Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 http://mobil.bt.no/meninger/debatt/Heiskrigen-pa-Galleriet-2919520.html#.UcS5NWQayc0 Jeg er så enig med henne. Vi som må bruke heisen pga vogn eller de som sitter i rullestol krykker osv må vente i evigheter på heisen pga spesielt ungdom som fint kan bruke beina sine absolutt må ta heis. Holder på å bli gal av fjortisene som ikke kan vise litt hensyn og gå ut av heisen så det blir plass til en barnevogn. Anonymous poster hash: 87ca8...1aa
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Helt enig! Jeg har faktisk kasta noen fjortiser ut av heisen en gang (de var der kun for å ta heis, hadde sett de fra kafeen). Anonymous poster hash: af00e...f73
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Prøv deg på Oslo city en ettermiddag med kun en fungerende heis... Det har jeg gjort, jeg endte opp med å ta rulletrappa i stedet for etter å ha forsøkt å si fra. Da fikk jeg kun noen rare blikk mens de trykket alt de kunne på knappen for å få dørene til å gå igjen. Det jeg burde gjort, var å dytte vogna inn rett på de som sto der... Anonymous poster hash: aebf0...feb
Serepta Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Jeg bor i Bergen, og opplevde ikke dette som et problen da jeg hadde med vogn. Litt venting må man regne med på heisene, men de har fire heiser på dette senteret, så det er ikke snakk om så mange minutter. Og med vogn stilte jeg meg i kø som andre folk. Kom som regel med i første heis. Verden er så mye bedre om man ser positivt på ting i stedet for å la seg irritere.
DaTuMa Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Det skulle ikke vært lov å ta heis med mindre man har gyldig grunn. Gyldig grunn i mine øyne er: rullestol barnevogn rullator krykker bevegelseshemmende selvom de ikke bruker hjelpemiddel Jeg er høygravid og har vondt for å gå, men jeg opptar ikke heisplass med mindre jeg skal ta heisen sammen en venninne som går med barnevogn. Skulle noen som har mer behov for heisen enn meg stå bak meg i køen viker jeg og venter til neste runde.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Det skulle ikke vært lov å ta heis med mindre man har gyldig grunn. Gyldig grunn i mine øyne er: rullestol barnevogn rullator krykker bevegelseshemmende selvom de ikke bruker hjelpemiddel Jeg er høygravid og har vondt for å gå, men jeg opptar ikke heisplass med mindre jeg skal ta heisen sammen en venninne som går med barnevogn. Skulle noen som har mer behov for heisen enn meg stå bak meg i køen viker jeg og venter til neste runde. Helt enig. Enkelte mennesker eier ikke høflighet. Og det er ikke bare fjortiser det gjelder. Har sett voksne mennesker i heisen og Hi Anonymous poster hash: 87ca8...1aa
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Det skulle ikke vært lov å ta heis med mindre man har gyldig grunn. Gyldig grunn i mine øyne er: rullestol barnevogn rullator krykker bevegelseshemmende selvom de ikke bruker hjelpemiddel Jeg er høygravid og har vondt for å gå, men jeg opptar ikke heisplass med mindre jeg skal ta heisen sammen en venninne som går med barnevogn. Skulle noen som har mer behov for heisen enn meg stå bak meg i køen viker jeg og venter til neste runde. Men nå er det heldigvis ikke du som bestemmer hvem som har gyldig grunn til å bruke heis, og jeg lurer på hvordan du avgjør om en person er bevegelseshemmet selv om vedkommende ikke bruker hjelpemiddel - eventuelt om vedkommende er bevegelseshemmet nok Jeg foreslår at folk drar hodet opp av sanden og ser mer enn bare megmegmeg. Skjønt, livet må jo være relativt greit om det største problemet man har er at andre bruker heisen...
Englenemine Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Jeg kaster unger og tenåringene ut av heisen ganske ofte . Det ser jeg vekterne og gjør så føler det er helt greit gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 Jeg var på Oslo city en gang med barnevogn og jeg brukte mer tid på å stå i heiskø enn jeg brukte på å handle. Jeg er som regel veldig tålmodig, men når heisen kom tilbake for 4 gang med de samme voksne menneskene ble jeg sint så da tok jeg meg plass!!! Anonymous poster hash: 2234a...693
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har ofte tatt rulletrappa pga av at jeg ikke gidder å vente.. og det er ofte jeg hører bak ryggen min "det er ikke lov med vogn i rulletrappa".. blæææh! Anonymous poster hash: 99b9b...7c5
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Prøv deg på Oslo city en ettermiddag med kun en fungerende heis... Det har jeg gjort, jeg endte opp med å ta rulletrappa i stedet for etter å ha forsøkt å si fra. Da fikk jeg kun noen rare blikk mens de trykket alt de kunne på knappen for å få dørene til å gå igjen. Det jeg burde gjort, var å dytte vogna inn rett på de som sto der... Anonymous poster hash: aebf0...feb det gjorde jeg, heisen kom og det sto en dameder og ho så det at vi var to vogner som skulle inn så ho kjappet seg å trykke på knappen. Men da tok venninen min og kjørte vognen mellom dørene og vi kom oss inn begge to, men skal si ho ble litt lang i masken der barnevognmafian kom. Haha Anonymous poster hash: 27128...4ee
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Jeg kaster unger og tenåringene ut av heisen ganske ofte . Det ser jeg vekterne og gjør så føler det er helt greit gjøre det. Hvorfor og hvordan kaster du dem ut. Er det fordi de har tullet og lekt i heisen eller fordi du tro/mener du er friske nok til å ta trappen. Bare nysgjerrig Anonymous poster hash: 3576d...546
Englenemine Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Hva tror du? Jeg er ikke kjøpesentersjef, kongen el hevet over andre men når jeg ståe venter med vogn, eldre med gåstol og andre med vogn står venter på heis finner jeg meg ikke i teens og kids kjøre heis opp og ned..... For morro skyld. Aldri tatt feil enda ,ikke møtt unger med grunner til kjøre heis. Jeg forteller dem enkelt og greit de har beln de kan bruke på trapp el rulletrapp som en streng dame jeg noen ganger er.
khm Skrevet 22. juni 2013 #14 Skrevet 22. juni 2013 Amen! På oslo city er det pokker meg fullt av ungdommer som tar heisen når det er rulletrapper 20 m lengre bort. Holder på å irritere vettet av meg når man må vente 10 min for å komme seg opp eller ned. Har forbannet meg på at neste gang det skjer skal jeg spørre om de har ben problemer eller lider av den kroniske sykdommen inngrodd latskap.
bobbelfru Skrevet 22. juni 2013 #15 Skrevet 22. juni 2013 Jeg og datteren min tar ofte heis pga hennes fysiske handicap som er usynlig, prøv og spør meg så skal jeg love deg at du ikke spør i gjenn.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #16 Skrevet 22. juni 2013 Jeg og datteren min tar ofte heis pga hennes fysiske handicap som er usynlig, prøv og spør meg så skal jeg love deg at du ikke spør i gjenn.Av ren nysgjerrighet: Hva slags usynlig handicap gjør at en kan dra på shopping uten problem, men gjør det umulig å ta rulletrappa..? Anonymous poster hash: 0600b...ce4
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Det kan være mange grunner til at man ikke kan ta rulletrapper uansett hvor frisk ser ut og er. Så heisen er for alle og om jeg velger å ta heisen, selv om jeg godt kan ta rulletrappa er jeg i min fulle rett til å gjøre det. Det samme med 14 åringer. Men det forutsetter at - man står i kø og venter, ikke trenger seg inn foran de som står foran i køen, med eller uten barnevogn - at man ikke "leker" seg med å kjøre opp og ned heisen bare for moro skyld - at man ikke prøver å få lukket døren fort igjen slik at andre kommer inn Når det er sagt, lærer jeg mine barn at man slipper eldre og funksjonshemmede foran seg i heisen og at man godt kan ta rulletrappa når man er i stand til det. Barnevogner der i mot, synes jeg ikke har forkjørsrett. Så mye haster det ikke med å skifte bleie. Men fordi jeg for det meste er en hyggelig vennlig sjel, slipper jeg dem kanskje inn før meg likevel. Kanskje bare, for vanligvis tar jeg ikke heis om det finnes andre muligheter, så om jeg står i heiskø, er det fordi jeg føler at akkurat der og da trenger jeg det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #18 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har lært hjemmefra at man tar alltid trapp/rulletrapp fremfor heis, nettopp fordi funksjonsfriske folk har bein å bruke. Vi var i London i vinterferien, med vogn. Der hadde de heisvakter flere steder, som rett og slett kastet ut de som ikke hadde et synlig behov for å bruke heisen. Der fikkvi alltid førsterett med vogn! Anonymous poster hash: 8c805...9c4
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Jeg synes det er helt tullete at folk som kan gå uten problemer ikke får seg til å ta trapp eller rulletrapp. Jeg tar mye heller trappa selv i stedet for å stå og vente på den hersens heisen. Og når man da kommer med barnevogn eller min far med rullator som MÅ på do NÅ og toalettet er i tredje etasje, og man må vente i evigheter fordi voksne og ungdommer er så late og i mine øyne frekke at de okkuperer heisen, ja da synes jeg faktisk det er lov å si fra.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #20 Skrevet 22. juni 2013 Er dere de samme som mener at handikaptoalett kun er forbeholdt handikappede og dere som skal skifte bleier?? Jeg mener at alle som vil kan ta heisen. Tar stort sett rulletrappa, men om den er langt unna tar jeg heisen. Om jeg har med barnevogn har jeg aldri tenkt tanken at jeg bør få ta heisen først?! Kan da vente jeg som alle andre... Anonymous poster hash: 01f7c...256
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #21 Skrevet 22. juni 2013 Alle kan ta heisen, men når det står 4 stykker med barnevogn for å ta heis er det utrolig frekt at folk som har friske bein ikke går ut og ta rulletrappen Anonymous poster hash: 87ca8...1aa
bobbelfru Skrevet 22. juni 2013 #22 Skrevet 22. juni 2013 Jeg og datteren min tar ofte heis pga hennes fysiske handicap som er usynlig, prøv og spør meg så skal jeg love deg at du ikke spør i gjenn.Av ren nysgjerrighet: Hva slags usynlig handicap gjør at en kan dra på shopping uten problem, men gjør det umulig å ta rulletrappa..? Anonymous poster hash: 0600b...ce4 Balanseproblemer og smerter. Folk i rulletrappen er meget uhøfflige og dytter og dulert derfor ser jeg ofte at det er mer lønnsomt å ta heisen. En annen ting er at i rulletrappen må ting gå veldig fort. Vi har alltid vogn eller rullestol i bilen. Var det noe mer du lurte på?
bobbelfru Skrevet 22. juni 2013 #23 Skrevet 22. juni 2013 Jeg og datteren min tar ofte heis pga hennes fysiske handicap som er usynlig, prøv og spør meg så skal jeg love deg at du ikke spør i gjenn.Av ren nysgjerrighet: Hva slags usynlig handicap gjør at en kan dra på shopping uten problem, men gjør det umulig å ta rulletrappa..? Anonymous poster hash: 0600b...ce4 Så det du egentlig sier er at hun ikke skal få lov å delta i det noemale livet? hun er helt frisk i hodet men alikevel sitte innesperret på en instutisjon?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #24 Skrevet 22. juni 2013 Eh ja handikapptoalett er for handikappede. Stort sett mange andre toaletter bruke. Jeg har brukt det med vogn par ganger for å ikke la barnet stå ubevoktet. Har dere ikke barn / brukt vogn dere som ikke skjønner hvel heisen er tenkt for? Egosentriske Nordmenn gitt. Meg meg meg!!!! Anonymous poster hash: 9a431...22f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #25 Skrevet 22. juni 2013 Jeg og datteren min tar ofte heis pga hennes fysiske handicap som er usynlig, prøv og spør meg så skal jeg love deg at du ikke spør i gjenn. Hvorfor skal du bli sint om noen spør om det er mulighet for at dere kan bruke rulletrappen? hvis dette er en sykdom som ikke syntes så kan du ikke forvente at alle vet det heller. Folk hadde vel taklet å fått et nei og pent ventet på neste heis om du kun hadde svart nei fordi at datteren din ikke kan pga sykdom. Anonymous poster hash: 27128...4ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå