Gå til innhold

Fy faen for noen drittunger!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som sier dere ikke har mulighet til å hoste opp 20 000kr for å dekke skadene..vel, det har ikke jeg heller det, jeg som er alene med 3 små barn.. Ikke sånn på stående fot ihvertfall. MEN jeg hadde selvfølgelig prøvd å fått til en nedbetalingsavtale sånn at han på sikt får alt "vi" skylder ham.. Jeg hadde måttet tatt meg en ekstrajobb, ungen fikk begynne å tjene noen kroner på å klippe plener, lufte hunder, vaske biler..what ever..og alt han tjente fikk gå til bileier. Om jeg så bare kunne betalt ham 1000kr i mnd så er det bedre enn at jeg nekter å betale!!

 

 

Anonymous poster hash: 6b608...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn i dag eier ikke respekt for andres ting.

 

Anonymous poster hash: 0c412...8f6

Skrevet

Dummeste unnskyldningen jeg har hørt: "Jeg hadde ikke hatt råd til å betale 20,000". Vel, da er det faktisk deres ansvar å skaffe disse pengene. Da får barnets leker og eiendeler selges, TV-en får gå, Internett kuttes ut en periode, ekstraarbeid tas osv. For en billig unnskyldning. Da får ting betales tilbake over tid, med renter.

 

Anonymous poster hash: 62a1d...167

Skrevet

 

Verdens snilleste unger kan vel utføre en dum handling. det betyr ikke at foreldrene ikke kan oppdra unger. mange "pøbel unger" har kjempe flinke foreldre. barnevernet blir sikkert koblet inn, men hva skal de bidra med da mener du?

 

Anonymous poster hash: 04031...26e

Men disse kan da umulig være verdens snilleste unger siden det står at de hadde vært der flere kvelder på rad og stått for diverse ødeleggelser?

Skrevet

 

Men kjære meg. hva med foreldre som ikke har mulighet til å hoste opp 20 000 kr for å betale en slik skade da? og kom ikke med det vrøvlet om at da har de ikke råd til å få unger å bla,bla,bla! Jeg hadde ikke kunnet gå i banken å ta ut 20 000 nå. kanskje om noen år har jeg det, men slik som situasjonen er nå så har jeg ikke det. Det er en grunn til at loven har satt en grense på en egenandel på 5000 her. Synes faktisk at det var toskete gjort å ikke ha forsikring på en bil som har en slik verdi også. så der kan han skylde seg selv.

 

men selvfølgelig, det var ikke fint gjort av barna. og jeg hadde blitt forbanna om det var mine. konsekvenser skulle det også blitt. men lærer barna mer av at mamma og pappa må punge ut?

 

Anonymous poster hash: 04031...26e

 

Har du ikke råd til å punge ut 20.000 på rappen, så går du til den fornærmede, ydmyk, beklager din sønn/datters handlinger og spørr hvordan dere kan ordne opp dette på best mulig måte. Om det så blir noen skarve hundrelapper i mnd, så er det bedre enn å fraskrive seg alt ansvar. I tillegg ville jeg nok satt opp en lapp på butikken "13åring søker sommerjobb! Raker løv, maler hus, klipper gress for småpenger." Denne inntekten skulle nok også blitt sendt rett til bileieren. 

 

Forsikring er fint og greit det altså, og ja, han skulle kanskje hatt det, men ikke plasser skylden over på bileieren. Her er det unger som ikke har fått lært seg forskjellen på mitt og ditt, og at man ikke bare kan ødlegge andres eiendom. Bilen var ikke det eneste disse pøblene gikk løs på, det var heller ikke første gang.

Skrevet

 

Verdens snilleste unger kan vel utføre en dum handling. det betyr ikke at foreldrene ikke kan oppdra unger. mange "pøbel unger" har kjempe flinke foreldre. barnevernet blir sikkert koblet inn, men hva skal de bidra med da mener du?

 

Anonymous poster hash: 04031...26e

Men disse kan da umulig være verdens snilleste unger siden det står at de hadde vært der flere kvelder på rad og stått for diverse ødeleggelser?

 

enig i det. men poenget mitt var at det ikke nødvendigvis er foreldrene sin feil!

 

Anonymous poster hash: 04031...26e

Skrevet

 

 

 

Verdens snilleste unger kan vel utføre en dum handling. det betyr ikke at foreldrene ikke kan oppdra unger. mange "pøbel unger" har kjempe flinke foreldre. barnevernet blir sikkert koblet inn, men hva skal de bidra med da mener du?

 

Anonymous poster hash: 04031...26e

Men disse kan da umulig være verdens snilleste unger siden det står at de hadde vært der flere kvelder på rad og stått for diverse ødeleggelser?

enig i det. men poenget mitt var at det ikke nødvendigvis er foreldrene sin feil!

 

Anonymous poster hash: 04031...26e

Det er jeg enig i :)

Gjest sug lut
Skrevet

Vel, noen vet jo hvem dette er. Disse foreldrene har nok også biler som DESSVERRE ble ramponert sånn HELT plutselig, av barn, selvsagt, så skadebegrenset oppad til 5000. Huff, så trist, altså.

Skrevet

Barn i dag eier ikke respekt for andres ting.

 

Anonymous poster hash: 0c412...8f6

 

Nei ikke disse barna, og du ser jo hvor de har lært det hen. Foreldrene er ikke det dugg bedre, som sniker seg unna erstatningsansvaret og dermed viser null respekt for den stakkars bileieren. Barn lærer av foreldrene. Enkel lekse, men dessverre veldig sann. 

Skrevet

De hadde gjort hærverk på mange andre ting også. Med 5000 pr skadeverk blir det svindyrt for foreldrene uansett.

 

Anonymous poster hash: ed0b0...6c0

Gjest LA8PV
Skrevet

Litt overrasket over svarene her. Lovverket setter jo en begrensing på 5000  kr. Dette beløpet burde kanskje ha vært hevet, men per i dag er det 5000 kr. Så er samfunnet lagt opp slik at hver og en er ansvarlig for å forsikre verdigjenstandene sine. Dette problemet hadde jo ikke oppstått dersom bilen var forsikret.

 

Dersom jeg hadde vært forelder her ville jeg likevel betalt for skadeverket barnet mitt hadde gjort, men jeg hadde syns det var surt at bileier ikke var forsikret.

Skrevet

Hva om det hadde vært en uforsikret hytte de hadde brent ned? Og det hadde kostet flere hundretusen per familie og erstatte, hadde alle dere gjort opp alt det og?

 

Bare ren nysgjerrighet, mener foreldrene burde gjøre opp for barna sine i dette tilfellet jeg og

 

Og ja det finnes uforsikrede hytter der ute

 

 



Anonymous poster hash: 54809...54d
Skrevet

Hadde det vært mitt barn hadde jeg solgt de meste av barnets verdifulle ting (iphone, playstation osv) og brukt det til å betale ned "vår" andel. Faen til oppførsel!



Anonymous poster hash: 3c53d...d0c
Skrevet

Det er en grunn til at grensen er blitt satt til 5000 kr. Hva om disse ungene hadde ødelagt fek sen båt til flere millioner ? Og om eieren av en eller annen grunn ikke hadde forsikret den, hva da ? 

 

Disse ungene trenger en real lærepenge og det er tydelig at foreldrene her ikke klarer og holde styr på ungene sine siden dette ikke var første gang de hadde ødelagt noe. jeg syns faktisk at bv burde bli koblet inn ved gjentatt alvorlig herverk som i dette tilfelle. Disse foreldrene trenger veiledning  .

 

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor eieren av denne bilen ikke hadde tatt seg bryet med og forsikre enn så pass dyr bil, det er jo idioti, i vertfall når bilen ikke bare står i hans egen garasje. 



Anonymous poster hash: d7927...67d
Skrevet

Nå som vi har blitt Namsos Rock city driver vi ikke å oppdrar snille barn lengre... Hee he he. He.

 

Anonymous poster hash: 46c13...a54

Skrevet

Vel, unggutten hadde jo brukt flere år på å få bilen istand. Er ikke sikkert bilen har vært på veien ennå sånn at han ikke hadde forsikret den før den var blitt eu-godkjent???



Anonymous poster hash: 6b608...9e3
Skrevet

 

Men kjære meg. hva med foreldre som ikke har mulighet til å hoste opp 20 000 kr for å betale en slik skade da? og kom ikke med det vrøvlet om at da har de ikke råd til å få unger å bla,bla,bla! Jeg hadde ikke kunnet gå i banken å ta ut 20 000 nå. kanskje om noen år har jeg det, men slik som situasjonen er nå så har jeg ikke det. Det er en grunn til at loven har satt en grense på en egenandel på 5000 her. Synes faktisk at det var toskete gjort å ikke ha forsikring på en bil som har en slik verdi også. så der kan han skylde seg selv.

 

men selvfølgelig, det var ikke fint gjort av barna. og jeg hadde blitt forbanna om det var mine. konsekvenser skulle det også blitt. men lærer barna mer av at mamma og pappa må punge ut?

 

Anonymous poster hash: 04031...26e

 

Nei ungene lærer ikke av det, men unggutten får i allefall igjen det han fortjener. Snakk om fraskrive seg ansvar for egne barns handlinger da!

 

Anonymous poster hash: 89927...275

Gjest FinogFjong
Skrevet

Unggutten hadde brukt 4 år på å bygge om denne bilen. Det finns visstnok ikke makan, da den ble "custom made" av han. Den skulle eu-godkjennes, og registreres og således forsikres dagen etter hærverket fant sted.

Dette var hobbyen og "livsverket" til unggutten, han hadde lagt i langt mer enn hva bilen er "verdt" på markedet. Skadene var på mye av det han har lagt til på bilen, derav prisen. Selve bilen er verdt 60 000 eller noe (listepris)

 

Drittungene har også ramponert kommunale kjøretøy, gravemaskiner og noe andre greier for flere hundre tusen, men her hadde visst foreldene "kommet til noen avtaler", de er nok mer redd for å gå imot "kommunen" enn en unggutt på 20...DET er kynisk det..

 

For å  si det sånn; hadde mitt barn gjort noe slikt, hadde jeg tatt opp lån og erstattet "vår del", poden hadde stått i dyp gjeld til meg, og fått betale ned med bursdagspenger, sommerjobb og konfirmasjonspenger.

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

Men kjære meg. hva med foreldre som ikke har mulighet til å hoste opp 20 000 kr for å betale en slik skade da? og kom ikke med det vrøvlet om at da har de ikke råd til å få unger å bla,bla,bla! Jeg hadde ikke kunnet gå i banken å ta ut 20 000 nå. kanskje om noen år har jeg det, men slik som situasjonen er nå så har jeg ikke det. Det er en grunn til at loven har satt en grense på en egenandel på 5000 her. Synes faktisk at det var toskete gjort å ikke ha forsikring på en bil som har en slik verdi også. så der kan han skylde seg selv. men selvfølgelig, det var ikke fint gjort av barna. og jeg hadde blitt forbanna om det var mine. konsekvenser skulle det også blitt. men lærer barna mer av at mamma og pappa må punge ut? Anonymous poster hash: 04031...26e

  

Alle har ikke råd til å trylle frem penger på en eller annen måte faktisk! Anonymous poster hash: 04031...26e

Vel, dersom man ikke har råd til å gjøre opp for seg når barna gjør hærverk bør man kanskje passe bedre på dem og følge opp hva de driver med på kveldstid. Det er snakk om lærdom for barn og foreldre og oppgjør ovenfor den skadelidne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...