Caprica Skrevet 27. juni 2013 #26 Skrevet 27. juni 2013 Muligens er det slik fordi alle er i full gang med aktiviteter ?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #27 Skrevet 28. juni 2013 Kjernetid eller ikke. De har faktisk ikke en eneste lov som sier at de kan ha kjernetid i bhg som da tilsier at man ikke kan levere ungen i bhg innenfor det tidsrommet! Du kan komme med ungen din akkuratt når du vil. I bhg til min sønn spiser alle avd frokost sammen i fellesrommet. Sitter på hvert sitt bord bare. Leverer jeg han innen for det tidspunktet går jeg bare inn der, å setter han i stolen. Barn og voksne hilser og er hyggelige mot både meg og ungen. Helt vanlig praksis der.. Ville absolutt ha klaget! Anonymous poster hash: 76fe1...0c6
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #28 Skrevet 28. juni 2013 Har aldri hatt noe problem uansett når jeg har levert i barnehagen. Nå er hun så stor at hun (5) bare flyr inn og leker med de andre barna. MEN tidligere ble hun alltid tatt imot. Det kunne hende vi måtte vente ett par min fordi de var opptatt med noe, men alltid ett hei. Det er det selvsagt nå også. De voksne sier alltid hei og barnets navn etterpå når hun kommer. Anonymous poster hash: 5d95a...928
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #29 Skrevet 28. juni 2013 Jeg leverte I frokosten i dag. Likevel blir vi møtt på en fin måte "Hei X. Har du med deg matpakken din ja? Hvor vil du sitte? skal jeg ordne litt melk til deg? Hva har du med deg i dag da ("Ha-med-dag"). Elsker ped.lederen i barnehagen min (og de andre som jobber der, men ped.leder er ekstra super). Anonymous poster hash: f8638...fce
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #30 Skrevet 28. juni 2013 Koster det så mye ekstra og bli med barnet inn og "lete opp" en voksen da? Kommer man i det som regnes "Utenom" leveringstid, så kan man ikke forvente at ansatta står parat til og slippe det de har i hendene for og ta imot DITT barn. Det er ikke viktigere for de enn alle de andra barna. VI kommer nesten alltid først (0645) hver morgen, og da er det full service. Blir tom tilbydt kaffekopp selv noen gang Men har også levert senere noen dager, sagt fra at vi kommer senere, og da har jeg noengang gått til lavvoen de er i, eller jeg blir med inn/går rundt på området og leter opp voksen for og "gi fra meg" barnet. Forventer ikke at det kommer noen til garderoben....Ikke når jeg kommer 0645 heller. Men jeg foreventer at ansatte da er "synlig"..... Anonymous poster hash: c62bd...1fb
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #31 Skrevet 28. juni 2013 I barnet mitt sin Bhg har de garderobevakt mellom 8-9 og 15-16.30, dette for at alle barna skal bli tatt imot, så de ansatte kan få beskjeder som måtte trengs og i hentetida slik at foreldrene skal få vite hva som har skjedd den dagen. Jeg er i perm nå så vi nyter lange morgener og koser oss hjemme. Gjerne til 10. Aldri blitt mottatt dårlig av den grunn. Anonymous poster hash: 41557...818
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #32 Skrevet 28. juni 2013 Vi leverer som regel seint, men blir tatt imot med smil og et "hei" uansett når vi kommer. Hadde tatt det om med leder, for synes det er utrolig viktig at barna blir tatt godt imot. Anonymous poster hash: 31ac8...366
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #33 Skrevet 28. juni 2013 Mitt barn har gått i bhg i to år og vi har ALDRI blitt møtt i verken grovgarderoben eller den som er inne ved avdelinga. ALDRI. Uansett om jeg har levert tidlig eller sent. Jeg visste ikke at det var vanlig før jeg var i praksis i en annen bhg ifjor. Men nå er ikke den barnehagen barnet mitt går i noe særlig bra. Anonymous poster hash: 7a295...534
Trultemor85 Skrevet 28. juni 2013 #34 Skrevet 28. juni 2013 For det første må jeg si det er utrulig teit med forskjellige frokost tider når mange gjerne har et barn på hver avd. I de to barnehagene vi har vært i er frokost på likt og lunsj noe tidligere hos de små. Og for det andre skal de da kunne klare ta imot barna ordentlig? Høres jo helt feil ut. Har selv to barn som har trengt å bli sett ordentlig av en voksen når vi leverer.
Edelweis Skrevet 28. juni 2013 #35 Skrevet 28. juni 2013 som ped.leder selv synes jeg dette høres ut som en dårlig bhg med fokus på helt andre ting enn barna. har aldri hørt om at man ikke kan levere underffrokost. hos oss kommer barna fra 06.45 og utover. de spiser når de kommer. en voksen sitter ved frokosten hele tiden. men regelen er slik at skal de spise frokost ser vi helst at de kommer før halv 9 siden frokosten avsluttes kl 9 og samlingsstund begynner. men om de kommer ti på 9 en dag får de spise likevel. og alltid blir barn og foreldre møtt med smil og godord. det er det minste en kan forlange. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #36 Skrevet 28. juni 2013 Kjernetid eller ikke. De har faktisk ikke en eneste lov som sier at de kan ha kjernetid i bhg som da tilsier at man ikke kan levere ungen i bhg innenfor det tidsrommet! Du kan komme med ungen din akkuratt når du vil. I bhg til min sønn spiser alle avd frokost sammen i fellesrommet. Sitter på hvert sitt bord bare. Leverer jeg han innen for det tidspunktet går jeg bare inn der, å setter han i stolen. Barn og voksne hilser og er hyggelige mot både meg og ungen. Helt vanlig praksis der.. Ville absolutt ha klaget! Anonymous poster hash: 76fe1...0c6 Er kanskje ikke lovpålagt men norm ja. Greit at en kan levere når en vil all den tid det er en tjeneste du har betalt for men.... Kjernetiden i den bhg mine barn går i/har gått i har brukt kjernetiden til å ta dagens utflukt, mener du at de skulle hatt en annsatt igjen i tilfelle rottefelle? Anonymous poster hash: e76af...ee9
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #37 Skrevet 28. juni 2013 Takk for mange svar:) Tror jeg kommer til å ta en prat med pedlederne. Ser at en del mener jeg er kravstor, noe jeg selv mener at jeg egentlig ikke er. Det jeg reagerer på er jo at det er ganske store begrensninger på NÅR jeg kan levere mine barn: IKKE mellom 8-9 og IKKE etter kl. 09:30. Siden jeg er hjemme synes jeg vi kan unna oss litt rolige morgener hjemme og da passer det ikke å levere før kl 08. Derfor blir de levert litt over 9. Selvsagt forventer jeg ikke at voksne skal komme løpende med rød matta for meg og mine barn, men jeg forventer at vi i det minste blir registrert og hilset på. Og ja, jeg går selvfølgelig inn på avdelingene. Eldste løper som regel inn og finner seg til rette, så behovet der er ikke så stort, men av og til vil man jo gi en beskjed og da er det jo greit at de ser opp og er "tilstede" i et par min hvis det skulle være noe. Minste har større behov for å bli tatt imot og lotset inn i aktivitet/lek, og det synes jeg en bhg skal kunne imøtekomme uansett om hun kommer 07:55 eller 09:15. Har full forståelse for at dagen er i gang, men siden bhg er "stengt" mellom 8-9 bør vel de kunne ta imot de barna som velger å komme etter frokost også? Anonymous poster hash: 706e8...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå