helger, røde dager. Vi har åpent når alle andre har fri/stengt. Hva skal jeg gjøre da? Sette meg ned å grine og kreve til eierne at vi skaø holde stengt fordi JEG vil ha fri??

 

Skjerp dere...

 

Anonymous poster hash: ecc78...b51

Er ikke du litt selvmotsigende nå? Du sier at vi ikke hadde klart oss uten sykepleiere, samtidig som du mener de alle bare kan bytte beite? Lykke til den dagen du trenger sykepleie (for den kommer nesten garantert), men de er der ikke fordi de fant en 8-4 jobb istedenfor ;-)
Skrevet

 

Sykepleiere er da ikke de eneste som jobber helger, røde dager/hellig dager. Og mange andre som gjør en super jobb selv om de ikke har høy utdannelse.

Er dog enig med de andre i at de burde fått høyere lønn.

 

Vaskere synes jeg ofte blir sett ned på og undervurdert. Og hvertfall underbetalt....

 

Mannen er kokk på et sykehus, som innebærer jobb hver 3.helg, julaften, nyttårsaften og andre røde dager. Sutrer ikke, verken jeg eller han.

 

Anonymous poster hash: df8f2...684

Jobber han kveld og natt i tillegg?

 

Anonymous poster hash: 3dc4f...54c

Skrevet

Jeg synes det er litt forskjell på vaskere og sykepleiere. Sykepleiere har tross alt 3 års utdannelse eller mer, og ja, det er mange andre yrkesgrupper som jobber turnus, men de får ofte bedre betalt..



Anonymous poster hash: 8563f...bce
Skrevet

Å herregud... hvis alle skulle tenkt på lønna.. hvor mange sykepleiere hadde det da vert tror du? Mange blir sykepleiere pga yret i seg selv, de vil hjelpe mennesker. Hva er galt med å kreve mer lønn? Vi fortjener myyyye mer lønn. Det er ikke som om vi er den eneste yrkesgruppen som ønsker mer lønn. Jeg var klar over lønna da jeg ble sykepleier, men det stoppet meg ikke fra å følge drømmen min. Forresten så skjer det ingenting om man ikke klager-det er en positiv ting. Sutreteddrittunger-langt i fra!!

 

Anonymous poster hash: 82d6c...444

Skrevet

 

Jeg synes det er litt forskjell på vaskere og sykepleiere. Sykepleiere har tross alt 3 års utdannelse eller mer, og ja, det er mange andre yrkesgrupper som jobber turnus, men de får ofte bedre betalt..

 

Anonymous poster hash: 8563f...bce

 

 Men hvis ikke vaskepersonalet gjorde jobben sin så kunne ikke Sykepleierene gjort sin. Begge er faktisk like viktige.

Skrevet

 

 

Jeg synes det er litt forskjell på vaskere og sykepleiere. Sykepleiere har tross alt 3 års utdannelse eller mer, og ja, det er mange andre yrkesgrupper som jobber turnus, men de får ofte bedre betalt..

 

Anonymous poster hash: 8563f...bce

 

 Men hvis ikke vaskepersonalet gjorde jobben sin så kunne ikke Sykepleierene gjort sin. Begge er faktisk like viktige.

 

 

Da må sykepleierene vaske selv, har jeg måttet gjøre mange ganger (rart jeg sluttet i det drittyrket). Måttet både vaske gulv, bad, pusse vinduer, tørke støv, vaske gardinene etc på sykehusrom. Det er verre å få vaskehjelpen til å ta seg av sykepleieoppgavene.

 

Anonymous poster hash: b3543...adc

Skrevet

 

Sykepleiere er da ikke de eneste som jobber helger, røde dager/hellig dager. Og mange andre som gjør en super jobb selv om de ikke har høy utdannelse.

Er dog enig med de andre i at de burde fått høyere lønn.

 

Vaskere synes jeg ofte blir sett ned på og undervurdert. Og hvertfall underbetalt....

 

Mannen er kokk på et sykehus, som innebærer jobb hver 3.helg, julaften, nyttårsaften og andre røde dager. Sutrer ikke, verken jeg eller han.

 

Anonymous poster hash: df8f2...684

 

Vaskere underbetalt? Jeg hadde mer utbetalt i måneden som renholdsarbeider enn jeg har som pedagogisk leder i barnehage. Men sett ned på, det er sant at de blir :(

 

Anonymous poster hash: 2b117...5e6

Skrevet

 

 

 

Jeg synes det er litt forskjell på vaskere og sykepleiere. Sykepleiere har tross alt 3 års utdannelse eller mer, og ja, det er mange andre yrkesgrupper som jobber turnus, men de får ofte bedre betalt..

 

Anonymous poster hash: 8563f...bce

 

 Men hvis ikke vaskepersonalet gjorde jobben sin så kunne ikke Sykepleierene gjort sin. Begge er faktisk like viktige.

 

 

Da må sykepleierene vaske selv, har jeg måttet gjøre mange ganger (rart jeg sluttet i det drittyrket). Måttet både vaske gulv, bad, pusse vinduer, tørke støv, vaske gardinene etc på sykehusrom. Det er verre å få vaskehjelpen til å ta seg av sykepleieoppgavene.

 

Anonymous poster hash: b3543...adc

 

Baren det og kalle de for vaskehjelp sier mye om synet ditt på renholdere :(

 

Anonymous poster hash: 2b117...5e6

Skrevet

Jeg har selv jobbet som pleieassistent på et sykehjem og har med egne øyne sett hvor stressende en arbeidsdag faktisk er for en sykepleier.  På den avd hvor jeg jobbet var det ofte bare 1 sykepleier og resten hjelpepleiere og assistenter så sier seg selv at sykepleieren sprang ræva av seg. Og etter og ha jobbet der i noen år fant jeg ut at jeg ALDRI ville utdanne meg til sykepleier.

 

Mannen min jobber innen bygg og anlegg og han tjener veldig godt og han jobber 0730 - 1530. Han har i tillegg fri hver eneste helg, fri alle røde dager, jul, påske osv...

Skrevet

For meg er sykepleiere engler i forkledning :)

 

All ære til dere, jeg har stor respekt for jobben dere gjør!

 

Jeg har vært litt syk og har hatt min del av innleggelser.. Og jada, det er legen som undersøker deg, men så fort man er lagt inn overlates man til sykepleierne. Du er heldig om du får 5 min daglig med legen under legevisitten. Bortsett fra det er det sykepleierne som "holder fortet"!

 

Lav lønn ift jobben dere gjør, kjipe arbeidstider ift turnus og det å bli pålagt å jobbe når man endelig har fri, dere må tåle snørr, møkk, urin, blod og oppkast fra fremmede, jobbe under enormt press pga underbemanning etc etc.. Og alt skal gjøres med et smil!

 

Så jeg tar av meg hatten for dere som faktisk orker dette :)

 

Anonymous poster hash: 6989d...35a

Skrevet

Jeg er spl med videreutdanning i Anestesi. Like lang utdannelse som en sivilingeniør. Svigerinna mi er det. Tror hun tjener ca 300000 mer enn meg i året. Hver dag står jeg med flere pasienters liv i mine hender. Under narkose slutter de å puste. Det må jeg gjøre. Jeg må gi rett dose narkose/smertestillende/muskelrelaks til enhver tid ellers kan det få fatale følger. Får du får mye og er skrøpelig kan du dø. Får du for lite kan du sette deg opp under opr feks og det kan bli stygt med masse instrumentet inne i magen feks. Jeg står alene i timesvis uten anestesilege. De er der kanskje 5 min under innledning, så forsvinner de. Jeg jobbet turnus og liker det, men lurer på hvorfor jeg er mindre viktig og tjener så mye mindre enn feks en sivilingeniør? Jeg elsker jobben min og det sitter langt inne å finne på noe annet å gjøre. Men jeg vil ikke jobbe annenhver helg. Så greit, da er jeg sutrete.

 

Anonymous poster hash: fdd7c...faf

Skrevet

Det er godt å høre at mange er fornøyd med oss da. Jeg liker jobben min jeg.

Skrevet

Soesialsykepleier! Ikke sykepleier. Spesialsykepleier har gjerne 5 års utdanning. Og det er kun pga natt, kveld, helg og helligdagstilleggene er medregnet. Sykepleier tjener dårligere i grunnlønn, og arbeidsforholdene sett under ett.

 

 

Sykepleiere tjener ikke dårlig, de bare tror det. Timelønnen til en vanlig sykepleier er omtrent den samme som en vanlig ingeniørs lønn.

 

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2316651.ece

 

Anonymous poster hash: 040ae...611

Anonymous poster hash: 3dc4f...54c

Skrevet

Soesialsykepleier! Ikke sykepleier. Spesialsykepleier har gjerne 5 års utdanning. Og det er kun pga natt, kveld, helg og helligdagstilleggene er medregnet. Sykepleier tjener dårligere i grunnlønn, og arbeidsforholdene sett under ett.

 

 

Sykepleiere tjener ikke dårlig, de bare tror det. Timelønnen til en vanlig sykepleier er omtrent den samme som en vanlig ingeniørs lønn.

 

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2316651.ece

 

Anonymous poster hash: 040ae...611

Anonymous poster hash: 3dc4f...54c

Skrevet

Ja. Dere gjør en heltemodig innsats, og vi hadde ikke klart oss uten dere, men hvorfor klage sånn på arbeidstidene? Var dere fullstendig uvitende om dette da dere utdannet dere? Fikk dere slengt i trynet at dere måtte jobbe EN helg i mnd, samt røde dager, da dere begynte i jobb? Det er VELDIG mange andre som også må jobbe sene kvelden, helger og røde dager. Jeg syns dere skal slutte å klage, eller finne dere noe annet.

Selv er jeg daglig leder for et utested, å det betyr jobbing til alle døgnets tider, helger, røde dager. Vi har åpent når alle andre har fri/stengt. Hva skal jeg gjøre da? Sette meg ned å grine og kreve til eierne at vi skaø holde stengt fordi JEG vil ha fri??

 

Skjerp dere...

 

Anonymous poster hash: ecc78...b51

Når jeg begynte som sykepleier for 15 år siden, måtte vi jobbe hver fjerde helg, og kun dag og kveld turnus. Nå jobber jeg hver tredje helg og dag, kveld og natt turnus. Nå vil de ha oss til å jobbe hver andre helg. Du burde skjerpe deg og ikke brøle om ting du ikke har noe greie på.

 

Anonymous poster hash: 68a57...a79

Skrevet

 

Soesialsykepleier! Ikke sykepleier. Spesialsykepleier har gjerne 5 års utdanning. Og det er kun pga natt, kveld, helg og helligdagstilleggene er medregnet. Sykepleier tjener dårligere i grunnlønn, og arbeidsforholdene sett under ett.

 

 

Sykepleiere tjener ikke dårlig, de bare tror det. Timelønnen til en vanlig sykepleier er omtrent den samme som en vanlig ingeniørs lønn.

 

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2316651.ece

 

Anonymous poster hash: 040ae...611

Anonymous poster hash: 3dc4f...54c
Det er absurd å sammenligne timelønnen. Du må selvsagt se på grunnlønnen, den er mye lavere. Timelønnen til en Vanlig sykepleier kommer Nesten opp til en ingeniør på grunn av tilleggene sykepleierne får når ingeniørene har fri.

 

Anonymous poster hash: 3dc4f...54c

Skrevet

Men om du leser saken, ser du at det hermed beregningsmetoden å gjøre, og at ingeniører fremdeles har utbetalt over 100 000 mer i året. Så nei, vi tjener ikke like mye som ingeniører.

 

Anonymous poster hash: 37cdb...aee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...