Gå til innhold

Aggressiv og sint av Cerazette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som kjenner seg igjen?

Jeg er ikke en aggressiv og sint person,heller stikk motsatt.Gått på pilla i en 5 uker nå og det er mannen som får gjennomgå..Det er og litt trist for jeg kjenner at jeg blir kald og ufølsom og skjønner ikke hvorfor jeg gråter i stedet..

Jeg vurderer virkelig å slutte..Er ikke godt for noen..Men er jo ikke så mange andre alternativ?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke p-stav når du ammer..

Skrevet

Måtte gå over til kondom etter bare noen uker etter jeg startet sist. Jeg ble et monster på de pillene. Denne gangen har gubben sterilisert seg etter fødsel så jeg skal bare bruke p-ringen noen mnd. Ammer ikke.

Skrevet

Det eneste min lege sa var: Cerazette eller kondom.Han sa og spiral men trakk det tilbake.Han sa at det kunne jeg ikke ha hvis jeg skulle ha flere barn!?

Skrevet

Det eneste min lege sa var: Cerazette eller kondom.Han sa og spiral men trakk det tilbake.Han sa at det kunne jeg ikke ha hvis jeg skulle ha flere barn!?

Spiral kan du selvsagt ha selv om du skal ha flere barn :)

Skrevet

har prøvd etter to graviditeter å bruke cerazette, blir helt ødelagt psykisk av dem og får fryktelig kort lunte..nesten skilsmissegrunn :)

 

Så i den ene gikk jeg over til  hormonspiral. Og nå i siste har jeg ikke brukt prevansjon under amming og vi har hoppet av i svingen i stedet.

 

 



Anonymous poster hash: 07b88...2a4
Skrevet

Merkelig lege du har, jeg fikk satt inn hormonspiral etter eldstemann. Tok den ut etter 1,5 år å ble gravid ganske så kjapt etterpå (tror det tok to mnd.), etter nr 2 brukte jeg en sort minipiller, bytta til cerazette å ble ett monster uten like. Ble forresten gravid på de også, å fant ikke det ut før jeg var 9 uker på vei for jeg var jo konstant sur uansett! Etter nr. 3 satt jeg inn p-stav, var like sur når jeg hadde den i armen som på cerazette.

 

Så jeg anbefaler absolutt hormonspiral, det var helt supert merka ikke at jeg hadde den.

Skrevet

Hm får høre med han igjen om det der tror jeg..En annen ting med Cerazette er at man ikke helt vet når det kommer blødninger eller om det i det hele tatt kommer noen... :S og om jeg skulle blitt gravid på de og hvis jeg får et helt likt svangerskap som sist uten plager,så kan jeg fort være som deg,9 uker eller mer på vei..

Cerazette er noen tullepiller..

Skrevet

Jeg har ikke førstehåndserfaring med dem, men de fikk min ellers så søte og harmoniske venninne til å bli Demon-monster-troll-kvinnen-fra-Helvete :o

For min del har JM snakket om spiral som det beste alternativet etter at Nurket har meldt sin ankomst :)

Skrevet

jeg har brukt de pillene i flere år. er ikke noe hormonmonster pga de. er veldig fornøyd med de, men hadde blødninger en lang periode i begynnelsen. deretter ingenting. det er vel nesten ikke hormoner i de pillene? jeg kan ihvertfall ikke bruke vanlige ppiller, jeg får migrene av de.

 

Anonymous poster hash: b5204...dfa

Skrevet

Cerazette og p-stav er jo det samme, akkurat samme mengde hormoner, så tåler du ikke det ene så bir det ikke bedre med det andre.

 

jeg har hørt at psyken kan forandre seg veldig ved cerazette,noen mister livsgnisten, og blir tunge i humøret og liksom litt avstumpa.

 

Jeg hadde slutta om jeg var deg, tror ikke det kommer til å forandre seg. Eller du kan høre med legen din?

 

 



Anonymous poster hash: e6a25...b0b
Skrevet

Jeg ble helt tulling av de. Måtte slutte etter noen måneder, for det funka overhodet ikke. Ble kjempestygg mot mannen, ikke bra.

 

Anonymous poster hash: 76fb7...de7

Skrevet

Å nei! Har akkurat kjøpt inn og skal til å begynne, men nå får jeg angst! Har alltid slitt uansett hvilke piller jeg har brukt. Hadde jeg ikke sluttet på pilla kan jeg sverge på at jeg aldri hadde blitt gift. Jeg blir grusom! Vi hoppet av i svingen i ett år og ble gravid første gangen han gjennomførte svingen :-) Nå som jeg har ei bitte lita ei vil jeg absolutt ikke plutselig bli gravid og da stoler jeg ikke på hans avhopping.... Min lege nektet meg også spiral. Crap, gruer meg til å begynne!

Skrevet

 

Cerazette og p-stav er jo det samme, akkurat samme mengde hormoner, så tåler du ikke det ene så bir det ikke bedre med det andre.

 

jeg har hørt at psyken kan forandre seg veldig ved cerazette,noen mister livsgnisten, og blir tunge i humøret og liksom litt avstumpa.

 

Jeg hadde slutta om jeg var deg, tror ikke det kommer til å forandre seg. Eller du kan høre med legen din?

 

 

 

Anonymous poster hash: e6a25...b0b

Dette er ikke riktig. Både p-stav, minipiller, og hormonspiral inneholder gestagener, men forskjellig type. Mengden som frigjøres i en p-stav er også mindre enn i en pille.
Skrevet

Å nei! Har akkurat kjøpt inn og skal til å begynne, men nå får jeg angst! Har alltid slitt uansett hvilke piller jeg har brukt. Hadde jeg ikke sluttet på pilla kan jeg sverge på at jeg aldri hadde blitt gift. Jeg blir grusom! Vi hoppet av i svingen i ett år og ble gravid første gangen han gjennomførte svingen :-) Nå som jeg har ei bitte lita ei vil jeg absolutt ikke plutselig bli gravid og da stoler jeg ikke på hans avhopping.... Min lege nektet meg også spiral. Crap, gruer meg til å begynne!

 

Bytt lege. Flere venninner av meg har fått satt inn spiral på 6-ukers kontroll. Jeg ble sint, feit og gravid to ganger på cerazette. Anbefales virkelig ikke. I tillegg kjenner jeg mange som blør hele tiden i flere måneder, og da blir vitsen med prevensjon liksom borte...

 

Anonymous poster hash: 9c637...f94

Skrevet

Å nei! Har akkurat kjøpt inn og skal til å begynne, men nå får jeg angst! Har alltid slitt uansett hvilke piller jeg har brukt. Hadde jeg ikke sluttet på pilla kan jeg sverge på at jeg aldri hadde blitt gift. Jeg blir grusom! Vi hoppet av i svingen i ett år og ble gravid første gangen han gjennomførte svingen :-) Nå som jeg har ei bitte lita ei vil jeg absolutt ikke plutselig bli gravid og da stoler jeg ikke på hans avhopping.... Min lege nektet meg også spiral. Crap, gruer meg til å begynne!

Hvorfor nekter han på spiral da? Høres jo merkelig ut..
Skrevet

 

Å nei! Har akkurat kjøpt inn og skal til å begynne, men nå får jeg angst! Har alltid slitt uansett hvilke piller jeg har brukt. Hadde jeg ikke sluttet på pilla kan jeg sverge på at jeg aldri hadde blitt gift. Jeg blir grusom! Vi hoppet av i svingen i ett år og ble gravid første gangen han gjennomførte svingen :-) Nå som jeg har ei bitte lita ei vil jeg absolutt ikke plutselig bli gravid og da stoler jeg ikke på hans avhopping.... Min lege nektet meg også spiral. Crap, gruer meg til å begynne!

Hvorfor nekter han på spiral da? Høres jo merkelig ut..

Hun sa bare at spiral setter man ikke inn før man er ferdig med å få barn. Basta. Jeg hadde allerede nevnt at jeg vil ha ett barn til en gang i fremtiden. Og hun er klar over mitt problem for jeg har vel snart testet alle på markedet. Har akkurat flyttet så må uansett bytte lege. Får ta en tur til ny lege hvis monsteret dukker opp.

Skrevet

 

 

Å nei! Har akkurat kjøpt inn og skal til å begynne, men nå får jeg angst! Har alltid slitt uansett hvilke piller jeg har brukt. Hadde jeg ikke sluttet på pilla kan jeg sverge på at jeg aldri hadde blitt gift. Jeg blir grusom! Vi hoppet av i svingen i ett år og ble gravid første gangen han gjennomførte svingen :-) Nå som jeg har ei bitte lita ei vil jeg absolutt ikke plutselig bli gravid og da stoler jeg ikke på hans avhopping.... Min lege nektet meg også spiral. Crap, gruer meg til å begynne!

Hvorfor nekter han på spiral da? Høres jo merkelig ut..
Hun sa bare at spiral setter man ikke inn før man er ferdig med å få barn. Basta. Jeg hadde allerede nevnt at jeg vil ha ett barn til en gang i fremtiden. Og hun er klar over mitt problem for jeg har vel snart testet alle på markedet. Har akkurat flyttet så må uansett bytte lege. Får ta en tur til ny lege hvis monsteret dukker opp.
Sært. Bytt lege du, de aller fleste andre leger anbefaler vel spiral fordi det er det sikreste for de som ikke ønsker flere barn akkurat nå..
Skrevet

Jeg går på cerazette og humøret/psyken er bra. Ingen blødninger heller. Kom dette sinne-problemet med en gang eller ?

 

Anonymous poster hash: deec6...c7d

Skrevet

Jeg har fått cerazette etter begge barna. Blir et skikkelig monster og på grensen til deprimert! Mister all sexlyst er er generelt i dårlig humør konstant. Er såpass ille at prevensjon egentlig ikke er nødvendig da mannen ikke orker ha sex med meg :P Byttet til Yasmin så fort jeg var ferdig med ammingen og ble et nytt menneske! :)

 

Anonymous poster hash: 5360c...c8d

Skrevet

 

Cerazette og p-stav er jo det samme, akkurat samme mengde hormoner, så tåler du ikke det ene så bir det ikke bedre med det andre.

 

jeg har hørt at psyken kan forandre seg veldig ved cerazette,noen mister livsgnisten, og blir tunge i humøret og liksom litt avstumpa.

 

Jeg hadde slutta om jeg var deg, tror ikke det kommer til å forandre seg. Eller du kan høre med legen din?

 

 

 

Anonymous poster hash: e6a25...b0b

 

Jeg har forandret meg veldig som person..Og det er mannen som får gjennomgå..

Det er bare han jeg har kort lunte med..

Jeg er stikk motsatt av hva jeg er til vanlig - kald,følelsesløs,jeg skriker,jeg er sta,jeg sier stygge ting osv..

Jeg må snakke med legne min ja....

Skrevet

 

Å nei! Har akkurat kjøpt inn og skal til å begynne, men nå får jeg angst! Har alltid slitt uansett hvilke piller jeg har brukt. Hadde jeg ikke sluttet på pilla kan jeg sverge på at jeg aldri hadde blitt gift. Jeg blir grusom! Vi hoppet av i svingen i ett år og ble gravid første gangen han gjennomførte svingen :-) Nå som jeg har ei bitte lita ei vil jeg absolutt ikke plutselig bli gravid og da stoler jeg ikke på hans avhopping.... Min lege nektet meg også spiral. Crap, gruer meg til å begynne!

 

Bytt lege. Flere venninner av meg har fått satt inn spiral på 6-ukers kontroll. Jeg ble sint, feit og gravid to ganger på cerazette. Anbefales virkelig ikke. I tillegg kjenner jeg mange som blør hele tiden i flere måneder, og da blir vitsen med prevensjon liksom borte...

 

Anonymous poster hash: 9c637...f94

 

 

Jeg går på cerazette og humøret/psyken er bra. Ingen blødninger heller. Kom dette sinne-problemet med en gang eller ?

 

Anonymous poster hash: deec6...c7d

Det kom ganske fort egentlig..etter en 2-3 uker.. :/

Skrevet

Jeg ble et monster av den mini-pillen der.
De sa jeg burde prøve den ut i minst 4 måneder fordi de fleste bivirkninger slutter etter 2-3 måneder.
Jeg holdt ut i 4 måneder.
2 uker etter jeg sluttet var jeg meg selv igjen.
Aldri igjen!!!!!



Anonymous poster hash: 16ce0...531
Skrevet

Etter 2-3 måneder?Det er jo nesten ikke akseptabelt å gi det så lang tid..
Man merker jo fort at det ikke funker for en!
Jeg skal hvertfall ringe legen til mandag..Det her går ikke..!
 

Skrevet

Jeg har ikke brukt Cerazette, men hormonspiral og pstav. Blødde som en gris på begge deler og fikk kviser. Mistenker også de for å være skyld i at slankingen gikk til helvete en periode. Jeg er ferdig med rene Gestagenprevensjonmidler for godt i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...