Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Jeg jobber i barnehage, og setningen "barna har det nok best i barnehagen" må være den vondeste og mest irriterende jeg kan høre. Og jeg hører den ofte. Fra kollegaer, fra sjefen, fra ppt, fra psykologer og fra barnevernet. Da lurer jeg på: hva er galt med barnevernet i dette landet? Hvordan kan de synes at barnet har det bedre i barnehagen enn hjemme hos mor/far og samtidig be oss sende barnet hjem til mor/far hver eneste dag? Jeg leser hele tiden om disse "ubegrunnede" meldingene til barnevernet som medlemmer opplever/får telefon eller brev om, og jeg sitter her og himler med øynene. Jeg er kanskje kynisk, men jeg tenker "ingen røyk uten ild" Og nå kommer der til å komme utallige historier om forferdelige familie medlemmer, sjalu venninner og over nysgjerrige naboer som meldte sin bekymring for deres familie helt ubegrunnet, men vet dere hva? Det var historien venninna mi serverte og, da jeg ringte barnevernet anonymt og foreslo at hun trengte veiledning fordi de røtkte inne, refererte til babyen som "jævel ungen som gauler om natta med vilje fordi han vet jeg skal på skolen" de bodde i en bitteliten leilighet med 1 soverom. 2 voksne, en baby, en gordon setter (relativt stor hund), ørkenrotter, deguser og 20 akvarier (de fikk en ide om å tjene penger på oppdrett av fisk...) var temmelig dårlig luft der inne.... Men for all del. Det var sikkert den sjalu dama som var sååååå misunnelig på at hun (venninna mi) hadde kapra den 20 år eldre karaokeverten som hadde sendt melding bare for å lage trøbbel for dem. Uansett. Barnevernet kom inn i bildet. Gav veiledning. De flyttet, ble kvitt en del dyr og fisk... flott familie i dag som fikk det sparket i ræva som de trengte.... Anonymous poster hash: 13c2b...6b8
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Helt enig med deg ! I min familie er det barn som har det bedre i bh. Dessverre ! Men bv gjør ingenting for å gi dem et bedre liv hjemme .... eller borte. Trist. Bv har ikke lov til og gjøre noe for å hjelpe barn. Anonymous poster hash: baa67...d9f
Gjest Lagå Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Min har det bedre hjemme enn i bhg heldigvis, men å stortrives i bhg, det gjør hun
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Vel, mitt melloste barn hadde det bedre i barnehagen mens broren var på skolen og jeg var opptatt av å amme i ett strekk, siden hun da fikk leke med andre jenter, løpe ute i regnet og dra på bondegård med barnehagen. Det betyr likevel ikke at jeg ikke finner på noe med alle barna på kveldene og i feriene eller er en dårlig mor. Selvfølgelig har en skolestarter det bedre av å leke med venninner istedet for å henge i skjørtet på mora som ammer og skifter bleier på en nyfødt. Anonymous poster hash: 5a1bf...614
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Helt enig med deg! Det er sikkert tilfeller av urettferdighet, men da vi ble uriktig meldt var det en 10-minutters samtale og så var det over. Uten drama! Fører en hevngjerrig bekymringsmelding til problemer for foreldrene, har meldingen vært berettiget på tross at motivet for meldingen muligens skurrer!! Anonymous poster hash: 479fc...dd6
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 På dagtid har hun det bedre i barnehagen fordi på dagtid er ikke jeg hjemme og jeg tror ikke det er bra for en 2-åring å være hjemme alene i 8 timer på dagtid Anonymous poster hash: 6ad5b...382
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Jeg har tenkt på det samme hi, står det så dårlig til hjemme så er det rart at foreldrene fortsatt har omsorgen. Mener selvsagt ikke dere som har barnet i barnehage pga nyfødt baby ol hjemme, men tilfeller med ubrukelige foreldre. Anonymous poster hash: 31a4e...f76
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Vel, mitt melloste barn hadde det bedre i barnehagen mens broren var på skolen og jeg var opptatt av å amme i ett strekk, siden hun da fikk leke med andre jenter, løpe ute i regnet og dra på bondegård med barnehagen. Det betyr likevel ikke at jeg ikke finner på noe med alle barna på kveldene og i feriene eller er en dårlig mor. Selvfølgelig har en skolestarter det bedre av å leke med venninner istedet for å henge i skjørtet på mora som ammer og skifter bleier på en nyfødt. Anonymous poster hash: 5a1bf...614 Det var vel ikke helt slike tilfeller HI refererte til da? Anonymous poster hash: cd2e5...294
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Synes det eksempelet ditt var merkelig argumentasjon... det at det ikke var røyk uten ild i det tilfelle betyr vel ikke at det ALDRI er det? Eller mener du at det over hodet ikke finnes ubegrunnede meldinger, forferdelige familiemedlemmer, sjalu venninner osv? Anonymous poster hash: 86187...419
Heklemamma Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Hva legger dere i begrepet bedre i barnehagen? Det er da ingen barn (født av normale foreldre) som har det bedre borte fra foreldrene. Det er vel ingen som tror det?? Det jeg derimot kan være enig i er at barn får mer stimuli i en barnehage. Merka jo det på min datter når hun begynte. Språket ble bedre etter bare en ukes tid, hun ble mye flinkere til å klatre og alle de tingene. For i barnehagen så LÆRER de. Og uansett hvor god mor du er, uansett hvor mye du snakker og leker med barnet ditt, så kan du altså IKKE gi den samme stimulien som 5 barnehageansatte og 20 barn kan gi. Sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Jeg jobber i skolen og opplever noe av det samme. Barnevernet er de som forteller at barna her det godt på skolen og på SFO. Og at hjemmet er det kaotisk og ikke slik det bør være. Likevel, til tross for utallige bekymringer fra skolen, får ikke BV til noe. Tiltakene virker ikke, men likevel er det biologiske prinsipp det viktigste. Barna bor med foreldre som ikke evner å ta seg av de, men BV står på deres side, i de aller fleste tilfelle. Jeg kan ikke forstå hvorfor. Ingen barn har det bedre i barnahagens eller på skolen enn hjemme. Om det er tilfelle, er det noen som ikke gjør jobben sin. Det være seg foreldrene selv, venner som ikke bekymrer seg, BV. At sjefen, naboen, venninna mener at barnet har det best i bhg fordi det er kjedelig hjemme, er en helt annen sak. Jeg har ferie i syv uker, men minsten skal gå i bhg i to uker til før hun tar sommerferie. Grunnen til det er at hun koser seg i bhg sammen med vennene sine. Hun har lyst å gå i barnehagen, og jeg får tid alene sammen med skolejenta. Det betyr ikke at hun ikke har det godt hjemme. Vi gleder oss til ferien hennes, med lange morgenen og sene kvelder i sommersolen. Anonymous poster hash: cd2e5...294
Gjest Vicky Pollard Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 At dere som jobber i bhg og skole ikke skjønner hva andre instanser mener med "bedre i bhg." Skremmer meg egentlig litt. Terskelen for å ta et barn ut av hjemmet er høy, det er ikke bv. Sin feil. De må nemlig ha noe som heter hjemmel i lov for å gjøre det, hørt om dette? Lovverket vedtas av noe som heter politikere. Bv. Sitt mandat er å handle i ft. Dette. Hjelpetiltak skal være prøvd. Barnehage er et av disse tiltakene. Det kan være ulike grunner til at noen barn har det bedre i bhg. Enn å gå hjemme hele dagen. Kanskje handler det om innvandrere, hvor barnet hat behov for integrering. Det er ikke dermed sagt at foreldrene er så mistilpasset at de er dårlige omsorgsgivere i den grad. Det kan handle om et barn med spesielle behov, som trenger å lære sosialt samspill og stimuleres gjennom lek og læring sammen med andre barn i bhg. Man må se barnets behov for omsorg opp imot foreldrenes omsorgsevne. Kanskje det dreier seg om foreldre som greier god nok omsorg for et velfungerende barn, men ikke for barnet med ekstra behov. Noen barn trenger sårt det barnehagen kan tilby av sosial læring, samspill og aktiviteter. At dere ikke evner å se at ting ikke er enten- eller, særlig dere som arbeider i disse sektorene, synes jeg er skremmende...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 At dere som jobber i bhg og skole ikke skjønner hva andre instanser mener med "bedre i bhg." Skremmer meg egentlig litt. Terskelen for å ta et barn ut av hjemmet er høy, det er ikke bv. Sin feil. De må nemlig ha noe som heter hjemmel i lov for å gjøre det, hørt om dette? Lovverket vedtas av noe som heter politikere. Bv. Sitt mandat er å handle i ft. Dette. Hjelpetiltak skal være prøvd. Barnehage er et av disse tiltakene. Det kan være ulike grunner til at noen barn har det bedre i bhg. Enn å gå hjemme hele dagen. Kanskje handler det om innvandrere, hvor barnet hat behov for integrering. Det er ikke dermed sagt at foreldrene er så mistilpasset at de er dårlige omsorgsgivere i den grad. Det kan handle om et barn med spesielle behov, som trenger å lære sosialt samspill og stimuleres gjennom lek og læring sammen med andre barn i bhg. Man må se barnets behov for omsorg opp imot foreldrenes omsorgsevne. Kanskje det dreier seg om foreldre som greier god nok omsorg for et velfungerende barn, men ikke for barnet med ekstra behov. Noen barn trenger sårt det barnehagen kan tilby av sosial læring, samspill og aktiviteter. At dere ikke evner å se at ting ikke er enten- eller, særlig dere som arbeider i disse sektorene, synes jeg er skremmende... Men det handler da ikke om at barna skal være hjemme hele dagen. Det handler om de barna der BV mener at de har det best i bhg og så skal bhg være trygge på å sende hjem på ettermiddagen. Mine barn har det også beste i bhg og på skoleområdet dagen når vi foreldre er på jobb. Men de har det ikke bedre i bhg ene hjemme likevel. Barn som har det bedre i bhg enn hjemme, er de man bekymrer seg for. Anonymous poster hash: cd2e5...294
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Hva legger dere i begrepet bedre i barnehagen? Det er da ingen barn (født av normale foreldre) som har det bedre borte fra foreldrene. Det er vel ingen som tror det?? Det jeg derimot kan være enig i er at barn får mer stimuli i en barnehage. Merka jo det på min datter når hun begynte. Språket ble bedre etter bare en ukes tid, hun ble mye flinkere til å klatre og alle de tingene. For i barnehagen så LÆRER de. Og uansett hvor god mor du er, uansett hvor mye du snakker og leker med barnet ditt, så kan du altså IKKE gi den samme stimulien som 5 barnehageansatte og 20 barn kan gi. Sånn er det bare. Jeg snakker ikke om det i det hele tatt. Jeg snakker om når saksbehandler fra barnevernet sitter på møte i barnehagen og det obligatoriske spørsmålet om fravær kommer opp ("har barnet mye ubegrunnet fravær?" Kan være en indikator på neglekt og/eller fysisk mishandling. Altså at foreldre forsøker å skjule noe fra oss i barnehagen) Når vi forteller at "han har aldri fri, kommer ofte i barnehagen halv-syk og de ønsker fritak fra sommerferie" svarer barnevernet at "ja, han har det nok best her i barnehagen med gode rutiner og voksne han er trygg på, stakkars. .." Og det barnet skal vi sende med foreldrene hjem? Det er rett og slett frustrerende.... Anonymous poster hash: dc939...b8b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Hva legger dere i begrepet bedre i barnehagen? Det er da ingen barn (født av normale foreldre) som har det bedre borte fra foreldrene. Det er vel ingen som tror det?? Det jeg derimot kan være enig i er at barn får mer stimuli i en barnehage. Merka jo det på min datter når hun begynte. Språket ble bedre etter bare en ukes tid, hun ble mye flinkere til å klatre og alle de tingene. For i barnehagen så LÆRER de. Og uansett hvor god mor du er, uansett hvor mye du snakker og leker med barnet ditt, så kan du altså IKKE gi den samme stimulien som 5 barnehageansatte og 20 barn kan gi. Sånn er det bare. Jeg snakker ikke om det i det hele tatt. Jeg snakker om når saksbehandler fra barnevernet sitter på møte i barnehagen og det obligatoriske spørsmålet om fravær kommer opp ("har barnet mye ubegrunnet fravær?" Kan være en indikator på neglekt og/eller fysisk mishandling. Altså at foreldre forsøker å skjule noe fra oss i barnehagen) Når vi forteller at "han har aldri fri, kommer ofte i barnehagen halv-syk og de ønsker fritak fra sommerferie" svarer barnevernet at "ja, han har det nok best her i barnehagen med gode rutiner og voksne han er trygg på, stakkars. .." Og det barnet skal vi sende med foreldrene hjem? Det er rett og slett frustrerende....Anonymous poster hash: dc939...b8b Helt enig. Det finnes mange tafatte barnevernskuratorer. Anonymous poster hash: cd2e5...294
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Synes det eksempelet ditt var merkelig argumentasjon... det at det ikke var røyk uten ild i det tilfelle betyr vel ikke at det ALDRI er det? Eller mener du at det over hodet ikke finnes ubegrunnede meldinger, forferdelige familiemedlemmer, sjalu venninner osv? Anonymous poster hash: 86187...419 Helt ubegrunnede meldinger er uhyre sjeldne, og uansett blir de fort oppdaget og henlagt. Husk at vi snakker om bekymringer her. Naboen høret masse masse skrik og vræl nesten daglig. Hun blir bekymret og ringer barnevernet. Barnevernet undersøker. Barnet har kolikk og er godt ivaretatt. Sak henlagt. Bekymringen var jo reell, selv om den ble bevist feil. Tenk om naboen ikke hadde ringt fordi hun ville "passe sine egne saker" og babyen faktisk blir utsatt for mishandling? Shaken baby syndrome burde ikke finnes, men det gjør det og blir ofte ikke oppdaget før det er for sent... Anonymous poster hash: dc939...b8b
skjotta Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Hva legger dere i begrepet bedre i barnehagen? Det er da ingen barn (født av normale foreldre) som har det bedre borte fra foreldrene. Det er vel ingen som tror det?? Det jeg derimot kan være enig i er at barn får mer stimuli i en barnehage. Merka jo det på min datter når hun begynte. Språket ble bedre etter bare en ukes tid, hun ble mye flinkere til å klatre og alle de tingene. For i barnehagen så LÆRER de. Og uansett hvor god mor du er, uansett hvor mye du snakker og leker med barnet ditt, så kan du altså IKKE gi den samme stimulien som 5 barnehageansatte og 20 barn kan gi. Sånn er det bare.Jeg snakker ikke om det i det hele tatt. Jeg snakker om når saksbehandler fra barnevernet sitter på møte i barnehagen og det obligatoriske spørsmålet om fravær kommer opp ("har barnet mye ubegrunnet fravær?" Kan være en indikator på neglekt og/eller fysisk mishandling. Altså at foreldre forsøker å skjule noe fra oss i barnehagen)Når vi forteller at "han har aldri fri, kommer ofte i barnehagen halv-syk og de ønsker fritak fra sommerferie" svarer barnevernet at "ja, han har det nok best her i barnehagen med gode rutiner og voksne han er trygg på, stakkars. .." Og det barnet skal vi sende med foreldrene hjem? Det er rett og slett frustrerende....Anonymous poster hash: dc939...b8b Helt enig. Det finnes mange tafatte barnevernskuratorer. Anonymous poster hash: cd2e5...294 I barnevernets forsvar er de bundet på hender og føtter av lover, paragrafer og taushetsplikt pluss en generell holdning blandt folk flest om at de er ondskapen selv som bare er ute etter å rive unger ut av gode foreldres kjærluge armer
skjotta Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Kjærlige armer mente jeg.... Og er så enig HI. Det er vanskelig å sitte mellom barken og veden på den måten.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 Synes det eksempelet ditt var merkelig argumentasjon... det at det ikke var røyk uten ild i det tilfelle betyr vel ikke at det ALDRI er det? Eller mener du at det over hodet ikke finnes ubegrunnede meldinger, forferdelige familiemedlemmer, sjalu venninner osv? Anonymous poster hash: 86187...419 Helt ubegrunnede meldinger er uhyre sjeldne, og uansett blir de fort oppdaget og henlagt. Husk at vi snakker om bekymringer her. Naboen høret masse masse skrik og vræl nesten daglig. Hun blir bekymret og ringer barnevernet. Barnevernet undersøker. Barnet har kolikk og er godt ivaretatt. Sak henlagt. Bekymringen var jo reell, selv om den ble bevist feil. Tenk om naboen ikke hadde ringt fordi hun ville "passe sine egne saker" og babyen faktisk blir utsatt for mishandling? Shaken baby syndrome burde ikke finnes, men det gjør det og blir ofte ikke oppdaget før det er for sent... Anonymous poster hash: dc939...b8b Ja, det er sikkert sjeldent, det vet jeg ingenting om, men man kan jo ikke påstå at det ikke skjer i det hele tatt, bare fordi de meldingene en selv kjenner til har vært begrunnede. Det FINNES jo faktisk mennesker som bruker alle midler for å gjøre livet surt for andre, selv om det ikke er så mange av dem. Hvem som helst har mulighet til å melde bekymring til barnevernet, så å ha blind tillit til at det er en reell bekymring bak hver eneste en av slike meldinger blir veldig naivt. Anonymous poster hash: 86187...419
Gjest FinogFjong Skrevet 23. juni 2013 #21 Skrevet 23. juni 2013 Enig med Pollard'en her jeg. Det er så enkelt, eller vanskelig om du vil, at hjelpetiltak er frivillig. Hjelpetiltak på tvang er svært skjeldent, det krever Fylkesnemndsbehandling, og å tvinge noen til hjelp som hverken vil ha det OG motarbeider det så kraftig at nemndsbehandling er påkrevet er aldeles fåfengt. Et annet lite faktum er taushetsplikten...det innebærer at omgivelsene rundt ikke nødvendigvis får rett informasjon...Dermed utbrer det seg ote en forestilling om at barnevernet "gjør ingenting"... Den som får hjelp mangler ofte selvinnsikt, eller forståelse for hva som er "feilen". Så man kan jobbe lenge med å inne måter å bidra til som foreldrene faktisk forstår, eller "liker". Fra usiden kan det dermer se ut som at "ingenting" skjer... Når "hjelpeaapparatet" har så lite kjennskap til barnevernet, og så lite tiltro til dem som hI beskriver her, er det på tide å be lederen sin om litt faglig påfyll..Det blir for dumt at offentlig ansatte skal ha et sånt "fiente-bilde" av en etat som skal være den fremste samarbeidspartneren for barnets beste...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #22 Skrevet 23. juni 2013 Min datter har det sikkert best hjemme i ferier å litt fridager, men ellers har hun det faktisk best i barnehage. Mer trenger jeg ikke si. Hun elsker barnehagen og hun elsker mamma, pappa og søsteren sin! Alle er forskjellige. Anonymous poster hash: b83a0...d73
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #23 Skrevet 23. juni 2013 Synes det eksempelet ditt var merkelig argumentasjon... det at det ikke var røyk uten ild i det tilfelle betyr vel ikke at det ALDRI er det? Eller mener du at det over hodet ikke finnes ubegrunnede meldinger, forferdelige familiemedlemmer, sjalu venninner osv? Anonymous poster hash: 86187...419 Helt ubegrunnede meldinger er uhyre sjeldne, og uansett blir de fort oppdaget og henlagt. Husk at vi snakker om bekymringer her. Naboen høret masse masse skrik og vræl nesten daglig. Hun blir bekymret og ringer barnevernet. Barnevernet undersøker. Barnet har kolikk og er godt ivaretatt. Sak henlagt. Bekymringen var jo reell, selv om den ble bevist feil. Tenk om naboen ikke hadde ringt fordi hun ville "passe sine egne saker" og babyen faktisk blir utsatt for mishandling? Shaken baby syndrome burde ikke finnes, men det gjør det og blir ofte ikke oppdaget før det er for sent... Anonymous poster hash: dc939...b8b Ja, det er sikkert sjeldent, det vet jeg ingenting om, men man kan jo ikke påstå at det ikke skjer i det hele tatt, bare fordi de meldingene en selv kjenner til har vært begrunnede. Det FINNES jo faktisk mennesker som bruker alle midler for å gjøre livet surt for andre, selv om det ikke er så mange av dem. Hvem som helst har mulighet til å melde bekymring til barnevernet, så å ha blind tillit til at det er en reell bekymring bak hver eneste en av slike meldinger blir veldig naivt. Anonymous poster hash: 86187...419 Og å legge bredsiden til og alltid regne med at foreldre snakker sant blir både naivt og potensielt farlig for barnet... Jeg setter min lit til barnevernets utredning jeg.... Anonymous poster hash: dc939...b8b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #24 Skrevet 23. juni 2013 <p> Enig med Pollard'en her jeg. Det er så enkelt, eller vanskelig om du vil, at hjelpetiltak er frivillig. Hjelpetiltak på tvang er svært skjeldent, det krever Fylkesnemndsbehandling, og å tvinge noen til hjelp som hverken vil ha det OG motarbeider det så kraftig at nemndsbehandling er påkrevet er aldeles fåfengt. Et annet lite faktum er taushetsplikten...det innebærer at omgivelsene rundt ikke nødvendigvis får rett informasjon...Dermed utbrer det seg ote en forestilling om at barnevernet "gjør ingenting"... Den som får hjelp mangler ofte selvinnsikt, eller forståelse for hva som er "feilen". Så man kan jobbe lenge med å inne måter å bidra til som foreldrene faktisk forstår, eller "liker". Fra usiden kan det dermer se ut som at "ingenting" skjer... Når "hjelpeaapparatet" har så lite kjennskap til barnevernet, og så lite tiltro til dem som hI beskriver her, er det på tide å be lederen sin om litt faglig påfyll..Det blir for dumt at offentlig ansatte skal ha et sånt "fiente-bilde" av en etat som skal være den fremste samarbeidspartneren for barnets beste... Jeg sier ikke at de gjør feil... bare at det er frustrerende. Jeg vet utmerket godt hva barnevernet har å stri med. Vi i barnehagen og skolen jobber så yett med dem at vi kjenner prosessen godt. Jeg tror ikke de synes situasjonen er noe bedre enn jeg gjør. Anonymous poster hash: dc939...b8b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #25 Skrevet 23. juni 2013 Synes det eksempelet ditt var merkelig argumentasjon... det at det ikke var røyk uten ild i det tilfelle betyr vel ikke at det ALDRI er det? Eller mener du at det over hodet ikke finnes ubegrunnede meldinger, forferdelige familiemedlemmer, sjalu venninner osv? Anonymous poster hash: 86187...419 Helt ubegrunnede meldinger er uhyre sjeldne, og uansett blir de fort oppdaget og henlagt. Husk at vi snakker om bekymringer her. Naboen høret masse masse skrik og vræl nesten daglig. Hun blir bekymret og ringer barnevernet. Barnevernet undersøker. Barnet har kolikk og er godt ivaretatt. Sak henlagt. Bekymringen var jo reell, selv om den ble bevist feil. Tenk om naboen ikke hadde ringt fordi hun ville "passe sine egne saker" og babyen faktisk blir utsatt for mishandling? Shaken baby syndrome burde ikke finnes, men det gjør det og blir ofte ikke oppdaget før det er for sent... Anonymous poster hash: dc939...b8b Ja, det er sikkert sjeldent, det vet jeg ingenting om, men man kan jo ikke påstå at det ikke skjer i det hele tatt, bare fordi de meldingene en selv kjenner til har vært begrunnede. Det FINNES jo faktisk mennesker som bruker alle midler for å gjøre livet surt for andre, selv om det ikke er så mange av dem. Hvem som helst har mulighet til å melde bekymring til barnevernet, så å ha blind tillit til at det er en reell bekymring bak hver eneste en av slike meldinger blir veldig naivt. Anonymous poster hash: 86187...419 Og å legge bredsiden til og alltid regne med at foreldre snakker sant blir både naivt og potensielt farlig for barnet... Jeg setter min lit til barnevernets utredning jeg.... Anonymous poster hash: dc939...b8b Selvfølgelig skal man ikke gjøre noen av delene... jeg sier jo ikke at foreldrene ALLTID snakker sant, jeg sier bare at de ikke ALLTID tar feil... Anonymous poster hash: 86187...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå