Gå til innhold

MARS 2014 baby :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velkommen fruKnutsen! :) Håpar du får glede av å vera her inne!

Akkurat no føles det litt uverkeleg å vera gravid. Har mista før, men denne gongen har eg vore så mykje rolegare. Men så ringte eg gynekologen i går. - Har venta og venta på at dei skulle opna (sommarstengt) og så fekk eg vite at ho kun jobbar denne veka før ny ferie igjen. Det betyr at eg ikkje får tidlig ultralyd. Etter eg fekk vite det har eg følt meg så uroleg. veit jo at eg kan gå privat, men kjedeleg å gjera det så tidleg. Er tenkt å gå til mortensen i bergen rundt veke 12. han er veldig flink og grundig med nytt flott apparat. Er ca 6 veker no. litt usikkert pga tulle-syklus. er kanksej 7 veker, men meiner sjølv 6. huff, skuffande.

Elles ang facebook-gruppa. Eg fekk ein koseleg forespørsel om å vera med i den, og svarer her inne, slik at alle ser svaret, for kunne godt tenka meg å høyra kva andre tenker om facebook grupper. Eg var ikkje med i det i forrige svangerskap, og trur ikkje eg vil vera med denne gongen heller. Ikkje for å vera avvisande og lite interessert i deko andre flotte damer. Men fordi eg syns det er ein befrielse å vera anonym her inne, og det er ein jo ikkje på facebook. kva tenker de andre? Kvifor velger de å vera med/ ikkje vera med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elles ang facebook-gruppa. Eg fekk ein koseleg forespørsel om å vera med i den, og svarer her inne, slik at alle ser svaret, for kunne godt tenka meg å høyra kva andre tenker om facebook grupper. Eg var ikkje med i det i forrige svangerskap, og trur ikkje eg vil vera med denne gongen heller. Ikkje for å vera avvisande og lite interessert i deko andre flotte damer. Men fordi eg syns det er ein befrielse å vera anonym her inne, og det er ein jo ikkje på facebook. kva tenker de andre? Kvifor velger de å vera med/ ikkje vera med? :)

Eg har heller ikkje meldt meg inn i noko fb gruppe enda. Eg syntest og det blir litt for "uanonymnt". Men, eg skal aldri seie aldri. Kanskje kjem eg når graviditeten er offisiell og dei tolv fyrste gekene vel overstått..

Skrevet

MissAlma, 31 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 27.02-02.03.2014

Mathja, 32 år fra Telemark, 1 barn. Termin 28.02-02.03

Beibi2010:)32 østlandet . 2 barn , termin 01.03.2014

C28, 28 år fra trøndelag, 1 barn, termin 03.03.2014

Beibilykke, 25 år fra Bergen, 1 barn, termin 27.02-03.03

Verbena, 28år bor i trondheim, 2barn, termin 03.03.-10.03

En til, please. 38 år og bor i Bergen. Tre vakre barn, og termin 15.03.

Ivahona, 27 år, Trondheim, ingen barn. Termin 05.03.2014

Mirakel89, 24 år fra Bergen. Ingen barn. Termin 07.03.2014

Molly76, 36 år, Østlandet. Ingen barn. Termin 06.03.2014

SallySue, 27 år, østlandet. Ingen barn. Termin 09.03.2014

juni-2011,snart 29 år,trøndelag, 1 barn, termin 07.03.2014

Sienna85, 28 år, Bergen, Ingen barn, Termin 08.03.2014

Januarmirakelet, 37 år, Bodø, 1 Barn, termin 12-16 mars 2014

Mietutto, 23 år, Bergen, ingen barn, termin 01.03.2014

Miss 84, 29 år, Trøndelag, Ingen barn, termin 21.03.2014

Kimila, 28 år, Fredrikstad,2 barn, termin 25.03.2014

Marsmamma2014, 20 år, Bergen, ingen barn, termin 18.03.2014

Mamma til 3 <3, 27 år, Tønsberg, 2 barn, termin 16-18.03.2014

FørstegangsMona, 27år, Oslo, ingen barn, termin 16.03.2014

K&K <3, 29 år, Sogn og Fjordane, Ingen barn, termin 8.03.2014

Netti82, 31år, Rogaland, 2 barn, termin 06.03.2014

Helene7, ett barn, termin 17.03.2017

Mamman til ei fighterjente, 25år,Trøndelag, 1barn, termin 21.03.1014

MrsRose, 30 år, Bærum, ingen barn, termin 18.03.2014

Skogskaninen, 34 år, Akershus, 1 barn, termin 30.03.2014

Ingvild91, 22år, Lillehammer, ingen barn, termin ca.17.03 2014

MaHåLuFr, 29 år, Troms, ingen barn, termin ca 20.03.2014

Kokosbolla:) 29 år,oslo,ingen barn,termin ca 25.03.2014

Mine-små<3, 25 år, Oslo, 1 barn, Termin ca 11.03.2014

Lilla80, 32, Bergen, ein sønn 10. mnd., termin mellom15-21-mars.

Hattifnatti, 27 år, Jessheim, 1 barn, termin 23.03.2014
Staselig, 27 år, Oslo, 1 barn, termin 30.03.2014

Skrevet

Melder meg inn i det gode selskap men får ikke redigert liste fra mobil:

Apex, 38 år, 1 barn (født i forrige århundre faktisk!), foreløpig termin 24.03.2014

Har heller ikke sett behovet for å oute meg, eller samboeren på facebook, da det fremdeles er veldig tidlig i forløpet og jeg liker også anonymiteten vi har her på forumet.. Har derimot bestilt time til lege allerede mandag i neste uke, og da jeg har familiemedlem som jobber "i bransjen" må nyheten fortelles til nærmeste familie før henvisninga til tidlig ul blir sendt.. Håper de kan holde den gode hemmeligheten noen uker sammen med oss, pga jobbsituasjon hos samboer og meg ønsker vi å forsøke å holde det for oss selv så lenge det går... Spennende dager er det uansett!!

Har lest hele tråden, og jeg føler med de som har mistet sine spirer, sårt å tenke tanken om at det enda er mange uker til man kan føle seg tryggere på at spiren sitter godt - for enda så liten "bitteliten" enda er, kjenner jeg at jeg er opriktig glad i den allerede!!

Og når det gjelder dere andre, jeg gleder meg til å slå følge med dere hele veien! :)

Skrevet

Velkommen fruKnutsen! :) Håpar du får glede av å vera her inne!

Akkurat no føles det litt uverkeleg å vera gravid. Har mista før, men denne gongen har eg vore så mykje rolegare. Men så ringte eg gynekologen i går. - Har venta og venta på at dei skulle opna (sommarstengt) og så fekk eg vite at ho kun jobbar denne veka før ny ferie igjen. Det betyr at eg ikkje får tidlig ultralyd. Etter eg fekk vite det har eg følt meg så uroleg. veit jo at eg kan gå privat, men kjedeleg å gjera det så tidleg. Er tenkt å gå til mortensen i bergen rundt veke 12. han er veldig flink og grundig med nytt flott apparat. Er ca 6 veker no. litt usikkert pga tulle-syklus. er kanksej 7 veker, men meiner sjølv 6. huff, skuffande.

Mortensen er fantastisk! FOR en super gynekolog. Han får alle de andre private jeg har hatt til å virke uproffe til sammenligning, brukte Volvat før.

Skrevet

Oi...har vært til ultralyd i dag... 8 + 0...og det er tvillinger !!!!

Gratulerer så mye- for en gave :) Lykke til fremover

Skrevet

Heisann! Da vil jeg gjerne forkorte ventetiden med dere! Termin etter terminkalenderen mellom 21 - og 23. mars 2014...

Samme termin som meg, blir gøy å følge deg :)

Det samme med meg :) jeg skal på UL i august pga arvelige sykdommer i familien. Så da får jeg vel termin da. Foreløbig termin nå er 21.mars 14. Jeg har en jente fra før født 21.mars 09

Skrevet

Eg har heller ikkje meldt meg inn i noko fb gruppe enda. Eg syntest og det blir litt for "uanonymnt". Men, eg skal aldri seie aldri. Kanskje kjem eg når graviditeten er offisiell og dei tolv fyrste gekene vel overstått..

Tenker akkurat det samme som dere, selv om det er en hemmelig gruppe så blir det litt for offisielt på en måte. Ikke at jeg er så ekstremt anonym her inne siden jeg har vært her med samme nick i 7,5år nå, men så langt vil jeg og "bare" være her.

Skrevet

Da er det bekreftet og helt sikkert. Jeg er GRAVID!! Målte HCG nivået mitt hos legen på mandag og det var 53 000. Dette var visstnok i høyeste laget (jeg aner ikke hva det skal være) og jeg blir sendt videre til tidlig UL for dobbelsjekk. Blir morro og se et sprellende jordbær. Skulle visst få time ila en uke ca..

Skrevet

Jeg fikk også bekreftet graviditeten hos legen i dag!!  :) Er 6+2 uker på vei.  Var nervøs siden jeg har kun tatt en graviditetstest hjemme.... Men alt var i orden og har fått ny time hos legen i starten av september...  Men vil gjerne til jordmor før den tid siden dette er mitt første svangerskap... Vet lite og vil ha  mer informasjon om diverse ;)

Skrevet

Gratulere så masse Mathja og Ingvild91! :)

Har tatt det for gitt at jeg ER gravid siden jeg brukte superutgaven til CB, men gud det blir pinlig hos dr på mandag om det ikke stemmer med virkeligheta!! :D

Har likevel symptomene å lene meg på, i dag ble jeg rett og slett så bilsyk at jeg måtte kjøre med vinduene åpen i bilen!! Kaster ikke opp, men er grønn som Kermit..

Skrevet

Takk!  :)  Huff ja, det var en lang tid å vente på svar, satt der og beinet ristet som et helv... Heldigvis ingen andre der!!  :)  Men ble veeeldig glad da sykepleieren smilte og sa at alt var i orden iforhold til infeksjoner og sånt og at testen selvfølgeliv var positiv!!  :)  Tok kun en test av CB jeg også, den uten ukeindekator, så var spent på hvor langt jeg sånn ca. var på vei..  :) Har ikke hatt noen spesielle symptomer før nå.. Nå har jeg fått ømme pupper og er veldig sliten og humøret går opp og ned... Men ingen kvalme så er fornøgd jeg!  ;)

Gjest Østfold-80
Skrevet

Ja jenter...i morgen har jeg min første UL(6+4),håper vi får se noe hjerte aktivitet der... Håper det ikke er for tidlig å se noe?? Andre med positiv Ul rundt den tiden?

Gjest Østfold-80
Skrevet

Ops,beklager...jeg mente at jeg er 7+4.:)

Skrevet

Heisann! Da vil jeg gjerne forkorte ventetiden med dere! Termin etter terminkalenderen mellom 21 - og 23. mars 2014...

Samme termin som meg, blir gøy å følge deg :)

Det samme med meg :) jeg skal på UL i august pga arvelige sykdommer i familien. Så da får jeg vel termin da. Foreløbig termin nå er 21.mars 14. Jeg har en jente fra før født 21.mars 09

Så gøy :-) Hvordan er formen din? Jeg er oppblåst, men kjenner lite til den lille ellers. Vi skal også på UL i august. Har hatt en sa, så det er kun for å roe nervene. Blir spennende å se :-)

Skrevet

Vi var prøvere i ca halvannet år før det klaffet for oss... jeg har medfødt lavt stoffskifte, og han hadde noe reduserte svømmere, men det skulle ikke ha noe å si, men vi var begynt med utredning, noe som også viste at jeg har en cyste på ene eggstokken... men kort tid etter vi begynte med utredning forsvant menstruasjonen:-D så jeg priser hver dag som går der jeg er dårli som bare det og kunne sovet 24/7, for hvert tegn er et godt tegn tenker jeg ;-) er nå (onsdag) 7+6 :-D

Så flott at det klaffet for dere! Vi prøvde i ca 3 år, fra og til egentlig. Hadde du stabilisert stoffskiftet ditt før du ble gravid? Hvor ofte tar du brodprøve hos legen (TSH)?

Jeg har også tenkt at hvis jeg blir dårlig skal jeg bare nyyyte det, dette har jeg ventet så lenge på :)

Stoffskiftet mitt var absolutt ikke stabilisert... føler jeg aldri får stabilt stoffskifte... noen ganger har det vært for høyt, andre ganger for lavt..er enda for lavt...

Nå fikk jeg brev fra legen om at hun har henvist meg til ekstra oppfølging mtp stoffskiftet, noe som beroliger meg litt...har selv økt dosen min, da min svigerinne sa hun gjorde det samme da hun var gravid..har ikke økt mye, men litt... nå har jeg tatt prøve ca 2-3 ganger i året, men regner med det blir mer nå i graviditeten... :-)

Skrevet (endret)

Må bare spørre folk her inne om tips nå... for jeg tror jeg blir gaaal...

Har nettopp vært en uke på rhodos, med min kjære mann og to vennepar... kan vel ikke skryte på meg å ha hatt den kuleste ferien.. en ting er at jeg har vært litt småkvalm frem til for ca 2 uker siden, men føler det bare eskalerer nå!! På rhodos var jeg uheldi og trodde at vannet på juice maskinen var flaslevann, men det var det ikke, noe jeg ikke oppdaget etter noen glass da jeg plutseli kjente klorsmaken... tror ikke jeg har spydd så mye ever!! Og nå, hver morgen, ca 10-20 min etter jeg har spist frokost, så spyr jeg som en gris (ja faktisk!!)... føler det er iiingen ende, og jeg er dårli hele dagen gjennom... har heldigvis kommet meg trygt hjem og fått i meg goood norsk mat, til tross for dårli matlyst...

Noen som har tips mot kvalme?? Jeg har grådi dilla på vannmelon for tiden, så tror jeg kommer til å "leve litt" på det ;-)

I morgen er jeg 9 uker :-D :-D krysser alt for at det går bra videre... :-)

(Ps: beklager detaljene ;-) )

Endret av mietutto
Skrevet

Hei ... Jeg er sengeliggende grunnet kvalme .. Foreløpig spiser jeg lite veldig ofte ... Postafen kan du forsøke, det er reseptfritt ... Det går i salt kjeks og druer hos meg :-)

Skrevet

Huff mietutto, det høres ikke gøy ut i det hele tatt.

Merker kvalmen bedrer seg om jeg passer på og spise regelmessig og spise skikkelig mat. Ikke bare salte kjeks, men heller epler og grovbrød. Selv om det absolutt ikke frister. Mosjon er også viktig, gå en tur i frisk luft.

Det verste for meg er å være sulten, noe jeg blir helt akutt. Så det å vente 20 min på middag er noen ganger bare helt grusomt.

Ellers er vel typiske råd ingefær og friske drikker som f.eks. eplejuice blandet med faris.

Men dersom du går ned veldig mye i vekt, burde du absolutt oppsøke lege. Som nevt kan du få postafen uten resept, men de har også noen som man trenger resept for.

Skrevet

Postafen blir jeg så utroli utmattet av :-/

Takk for tips :-D har heldigvis ferie til jeg er 11+4, så har et par uker å finne noe funkende på ;-) vil ikke si noe på jobben før jeg absolutt må :-/

Skrevet

Jeg har ikke sjekket vekten enda... men må det snart om det ikke gir seg... det er rett og slett forferdeli, men det kommer jo noe godt utav det... det sier jeg til meg selv hver gang jeg er kjempe lei og spyr :-P

Skrevet

:-).. Ved 11 uker har det sikkert roet seg for deg ... Jeg er 8 uker nå, og håper virkelig ikke jeg må bli i sengen frem til 11 uker !!! Postafen slår meg litt ut ja .. Men kvalmen er så ekstrem at jeg må ta noe ... Og jeg ligger jo uansett :-)... Gravid med tvillinger ....

Skrevet

Jeg har selv gått ned 3 kg de siste ukene, og jeg har absolutt ikke så masse og gå på. Har gått opp 5 kg siste halvår før vi begynte å prøve med tanke på at jeg skulle ha litt å gå på.. hehe.. helt utrolig at en liten spire på størrelsen med et bringebær skal gjøre dette med kroppen min. 

Jeg har heldigvis hatt ferie og vi har vært svært få igjen på jobb, ellers trur jeg nok mine kolleger hadde oppdaget at jeg drev og løpte i tide og utide. hehe..

Men er absolutt verdt det, med tanke på belønningen :)

Skrevet

Molly: jeg er så trøtt fra før av, i tillegg til at kvalmen slår meg ut, så jeg kam ikke ta noe som slår meg mer ut, da sover jeg 24/7 :-P så vidt jeg vet så har jeg bare en, og i grunn holder det i denne omgang ;-) skal på ultralyd i uke 11, kanskje en gang før og bare for å se :-)

K&K: jeg har "endel" å gå på, men er jo ikke bra å gå ned når man er gravid...gikk på vekten nå, og har ikke gått ned noe, men opp 2 gram, noe jeg synes er utroli med tanke på hvor mye jeg kaster opp... huff... ikke lett dette...

Belønningen er gull verdt, og så sier de jo at de som er dårli har mindre sjanse for SA, og det er jo eeeenda bedre og mer betryggende, selv om det er forferdeli ;-)

Skrevet

Ja .... Ble bare sett et foster 2 uker tidligere ... Så jeg har ikke helt fordøyd at det er tvillinger ... Alt ble med et risikofylt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...