Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Ramponerte bil for 112000 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3640601.ece Anonymous poster hash: 33f2b...b50
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Hadde det vært min sønn, jeg hadde vært så sinna at jeg hadde flydd i taket! Og selvfølgelig hadde jeg betalt min del av regningen. Hva skjer med foreldrene som nekter å betale? Anonymous poster hash: 16008...a35
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Unger? Hva med foreldrene som gjemmer seg bak loven og ikke vil gjøre opp?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Å fytti!!!! Jeg pleier sjelden og si at unger er slemme, men den gjengen her av pøbler er regelrett drittunger! Ingen respekt for andres eiendom, frydes over å ødelegge for andre og inrømmer tydeligvis forholdene uten mye skam!!! Flotte borgere å ha i Norge om noen år -.- Og hadde mitt barn gjort noe slikt, hadde jeg selvsagt betalt min del av skadene, og barnet skulle fint fått ordnet opp så mye som mulig på egen hånd! Han skulle klippet plen, hjulpet til med maling, vaske oppkjørsel osv osv, han skulle vært denne stakkars ungguttens "arbeidsslave" en stund fremover, kanskje han ville lært at det å være drittsekk mot andre ikke lønner seg!!!! Og de foreldra der skulle jeg gjerne hatt en prat med! Fres! Anonymous poster hash: 6cf7b...ff3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Har ikke lest artikkelen men lovverket beskriver at man som foreldre bare delvis trenger å betale for de skader barn måtte utføre, a la egenandel... Anonymous poster hash: 51915...17c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Har ikke lest artikkelen men lovverket beskriver at man som foreldre bare delvis trenger å betale for de skader barn måtte utføre, a la egenandel... Anonymous poster hash: 51915...17c 5000 kr pr barn. Latterlig. Anonymous poster hash: 16008...a35
valkyrien Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Drittunger er vel knappest dekkende her... Jeg håper jeg gjør en såpass grei jobb med oppdragelsen her at vi aldri kommer i den situasjonen... Hadde det skjedd så hadde jeg ikke hatt mulighet til å betale for skadene, men det ville selvfølgelig blitt seriøse konsekvenser for guttungens del.
Gjest meg&mini Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Jævla drittunger ja! Foreldrene bør SÅKLART ordne opp i.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Foreldrenes reaksjon sier jo alt om hvordan drittungene kommer til å bli når de vokser opp. Søppel avler søppel. I hvert fall hvis de får lov å oppdra søpleavkommet sitt også. Anonymous poster hash: 79580...bdc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Jeg tør påstå at foreldrene er større drittunger i denne sammenhengen. Ansvarsfraskrivelse lenge leve. Anonymous poster hash: 62a1d...167
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Drittunger er absolutt ikke dekkende her!! Merker jeg blir forbanna på disse ryggløse gjerrige/bedritne foreldrene som nekter å gjøre opp for jævelskapen ungene deres har opført andre! Håper noen av mødrene er her inne så de kan lese hvor uduglige foreldre de er, både når det gjelder barneoppdragelse og ansvarstagelse!! Med tanke på at det er vi foreldre som er øk.ansvarlig for barna til de fyller 18 så håper jeg han anmelder foreldrene istede!! Anonymous poster hash: 6b608...9e3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Ja det skal mye til for å sjokkere meg! Men da jeg leste dette i avisen i dag morgen så ble jeg forbannet! Jævla pakk av noen foreldre som avler opp slike idioter av noen unger! Barneskole, så de er max 13 år eller no? Latterlig at de skal være så lettvint å fraskrive seg ansvaret! Anonymous poster hash: a241f...11f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Drittunger er vel knappest dekkende her... Jeg håper jeg gjør en såpass grei jobb med oppdragelsen her at vi aldri kommer i den situasjonen... Hadde det skjedd så hadde jeg ikke hatt mulighet til å betale for skadene, men det ville selvfølgelig blitt seriøse konsekvenser for guttungens del. Du har ikke mulighet for å betale for skadene?? Skal en annen uskyldig person betale for at du ikke har oppdratt sønnen din godt nok?? (Håper jo også for din del at du klarer å oppdra sønnen din godt, men sånn i tilfelle) Det er jo ikke riktig at en ung gutt som har lagt ned flere års arbeid i en bil skal betale for at noen drittunger gjør hærverk. Hadde en av mine sønner gjort det og jeg ikke hadde penger til å betale, så hadde jeg enten lånt av noen for å betale eieren av bilen, eller så hadde jeg avtalt med eieren at jeg skulle betale 1-2000 kr hver måned til jeg hadde betalt min del. Ferieturer hadde selvfølgelig vært helt uaktuelt og jeg ville nok også kuttet ned gaver til den som hadde gjort det, til et minimum. Anonymous poster hash: fee2e...c68
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Drittunger er vel knappest dekkende her... Jeg håper jeg gjør en såpass grei jobb med oppdragelsen her at vi aldri kommer i den situasjonen... Hadde det skjedd så hadde jeg ikke hatt mulighet til å betale for skadene, men det ville selvfølgelig blitt seriøse konsekvenser for guttungens del. Alle har mulighet til å samle sammen penger på en eller annen måte. Anonymous poster hash: a6b82...d09
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Men kjære meg. hva med foreldre som ikke har mulighet til å hoste opp 20 000 kr for å betale en slik skade da? og kom ikke med det vrøvlet om at da har de ikke råd til å få unger å bla,bla,bla! Jeg hadde ikke kunnet gå i banken å ta ut 20 000 nå. kanskje om noen år har jeg det, men slik som situasjonen er nå så har jeg ikke det. Det er en grunn til at loven har satt en grense på en egenandel på 5000 her. Synes faktisk at det var toskete gjort å ikke ha forsikring på en bil som har en slik verdi også. så der kan han skylde seg selv. men selvfølgelig, det var ikke fint gjort av barna. og jeg hadde blitt forbanna om det var mine. konsekvenser skulle det også blitt. men lærer barna mer av at mamma og pappa må punge ut? Anonymous poster hash: 04031...26e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Alle har ikke råd til å trylle frem penger på en eller annen måte faktisk! Anonymous poster hash: 04031...26e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Hva loven pålegger foreldre å betale - og hva de faktisk BØR/MÅ betale vil jeg si er to forskjellige ting. Ifølge artikkelen har ungene ramponert langt mer enn den bilen - kommunens eiendom, både hus og redskaper. Fy langt inn i helvetet - de ungene og foreldrene høres ut som skikkelig trash. Anonymous poster hash: 4d756...061
Edelweis Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Denne diskusjonen ble bare for teit. dere banner og slenger stygge ord til en gruppe foreldre dere ikke en gang vet hvem er eller hvilken situasjon de står i. Ikke har vi hørt noe om hva som har blitt sagt mellom foreldrene og den fornærmede heller. Ja, de har gjort noe veldig dumt. men det vil ikke si at de er uoppdragne drittunger fordi. de var 6 gutter i lav alder som helt sikkert ble oppjaget av hverandre på dette. de skammer seg nok sikkert over det de har gjort!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Alle har ikke råd til å trylle frem penger på en eller annen måte faktisk! Anonymous poster hash: 04031...26e Så derfor skal en gutt på rett over 20 år miste bilen han har jobbet med i 4! år? Jeg kan ikke skjønne at noen kan syns det er ok. Anonymous poster hash: fee2e...c68
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 Godt at de ikke var utlendinger eller muslimer, for da hadde det selvfølgelig vært hele forklaringen.... Anonymous poster hash: 82fdb...8fc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #21 Skrevet 25. juni 2013 Alle har ikke råd til å trylle frem penger på en eller annen måte faktisk! Anonymous poster hash: 04031...26e Så derfor skal en gutt på rett over 20 år miste bilen han har jobbet med i 4! år? Jeg kan ikke skjønne at noen kan syns det er ok. Anonymous poster hash: fee2e...c68 Hvorfor har ikke "gutten" forsikret denne eiendelen som er så kostbar og verdifull da? skjønner at slike ting ikke er akseptabelt for barn og gjøre. men som eier av dyre verdifulle gjenstander er det urt med forsikring! hva om de ikke hadde funnet ut hvem som hadde stått bak ugjerningene? da hadde det vært forsikringssak! Anonymous poster hash: 04031...26e
mamma_bergen Skrevet 25. juni 2013 #22 Skrevet 25. juni 2013 Alle har ikke råd til å trylle frem penger på en eller annen måte faktisk! Anonymous poster hash: 04031...26e Så derfor skal en gutt på rett over 20 år miste bilen han har jobbet med i 4! år? Jeg kan ikke skjønne at noen kan syns det er ok. Anonymous poster hash: fee2e...c68 Hun mener vel ikke at det er ok? Pr i dag hadde jeg hatt store problemer med å skaffe 20 000,- sånn ut av "det blå" som student og alenemor, men det vil ikke si at jeg syns det er ok. Hva skulle jeg ha gjort? Jeg måtte som noen over har ha betalt litt hver mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #23 Skrevet 25. juni 2013 Får håpe at barnevernet blir koblet inn her nå som han har anmeldt saken. Foreldrene kan tydelig ikke oppdra unger Anonymous poster hash: 4cbdd...780
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #24 Skrevet 25. juni 2013 Verdens snilleste unger kan vel utføre en dum handling. det betyr ikke at foreldrene ikke kan oppdra unger. mange "pøbel unger" har kjempe flinke foreldre. barnevernet blir sikkert koblet inn, men hva skal de bidra med da mener du? Anonymous poster hash: 04031...26e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2013 #25 Skrevet 25. juni 2013 Fytti grisen. Hadde dette vært mine unger vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Annet enn at jeg hadde lagt meg langflat og betalt hvert øre. Stakkars fyr som har jobbet så mye med bilen sin Anonymous poster hash: 949fb...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå