Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hvor sensitive de testene du har brukt er.

Men har ikke gode erfaringer med lave hcg-verdier selv. Hadde ringt lab'en på Haukeland hvis det var meg.

Beklager hvis jeg virker litt negativ, men jeg er desverre ganske garva med kjemisk/sa/ma'er. Det finnes heldigvis mange solskinnshistorier der ute også :-)

Og lykke til, jeg unner deg virkelig at det skal gå brab:-)

Fortsetter under...

Tusen takk !!

oh godt å høre fightern! :D haha er skikkelig lat selv. Er bare dødsglad at jeg slipper det uttaket på en LANG stund. eggene kan være fryst til 2018 så haha :P har sikkert glemt de smertene til den tid.

Det jeg fikk inn var 4 delt - det var lite fragmentert ( vet ikke hva det betyr ringte og hørte med dama nå) Kunne du forklart meg ?

Alle de andre i frys var 4 delt bortsett fra ett som var 5delt. Hvorfor fikk jeg ikke den 5 delte ? :S

Jeg er ikke sikker på hva/hvorfor noen blir fragmentert, men har forstått at lite fragmenter er bra :)

Og jeg tror at egg optimalt skal doble seg, dvs 1, 2, 4, 8, 16 osv. Da er 5 delt ikke optimalt, men det betyr ikke at det ikke vil overleve. Er det noen andre som vet noe om dette? :)

jeg føler som ved alle andre forsøk på denne tiden av ruginga, at alt går rett i dass!! nå har jeg ingen symptomer, ikke kvalm ingenting ... kvalmen var vel sikkert bare mengden fårikål fra i går .p

jeg er lei, og lei meg... sliten av det her, og jeg synes det er kjempeurettferdig! og jeg husker igjen hvor tung og fæl denne prosessen er... det er faktisk noe man glemmer når man har pause et helt år, og bare fokuserer på å leve  livet litt igjen....

jeg tenker også på neste forsøk, men forskjellen er, denne gangen tenker jeg: Orker jeg nye forsøk? ikke: når blir neste forsøk... ja jeg vil bli mamma for lt i verden, men er det verdt å gå gjennom år etter år etter år med skuffelser og sorg for å få det man vil?

jaja... ikke mye fart i meg i dag som dere skjønner.... blir nok en laaaaang tur ut i sola i dag! kanskje det hjelper på mitt triste åsyn..

Kjære Tante Esel, det er lov å være lei, trist og sint i dette gamet. Jeg synes det hjelper å tenke på at vi er mange i samme båt som må jobbe i årevis for å få det til.

Jeg har faktisk følt meg så bånn i bøtta at jeg faktisk har følt meg ubrukelig som kvinne og kone osv. Men det snur alltid, snart krummer vi ryggen igjen. God klem til deg.

Annonse

Her var det mye å lese seg opp på etter en dag på jobb!

Tante Esel: skal prøve å vente til imorra, vet jo liksom at morgenurin er greia :P

Miinnie: velkommen i klubben :D

Fightern: HERREGUD GRATULERER SÅ MYE :D Er så misunnelig at jeg er helt grønn, samtidig som jeg unner deg det så utrolig mye :)

Har hatt en lang og slitsom dag på jobb selv, er så sliten i ryggen og sånne mensmurringer i magen.. men dette er noe jeg har av og til til vanlig også, så jeg prøver å ikke tenke at det er symptomer. Nå vet jeg jo iallefall at ovitrellen er ute av systemet, så med andre ord kan bare testene gå oppover ;)

Gratulerer med positiv test Fightern! Det var litt overraskende i grunn, men da hadde jeg rett i at du bare hadde møkkatester som ikke funket, og godt er det.

Vicci2000, Miinnie og Lucky-Baby så flott det ble innsett på dere alle.

SnartMamma83. Hormonene etter fertilitetsbehandlingen er ute av kroppen etter et par dager. Du kan med andre ord ta de blodprøvene ved første anledning så er det gjort og du trenger å vente unødvendig.

Fragmenter, smårusk, små prikker, flekker er betegnelser på det samme. Embryoer med mye fragmenter kan ikke fryses fordi fragmentene krystaliserer seg og gjør at embryoet ødelegger seg seg og det sier poff og så er det ikke noe embryo mer. Fragmenter sier ikke nødvendigvis noe om selve kvaliteten på embryoet. Klinikkene er også opptatt av å se på celledelingen og hvor jevne cellene er innbyrdes og om de dobler seg i riktig tempo.

Miinnie de setter alltid inn det beste embryoet først. Et firedelt embry har normal fordobbling av celler. 1, 2, 4, 8 osv. Et femdelt embryo kan fryses om de tror det har god kvalitet. Det kommer ann på hvordan store hver enkelt celle er innbyrdes. Det vil si det er mest sannsynlig i ferd med å dobbel seg igjen men bare den ene cellen er i ferd med å dobble seg.

Er så fornøyd med dagen i dag! Blodprøven i dag tidlig viste gode verdier :-) Deretter bar det til ultralydundersøkelse der mange fine eggposer dukket opp. Sist hadde jeg eggposer bare på den ene siden, og de var få (fikk ut to egg sist...) Denne gang ser det lovende ut! Medisinen funker som bare rakker´n :-) Nå blir det uttak på tirsdag! Noen fler med uttak neste uke på Riksen?

Jeg testet negativt på både test og blodprøve i dag :(

Har hatt en magefølelse på det, men selv om det er trist, er det bare å se fremover...

Dette var det første forsøket, og har hele ni på frys. Så da er det bare å vente på ny syklus, og nytt innsett :)

Så da er det bare å ta opp igjen hardtreningen igjen, slik at kroppen er sunn og frisk til neste forsøk :)

Gratulerer til dere med positiv test!! Det er dere vel unt :D :D :D

negative tester kan jeg alt om, ønskersegtre... men godt å høre at du har eskimoer :)

figtheren : tror ikke jjeg hadde klart å slå meg til ro uten å vite verdier på hcg jeg... så jeg hadde nok ringt sykehuset i morgen for å få verdiene...

optatium; Godt å høre :D

Viccy: takk for klemmen ;)

jeg har holdt meg opptatt i dag.. vært på besøk hos tantebarna mine i hele ettermiddag :D wish they where mine.. fortsatt kvalme som kommer og går, men tror det bare er spenning...Jeg vil ha positiv test nå!!

Dette er føste graviditet/forsøk jeg noengang har tatt blodprøve på......aldri vært så opptatt av det :o

Men kanskje jeg bør blusse min engstelse opp.....er jo litt for godt til å være sant også!!

Annonse

Da er jeg skikkelig nervøs. Skal på ul kontroll i dag klokken halv elleve og jeg sleit så innmari med å finne frem forrige uke.

Håper nå i alle fall at det er VANNVITTIG mange egg :)

Forhåpentligvis uttak til mandag :wub:

Ønskersegtre: Så utrolig leit at det ikke gikk denne gangen, men du er heldig at du har så mange på frys. Man må ta det positive som er ;)

Masse lykke til idag sunfly!! :)

Tante_Esel: kvalmen kan jo være spenning, men vi får krysse alt vi har for at det er andre ting som gjør deg uvel :D

Stjernemagnolia: Da tar jeg testen så fort jeg kan, er jo greit å få dette unna så fort som mulig!

Jeg tok hjemmetest idag tidlig, og den var helt hvit...men fortsatt ingen tegn til blødning. Så nå sitter jeg og venter på svar på blodprøven, selv om jeg jo vet svaret :( Er nok alle medisinene som har tulla med kroppen min. Vet noen hvor fort man kan sette igang igjen etter kort regime?

snartmamma83. det er i hvert fall ikke gøy å være kvalm uten å vite om man er gravid eller ei :P tror fortsatt det er spenning og engstelse for å se nok en negativ test :(

Det tar vel noen dager etter du hr sluttet på cyclogest før lady`n kommer til deg... men se på Figtheren, plutselig var blodprøva positiv :D

tror du kan komme i gang på neste mens.. altså den som kommer nå, og så kan du starte neste gang du får mens igjen.. lykke til med blodprøva :D

Da er jeg skikkelig nervøs. Skal på ul kontroll i dag klokken halv elleve og jeg sleit så innmari med å finne frem forrige uke.

Håper nå i alle fall at det er VANNVITTIG mange egg :)

Forhåpentligvis uttak til mandag :wub:

Jeg er også skikkelig nervøs og redd for at forsøket skal bli avbrutt, at jeg har hatt el eller et eller annet, vet det bare er skrulling, men mye rart som melder seg rett før sjekken. :P

Forstår deg godt, Opp! Lykke til i dag med kontrollen  :)

Har vært borte litt fra forumet, orket bare ikke å forholde meg til hele prosessen lenger (men har tatt medisinene mine altså) Forstår godt humøret ditt tante_Esel, ligner på mitt akkurat nå og så sliter jeg med hetetokter i tillegg  :(

Krysser fingrene for deg Fightern! 

Forstår deg godt, Opp! Lykke til i dag med kontrollen  :)

Har vært borte litt fra forumet, orket bare ikke å forholde meg til hele prosessen lenger (men har tatt medisinene mine altså) Forstår godt humøret ditt tante_Esel, ligner på mitt akkurat nå og så sliter jeg med hetetokter i tillegg  :(

Krysser fingrene for deg Fightern! 

det er vel bare sånn det blir etter mange runder :( men en dag, EN dag skal alt slitet være verdt det! merker at jeg ikke har lyst til å forholde meg til noe som helst.. ikke jobb, ikke familie, ingenting... men gud så godt det vr å være med familien i går alikevel... jeg er så engstelig for at det nok engang ikke har festet seg en baby i magen min... og jeg gråter en del om dagen, jeg har også litt hetetokter...men ingen følelse av t jeg er grvid, som jeg har hatt de gangene jeg har vært gravid... så føler liksom at håpet er ute...

Uff tante Esel. Jeg er litt der du er nå om dagen. ikke superoptimist akkurat. Skal til ultralyd idag og gruer meg. Både for resultatet, er så redd for at forsøket skal bli avbrutt igjen, men egentlig mest for at jeg skal begynne å hulke som en idiot igjen. Var hos legen og fikk sykemelding og hulket som en idiot gjennom hele. Han lurte på om jeg var deprimert (stakkars mann). Jeg er jo ikke det (heldigvis), men denne prosessen er slitsom. Legen min er super, så tror han skjønte det.

Er alltid så utrulig redd for at det ikke skal gå. Og at jeg skal begynne å gråte igjen. Men, men. Den som intet satser intet vinner :.) Kan jo bli en fin-fin dag og. 

Lykke til dere andre. 

Lykke til med ultralyd kaksy :) Jeg begynte også å gråte på siste ultralyden før uttak denne gangen. Legen min sa det var helt naturlig, særlig med tanke på alle hormonene vi dytter i oss og at det er en stor påkjenning det vi går igjennom. Det ville nok vært rarere hvis du lå der med bena i været og ikke reagerte noen ting på dette ;)

Liten oppdatering fra meg:

Som dere kanskje har fått med dere var min kjøretur inn til Fertilitetssenteret forrige uke litt av en strabasiøs reise og jeg hadde store håp for denne gangen ;)

(Regnet med at det skulle virke litt kjent.)

Utstyrt med GPS på mobilen min satte jeg meg i bilen en time før og satte av gårde. (Skal i utgangspunktet ta et kvarter med bil). Kommer ut på motorveien og alt ser bra ut.....SÅ SKJER DET SOM IKKE SKAL SKJE!!!

MOBILEN DØDE..... :o

Jeg er på vei inn i gryta i Oslo. Uten GPS og uten Mobiltelefon (ikke mulig å ringe etter hjelp).

Panikken begynner å strømme på. Jeg tenker: Dette er et tegn. Det er meningen at dette forsøket skal gå i dass....osv......

Roter litt rundt (les: JÆVLIG mye).....blodtrykket stiger og så vrenger jeg inn på en parkeringsplass. Kjefter litt på meg selv for at jeg er så innmari patetisk!!! :rolleyes:  :rolleyes:  -_-

SÅ ler jeg en helt vannvittig hystertisk latter (ble nesten litt skremt selv)....parkerer bilen der jeg er og hopper inn i første og beste taxi. Rakk timen med 10 minutter til gode. LITT STOLT BARE!!

Resultat av kontrollen:

Follikler 16 = 4 stk

Follikler 15 = 3 stk

Folliker 14 = 4 stk

Follikler 13 = 3 stk

Follikler 12 = 2 stk.

Siste sprøyte settes i kveld. Eggløsningssprøyte i morgen kveld og Uttak mandag neste uke. :wub:

Fikk svar på blodprøve nå, negativ, ikke noe utslag i det hele tatt :( :(

Så, masse, masse symptomer behøver ikke bety noen ting desverre.

Sunfly: Herremann for et stress!! Bra du rakk frem til slutt :) Litt usikker på resultatet ditt, hadde du nå 12 follikler og 2 modne egg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...