Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Å forvente at stebarnets nøkkel er barnets nøkkel og ikke mors? Har flere ganger opplevd at mor låser seg inn i huset vårt for å hente noe til barnet.bvi har et greit forhold, så det står ikke på det, men litt privatliv ønsker jeg faktisk. Mannen mener jeg er urimelig. Barnet er 14 år, og vi bor 2-300 meter fra mor, så det er ikke sånn at dette er vanskelig for barnet å fikse selv. Anonymous poster hash: f7a8d...853
Musemorbr / Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Jeg synes godt mor da kan spørre først, om ikke annet. Det andre der blir jo litt invaderende.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Hun sier ikke fra og ringer ikke på først. Bare låser seg inn og går og roper hallo før hun går opp på rommet til barnet. En gang fant jeg henne på vaskerommet da jeg kom hjem. Hun lette etter noe. Der ligger mine skitne truser liksom :/ Anonymous poster hash: f7a8d...853
Appelsinpiken Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Du er ikke urimelig nei! Hun bor ikke der, og jeg mener det er en selvfølge å kunne gjøre som man vil i huset uten at "gjester" låser seg inn.
Musemorbr / Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Ok, det høres helt sprøtt ut. En ting er om hun MÅ ha fatt i treningsutstyr til barnet, og da at treningen er straks og barnet allerede befant seg der og dermed ikke kunne hente selv. Da, i en sånn situasjon og bare da, er det naturlig at hun ringer og ber om lov til å hente det selv, dersom dere ikke kan hjelpe med det. Men å bare låse seg inn er ufint uansett grunn. (Med unntak av om barnet har en sykdom, medisinen er hos dere, og det står om liv.)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Du er IKKE urimelig. Det er da ikke greit at andre mennesker bare låser seg inn i huset deres. I det aller minste må hun spørre først. Det er jo bare å si det til henne, om dere har et godt forhold "du, jeg hadde satt pris på om du spurte før du låste deg inn hjemme hos oss. Det er ikke alltid det er greit å gå inn og jeg vil gjerne vite om det om det er folk i huset mitt". Mannen din er jo rar som synes dette er normalt og greit. Anonymous poster hash: 1d624...afa
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Si til mannen at hvis han vil ha eksen boende hos seg så kan han vel bare flytte tilbake til henne. Ja, vet jeg er usaklig, men reagerer på menn som tar eksens parti i krangel eller diskusjon mellom henne og dama. Virker som de enda ikke er over eksen sin. Anonymous poster hash: 46a0d...be0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Det er ikke urimlig, men jeg tror ikke hun gjør det for å være ekkel. Sansynlig vis tenker hun ikke på det som noe problem. Snakk med henne om det. Er du smart sier du noe om at "sånne ting forstår ofte ikke menn" eller noe sånt. Anonymous poster hash: 2e48b...4ae
Gjest yrild Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Da hadde jeg satt foten hardt ned! Selvfølelig er det ikke greit at hun kommer uten å spørre om lov. Jeg hadde tatt det opp med mannen min en gang til og sagt at du ønsker at hun skal ringe på forhånd og spørre om det er greit at hun henter noe. I tillegg må hun ringe på når hun kommer og vente til hun vet at ingen er der før hun låser seg inn. Ingen, uansett hvor mye jeg liker dem får strene inn hos oss uten å ringe på først annet enn vår lille familie. jeg vil kunne gå naken i mitt eget hjem og sitte med dodøra åpen når jeg er alene hjemme. Jeg ser for meg vill sex i stua og så strener exen inn...
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Nå er jeg heldigvis ikke så sjalu at jeg tror de er forelsket bare fordi de tilfeldigvis er enige om noe jeg er uenig i. Men ja, dette passer meg virkelig ikke. Helt ærlig synes jeg ikke hun skal låse seg hos oss under noen omstendighet (med mindre det står om livet ja). Gutten har nøkkel, og han kan hente tingene sine når han selv ønsker. Evt. kan han jo snart huske på ting selv, så foreldrene slipper og fly og hente ting hele tiden, men det er opp til foreldrene å styre med, ikke meg Om det så er et krisetilfelle som en beskriver over her, kan hun ringe og høre om det går for en anledning. Får hun ikke svar kan hun faktisk ikke låse seg inn etter mitt syn. Det er ikke hun som har fått nøkkel, det er det barnet som har fått. Og man kan ikke bare ta fritt tilgjengelige nøkler å låse seg inn der det passer, selv om det skulle være praktisk for deg Hun gjør det garantert ikke for å være kjip, tror de bare alltid har hatt det sånn og tenker ikke over det. Jeg synes det er helt på bærtur for å være ærlig. Lurer på hva hun hadde sagt om jeg strenet inn til henne på samme vis. Har ikke vært noen krangel. Jeg bare uttrykte frustrasjon i går til mannen, og da sa at mamma jo selvsagt er velkommen i et barns hjem. Jeg beit i meg frustrasjonen og tenkte at jeg får reflektere litt mer over den der før jeg tar det opp igjen. Greit å vite at jeg ikke er helt fjern! Får ta en ny prat med henne eller mannen. Anonymous poster hash: f7a8d...853
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #12 Skrevet 27. juni 2013 Nå er jeg heldigvis ikke så sjalu at jeg tror de er forelsket bare fordi de tilfeldigvis er enige om noe jeg er uenig i. Men ja, dette passer meg virkelig ikke. Helt ærlig synes jeg ikke hun skal låse seg hos oss under noen omstendighet (med mindre det står om livet ja). Gutten har nøkkel, og han kan hente tingene sine når han selv ønsker. Evt. kan han jo snart huske på ting selv, så foreldrene slipper og fly og hente ting hele tiden, men det er opp til foreldrene å styre med, ikke meg Om det så er et krisetilfelle som en beskriver over her, kan hun ringe og høre om det går for en anledning. Får hun ikke svar kan hun faktisk ikke låse seg inn etter mitt syn. Det er ikke hun som har fått nøkkel, det er det barnet som har fått. Og man kan ikke bare ta fritt tilgjengelige nøkler å låse seg inn der det passer, selv om det skulle være praktisk for deg Hun gjør det garantert ikke for å være kjip, tror de bare alltid har hatt det sånn og tenker ikke over det. Jeg synes det er helt på bærtur for å være ærlig. Lurer på hva hun hadde sagt om jeg strenet inn til henne på samme vis. Har ikke vært noen krangel. Jeg bare uttrykte frustrasjon i går til mannen, og da sa at mamma jo selvsagt er velkommen i et barns hjem. Jeg beit i meg frustrasjonen og tenkte at jeg får reflektere litt mer over den der før jeg tar det opp igjen. Greit å vite at jeg ikke er helt fjern! Får ta en ny prat med henne eller mannen. Anonymous poster hash: f7a8d...853 Når gutten er hos dere, har han vel nøkkelen til mors hus med? Da tar du bare denne, og låser deg inn der for å hente noe... Anonymous poster hash: 8123f...c79
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #13 Skrevet 27. juni 2013 Er det lovlig i det hele tatt? Det er jo ikke hennes nøkkel. Hun har jo ikke fått tillatelse til å entre deres hjem, til tross for at hun har nøkkel. Anonymous poster hash: a996d...3e6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde og forventet at folk ringte på før de kommer inn, for vi kan godt finne på å ha sex i stua eller gå naken fra badet til soverommet mens døra er låst. Kanskje dere skal prøve det neste gang hun kommer innom og se om hun slutter Men jeg tipper egentlig at hun ikke ser noen forskjell på om det er henne eller ungen som har fått nøkkel, så bare det kan nevnes på en vennligsinnet måte i førsteomgang? Anonymous poster hash: b822b...f46
Gjest Morn du Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 Barnets hjem er det jo, men ville mannen din satt pris på at svigermor plutselig kom valsende inn mens han gikk naken fra badet? En mor må jo ha fritt leide til sitt barns hjem liksom... Nei, nei, nei, synes ikke om sånt!
Gjest yrild Skrevet 27. juni 2013 #16 Skrevet 27. juni 2013 He he... Tror faktisk jeg hadde tatt nøkkelen neste gang gutten glemmer noe hos mammaen sin for så å være den greie som stikker bortom istedenfor mannen, ikke ring på og ikke si ifra, bare stren inn ;-) Er faktisk helt ute av din mann at han ikke skjønner at dere ikke kan ha det sånn når det er din bolig også. Det hadde vært noe annet hvis de begge fortsatt var alene og kun måte ta hensyn til seg selv og barnet.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #17 Skrevet 27. juni 2013 Ikke urimelig... Det der hadde jeg ikke tolerert. Anonymous poster hash: 98f17...9a3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. juni 2013 #18 Skrevet 27. juni 2013 En ting er at hun ikke skjønner greia, men at mannen din ikke forstår at du synes at eksen hans stadig dukker opp ubedt i deres felles hjem er meg en gåte.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #19 Skrevet 27. juni 2013 Jøss, ja det må jeg si. Kunne aldri falt meg inn å gå inn i mitt eks. hus slik, selv om vi har et veldig godt forhold. Rimelig respektløst. Hadde mannen din syntes det var greit om det var en av dine ekser som gikk rett inn hos dere? Anonymous poster hash: 823b9...e1c
geitemarken Skrevet 27. juni 2013 #20 Skrevet 27. juni 2013 Oi, hun mangler sosiale antenner! Jeg er veldig klar ovenfor min datter at om hun skal ha noe i farens hus så venter jeg utenfor mens hun henter inne. Hvis min datter synes det er ubehagelig så husker hun bedre til neste gang å pakke det med seg eller så må hun klare seg til neste gang hun er hos faren. Kunne ALDRI ha falt meg inn å rote i hans saker og jeg hadde blitt fly forbanna om han hadde rotet i mine saker.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #21 Skrevet 27. juni 2013 Hvorfor i all verden mener mannen din at dette er greit?!? Anonymous poster hash: f8956...b42
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #22 Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde aldri låst meg inn i eksens hus. Makan til frekkhet. Dette er noe mannen din bør ta opp selv om det ikke plager han. Anonymous poster hash: 14c60...fcc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #23 Skrevet 28. juni 2013 Utifra det HI skriver så tolker jeg det ditt hen at det har alltid vært slik. Også før hun kom inn i bildet. Hvis dette i tillegg har vært hjemmet til eksen når de bodde sammen så føler de vel dette er helt naturlig å kunne gjøre. Så ønsker du, HI, å få endret dette må hun nok ta en prat med eksen til mannen sin og forklare dette. Men, vær obs på at det er en viss fare for å få samme reaksjon der som hos mannen... Anonymous poster hash: 5751b...3b5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #24 Skrevet 28. juni 2013 Utifra det HI skriver så tolker jeg det ditt hen at det har alltid vært slik. Også før hun kom inn i bildet. Hvis dette i tillegg har vært hjemmet til eksen når de bodde sammen så føler de vel dette er helt naturlig å kunne gjøre. Så ønsker du, HI, å få endret dette må hun nok ta en prat med eksen til mannen sin og forklare dette. Men, vær obs på at det er en viss fare for å få samme reaksjon der som hos mannen... Anonymous poster hash: 5751b...3b5 Uansett hvor "naturlig" det er for eksen, det er HI og mannens hus. Hadde du likt at fremmede mennesker låste seg inn i huset ditt når du var borte eller hadde sex i stua/gikk naken fra dusjen på soverommet/hvilte på sofaen? HI som stemor til mannens barn har sagt "ja, takk" til hele pakka med mann og barn, ikke mann, barn og eksen. Jeg hadde forlangt at eksen leverte fra seg nøkkelen ellers hadde jeg gått. Er man ikke over eksen så bør man ikke innlede et nytt forhold synes jeg. Og at mannen reagerer så sterkt på at HI ikke vil ha fremmede mennesker til å rote i skittentøyet hennes betyr at han vil ha eksen der av en eller annen grunn. Spør mannen hva han hadde sagt hvis du ga grønt lys til eksene dine for å låse seg inn i huset deres, HI. Anonymous poster hash: 46a0d...be0
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2013 #25 Skrevet 28. juni 2013 Som jeg skrev over reagerte han ikke sterkt. Han så bare ikke problemet. Dette dreier seg ikke om de to, men om grenseløs service for 14-åringer. Det er derfor han ikke så problemet også, for det er ikke for hennes del, men for sønnen. Men han hadde tydeligvis tenkt seg om i går da. Eller snakket med noen andre. For han hadde faktisk snakket med henne og sagt at hun ikke kan gå inn til oss uten å bli invitert inn. Men han hadde presisert at det ikke er noe problem om hun ringer og spør først, hvis det er noe. Jaja, er en bedring i alle fall. Det'er et hus vi har kjøpt sammen, men ja det stemmer at de har hatt det sånn her i årevis før jeg kom inn i bildet. Tror det som plager meg aller mest er at det stilles så utrolig mange krav til stemor om tilpasning, at man skal legge forholdet til rette for barna etc. Men foreldrene kan ture frem som de vil, uten å tenke på noe... Derfor ble jeg overrasket og glad over å få så mye støtte her inne. Takk Anonymous poster hash: f7a8d...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå