Gå til innhold

Hull i øra på baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man stikker ikke hull i barna sine bare for å pynte dem (før de vil det selv)! Min snart andreklassing spør av og til om hull i ørene, noe jeg har sagt er OK, men å skyte hull i en eller annen salong er uaktuelt, da blir det piercingstudio. Foreløpig trekker hun seg hver gang, men vil hun ha skal hun få. Jeg har ikke hull i ørene selv, og har aldri savnet det.

Anonymous poster hash: 723df...9de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Serbia, mine svigerforeldres hjemland, er det vanlig at jordmor (der har jordmor fagbrev fra videregående) piercer jentebabyene før mødrene drar hjem med de fra klinikken etter fødsel. Det var så greit å gjøre det da for da kjente ikke babyene smerte enda i ørene (?!). Alle de små jentene jeg kjenner der nede har hull i ørene.

Har en 6 år gammel datter og dere skal tro hun lagde et helvete når dette kom opp rundt den tiden jeg fødte datteren min. Svigermor ymtet til og med frempå til slutt at kanskje hun bare skulle gå og få det gjort en gang hun passet på jenta alene i fremtiden siden den umulige mammaen hennes nektet henne det. I min familie har alle vi 3 jentene fått valget på 10 årsdagen og alle har slitt med betennelser i ettertid.. Datteren min kommer til å få samme tilbudet når hun fyller 10 år. 

Skrevet

Jeg synes det er ugreit. Barn skal kunne slippe å bli hemmet i lek eller risikere å få øret revet opp pga foreldrenes forfengelighet.

Her i huset kommer jeg til å holde hardnakket på at når hun selv kan stelle ørene etter å ha tatt hull i dem, så skal hun få. Det betyr absolutt tidligst i 9-10-årsalderen.

Anonymous poster hash: 136dc...d1e
Skrevet

I Spania gjør de det også på jentebabyer på sykehuset flere steder.

Ift smerter vil jeg tro at det er tidspunktet å gjøre det på. De har blitt født, det er en traumatisk opplevelse, blodprøver, reflekssjekk osv osv. Et hull i hvert øre tror jeg ikke blir så ille sånn sett..

Men siden ørene er så små er det større sjanser for å treffe nerver.

Barna har ikke et valg, og får heller aldri oppnå gleden ved å endelig bli stor nok/få lov.

Jeg har hørt at man ikke anbefaler å skyte hull på barn, men faktisk piercing pga nerver.

Små barn henger seg opp i det meste og omgås små barn som kan dra,

Skrevet

Jentene mine fikk hull i ørene da dem var små.Tvillingjentene mine (3 uker) har ikke hull i ørene enda,men dem får det nok om 3-4 mnd..vet at mange er uenige med meg,men jeg tenker at det er bedre og ta hull i ørene nå,når dem ligger stille,enn 3 åringer som går i barnehage,leker i sandkassen og så tar i øret ..da blir det fort betennelse! Jeg fikk hull i ørene da jeg var 3 mnd,og ha aldri hatt problemer med det..jentene mine har heller aldri hatt betennelse :-)

Skrevet

Grusomt

Anonymous poster hash: 974af...94c

Skrevet

Synes ikke det er greit! Stakkars baby som blir utsatt for en slik smerte og muligens senere plager frivillig påført av sin egen mor:( Anonymous poster hash: fcac5...178

Ungen har mere vondt av vaksine.... Men du vaksiner for det.

Anonymous poster hash: bf368...5ef

Skrevet

Jentene mine fikk hull i ørene da dem var små.Tvillingjentene mine (3 uker) har ikke hull i ørene enda,men dem får det nok om 3-4 mnd..vet at mange er uenige med meg,men jeg tenker at det er bedre og ta hull i ørene nå,når dem ligger stille,enn 3 åringer som går i barnehage,leker i sandkassen og så tar i øret ..da blir det fort betennelse! Jeg fikk hull i ørene da jeg var 3 mnd,og ha aldri hatt problemer med det..jentene mine har heller aldri hatt betennelse :-)

Er enig med deg ;) tok på min når hun var 5 mnd, men rett etter henne var 2 ville hun ikke ha dem. Så nå venter jeg til hun ber om det selv :)

Skrevet

Synes ikke det er greit! Stakkars baby som blir utsatt for en slik smerte og muligens senere plager frivillig påført av sin egen mor:( Anonymous poster hash: fcac5...178

Ungen har mere vondt av vaksine.... Men du vaksiner for det.

Hahaha! Er du seriøs nå??

Det er jo en viss forskjell på vaksine og mors behov for å pynte på en baby?

Skrevet

I Serbia, mine svigerforeldres hjemland, er det vanlig at jordmor (der har jordmor fagbrev fra videregående) piercer jentebabyene før mødrene drar hjem med de fra klinikken etter fødsel. Det var så greit å gjøre det da for da kjente ikke babyene smerte enda i ørene (?!). Alle de små jentene jeg kjenner der nede har hull i ørene.

Har en 6 år gammel datter og dere skal tro hun lagde et helvete når dette kom opp rundt den tiden jeg fødte datteren min. Svigermor ymtet til og med frempå til slutt at kanskje hun bare skulle gå og få det gjort en gang hun passet på jenta alene i fremtiden siden den umulige mammaen hennes nektet henne det. I min familie har alle vi 3 jentene fått valget på 10 årsdagen og alle har slitt med betennelser i ettertid.. Datteren min kommer til å få samme tilbudet når hun fyller 10 år. 

Bare tull at babyer ikke kjenner smerte.

Det er jo slike myter som gjør at enkelte f.eks omskjærer barna sine uten bedøvelse, noe som i verste fall fører til hjerneskade...

Anonymous poster hash: 7862f...713

Skrevet

Det er IKKE greit. Hvorfor i all verden skal man plage en liten baby helt unødvendig? Blir hun penere av hull i ørene?

Gjest sug lut
Skrevet

Vulgært og lavstatus. Og det er før jeg i det hele tatt kommer til det bisarre mishandlingsaspektet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...