Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #51 Skrevet 28. juni 2013 Hvorfor kan ikke du sterilisere deg da? Syns ingen har rett til å kreve at andre tar kirurgiske inngrep. Så kan du heller si at han må betale for det hvis dere har delt økonomi eller at han må bruke mindre penger på noe annet hvis dere deler siden det er såpass mye dyrere enn at han gjør det. Anonymous poster hash: a4d32...b61
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #52 Skrevet 28. juni 2013 Her har mannen funnet ut at han skal sterilisere seg etter at jeg ble uplanlagt gravid med nr fire mens jeg gikk på p-piller. Det er mer enn nok barn nå for han (og meg, for så vidt!), og inngrepet er enklere for han. Han syntes det var litt skremmende å tenke på i begynnelsen, men har nå bestemt seg helt. Jeg har bare bedt han vente til etter fødselen siden han må begrense aktiviteten en periode etterpå, og jeg er høygravid. Jeg har ikke presset han, og ville ikke gjort det heller hvis jeg var deg. Men synes det er urimelig av han allikevel! Mye vi må gå gjennom, og et sånt inngrep er mye enklere og billigere på menn enn kvinner. Anonymous poster hash: fcd2e...85e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #53 Skrevet 28. juni 2013 «kreve», «forlange», «tvinge»... Jeg synes det er uttrykk som ikke hører hjemme i et forhold. Kan dere ikke prate sammen og finne en løsning i fellesskap? Anonymous poster hash: cdee0...343
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #54 Skrevet 28. juni 2013 Detta kan ein bli enige om men detta er jo om han vil. Tenk om det blir slutt og han finner ei ny uten barn og om han du finner vil ha barn. Anonymous poster hash: bef53...1c3
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #55 Skrevet 28. juni 2013 «kreve», «forlange», «tvinge»... Jeg synes det er uttrykk som ikke hører hjemme i et forhold. Kan dere ikke prate sammen og finne en løsning i fellesskap? Anonymous poster hash: cdee0...343
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #56 Skrevet 28. juni 2013 Man kan aldri presse en person til det, men jeg syns vel at han burde gjøre en innsats nå. Du har gjort nok. Vi har ett barn og skal max ha ett til. Jeg sliter også med prevansjon slik som deg. Migrene, blødninger osv. Jeg vet at min mann ikke kommer til å klippe strengen så jeg kommer til å sterilisere meg etter nr. 2, for jeg orker ikke mer av disse hormonpreparatene. Fikk første barn for 8 år siden og har prøvd mye forskjellige. Så har gitt opp. Nå går jeg på minipiller og blør i hytt og pine. Vi skal prøve om ett år å bli gravide og etter det så er det slutt på prevansjon for meg. Da melder jeg meg ut. Anonymous poster hash: ad6d9...6f0
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #57 Skrevet 28. juni 2013 Nå har ikke jeg lest meg igjennom alle svarene her. Men nei, jeg mener du ikke kan forlange at han steriliserer seg... Jeg hadde vel brukt endel kvinnelist istedet, slik at han kanskje hadde ombestemt seg etterhvert . Heldigvis slipper jeg å forlange noe som helst av mannen min, for da jeg ble gravid med nr 4 sa han at NÅ blir det sterilisering(på ham). Hvis det mot all formodning blir keisersnitt på meg denne gangen, kommer jeg til å be dem sterilisere meg i samme inngrep da... Sterilisering finansieres ikke av staten og de som foreslår at Hi steriliserer seg må vite at det koster ca 12 ganger så mye for sterilisering av en dame enn en mann. Det er også et mye større inngrep hos kvinner, med mange flere komplikasjoner. Mannen kan også fryse ned sæd til evt senere bruk, og man kan også reversere inngrepet med hell(i noen tilfeller). Anonymous poster hash: ba4aa...760
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #58 Skrevet 28. juni 2013 HI her. Hvorfor er det så mange som synes at det er greit og egentlig helt forventa at det er vi kvinner som skal gjøre hele innsatsen med prevensjon? Når jeg ikke tåler hormoner (har brukt p-piller mer eller mindre i 15 år nå, er ikke det nok?) og ikke vil ha et fremmedlege med inni meg (spiral) fordi jeg synes at det har vært nok fikling nede i underlivet mitt nå, så skal mannen få slippe alle ubekvemmeligheter som det å ha et trygt sexliv innebærer? Hvorfor skal jeg proppe meg fulle av hormoner, putte spiraler og p-staver og det som værre er i kroppen når vi begge to ikke vil ha flere barn? Når skal mannen ta sin del? Kondom liker han ikke, så da er det vel ikke så mange flere valg? Ja, jeg kunne ha sterilisert meg ,men hvorfor skal jeg IGJEN gjøre all innsatsen for at vi skal ha et sexliv? Har jeg ikke gjort det nok ved å gå med kroppen full av hormoner alle disse årene? Nei, selvsagt kan jeg ikke tvinge han eller forlange at han steriliserer seg, det kommer jeg aldri til å gjøre (selv om jeg har sabla lyst til det)det er ikke et slikt forhold vi har, men jeg bare lurer på hvorfor i all verden det bare er jeg som skal gjøre en innsats her... Jeg kan godt sette hardt mot hardt og si at det ikke blir noe på han, og jeg rekne med at jeg holder ut lengre enn han, men det er jo slemt det og... Men igjen, HVORFOR er det forventa at det er vi kvinner som skal ta oss av denne biten av forholdet?? Anonymous poster hash: 8b0c0...5aa
Edelweis Skrevet 28. juni 2013 #59 Skrevet 28. juni 2013 puuh lang tråd. Jeg venter nummer 4 nå og har sagt til mannen at han gjerne kan sterilisere seg. Jeg tåler dårlig hormoner og kobberspiral er det eneste uprøvd. i tillegg sliter jeg med tørre slimhinner slik at jeg blir sår og kan få rifter av kondomer. han tenker på saken men er lite villlig. jeg har sagt at da får vi klare oss uten sex til han har bestemt seg. enkelt og greit. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #60 Skrevet 28. juni 2013 Jeg tenker at det kommer helt an på årsaken til at han ikke vil gjøre det. Hvis det er fordi han vil ha flere barn, så kan man ikke tvinge noen til sterilisering. Men hvis det kun er fordi de er redd for inngrepet, blir det litt tafatt. Hvem har sagt at innsetting av spiral og GU er smertefritt? Anonymous poster hash: ba4aa...760
Kanutten83 Skrevet 28. juni 2013 #61 Skrevet 28. juni 2013 Jeg er enig i at man ikke kan tvinge eller forlange sterilisering av noen. Da jeg ble gravid på p-pillene, ville ikke mannen at jeg skulle bruke det noe mer da han ikke stolte på de lengere, i tillegg til at jeg ikke tåler hormoner så godt. Jeg takler ikke tanken på spiral, og det er uaktuelt at jeg steriliserer meg. Alternativet er da kondom i ganske mange år, noe som er greit for meg, men ikke ham, eller ikke sex i det hele tatt. Mannen valgte sterilisering da det er han som ikke vil jeg skal gå på hormonprevasjon, ikke vil bruke kondom og han ønsker et sexliv, selv om han i utgangspunktet ikke var så lysten. Han hadde vondt i en uke, men angrer ikke, hverken psykisk eller fysisk
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #62 Skrevet 28. juni 2013 Du mener det heretter er hans ansvar og sikre at dere ikke får flere barn ikke sant? Da er det hans problem.. hvis han ikke vil bruke kondom, og han ikke vil sterilisere seg så er det jo hans problem. Det er ikke slik at en samleie er et must liksom. Kjøp deg er vibrator, la ha fingre deg, eller munnsex, og gjør det klart at samleie kun foregår med kondom. Du er jo voksen, ha litt prinsipper for helvete! Anonymous poster hash: 13ad4...003
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #63 Skrevet 28. juni 2013 Jeg synes helt klart mannen bør gjøre det framfor deg, men du kan ikke forlange det. Han burde vel egentlig skjønne det selv, synes jeg, hvis du legger fram saken på en ordentlig måte... Men nekter han, så får du bare sterilisere deg selv, selv om inngrepet er større og dyrere for deg. Her er det jeg som kommer til å steriliseres etter tredjemann (hvis det blir en), siden jeg skal ta ks uansett, og da kan man steriliseres samtidig. Men hvis vi ikke får en tredjemann, da er det han som skal under kniven. Anonymous poster hash: a7dfb...509
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå