Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Hvordan er det mulig å bli like glad i nr 2 osv? Jeg elsker nr 1 mer enn alt, har ikke ord som beskriver det. Hvordan skal jeg klare å ikke forskjellsbehandle dem?! Jeg og nr 1 har et så nært forhold, hun er 6. Har termin om 10 dager med nr 2. Anonymous poster hash: bf442...f72
mams87 Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Jeg lurer på det samme...har en gutt på snart 6 og skjønner ikke at jeg kan elske noen like mye som jeg elsker han
Fjerdemann på vei Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Ja, det gjør man Skulle ikke tro det er mulig, men det er det altså. Jeg har fire å elske.. For hvert barn man får, blir liksom hjertet større.
Gjest sussie77 Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Ja det gjør man Men helt vanlig å tenke sånn før nr. 2 kommer.
Gjest yrild Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 He he... Nå har jeg bare to, men jeg elsker dem begge like høyt :-) de er så ulike! Jeg skjønner deg veldig godt, man tror ikke det er mulig, men det er det :-)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Tror du man elsker mindre for hvert barn da? At nummer 8 bare går for "lut og kaldt vann"? Har 5 barn og elsker de like høyt. Jeg kommer helt sikkert til å ha ulikt forhold til de nå de blir voksne. Det er fordi vi alle er forskjellige. Noen er rolig og andre hissige. Men; jeg elsker de alle herfra og til månen.....og tilbake! Anonymous poster hash: 4f284...e6f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Ja jeg ble det ihvertfall:-) Har 3 nå og er like glad i alle tre. Helt fantastiske barn:-) Ble faktisk fortere glad i nr 2 og nr 3 enn i nr 1. Med nr 1 tok det noen uker før morsfølelsen var der. De første dagene var han på en måte bare en baby jeg passet på og så ble jeg mer og mer glad i han etter hvert. Men med de to andre var det som om morsfølelsen var der allerede når de ble født. Anonymous poster hash: b81cc...d7b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Jeg var redd for det samme da jeg gikk gravid med nr 2. Men ja! Jeg elsker de like mye, helt fantastisk:D Anonymous poster hash: a8513...577
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Sånn tenkte jeg og, også ble jeg helt overveldet da nr. 2 kom...første perioden følte jeg faktisk sterkere for nr. 2. Nei, jeg er ikke en dårlig eller kald mor. Jeg slet med disse følelsene i starten, men det gikk heldigvis over. Nå er de helt likestilt. Anonymous poster hash: cd922...e88
Gjest Skofantomet Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Tenkte slik selv før nr 2 kom, kunne virkelig ikke skjønne at jeg skulle elske neste like høyt, men joda
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Er så redd for å sette den minste til side siden jeg har et så nært forhold til eldste. Redd for å ikke orke å dekke nyfødte sine behov. Vil jeg like eldste best osv?? Vonde tanker Anonymous poster hash: bf442...f72
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Ja jeg ble det ihvertfall:-) Har 3 nå og er like glad i alle tre. Helt fantastiske barn:-) Ble faktisk fortere glad i nr 2 og nr 3 enn i nr 1. Med nr 1 tok det noen uker før morsfølelsen var der. De første dagene var han på en måte bare en baby jeg passet på og så ble jeg mer og mer glad i han etter hvert. Men med de to andre var det som om morsfølelsen var der allerede når de ble født. Anonymous poster hash: b81cc...d7b Denne signerer jeg! Hadde det på akkurat samme måten selv, og selv om jeg ikke trodde det var mulig på forhånd så elsker jeg de to jentene mine like høyt, og av hele mitt hjerte Anonymous poster hash: 8e7f4...01b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Denne signerer jeg! Hadde det på akkurat samme måten selv, og selv om jeg ikke trodde det var mulig på forhånd så elsker jeg de to jentene mine like høyt, og av hele mitt hjerte Anonymous poster hash: 8e7f4...01b
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Åja! Jeg elsker begge barna mine like høyt, så høyt at det gjør vondt, og jeg har ingen å miste. Jeg elsker slett ikke minsten mindre enn eldste, selv om vi er nært knyttet sammen, og jeg elsker heller ikke eldste mindre fordi jeg har fått en baby. Men jeg elsker dem på litt ulik måte, eldste er flink, snill, stor og selvstendig, og spesiell fordi hun er min førstefødte. Minsten er liten, søt, deilig, myk og god og helt avhengig av meg, og spesiell fordi han er minst. Begge to er de like vakre, skjønne og fantastiske.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 For meg tok det litt tid, storebror hadde jeg jo allerede kjent i flere år, men etter hvert som jeg ble ordentlig kjent med lillesøster, så JA de er like fantastiske og jeg er like ubeskrivelig glad i begge to :-) Anonymous poster hash: 5c606...03f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 For meg tok det litt tid, storebror hadde jeg jo allerede kjent i flere år, men etter hvert som jeg ble ordentlig kjent med lillesøster, så JA de er like fantastiske og jeg er like ubeskrivelig glad i begge to :-) Anonymous poster hash: 5c606...03f
Tired mama Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Ja, helt ærlig. Man blir det!!! Det første barnet fikk hele hjertet mitt. Men det blir ikke mindre til de andre av den grunn. Hjertet mitt har bare vokst for hvert barn, og jeg elsker dem like høyt alle sammen!! :-)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 Ja, klart man kan :-) Anonymous poster hash: df96c...8b0
Madolyn Skrevet 23. juni 2013 #21 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Er så redd for å sette den minste til side siden jeg har et så nært forhold til eldste. Redd for å ikke orke å dekke nyfødte sine behov. Vil jeg like eldste best osv?? Vonde tanker Anonymous poster hash: bf442...f72 Skjønner deg godt jeg. For storebror kom den intense morskjærligheten først når han ble 6-7 mnd gammel, etter en tøff barselperiode og etter hvert fødselsdepresjon. Nå er han to år og jeg elsker ham så inderlig at det gjør vondt, slik de aller fleste mødre føler for sine små Jeg var veldig klar over at det ville ta tid å elske nr 2 like høyt. Jeg er ikke en slik mor som begynner å stortute straks ungen dras ut og alt er bare kjærlighet og rosa skyer. Det jeg opplever for mine nyfødte er en enorm beskyttertrang og følelsen av at jeg må beskytte dem og ta meg av dem med alle mine krefter og midler. Kjærligheten kommer gradvis for meg. Nå er lillebror 9 uker og morskjærligheten vokser seg stadig sterkere. Men jeg kan ærlig si at kjærligheten min for storebror fremdeles er litt sterkere. For meg høres det helt logisk ut mtp at med storebror ha jeg to år med minner, opplevelser og kjærlighet. Men jeg er helt trygg på at kjærligheten min for lillebror kommer til å bli like altoppslukende som for storebror veldig snart. Og heldigvis har morskjærligheten kommet mye raskere denne gangen Endret 23. juni 2013 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #22 Skrevet 23. juni 2013 Åh, det skal jeg love deg!! Fikk nr.2 for to mnd siden, og jeg har så mye kjærlighet for babyen. Babyen har også forsterket følelsene for nr.1 som jeg er så stolt av, hab er kjempeflink med babyen!! Anonymous poster hash: 56f57...753
Bumblebeee Skrevet 23. juni 2013 #23 Skrevet 23. juni 2013 Jeg trodde heller ikke det skulle gå an. Nr 1 eide hjertet mitt. Men når nr 2 kom var det som om hjertet ble dobbelt så stort og jeg er like ubeskrivelig glad i dem begge to. Venter nr 3 any day og bare vet at han er like elsket som de to andre.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #24 Skrevet 23. juni 2013 Brukte forresten lang tid på å få morsfølelsen for nr 1, nå kom den med en gang. Anonymous poster hash: 56f57...753
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #25 Skrevet 23. juni 2013 Takk for bra svar Madolyn. Jeg har det mye likt som det du skriver. Gruer meg til fødselen, huff Anonymous poster hash: bf442...f72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå