Gå til innhold

Dere som leverer "sent" i bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan blir barnet/du møtt når dere kommer? Jeg har to barn på ulike avd. På den yngstes serverer de frokost fra 8-8:30 og på den eldstes 8:30-9. Bhg ser helst at ingen kommer under frokosten fordi de ønsker ro, og det er jo greit nok. At avd har ulike frokosttider er jo litt herk men siden jeg er hjemme med baby spiser vi gjerne hjemme og tusler ned etter bhgs frokost. Pleier å være der litt over 9, men synes det er så ukoselig å levere. Sjelden/aldri et hei og noen som møter barna mine. Særlig minste trenger å "bli tatt imot" for hun er gjerne litt sjenert når hun kommer. Skjønner jo at det er mye å gjøre, men forlanger jeg for mye når jeg synes de kan møte oss på en ordentlig måte. Synes jo heller ikke vi skal være nødt til å komme før 8 heller, selv om vi da blir møtt mye bedre...

Anonymous poster hash: 11d81...536
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnehagen har bedt om at ingen blir levert i frokosttiden og du alikevel kommer da, skjønner jeg at de ikke kan komme og ta dere imot.

Da har de mer enn nok med å hjelpe barna som er der og spiser.

Så enten bør du levere før frokost eller etterpå. At de har to forskjellige klokkeslett er dumt, men ingenting du kan gjøre noe med.

Hva med å levere 09.15? Så er frokost ferdig i begge avdelingene?

Anonymous poster hash: b545e...e37
Skrevet

Hvis barnehagen har bedt om at ingen blir levert i frokosttiden og du alikevel kommer da, skjønner jeg at de ikke kan komme og ta dere imot.

Så enten bør du levere før frokost eller etterpå. At de har to forskjellige klokkeslett er dumt, men ingenting du kan gjøre noe med.

Men les innlegget da ... hun leverer etter frokosttidene, men blir enda ikke møtt på en god måte!

Anonymous poster hash: 37d6c...979

Skrevet

Jeg har selv levert sent, av og til ikke før etter 11.. *Flau* Likevel blir han alltid tatt godt imot. Merker selvfølgelig at de har det travelt ved enkelte tidspunkt, så hvis jenta di trenger en rolig start så er det nok lettere om du innretter deg etter bhg og ikke forventer det omvendte :)

Skrevet

Jeg leverer alt mellom kl.08 og 09:30.

Leverer jeg kl.08 (det er da barnehagen åpner) blir vi tatt imot i garderoben, hun får med matpakken og spiser frokost med de andre ungene.

Frokost varer fra 08-09.

Leverer jeg når flere barn har kommet og de er midt i frokosten verken forventer eller forlanger jeg å bli møtt i garderoben. Da følger jeg henne inn selv, finner plassen ved bordet eller at hun går på lekerommet for å leke.

Anonymous poster hash: 6ebce...224
Skrevet

Hvis barnehagen har bedt om at ingen blir levert i frokosttiden og du alikevel kommer da, skjønner jeg at de ikke kan komme og ta dere imot.Da har de mer enn nok med å hjelpe barna som er der og spiser. Så enten bør du levere før frokost eller etterpå. At de har to forskjellige klokkeslett er dumt, men ingenting du kan gjøre noe med.Hva med å levere 09.15? Så er frokost ferdig i begge avdelingene? Anonymous poster hash: b545e...e37

Hun leverer jo etter frokost! Leverer som regel rett over 9 skriver hun.

Jeg hadde tatt opp dette med avdelingsleder. Man skal bli møtt på en skikkelig måte, uavhengig av når man kommer.

Anonymous poster hash: a6d78...2a4

Skrevet

Hos oss blir ingen unger "møtt" det er vi foreldre som går inn med de og sier hei til en voksen slik at de ser at hun er kommet.

Jeg full forståelse for at de ikke har tid til å møte oss i gangen.

Anonymous poster hash: c2bf0...35a
Skrevet

Ikke noe problem å levere når som helst i vår. Der er frokosten på de to småbarnsavdelingne slått sammen slik at om en kommer under frokost og ikke skal spise så leker de på den andre avd til de andre er ferdige med å spise.

Men nå synes jeg vel ikke at å levere 9 kan regnes som sent heller da... Kan du ikke levere 9:30-10 heller da?

Anonymous poster hash: 9bc9d...731
Skrevet

Men les innlegget da ... hun leverer etter frokosttidene, men blir enda ikke møtt på en god måte!

Beklager så mye deres høyhet, fikk ikke det med meg. Skal aldri gjenta seg.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Hun skriver jo at hun kommer etter frokost/etter 9 og blir likevel ikke godt tatt imot..!

Dette må du ta opp, det bør ikke være så vanskelig for en ansatt og møte barnet ditt så dere får en fin levering.

Skrevet

Ikke noe problem å levere når som helst i vår. Der er frokosten på de to småbarnsavdelingne slått sammen slik at om en kommer under frokost og ikke skal spise så leker de på den andre avd til de andre er ferdige med å spise.

Men nå synes jeg vel ikke at å levere 9 kan regnes som sent heller da... Kan du ikke levere 9:30-10 heller da?

Anonymous poster hash: 9bc9d...731

Kjernetid fra 9:30-14! Og til en annen: jeg følger jo barnet inn i avd. Men de voksne løper rundt, er vi heldige får vi et hei!

Anonymous poster hash: 706e8...f55

Skrevet

Jeg leverer mellom kvart på og kvart over ni i barnehagen og blir alltid tatt godt imot. I barnehagen vår blir vi alltid møtt i garderoben og alle barn blir tatt skikkelig imot. De er 2 voksne på jobb fra morgenen av også begynner voksen nr 3 på jobb klokka ni så en av disse har alltid ansvar for å ta imot barn og voksne i garderoben.

Frokost spiser de kvart over ni.

Anonymous poster hash: ab2bc...8b9
Gjest ________
Skrevet

Her leverer vi sent, bruker å bli ca 09.40 for da vet jeg at de har kommet seg ut. Da kler jeg på han uteklær i ro og fred i gangen, setter matboksen i kjøleskapet, ordner hylla/sekken/skifteklær osv helt alene fordi resten er ute

Så går jeg ut å vinker hade til sønnen min og et lite hade vink til de voksne bare så de har registrert at sønnen min har kommet

Sjeldent noe hei og hva de skal gjøre idag osv, men det er helt greit

Skrevet

Barna skal uansett bli møtt på en god måte. Kjernetid eller ikke. Det koster ikke mye med et smil og et hei uansett når på dagen det er!

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Vi blir alltid møtt på en god måte, uansett når vi leverer.

Vi blir aldri møtt i garderoben, men når vi kommer inn på avdelingen er det alltid voksne der som tar imot barna etterhvert som de kommer.

Nå kommer det jo litt an på hva du legger i "ta imot" også da. Jeg tenker en person som sier hei og tar med seg barnet enten inn i lek eller inn i matsalen (eller tilbyr et fang dersom barnet trenger det). Om det er mer omstendig som f.eks komme ut i garderoben og bruke tid på både voksen og barn blir det jo noe litt annet.

Skrevet

Hvordan ønsker du at barnet skal bli tatt i mot da?

Det er så forskjellig fra bhg til bhg hvordan praksisen er på morgenen.

Der jeg jobber har vi morgen møte kl 9.20 - 9.30 hvor en fra alle avd må gå fra avd. Senvakten kommer ikke før 9.30 så da er det bare 2 voksne igjen på avd. Vi prøver å møte alle barn og foreldre når de kommer men disse 10 min er veldig travel. Derfor løper vi litt rundt akkurat da.

Der hvor jeg har barna mine har de det på en annen måte. Jeg følger ungene inn og venter til de kan gå i fra og overta barnet på skikkeligvis.

Uansett er den beste tiden å levere på før frokost begge plasser. Da er det åagt opp til å ta i mot unger og ingenting annet.

Anonymous poster hash: 630bf...671

Skrevet

jeg leverte kl 10 før, men det var midt i stellerunden, så nå leverer jeg mellom 9 og 9:30. Blir alltid godt tatt i mot :) koselig å komme, for da er det ganske rolig der. leveringsrushet er over.

Anonymous poster hash: d10d5...20a
Skrevet

Jeg leverer seint (10-1030), og blir alltid møtt på en fin måte! En kommer alltid bort, og spør guttungen om de skal finne noen leker osv. Ungene skal da alltid bli møtt på en fin måte uansett når de blir levert, det er nå min mening.

Skrevet (endret)

Leverar ofte mellom 09 - 10.  Då kler eg av og fylgjer inn på avdelinga, men vi får alltid eit "hei" og ungane vert ofte inviterte/oppmuntra med i leik eller aktivitet.  Det siste året har dei og vorte flinkare å komme ut i gangen og ta i mot når dei ser at me kjem, men det er ikkje alltid dei er ledige.  Om barna er ute, kler eg på mine ungar sjølv. 

Ville nevnt dette til avdelingsleiaren eller pedagogisk leiar.  Det skal ikkje vere slik at alle er nøydde til å komme frå tidleg morgon for å kjenne seg velkomne i barnehagen.  Det trengs nok berre litt bevisstgjering hjå personalet for at dei skal seie "hei" og vere merksame på at de kjem. Kan hende kan dei tipse om det er spesielle tidspunkt som er ekstra ugunstige i forhold til rutinane på avdelinga, men uansett skal dei ta i mot ungane på ein skikkeleg måte.

Endret av soleia
Skrevet

Vi leverer sent, og barna blir tatt veldig godt imot. Storebror på 5 trenger fortsatt å bli tatt imot av en voksen, og å bli avledet litt fra avskjeden. Likebror løper rett inn på lekerommet og har ikke tid til å si ha det.Barn er så forskjellige. Har du snakket med barnehagen om at barna dine gjerne vil bli levert til en voksen?

Anonymous poster hash: 55320...3df

Skrevet

Beklager så mye deres høyhet, fikk ikke det med meg. Skal aldri gjenta seg.

Men herregud da! Det er da ingen grunn til å bli fornærmet fordi noen påpeker at du tar grundig feil. Hele essensen i innlegget er jo at på tross av at hun forholder seg til barnehagens regler, føler hun ikke at de blir møtt. At du ikke har fått med deg det, må jo bare bety at du kun har lest halve innlegget dør du svarer. Server jo litt dumt, spesielt når du går så grundig til frontalangrep på HI, og helt uten grunn.

Anonymous poster hash: 48dc6...a89

Skrevet

Vi blir alltid møtt på en god måte uansett når vi leverer.

Jeg ville tatt det opp med de, si at du har et ønske om at de kommer å si hei ihvertfall. Har jobbet mange år i bhg selv og om det kommer barn i maten har man alltid mulighet å se barnet og si hei på ordentlig måte.

Skrevet

hvordan blir barnet/du møtt når dere kommer? Jeg har to barn på ulike avd. På den yngstes serverer de frokost fra 8-8:30 og på den eldstes 8:30-9. Bhg ser helst at ingen kommer under frokosten fordi de ønsker ro, og det er jo greit nok. At avd har ulike frokosttider er jo litt herk men siden jeg er hjemme med baby spiser vi gjerne hjemme og tusler ned etter bhgs frokost. Pleier å være der litt over 9, men synes det er så ukoselig å levere. Sjelden/aldri et hei og noen som møter barna mine. Særlig minste trenger å "bli tatt imot" for hun er gjerne litt sjenert når hun kommer. Skjønner jo at det er mye å gjøre, men forlanger jeg for mye når jeg synes de kan møte oss på en ordentlig måte. Synes jo heller ikke vi skal være nødt til å komme før 8 heller, selv om vi da blir møtt mye bedre...

Anonymous poster hash: 11d81...536

Ta det opp med ped.leder. Klart de skal tas i mot ordentlig selv om de kommer sent, men det er også slik at mye er "etablert" på avdelingen etter klokka 9 - de fleste har kommet, leken er i gang, de voksne gjør kanskje noe sammen med barna (spiller/leser) osv. - og dine barn må tas imot midt opp i alt annet.

Noen barn trenger faktisk å leveres tidligere for å få en god start, være med når leken startes osv..

Men seriøst, en barnehage som ikke vil ha leveringer i frokosttida, og som opererer med FORSKJELLIG tidspunkt for frokost på de ulike avdelingene? Det vil i praksis si at du ikke kan levere barna dine mellom 8 og 9? Hadde vært uaktuelt for meg, for å si det slik...

Anonymous poster hash: 5b534...f54

Skrevet

Vi blir alltid møtt i garderoben, uansett om det er frokost eller ikke og uansett når vi leverer, så lenge det er før ti. Etter det er de ute, så da må vi finne noen selv. Det er hovedpolicy til bygård at alle alltid skal bli godt mottatt.

Høres ut som mange oppover her har litt elendige barnehager..

Anonymous poster hash: 67924...d3c

Skrevet

*bhg, ikke bygård... ;)

Anonymous poster hash: 67924...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...