Gå til innhold

Hull i øra på baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit? Trodde det var tidlig, men vesla har fått en del, og alle ser sjokkerte ut når jeg vil vente noen år..

Anonymous poster hash: 299a0...fc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er greit,men jeg er nok i mindretall her inne. Jeg fikk selv hull i ørene når jeg var 4 mnd og har aldri hatt noe problemer med det.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, og hadde aldri i livet tatt hull i ørene på en baby. 

Tenk på smerten, infeksjonsfaren, problemer med å rense/holde rent, osv.... 

Skrevet

Jeg er fullstendig imot piercing på små barn. Rett og slett idiotisk. 

Skrevet (endret)

jeg syns ikke vi som foreldre skal bestemme at babyen vår skal ha hull i øra. så jeg for min del venter til jenta mi kommer å spør selv:) jeg kommer ikke til å nevne dette for henne heller. det skal være noe hun vil selv.

Endret av line snart mamma til 2:D
Skrevet

Spør deg selv; gjør jeg dette for babyen sin del, eller for min egen del? Tror svaret er opplagt.

Ei lita frøken er søt nok i seg selv, trenger ikke mer pynt.

Skrevet

enig

Skrevet

Små barn skal få velge selv om de vil ha kroppsmodifikasjoner.

Det være piercing, tatovering eller omskjæring.

Jeg har fremdeles stygge hull i ørene, og jeg ville aldri ha dem!!

Anonymous poster hash: 7862f...713
Gjest Julia1984
Skrevet

Hull i øra høres så "uskyldig" ut, men det er jo piercing på lik linje med piercing andre steder på kroppen.

Man piercer vel ikke en baby?

Skrevet

Jeg tar av med øredobber når jeg skal sove, syns det er ubehagelig med den "pinnen" som stikker bak øret. I starten må øredobbene sitte inne hele tiden for at hullet ikke skal gro igjen. Tenk hvor ubehagelig det kan være på en liten baby!

Svigermor hadde nok syntes vesletulla hadde vært veldig søt med hull i ørene (6 mnd) men jeg har sagt klart ifra hva jeg syns om hull i ørene på babyer. Om hun ønsker hull i ørene når hun skal starte på skolen får hun det, men ikke før.

Skrevet

Hull i øra høres så "uskyldig" ut, men det er jo piercing på lik linje med piercing andre steder på kroppen.

Man piercer vel ikke en baby?

Helt enig.

Hva om en baby fikk en tungepiercing eller en piercing i øyenbrynet? Reaksjonen hadde nok vært en annen. Dobbeltmoralen lenge leve

Gjest Skofantomet
Skrevet

Enig!!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, det er både stygt og ugreit.

Skrevet

Stygt, harry og unødvendig. 

Skrevet

Synes ikke det er greit! Stakkars baby som blir utsatt for en slik smerte og muligens senere plager frivillig påført av sin egen mor:(

Anonymous poster hash: fcac5...178

Skrevet

Ikke greit, dette må få lov til å velges selv!

Skrevet

Nei!

Sliter med å la min skolejente få det.

Her ser jeg at det er vanlig rundt 10års alder.

Da vet de bedre hva det innebærer.

Skrevet

Baby med hull i ørene er så langt i fra søtt! Smakløst og egoistisk. Og det er vel færre og færre salonger som tar på seg sånne jobber nå..?

Skrevet (endret)

Syns ikke det er fint og mener det vitner mer om mors forfengelighet.. Folk får gjøre som de vil, men jeg hadde aldri funnet på å ta hull i ørene på jenta mi før hun gav uttrykk for at hun ville det selv... Kanskje ikke da heller ;)

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Nei. Jeg ville aldri tatt det på babyen min. Pga allergi, smerter og fordi når jeg ser det på babyer så tenker jeg "white trash"-den babyen har dumme foreldrene uten utdannelse som ikke leser seg opp på noe som helst.

Skrevet

Jeg lot jenta mi velge selv. Hun maste fra hun var 4 til hun ble 5, og til 5 års dagen lot jeg henne få hull i ørene.

Det vat for tidlig! Hun hadde ikke vondt og fikk ikke betennelse, mwn hun nektet meg å ta dem ut. Til slutt måtte jeg bare tvinge dem ut (skittent bak pg hun fikk en utvekst) og da ville hun ikke ha dem i igjen.

Hun får ikke nye før hun er tenåring (nesten jaffal ;-) )

Skrevet

Det er ikke greit mener jeg. Og ikke ser det noe fint ut heller!

Ingen av mine 3 jenter kommer til å få det før jeg ser dem virkelig har lyst på dette, og de er store nok til det.

Anonymous poster hash: 885cd...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...