Gå til innhold

Spiser dere spare ribs med fingrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestemor lært meg at man kan spise slikt med fingrene :) så her spiser jeg spareribs, kyllingvinger, gnager rundt beinet på koteletten, taco, pizza etc med fingrene. Også ute blandt folk. Og så sleiker jeg på en og en finger etterpå før jeg tørker meg :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke middag med fingrene, uansett hva det måtte være.

Føler du deg litt spnn malplasert av og til? Føler deg ikke så veldig sikker på deg selv?

Dett pretty woman filmn?

Anonymous poster hash: 38c9f...3f4

Skrevet

Det er flere helseproblemer assosiert med rødt kjøtt, og ja, vegetarianere har lavere BMI enn de som spiser kjøtt. 

Anonymous poster hash: d2a32...32e

En sannhet med modifikasjoner. Ser man på alle som er vegetarianere og alle som spiser kjøtt stemmer det nok, men det er fordi folk med et bevisstløst forhold til mat oftest også spiser kjøtt, sammen med alt søppelet de ellers stapper i seg (og ofte mye behandlet kjøtt). Ser du på de som f.eks. spiser paleo-diett, som inkluderer rent kjøtt og fisk men ikke korn og sukker f.eks., har ikke de noen høyere BMI enn vegetarianere, og ser oftest mye sunnere ut også.

De fleste vegetarianere jeg kjenner har mer underhudsfett og mindre muskler enn jeg har (når jeg ikke er gravid).

Jada, jada. Greia er vel at det er ufint å gjøre narr av folks valg. 

Det med at veggiser ikke kan bygge muskler er en myte, jeg kjenner flere med definerte muskler (Selv om jeg ikke kan si jeg er en av dem) Ser man i kjendisenes verden så har man jo bla Brad Pitt veganer, og ikke akkurat kjent for å være dvask.

Skrevet

Det er flere helseproblemer assosiert med rødt kjøtt, og ja, vegetarianere har lavere BMI enn de som spiser kjøtt.

En sannhet med modifikasjoner. Ser man på alle som er vegetarianere og alle som spiser kjøtt stemmer det nok, men det er fordi folk med et bevisstløst forhold til mat oftest også spiser kjøtt, sammen med alt søppelet de ellers stapper i seg (og ofte mye behandlet kjøtt). Ser du på de som f.eks. spiser paleo-diett, som inkluderer rent kjøtt og fisk men ikke korn og sukker f.eks., har ikke de noen høyere BMI enn vegetarianere, og ser oftest mye sunnere ut også.

De fleste vegetarianere jeg kjenner har mer underhudsfett og mindre muskler enn jeg har (når jeg ikke er gravid).

Det med at veggiser ikke kan bygge muskler er en myte, jeg kjenner flere med definerte muskler (Selv om jeg ikke kan si jeg er en av dem) Ser man i kjendisenes verden så har man jo bla Brad Pitt veganer, og ikke akkurat kjent for å være dvask.

Jeg vet godt at veggiser kan bygge muskler, men det er vanskeligere. En jeg kjenner som drev med bodybuilding gikk ned 40 kilo da han ble veganer og begynte med yoga. Som et prosjekt testet han ut om han kunne drive med konkurranse-bodybuilding uten animalsk protein. Det funket, han la på seg 30 kilo muskler, men han sa det egentlig ikke var gjennomførbart i lengden, for han måtte spise så ofte, stå opp om natten for å spise etc, for å klare å få i seg nok protein.

Ikke at jeg synes bodybuildermuskler er noe å strebe etter uansett ;)

(Sorry OT)

Skrevet

Henda for alle penga! Spare ribs må jo spises med hendene :-p

Anonymous poster hash: e53fb...010

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg spiser ikke middag med fingrene, uansett hva det måtte være.

Enig

Taco med kniv og gaffel? Interessant....

eller pølse i lompe :P

Anonymous poster hash: 70cf9...71c

Pølser er ikke mat, så det spiser jeg ikke.

Ah, du vantro hund ;) hvordan kan du skjende hans hellighet Pølsen med slike satanistiske utspill?

Skrevet

Jeg er et praktisk anlagt menneske, så jeg tyr helst til den mest praktiske løsningen, så her spises spareribs og annen fiklemat med fingrene. Jeg prøver å se for meg hvordan man skal klare å få med seg alt kjøttet på spareribsen med kniv og gaffel, men det står for meg som et prosjekt som er så knotete og tidkrevende at jeg antagelig hadde gått i vranglås av utålmodighet.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Selvsagt med fingrene. Alt annet er jo tåpelig, det er snakk om små bein med kjøttet fordelt rundt.

Spiste forresten spare ribs fra grillen i dag, med fingrene, og og vi flirte litt over alt vegetarianere velger å gå glipp av.

Klarer du ikke å si noe uten å være nedlatende mot noen?

Skal jeg si at jeg ler av folk med tarm-kreft som veggis kanskje? Nei, selvfølgelig ikke, for jeg er høflig. (Føler heller ikke jeg går glipp av noe, annet enn helseproblemer og ekstra kilo)

Forøvrig spiser jeg ikke noe med hendene, selv ikke i "gamle dager" da jeg spiste spareribs og kyllingvinger. Jeg får det lettere til med kniv og gaffel, og det er mer renslig.

Å kutt ut a! Snakk om å være nærtagen.. hihihi

Er det noen som har lagt Luten for hat her eller? Skal jo ingen ting til i dag før hun halshugges :P

Hvorfor får du forresten helseproblemer og ekstra kilo av å spise kjøtt? Det har jeg aldri opplevd faktisk.. Det jeg eventuelt kunne lagt på meg av er potetgullet mitt som jeg eeeeelsker (og som også spises med fingrene :D )

Forresten, trodde de aller fleste vasket hender før de skal spise med fingrene så det er da minimalt med bakterier uansett :P

Anonymous poster hash: 8383c...a1e

Nei, har ikke lagt noen for hat, men det går an å svare på spørsmål uten å latterliggjøre andres valg.

De fleste vasker seg ikke på hendene, og de færreste gjør det uansett riktig.

Folk får gjøre hva de vil og spise hva de vil, men for meg er det grisete å spise med hendene. Men på samme måte som jeg ikke legger meg opp i andres valg så forlanger jeg den samme respekten tilbake. Men det virker jo bare ynkelig å kose seg med middag mens man flirer av andre mennesker, så tar det ikke så veldig tungt.

Litt utenfor tema, men når du ikke kan spise med hendene pga renslighet, hva gjør du når du lager mat og baker? Bruker du ikke bare hendene da heller?

Og hvis du gjør det, hva er forskjellen på å tilberede og spise maten?

Skal man berøre mat, vasker man seg jo uansett?

Skrevet

Jeg vet godt at veggiser kan bygge muskler, men det er vanskeligere. En jeg kjenner som drev med bodybuilding gikk ned 40 kilo da han ble veganer og begynte med yoga. Som et prosjekt testet han ut om han kunne drive med konkurranse-bodybuilding uten animalsk protein. Det funket, han la på seg 30 kilo muskler, men han sa det egentlig ikke var gjennomførbart i lengden, for han måtte spise så ofte, stå opp om natten for å spise etc, for å klare å få i seg nok protein.

(Sorry OT)

Enda mer OT. Pølser behøver ikke å inneholde dritt, det er da fullt mulig å få tak i pølser med rent kjøtt. I lengden funker også påstanden litt dårlig, for ingen av dere spiser vel knekkebrød med kniv og gaffel. Beklager, måtte bare. ;) Ellers vil jeg påstå at butikkjøpt brød også ikke er noe å trakte etter og inneholder mye unødvendig som man kunne h sluppet unna ved å bake selv eller bare droppe brød i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 50b13...b5e

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Å vaske hendene før man spiser er en SELVFØLGE, og noe av det første man lærer av daglige rutiner, i hvertfall i min familie...? Uansett om man spiser med hendene eller med bestikk!

Folk får spiser som de vil for min del, men det høres unektelig litt komisk ut å spise spareribs og kyllingvinger med bestikk...nå er jeg ikke fan av noen av delene, men spareribs er godt i ny og ne.

Og nå høres jeg sikkert teit ut, men hadde mannen min satt seg ned med et tacotray og kniv og gaffel, da hadde jeg fått turn off i lange tider, i hvertfall en uke! :P Det hørtes bare så usexy ut :o

Skrevet

Å vaske hendene før man spiser er en SELVFØLGE, og noe av det første man lærer av daglige rutiner, i hvertfall i min familie...? Uansett om man spiser med hendene eller med bestikk!

Folk får spiser som de vil for min del, men det høres unektelig litt komisk ut å spise spareribs og kyllingvinger med bestikk...nå er jeg ikke fan av noen av delene, men spareribs er godt i ny og ne.

Og nå høres jeg sikkert teit ut, men hadde mannen min satt seg ned med et tacotray og kniv og gaffel, da hadde jeg fått turn off i lange tider, i hvertfall en uke! :P Det hørtes bare så usexy ut :o

Ja, du har rett. Du høres teit ut.

Skrevet

Nå har jeg aldri spist spareribs eller kyllingvinger for den saks skyld.....men skulle jeg spist det ville jeg brukt bestikket.

Syns det er ekkelt å holde på maten på den måten. Mest fordi maten er klissete og jeg da er en person som ville gått ifra bordet 10 ganger under middagen for å vaske hender.

Men jeg holder tacoskjellet i hånden, det er ikke like grisete.

Skrevet

(Sorry OT)

Enda mer OT. Pølser behøver ikke å inneholde dritt, det er da fullt mulig å få tak i pølser med rent kjøtt. I lengden funker også påstanden litt dårlig, for ingen av dere spiser vel knekkebrød med kniv og gaffel. Beklager, måtte bare. ;) Ellers vil jeg påstå at butikkjøpt brød også ikke er noe å trakte etter og inneholder mye unødvendig som man kunne h sluppet unna ved å bake selv eller bare droppe brød i utgangspunktet.

Jeg har aldri hørt om en pølse av rent kjøtt, men er med på at man kan male opp kjøtt og krydder hjemme selv og lage pølse av det. Jeg gikk ut i fra at vi snakket om normale pølser. Uansett er behandlet (oppmalt) kjøtt mye mer usunt enn helt kjøtt.

Jeg har ikke for vane å spise knekkebrød til middag, og det var snakk om å spise middag med fingerene, ikke å spise med fingrene. Jeg spiser ytterst lite brød, og kjøpebrød ca et par ganger i året (hos andre).

Men synes ikke man kan sammenligne det å spise taco uten bestikk med det å spise spareribs, kyllingvinger etc uten bestikk. Jeg spiser taco med bestikk, men reagerer ikke på at andre gjør det. Man blir jo ikke akkurat grisete på hendene av det. Å spise spareribe, lamb chops, kyllinglår etc med fingrene derimot er jo bare grisete. Nå hadde det måttet inngående dissekering til før jeg hadde spise noen av delene uansett, siden jeg ikke liker fettrand og fettmarmorering, så hadde uansett funket dårlig å bare gnage det i seg som et dyr.

Skrevet

(Sorry OT)

Jeg har aldri hørt om en pølse av rent kjøtt, men er med på at man kan male opp kjøtt og krydder hjemme selv og lage pølse av det. Jeg gikk ut i fra at vi snakket om normale pølser. Uansett er behandlet (oppmalt) kjøtt mye mer usunt enn helt kjøtt.

Jeg har ikke for vane å spise knekkebrød til middag, og det var snakk om å spise middag med fingerene, ikke å spise med fingrene. Jeg spiser ytterst lite brød, og kjøpebrød ca et par ganger i året (hos andre).

Men synes ikke man kan sammenligne det å spise taco uten bestikk med det å spise spareribs, kyllingvinger etc uten bestikk. Jeg spiser taco med bestikk, men reagerer ikke på at andre gjør det. Man blir jo ikke akkurat grisete på hendene av det. Å spise spareribe, lamb chops, kyllinglår etc med fingrene derimot er jo bare grisete. Nå hadde det måttet inngående dissekering til før jeg hadde spise noen av delene uansett, siden jeg ikke liker fettrand og fettmarmorering, så hadde uansett funket dårlig å bare gnage det i seg som et dyr.

Signerer.

Skrevet

Selvfølgelig spiser jeg med fingrene! Selv når jeg spiser ute sammen med andre :o

Sitte å pirke på spareribsen med kniv og gaffel må da være fryktelig tidkrevende!

Skrevet

Dere som på liv og død må spise med kniv og gaffel; hva gjør dere om dere er på en eller annen tilstelning og det blir servert fingermat. Drar dere da kniv og gaffel frem fra veska?

http://www.bertrandscuisine.no/Linker/Menyer_1_Fingermat.html

Anonymous poster hash: 40439...40b

Fingermat består vanligvis av små kanapeer (= brødskiver, ikke middag) eller småretter det er stukket en liten pinne igjennom. Man holder i pinnen, ikke i selve den stekte champignonen eller hva som nå serveres. Aldri vært borti at det serveres kyllingvinger eller spareribs uten bestikk til på en slik tilsetning.

Anonymous poster hash: 4566f...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...