Gå til innhold

Marsipan eller marshmallowfondant til lokk på kake?


Monajenten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg personlig bruker mest mashmellow fondant eller sukkerpasta, men det er rett og slett fordi jeg sliter veldig med marsipanlokk. Jeg syns det er vanskeligere å få pent.

 

Anonymous poster hash: 059b4...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt hvilken kake du skal lage da?

Godt poeng hehe, tenkte ikke så mye på smaken pga at jeg ikke er så glad i mmf-smaken likevel ;)

Sjokoladekake med tre lag fyll, to med sjokoladekrem og et med vaniljekrem og jordbær. Lokk oppå der igjen.

 

Jeg kan legge lokk på selv om det er brun krem under sant? Den vil ikke synes igjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marsipanlokk av ekte marsipan er supergodt over sjokolade. Jeg trodde jeg fikk sukkerpasta på kaka mi da det var så søtt og godt men jaggu var det marsipan! Lokket var veldig tynt og fantes ikke tørr en plass. Namnam;) Det brune vistes ikke gjennom lokket. Marsipanen var forøvrig farget hvit.



Anonymous poster hash: af555...f5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

marsipanlokk av ekte marsipan er supergodt over sjokolade. Jeg trodde jeg fikk sukkerpasta på kaka mi da det var så søtt og godt men jaggu var det marsipan! Lokket var veldig tynt og fantes ikke tørr en plass. Namnam;) Det brune vistes ikke gjennom lokket. Marsipanen var forøvrig farget hvit.

 

Anonymous poster hash: af555...f5f

Søren, nå ble jeg usikker igjen :P Går det an å få tak i helt hvitt ferdigkjevlet marsipanlokk noe sted, vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde satsa på sukkerpasta jeg altså. Hvit, lett å jobbe med og smaker bare melis. Jeg liker heller ikke mmf-smaken.

Kaka høres forøvrig NAM ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerpasta! Hørtes kvalmende ut med marsipan tillegg til alle de andre smakene:/

 

Anonymous poster hash: 0d52c...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan bruker jeg bare på sukkerbrød/bløtkake, på sjokoladekake ville jeg brukt mmf eller sukkerpasta.



Anonymous poster hash: bf922...24f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde satsa på sukkerpasta jeg altså. Hvit, lett å jobbe med og smaker bare melis. Jeg liker heller ikke mmf-smaken.

Kaka høres forøvrig NAM ut!

Sukk, enda et alternativ hehe :P

Det høres i grunnen best ut kanskje.

 

Bra du syns den høres god ut, det skal nemlig være dåpskaken :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva som er viktigst for deg, hvis den skal være penest er mmf best.

Skal den være god marsipan.

 

 

Anonymous poster hash: 1c715...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den skal absolutt spises hehe ;) dropper mmf men har jo fått et tredje alternativ i sukkerpasta nå, så er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan smaker godt. De andre i beste fall bare søtt. Skal du lage en kake som smaker godt velger du marsipan. Hvis du vil ha noe som ser ut som plastik og som bare skal stå på utstilling velger du mmf.



Anonymous poster hash: f2483...344
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipan er ihvertfall mye bedre.

 

Men: hvis det er allergikere blant gjstene, kan det jo vøre fordel å unngå noe som er mandelbasert.



Anonymous poster hash: ae3b0...9d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerpasta og marsipan er jo ikke ulikt da. Bare at det ikke er mandler i! Hehe!

Har hatt det på kaker og folk har trodd det var marsipan. Lett å lager, og jobbe med syns jeg. Går jo an å kjøpe hvit marsipan på f.eks Cacas, men har hørt at mange har dårlig erfaring med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke marsipan passer på sjokoladekake og ikke syns jeg det smaker godt heller. Jeg syns også mmf smaker bedre enn sukkerpasta, så jeg ville brukt det. Jeg har lagt hvitt mmflokk på sjokoladekake og det syntes ikke gjennom.



Anonymous poster hash: 5fdc1...0e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det spørs jo helt hvilken kake du skal lage da?

Godt poeng hehe, tenkte ikke så mye på smaken pga at jeg ikke er så glad i mmf-smaken likevel ;)

Sjokoladekake med tre lag fyll, to med sjokoladekrem og et med vaniljekrem og jordbær. Lokk oppå der igjen.

 

Jeg kan legge lokk på selv om det er brun krem under sant? Den vil ikke synes igjennom?

 

Har du oppskrift på den kaken? Høres utrolig god ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det spørs jo helt hvilken kake du skal lage da?

Godt poeng hehe, tenkte ikke så mye på smaken pga at jeg ikke er så glad i mmf-smaken likevel ;)

Sjokoladekake med tre lag fyll, to med sjokoladekrem og et med vaniljekrem og jordbær. Lokk oppå der igjen.

 

Jeg kan legge lokk på selv om det er brun krem under sant? Den vil ikke synes igjennom?

 

Har du oppskrift på den kaken? Høres utrolig god ut :)

 

 

Her er oppskriften:

http://www.passionforbaking.com/blog/2013/02/09/vintage-chocolate-cake/

Jeg skal ikke ha pikekyss på kaken siden jeg skal trekke den. Skal være dåpskake :)

Så bytter jeg ut det laget hun har med sjokolade og bringebær med vaniljekrem og jordbær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes marsipan er kjempegodt til sjokoladekake. Hadde sjokoladekake med konjakk- og kirsebærsaus med marsipanlokk som bryllupskake. Mandler og sjokolade er jo så godt sammen!

 

Sukkerpasta smaker søtere enn marsipan, men er som flere sier mye lettere å jobbe mer. Synes det fungerer helt fint på sjokoladekake også. Bare vær obs på å ikke kjevle for tynt uansett om det er mmf, sukkerpasta eller marsipan. Om noe av sjokoladekaka kommer gjennom har du et problem som er vanskelig å rette opp. Snakker av erfaring ;-)

 

Anonymous poster hash: bb9ad...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Det spørs jo helt hvilken kake du skal lage da?

Godt poeng hehe, tenkte ikke så mye på smaken pga at jeg ikke er så glad i mmf-smaken likevel ;)

Sjokoladekake med tre lag fyll, to med sjokoladekrem og et med vaniljekrem og jordbær. Lokk oppå der igjen.

 

Jeg kan legge lokk på selv om det er brun krem under sant? Den vil ikke synes igjennom?

 

Har du oppskrift på den kaken? Høres utrolig god ut :)

 

 

Her er oppskriften:

http://www.passionforbaking.com/blog/2013/02/09/vintage-chocolate-cake/

Jeg skal ikke ha pikekyss på kaken siden jeg skal trekke den. Skal være dåpskake :)

Så bytter jeg ut det laget hun har med sjokolade og bringebær med vaniljekrem og jordbær :)

 

Tusen takk :)

Elsker Manuelas oppskrifter :)

Den må jeg prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

Det spørs jo helt hvilken kake du skal lage da?

Godt poeng hehe, tenkte ikke så mye på smaken pga at jeg ikke er så glad i mmf-smaken likevel ;)

Sjokoladekake med tre lag fyll, to med sjokoladekrem og et med vaniljekrem og jordbær. Lokk oppå der igjen.

 

Jeg kan legge lokk på selv om det er brun krem under sant? Den vil ikke synes igjennom?

Har du oppskrift på den kaken? Høres utrolig god ut :)

Her er oppskriften:

http://www.passionforbaking.com/blog/2013/02/09/vintage-chocolate-cake/

Jeg skal ikke ha pikekyss på kaken siden jeg skal trekke den. Skal være dåpskake :)

Så bytter jeg ut det laget hun har med sjokolade og bringebær med vaniljekrem og jordbær :)

Tusen takk :)

Elsker Manuelas oppskrifter :)

Den må jeg prøve.

Bare hyggelig :) Elsker dem jeg også, bare synd man blir ruinert av dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...