Gå til innhold

Spiser dere spare ribs med fingrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi grillet med naboer i ettermiddag - og de spiste spare ribs med kniv og gaffel, et uendelig prosjekt, selvsagt. Er det vanlig?

Anonymous poster hash: 5331d...ffa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå spiser jeg helst ikke spare ribs i det heletatt, men får jeg det servert noe sted spiser jeg det med kniv og gaffel, ja. Skulle jeg spist det hjemme alene kunne jeg vurdert å bruke hendene, men ikke sammen med andre folk.

Anonymous poster hash: 3df1e...f8c
Skrevet

Jeg spiser ikke middag med fingrene, uansett hva det måtte være.

Enig

Gjest sug lut
Skrevet

Selvsagt med fingrene. Alt annet er jo tåpelig, det er snakk om små bein med kjøttet fordelt rundt.

Spiste forresten spare ribs fra grillen i dag, med fingrene, og og vi flirte litt over alt vegetarianere velger å gå glipp av.

Skrevet

Ikke jeg heller, bruker munnen jeg, haha :)
Gjest Julia1984
Skrevet

Enig

Taco med kniv og gaffel? Interessant....

Skrevet

Ja, og pizza, taco kyllingvinger, ost og kjeks, pølser.

Anonymous poster hash: 70cf9...71c

Skrevet

Enig

eller pølse i lompe :P

Skrevet

Ja, med lambi tørkerull mellom meg og ribsen

Anonymous poster hash: 5beb8...662
Skrevet

Enig

Hahaha,.....skulle også likt å sett det ;-)

Anonymous poster hash: fa11d...e7c

Skrevet

Enig

Hahaha,.....skulle også likt å sett det ;-)

Jeg spiser taco med kniv og gaffel. Nå spiser vi kun taco med tortilla lefser, litt verre med skjellene ;)

Skrevet

Jepp med begge henda ,så bbq sausen glinser fra munnvika til ørene;)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ja!!! Spareribs skal spises med fingrene og med stor tilgang på servietter til å bruke etter at man har slikket av sausen som man har sølt gjerne helt ned til albuen!  Nå fikk jeg lyst på spareribs!

Skrevet

Selvsagt med fingrene, både hjemme og ute blandt folk. Eneste måten å få i seg spare ribs på synes jeg. Får vondt av de som sitter med kniv og gaffel og ser helt teite ut....

Skrevet

Jeg elsker å spise middag med fingrene!

Min mann er stikk motsatt. Alt skal spises med kniv og gaffel. Taco også.

:D

Anonymous poster hash: b549e...79d
Skrevet

Sjølvsagt med fingrane!

Viss ikkje risikerar ein jo å gå glipp av noko av denne fantastiske delikatessen..

Skrevet

Enig

Hahahahaha... Min mann spiser sine tacos med kniv og gaffel. Han bruker trays, altså de harde/sprø skjellene. Det fungerer faktisk helt umerket. Jeg bruker også kniv og gaffel innimellom, men bare når konstruksjonen min har brukket og falt sammen, og alt er bare en eneste stor tacosalat på tallerkenen min likevel. Sånn er det når man har så mye fyll i tacoen at den ikke tåler vekta. Godt med grønnsaker vett. ;)

Anonymous poster hash: dc918...4bf

Skrevet

Selvsagt med fingrene. Alt annet er jo tåpelig, det er snakk om små bein med kjøttet fordelt rundt.

Spiste forresten spare ribs fra grillen i dag, med fingrene, og og vi flirte litt over alt vegetarianere velger å gå glipp av.

Klarer du ikke å si noe uten å være nedlatende mot noen?

Skal jeg si at jeg ler av folk med tarm-kreft som veggis kanskje? Nei, selvfølgelig ikke, for jeg er høflig. (Føler heller ikke jeg går glipp av noe, annet enn helseproblemer og ekstra kilo) 

Forøvrig spiser jeg ikke noe med hendene, selv ikke i "gamle dager" da jeg spiste spareribs og kyllingvinger. Jeg får det lettere til med kniv og gaffel, og det er mer renslig. 

Anonymous poster hash: d2a32...32e

Skrevet

Spareribs SKAL spises med fingrene, uansett. NAM !

Skrevet

Enig

Ja? Er det et problem?

Enig

eller pølse i lompe :P

Eh, trodde vi snakket om mat, ikke hundemat. Det spiser jeg ikke i det hele tatt, hverken med bestill eller med hendene.

Skrevet

Skal jeg si at jeg ler av folk med tarm-kreft som veggis kanskje? Nei, selvfølgelig ikke, for jeg er høflig. (Føler heller ikke jeg går glipp av noe, annet enn helseproblemer og ekstra kilo) 

Forøvrig spiser jeg ikke noe med hendene, selv ikke i "gamle dager" da jeg spiste spareribs og kyllingvinger. Jeg får det lettere til med kniv og gaffel, og det er mer renslig. 

Å kutt ut a! Snakk om å være nærtagen.. hihihi

Er det noen som har lagt Luten for hat her eller? Skal jo ingen ting til i dag før hun halshugges :P

Hvorfor får du forresten helseproblemer og ekstra kilo av å spise kjøtt? Det har jeg aldri opplevd faktisk.. Det jeg eventuelt kunne lagt på meg av er potetgullet mitt som jeg eeeeelsker (og som også spises med fingrene :D )

Forresten, trodde de aller fleste vasket hender før de skal spise med fingrene så det er da minimalt med bakterier uansett :P

Anonymous poster hash: 8383c...a1e

Skrevet

Å giiiiid, her var det mange fisefine damer.. Dåååååån :D

Skrevet

Å kutt ut a! Snakk om å være nærtagen.. hihihi

Er det noen som har lagt Luten for hat her eller? Skal jo ingen ting til i dag før hun halshugges :P

Hvorfor får du forresten helseproblemer og ekstra kilo av å spise kjøtt? Det har jeg aldri opplevd faktisk.. Det jeg eventuelt kunne lagt på meg av er potetgullet mitt som jeg eeeeelsker (og som også spises med fingrene :D )

Forresten, trodde de aller fleste vasket hender før de skal spise med fingrene så det er da minimalt med bakterier uansett :P

Nei, har ikke lagt noen for hat, men det går an å svare på spørsmål uten å latterliggjøre andres valg. 

Det er flere helseproblemer assosiert med rødt kjøtt, og ja, vegetarianere har lavere BMI enn de som spiser kjøtt. 

De fleste vasker seg ikke på hendene, og de færreste gjør det uansett riktig.

Folk får gjøre hva de vil og spise hva de vil, men for meg er det grisete å spise med hendene. Men på samme måte som jeg ikke legger meg opp i andres valg så forlanger jeg den samme respekten tilbake. Men det virker jo bare ynkelig å kose seg med middag mens man flirer av andre mennesker, så tar det ikke så veldig tungt.

Skrevet

Det er flere helseproblemer assosiert med rødt kjøtt, og ja, vegetarianere har lavere BMI enn de som spiser kjøtt. 

En sannhet med modifikasjoner. Ser man på alle som er vegetarianere og alle som spiser kjøtt stemmer det nok, men det er fordi folk med et bevisstløst forhold til mat oftest også spiser kjøtt, sammen med alt søppelet de ellers stapper i seg (og ofte mye behandlet kjøtt). Ser du på de som f.eks. spiser paleo-diett, som inkluderer rent kjøtt og fisk men ikke korn og sukker f.eks., har ikke de noen høyere BMI enn vegetarianere, og ser oftest mye sunnere ut også.

De fleste vegetarianere jeg kjenner har mer underhudsfett og mindre muskler enn jeg har (når jeg ikke er gravid).

Skrevet

Selvsagt med fingrene. Alt annet er jo tåpelig, det er snakk om små bein med kjøttet fordelt rundt.Spiste forresten spare ribs fra grillen i dag, med fingrene, og og vi flirte litt over alt vegetarianere velger å gå glipp av.

Klarer du ikke å si noe uten å være nedlatende mot noen?Skal jeg si at jeg ler av folk med tarm-kreft som veggis kanskje? Nei, selvfølgelig ikke, for jeg er høflig. (Føler heller ikke jeg går glipp av noe, annet enn helseproblemer og ekstra kilo)  Forøvrig spiser jeg ikke noe med hendene, selv ikke i "gamle dager" da jeg spiste spareribs og kyllingvinger. Jeg får det lettere til med kniv og gaffel, og det er mer renslig.  Anonymous poster hash: d2a32...32e

Å kutt ut a! Snakk om å være nærtagen.. hihihiEr det noen som har lagt Luten for hat her eller? Skal jo ingen ting til i dag før hun halshugges :PHvorfor får du forresten helseproblemer og ekstra kilo av å spise kjøtt? Det har jeg aldri opplevd faktisk.. Det jeg eventuelt kunne lagt på meg av er potetgullet mitt som jeg eeeeelsker (og som også spises med fingrene :D ) Forresten, trodde de aller fleste vasket hender før de skal spise med fingrene så det er da minimalt med bakterier uansett :PAnonymous poster hash: 8383c...a1e

Nei, har ikke lagt noen for hat, men det går an å svare på spørsmål uten å latterliggjøre andres valg. Det er flere helseproblemer assosiert med rødt kjøtt, og ja, vegetarianere har lavere BMI enn de som spiser kjøtt.  De fleste vasker seg ikke på hendene, og de færreste gjør det uansett riktig.Folk får gjøre hva de vil og spise hva de vil, men for meg er det grisete å spise med hendene. Men på samme måte som jeg ikke legger meg opp i andres valg så forlanger jeg den samme respekten tilbake. Men det virker jo bare ynkelig å kose seg med middag mens man flirer av andre mennesker, så tar det ikke så veldig tungt. Anonymous poster hash: d2a32...32e
Klart jeg flirer av folk som spiser spare ribs med kniv og gaffel. Må få lov å le av det opplagt latterlige :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...