Gå til innhold

Heis på kjøpesentre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar heisen når det passer meg.

Prøv å kaste meg ut du

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar heisen når det passer meg.

Prøv å kaste meg ut du

Har ikke lært normal høflighet og folkeskikk tydeligvis. Og er snakk om når heisen er full ikke ellers

Anonymous poster hash: 87ca8...1aa

Skrevet

For jeg mener at friske folk ikke steller seg i heisen.  Ja jeg blir sint for datteren min på 5 trenger ikke hele tiden få samme regle fra meg om at hun ikke er frisk?  Folk bør passe sine egene saker. Jeg har  legerklæring fra legen i lommeboken som jeg gjerne tar frem.

Sist til dovakten på By porten som nektet meg å gå inn på handicaptoalettet.  Jeg dro frem erklæringen noe han ikke skjønte noe av  jeg ba om pengene tilbake og gikk inn på hotellet.  der fikk vi gå på do som  har plass til to.

Anonymous poster hash: 474e8...39d
Skrevet

dette er meg-

Skrevet

For jeg mener at friske folk ikke steller seg i heisen.  Ja jeg blir sint for datteren min på 5 trenger ikke hele tiden få samme regle fra meg om at hun ikke er frisk?  Folk bør passe sine egene saker. Jeg har  legerklæring fra legen i lommeboken som jeg gjerne tar frem.

Sist til dovakten på By porten som nektet meg å gå inn på handicaptoalettet.  Jeg dro frem erklæringen noe han ikke skjønte noe av  jeg ba om pengene tilbake og gikk inn på hotellet.  der fikk vi gå på do som  har plass til to.

kan skjønne at datteren din ikke trenger å bli påmint det alltid. men nå er jo faktumet det at ho er syk noe som ho må lære seg å leve med og som kan være veldig tøft siden ikke folk kan se det.

F.eks: min samboer mistet sin mor for noen mnd tilbake, de som ikke har fått det med seg og begynner å snakke om ho, kan jo ikke vi bli sinte på. Da informerer vi heller om hva som er skjedd også blir det med det å snakker videre som regel om noe annet.

og tilbake til det med heisen, nei alle er ikke syke som tar den, så skjønner ikke helt problemet med å bare svare høffelig tilbake om at det ikke passer for deres situasjon å ta rulletrapp. Men, dette er nå min mening, håper jeg slipper å møte på dere i en heis ;)

Anonymous poster hash: 27128...4ee

Skrevet

Jeg skjønner det er irriterende med fjortisser som synes det er forferdelig kjekt å ta heis opp og ned hele veien. Men heis er for alle, og jeg skal fortelle deg at det er mange som ser ut til å være frisk, som stiller seg i den heisen for en grunn.. Det er mange sykdommer som er ganske usynlig for de du møter.

Skrevet

Jeg skjønner det er irriterende med fjortisser som synes det er forferdelig kjekt å ta heis opp og ned hele veien. Men heis er for alle, og jeg skal fortelle deg at det er mange som ser ut til å være frisk, som stiller seg i den heisen for en grunn.. Det er mange sykdommer som er ganske usynlig for de du møter.

men om man spør høffelig de som står i heisen om de er avhengig av heisen eller ikke så kan man vel forvente et høffelig svar tilbake enten ja eller nei når de ser at det kommer en som er avhengig av den? jeg vil ikke vite hele livshistoria bare et enkelt svar på et enkelt spørsmål.

Skrevet

Er dere de samme som mener at handikaptoalett kun er forbeholdt handikappede og dere som skal skifte bleier??

Jeg mener at alle som vil kan ta heisen. Tar stort sett rulletrappa, men om den er langt unna tar jeg heisen.

Om jeg har med barnevogn har jeg aldri tenkt tanken at jeg bør få ta heisen først?! Kan da vente jeg som alle andre...

Anonymous poster hash: 01f7c...256

Hvorfor tror du det heter handicaptoalett? for at alle skal bruke den? nei,  handicaptoalett er for alle de som ikke har mulighet for å bruke de andre doene.

Skrevet

Selvfølgelig, jeg har da ikke sakt noe om å ikke være høflig. Men på innlegget så virket det litt som at denne barnevognmafian hadde førsterett på heis med mindre du så syk ut

Skrevet

Dere som mener heis er for alle: Denne artikkelen omhandler en heis hvor det faktisk står oppslag om at den er for barnevogner og rullestoler. Det blir jo irrelevant å MENE at heis er for alle når eieren av heisen har bestemt noe annet!

Anonymous poster hash: 07e6f...0d2
Skrevet

Jeg har vært på Oslo City med barnevogn to ganger, og aldri mer. Støtter meg veldig i at det er MANGE som tar heisen som absolutt ikke trenger det, og det var ett sant helvete (unnskyld språket) å komme seg noen steder. Heisene kjørte forbi både fire og fem ganger. JEg er veldig klar over at enkelte har "usynlige" grunner til å måtte ta heis, men alle de som var der hadde IKKE det! Jeg går alltid trappen, når jeg er på slike steder!

Anonymous poster hash: 7822f...b51
Skrevet

Selvfølgelig, jeg har da ikke sakt noe om å ikke være høflig. Men på innlegget så virket det litt som at denne barnevognmafian hadde førsterett på heis med mindre du så syk ut

nei da, de som har behov for heis skal selvfølgelig få kjøre heis. Men tilbake til der hvor jeg fortalte om at damen trykket fort på knappen da ho så vi var to stk med vogn som skulle inn. så var det jo faktisk plass til alle sammen, så da syntes jeg det er ufint når du står alene i en stor heis og da lukker døren for to som synlig har behov for heisen, men jeg skal ikke utale meg om hvor hvidt ho hadde det behove for det spurte jeg ikke om men uansett alle fikk plass :)

Skrevet

Er dere de samme som mener at handikaptoalett kun er forbeholdt handikappede og dere som skal skifte bleier??

Jeg mener at alle som vil kan ta heisen. Tar stort sett rulletrappa, men om den er langt unna tar jeg heisen.

Om jeg har med barnevogn har jeg aldri tenkt tanken at jeg bør få ta heisen først?! Kan da vente jeg som alle andre...

Hvorfor tror du det heter handicaptoalett? for at alle skal bruke den? nei, handicaptoalett er for alle de som ikke har mulighet for å bruke de andre doene.

Selvfølgelig kan alle bruke det! Det er tilrettelagt for handikappede, men er ikke dermed sagt at de har enerett...

Skrevet

Hvorfor tror du det heter handicaptoalett? for at alle skal bruke den? nei, handicaptoalett er for alle de som ikke har mulighet for å bruke de andre doene.

Selvfølgelig kan alle bruke det! Det er tilrettelagt for handikappede, men er ikke dermed sagt at de har enerett...

Jeg blir irritert om jeg må bytte bleie på ungen og ser et tilsynelatende friskt menneske kommer ut av handicaptoalette når det da vanligvis pleier å være plenti med andre toaletter. Men hvorfor velger noen å gå på handicapdoen når man kan bruke de andre?

Skrevet

Jeg og datteren min tar ofte heis pga hennes fysiske handicap som er usynlig, prøv og spør meg så skal jeg love deg at du ikke spør i gjenn.

Av ren nysgjerrighet: Hva slags usynlig handicap gjør at en kan dra på shopping uten problem, men gjør det umulig å ta rulletrappa..?

Anonymous poster hash: 0600b...ce4

Svaksynt? Blind? Det er faktisk handicap man kan ha som folk ikke nødvendigvis ser. Og blinde og svaksynte folk har også rett til å bruke handicap do.

Skrevet

Jeg blir irritert om jeg må bytte bleie på ungen og ser et tilsynelatende friskt menneske kommer ut av handicaptoalette når det da vanligvis pleier å være plenti med andre toaletter. Men hvorfor velger noen å gå på handicapdoen når man kan bruke de andre?

Ja du må bare bli irritert ;) Er ikke alle steder som har plenty med andre toaletter. Kjøpesenteret her f eks har ett til herrer, ett til samer og et handikapp. Så om det andre er opptatt går jeg såklart inn på handikapp.

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

men om man spør høffelig de som står i heisen om de er avhengig av heisen eller ikke så kan man vel forvente et høffelig svar tilbake enten ja eller nei når de ser at det kommer en som er avhengig av den? jeg vil ikke vite hele livshistoria bare et enkelt svar på et enkelt spørsmål.

Nå er det strengt tatt ikke noe du har noe med om andre er avhengig av heisen eller ikke. Like lite som om jeg har noe med om du virkelig må ha melk fra melkekjøla, eller om ikke du bare kan postlegge brevet ditt i postkasse istedenfor å oppta plass i køen på posten. Når du spør noen om de virkelig må ta heisen synes jeg ikke det finnes høflig i det hele tatt, selv om du selv mener at du spør høflig.

Skrevet

Ja du må bare bli irritert ;) Er ikke alle steder som har plenty med andre toaletter. Kjøpesenteret her f eks har ett til herrer, ett til samer og et handikapp. Så om det andre er opptatt går jeg såklart inn på handikapp.

Hvis du verken er same, mann eller handicappet så må du bare pisse i buksa da eller? :D

Anonymous poster hash: 2fa74...fab

Gjest Visten Vrangskapning
Skrevet

....og ett til samer ja, ikke rart folk roper om at samer har allslags 'særrettigheter' ;)

Skrevet

....og ett til samer ja, ikke rart folk roper om at samer har allslags 'særrettigheter' ;)

Haha! :D Samene må så klart ha eget ja ;)

Skrevet

Nå til dags har jo alle en skjult sykdom så gjør at ditt og datt

Anonymous poster hash: 87ca8...1aa

Skrevet

Hvis de andre doene er opptatt, så går jeg faktisk på handicapdoen, men ser etter om noen ser meg og har skikkelig dårlig samvittighet... Men må man så må man, selv om man er frisk.

Anonymous poster hash: 07e6f...0d2
Skrevet

Jeg er en av de som aldri tar heis uten vogn, står i kø på dametoalettet selv om det er ledig på handicap, blinker meg ut av rundkjøringer, bruker aldri kollektivfeltet til å komme fortere frem, setter alltid handlevognen med babysetet tilbake på plass, lar folk gå foran meg i køen hvis de bare har en/to ting de skal ha (og det er lang kø, eller jeg har mange ting), tar med meg søppel i lomma til jeg kommer til en søppelkasse osv..

Men noen ganger så skjønner jeg ikke at jeg gidder, noe som svarene her bekrefter. For nesten alltid når jeg har stått i kø for å skifte bæsjebleie på stellerom/handicap toalett så kommer det ut en frisk person, jeg må alltid stå i heiskø pga folk som ikke gidder å bruke beina, 90% blinker seg aldri ut av rundkjøringen slik at jeg kan slippe inn, jeg blir forbikjørt hver dag av folk som suser forbi i kollektivfeltet, jeg finner handlevogner med babysetet i pøsregnet ute på parkeringsplassen etter å lett i ti minutter og ser daglig folk som slipper spøla si rett ned på gaten...

Men jeg har enda et lite håp om at folk flest har normal folkeskikk som meg og at barna mine vokser opp i et samfunn hvor det å ta hensyn til hverandre er normalen og ikke unntaket....

Anonymous poster hash: e99d5...4aa
Skrevet

jeg kjører heis med god samvittighet om jeg eller ungene har lyst. kan du ikke vente som andre bør du handle et annet sted eller på en tid når det ikke er så mange andre ute. handicaptoalettet bruker vi også om det er det som er ledig.

Anonymous poster hash: 2727f...62d

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv!

Jeg er en av de som aldri tar heis uten vogn, står i kø på dametoalettet selv om det er ledig på handicap, blinker meg ut av rundkjøringer, bruker aldri kollektivfeltet til å komme fortere frem, setter alltid handlevognen med babysetet tilbake på plass, lar folk gå foran meg i køen hvis de bare har en/to ting de skal ha (og det er lang kø, eller jeg har mange ting), tar med meg søppel i lomma til jeg kommer til en søppelkasse osv..

Men noen ganger så skjønner jeg ikke at jeg gidder, noe som svarene her bekrefter. For nesten alltid når jeg har stått i kø for å skifte bæsjebleie på stellerom/handicap toalett så kommer det ut en frisk person, jeg må alltid stå i heiskø pga folk som ikke gidder å bruke beina, 90% blinker seg aldri ut av rundkjøringen slik at jeg kan slippe inn, jeg blir forbikjørt hver dag av folk som suser forbi i kollektivfeltet, jeg finner handlevogner med babysetet i pøsregnet ute på parkeringsplassen etter å lett i ti minutter og ser daglig folk som slipper spøla si rett ned på gaten...

Men jeg har enda et lite håp om at folk flest har normal folkeskikk som meg og at barna mine vokser opp i et samfunn hvor det å ta hensyn til hverandre er normalen og ikke unntaket....

Anonymous poster hash: e99d5...4aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...