Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uff da kaksy :( kjedelig å ha det sånn asså! Jeg har heldigvis et kjemestort støtteaparat rundt meg med venner kollegaer og familie! det hjelper mye!! har du hatt flere avbrutte forsøk før? siden du er redd for det??

sunfly: wow du tok faktisk taxi du :P hiihi det var lurt synes jeg :D sellv om det ikke er vanskelig å finne frem med gps.. men det forutsetter strøm :D ser jo ut som du kan få noen modne eggposer og ganske mange egg da :D

snartmamma83: kjedelig at det ikke gikk... men litt lettere når det er bekreftet eller hur? det synes i hvert fall alltid jeg... har en deppedag eller to, og så er det opp på hesten igjen...

humøret er bedre nå, siden jeg har vært ute i sola i hele dag :D sol er virkelig sjelens terapi for meg... bikkja ligger rett ut og puster som er hval :D nå blir det nok stilt på han resten av kvelden :P

Krysser fingrene for deg Sunfly ;) for at det blir noen befruktede og innsett for deg denne gangen! Imorgen får j vite om det blir noe på oss denne runden. Har bestemt at hvis det ikke blir noe imorgen,tar j et glass vin :D

Fikk svar på blodprøve nå, negativ, ikke noe utslag i det hele tatt :( :(

Så, masse, masse symptomer behøver ikke bety noen ting desverre.

Sunfly: Herremann for et stress!! Bra du rakk frem til slutt :) Litt usikker på resultatet ditt, hadde du nå 12 follikler og 2 modne egg?

Æsj, Så trist og kjipt snartmamma83, hadde skikkelig troen på deg m alle de symptomene, men ja ingen symptomer og mange symptomer, det har ikke ha noe å si på godt og vondt. føler masse deg. Blir din tur også, selvom det ikke føles sånn nå, og verden ser grå og trist ut. men en etter en så får vi det til :) det er fremdeles gode sjanser for at du får en baby i 2014, det blir bare et par mnd senere skal du se.

Nei. 16 follikler av div. Størrelser....

Det var jo et veldig bra antall sunfly! Og hørtes ut som en virkelig stressende kjøretur du fikk der! Jeg har ikke at EL -hehe innbiller meg mye rart sånn rett før kontroller, og har ca 6-7 egg som begynner å bli klare. Legen var fornøyd m antallet, men jeg hadde jo håpet på litt mer, men kanskje det blir 1-2 til iløpet av de neste dagene??.. Skal fortsette m sprøyter -samme dose til mandag, så trodde han det ble el sprøyte da og uttak på onsd da? Blir så skuffet/irritert for de har så dårlig tid og gidder ikke si noen ting enn absolutt nødvendig. Hadde 3 spm - greidde å få svar på 1. Og nå sitter jeg m endel spm som jeg lurer på i tillegg til de 2 jeg ikke fikk svar på. De sier ingenting om man ikke husker å spørre. Hvorfor må de være sånn..(er på riksen)

Annonse

Opp : jeg er også på Riksen for blodprøver og UL. Denne runden syns j hun j var hos hadde ekstremt dårlig tid, ga meg aldri beskjed om hvor store eller antall follikler. Og hun var bak skjema likevel. Forrige 2 runder var mye bedre, da hadde j eo svensk ei og en som het Mellembakken eller no, de likte j godt. Da fikk j full oversikt(antall og størrelse) og de var ikke så stressa ;) Så det kommer nok an på hvilken lege som tar UL akkurat den dagen/uken. Tror de rullerer på hvilke leger som tar ultralydene...

Er på rugedag 9 her. Humøret går vel opp og ned gjennom hele dagen. var kjempe optimist i morges. Følte meg både litt kvalm og ømme pupper. Nå er jeg jo mer usikker da jeg ikke kjenner symtomene så mye. Er vel mye oppi hodet tenker jeg. Har så lyst til å være gravid..

Cloe: synes du skal ta en flaske vin i morra jeg, hvis det ikke blir innset :P det har du fortjent :D Krysser alt for at det i hvert fall er et lite mirakelegg som har klart seg, og kan hjelpe brent du allerede har!! <3

OPP: jeg har både vært på riksen og aleris.. synes de er sånn jevnt over jeg... akkurat som de regner ,med at vi kan alt... på riksen spurte jeg mye! og fikk svar på det jeg lurte på, nå, på aleris er det akkurat som at de tenker: hun har jo allerede vært gjennom så mange forsøk så hun kan alt.... men det er også forskjell på legene... noen sier mer enn andre....

Vizzy: sånn er det her og.. rd 9, og ikke noen spesiell grvidfølelse... livredd for at det var et søppelegg som ble satt inn, og ikke gullegget... plutselig er jeg positiv, så er jeg negativ, så er jeg positiv, så negativ.... og sånn går no dagan.... men alle rudnt meg er også veldig positive... og det gjør på en måte at jeg blir enda mer redd "for å skuffe"... hvis du skjønner... blæ... fordeler og ulemper med å fortelle det til mange, og det er det også med å ikke fortelle synes jeg... for meg er det riktig å dele...

Figtheren: jeg lurer på om du har ringt og fått svar på tallet på hcg og om du har testa i urin på nytt i dag????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Opp : jeg er også på Riksen for blodprøver og UL. Denne runden syns j hun j var hos hadde ekstremt dårlig tid, ga meg aldri beskjed om hvor store eller antall follikler. Og hun var bak skjema likevel. Forrige 2 runder var mye bedre, da hadde j eo svensk ei og en som het Mellembakken eller no, de likte j godt. Da fikk j full oversikt(antall og størrelse) og de var ikke så stressa ;) Så det kommer nok an på hvilken lege som tar UL akkurat den dagen/uken. Tror de rullerer på hvilke leger som tar ultralydene...

Ja jeg syntes også de hadde litt bedre tid forrige gang, men han jeg hadde nå gadd så vidt å svare på hvor mange follikler han så. Håper jeg kommer til en som tar seg litt bedre tid neste gang.

Cloe: synes du skal ta en flaske vin i morra jeg, hvis det ikke blir innset :P det har du fortjent :D Krysser alt for at det i hvert fall er et lite mirakelegg som har klart seg, og kan hjelpe brent du allerede har!! <3

OPP: jeg har både vært på riksen og aleris.. synes de er sånn jevnt over jeg... akkurat som de regner ,med at vi kan alt... på riksen spurte jeg mye! og fikk svar på det jeg lurte på, nå, på aleris er det akkurat som at de tenker: hun har jo allerede vært gjennom så mange forsøk så hun kan alt.... men det er også forskjell på legene... noen sier mer enn andre....

Denne gangen har jeg vært mer hemmlighetsfull enn det jeg pleier. Ingen av mine nærmeste venner vet jeg har vært i Danmark. De blir nok litt overasket i ettertid tenker jeg, men jeg merker presset er litt mindre. Ei venninne av meg spurte om vi skulle ha pause fra forsøkene 3 dager etter jeg kom hjem fra Danmark. Jeg svarte bare nei vi tar alt fortløpende.

Vizzy: sånn er det her og.. rd 9, og ikke noen spesiell grvidfølelse... livredd for at det var et søppelegg som ble satt inn, og ikke gullegget... plutselig er jeg positiv, så er jeg negativ, så er jeg positiv, så negativ.... og sånn går no dagan.... men alle rudnt meg er også veldig positive... og det gjør på en måte at jeg blir enda mer redd "for å skuffe"... hvis du skjønner... blæ... fordeler og ulemper med å fortelle det til mange, og det er det også med å ikke fortelle synes jeg... for meg er det riktig å dele...

Figtheren: jeg lurer på om du har ringt og fått svar på tallet på hcg og om du har testa i urin på nytt i dag????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

cloe. skulle stå barnet ikke berent :P

vizzy: har hatt forsøk i all hemmelighet før jeg, og,  endte faktisk i graviditet... men jeg likte ikke å måtte holde det hemmelig og hadde dårlig samvittighet.... endte i spontanabort, og da fikk alle vite det... så vet ikke helt jeg.. sånn sett er det letter når alle vet...

Det er godt å endelig vite, blir nok et glass vin eller tre ikveld og masse tårer! Så er det opp igjen så fort som mulig, se fremover og forberede seg på nytt forsøk ;)

Opp: dessverre så er leger også mennesker, og kan ha dårlige dager, travle dager osv. Så sant det ikke er sånn hver gang, så får man prøve å tenke at de kanskje har krangla med ektefelle, lenge siden de har fått seg noe, etc. Men hvis det fortsetter må du si ifra til dem at det faktisk er dem som er eksperten, og at du må få vite hvordan prognosene er, ift antall follikler o.a.

Tante_Esel: Skjønner hvordan du har med følelsen av å skuffe folk, men ikke tenk på det ennå. Du har jo et superegg i magen, så du kommer ikke til å skuffe noen denne gangen :wub:

Vizzy: Symptomer behøver ikke å ha noenting å si...jeg har hatt MANGE, og finnes ikke gravid, fikk 0 utslag på blodprøven. Andre har ingen og er kjempegravide :) Jeg tror du er av den siste gruppen ;)

Chloe: Ta den dyreste, fineste, beste vinen i verden hvis du kan det imorgen. Det har du fortjent! :)

Jeg kommer til å fortsette å følge med på dere andre her inne, jeg er så utrolig spent på deres vegne!! Håper virkelig at det går deres vei denne gangen :wub: :wub:

Annonse

:( :( :( :( :( For noe drit, SnartMamma83? !!! :( :( :( :( :(

Du fikk virkelig smake på denne dagen -fredag den 13. :o

Skulle jo tro de hadde forvekslet blodprøvene våres. Jeg har jo ikke hatt et eneste symptom - føler meg IKKE gravid, og får likevel positiv test. Mens du var jo frøken Symptomer. Veldig urettferdig!!!

Selv hadde jeg et forsøk i slutten av juli/begynnelsen av august. Dette var et ferskforsøk...som altså endte i negativ test. Jeg gikk rett på dette fryseforsøket.

Men noen klinikker ønsker jo at man venter til neste mens igjen, sånn at kroppen får en pause fra alt hormonkjøret.

Håper du er gravid på julaften - et lite Jesusbarn i magen :lol:  hihihihiii!

Lykke til videre :wub:

Ja,i dag fikk jeg en noenlunde positiv billigstrimmeltest.Ikke sterk, men kunne se at det var noe der :D  Håper det holder!

Skal bestille med ultralyd om 2 uker.....da vil jo jeg få et 240% sikkert svar - trenger det nå etterhvert :blink:

Når skal du begynne å teste Tante_Esel?

Du ble no litt rammet av fredag den 13.,du også, Sunfly :P  Men godt du rakk frem og fikk talt opp folliklene dine :)

Det er godt å endelig vite, blir nok et glass vin eller tre ikveld og masse tårer! Så er det opp igjen så fort som mulig, se fremover og forberede seg på nytt forsøk ;)

Opp: dessverre så er leger også mennesker, og kan ha dårlige dager, travle dager osv. Så sant det ikke er sånn hver gang, så får man prøve å tenke at de kanskje har krangla med ektefelle, lenge siden de har fått seg noe, etc. Men hvis det fortsetter må du si ifra til dem at det faktisk er dem som er eksperten, og at du må få vite hvordan prognosene er, ift antall follikler o.a.

Tante_Esel: Skjønner hvordan du har med følelsen av å skuffe folk, men ikke tenk på det ennå. Du har jo et superegg i magen, så du kommer ikke til å skuffe noen denne gangen :wub:

Vizzy: Symptomer behøver ikke å ha noenting å si...jeg har hatt MANGE, og finnes ikke gravid, fikk 0 utslag på blodprøven. Andre har ingen og er kjempegravide :) Jeg tror du er av den siste gruppen ;)

Chloe: Ta den dyreste, fineste, beste vinen i verden hvis du kan det imorgen. Det har du fortjent! :)

Jeg kommer til å fortsette å følge med på dere andre her inne, jeg er så utrolig spent på deres vegne!! Håper virkelig at det går deres vei denne gangen :wub: :wub:

Hehe ja godt poeng, skal tenke det, så blir det forhåpentligvis bedre neste gang. :)

Snartmamma: det var leit å høre!! Kos deg med noe godt ikveld, gråt litt og rist det av deg :-)

Tante esel: testen var negativ u dag og, men det er vel fortsatt ganske tidlig, rugedag 5 er ratt i tidligste laget. Føler ingenting så langt, annet enn å være trøtt :-)

figtheren : takk for svar både her og der :PB)  Jeg vet neimen ikke helt når jeg skal teste... for jeg er for øyeblikket livredd for å bare se EN strek og ikke TO!! tror jeg skal holde meg over helga i hvert fall... men brått så får jeg innfall :wub:  og bare må teste.. hehe.. så jeg vet ikke :P orker ikke å planlegge når jeg skal teste kjenner jeg... :ph34r:

optatium: ja rd5 er nok litt i tidligste laget :lol:  :D  :P  :D

snartmamma. Så trist. Avbrutte forsøk/forsøk som ikke går er noe dritt. Håper neste du orker å prøve igjen raskt og den blir positivt. 

Tante Esel: forrige forsøk ble dessverre avbrutt for meg, det er derfor jeg var redd. Men idag var ultralyden superbra så det blir uttak i neste uke! Hurra. Så nå er jeg så positiv igjen! Kjøpte til og med en trepack med gravidvitaminer på apoteket. 

Tante Esel: ikke test enda, vent litt til. De negative testene fordi en tester for tidlig er så deprimerende så det er ikke verdt det. Vent til hcg din har vokst seg litt sterkere sånn at den helt klart slår ut. Gjelder dere andre rugere og :-) legg merke til at jeg antar at dere har voksende hcg. Så det så. 

fighter´n. Gratulerer igjen. Håper vi andre følger etter snart med positv test. Er vel veldig varierende hvor raskt hcg øker. Kjenner ei som hadde mange negative graviditetstester, så det skjer det. Hun fødte et perfekt barn hun. Men som de andre sier, hvis du blir stressa, så få en ny hcg måling. Da ser de og at økningen er normal. 

Jeg føler at jeg har "falt av lasset" :mellow: . Både her inne og for meg selv. Her skjer så masse som jeg ikke har klart å henge med på. Og kanskje grunnen til at jeg ikke klarer å henge med her er fordi at jeg føler meg så fjern fra hele prosessen for tiden. Det er nå en uke siden egguthenting og 4 dager siden innsett. Siden innsett har jeg tenkt lite på det, er lite spent, har verken positive eller negative tanker rundt det hele. Føler bare så veldig lite (både fysisk og psykisk). Det er så utrolig forskjellig fra forrige gang. Hvor jeg ikke hadde plass til andre tanker i hodet. 

Kanskje kan det være en bra ting at jeg ikke stresser så rundt, men samtidig skulle jeg ønske jeg hadde en positive følelse ift dette. Men kanskje vil tankene komme og spenningen stige etter hvert som det nærmere seg testdato. 

Endret av nordlys13

kaksy: frister liksom å teste :P hehe har fått positiv test så tidlig før... men samtidig er det liksom bedre å gå å ikke vite, enn å se den negative testen... ja.. et evig virrvarr rett og slett B)  velkommen til min verden :ph34r:

HURrA for at det blir uttak og innsett på deg :D  :lol:  ;)

Nordlys: jeg kjenner igjen følelsene dine fra noen av mine forsøk i det offentlige... da det hadde blitt litt mye for meg... mitt femte innsett var jeg sånn som du nå. orka ikke bry meg liksom... ingen forventninger hverken positivt eller negativt... jeg tror man blir sånn litt etter hvert for å beskytte seg mot de vonde opplevelsene... :huh:

her er jeg på BIm igjen på en fredagskveld... get a life, Tante Esel!! B)  ;)  :D

Usj, nå tenker jeg mye på den telefonene fra klinikken som kommer imorgen mellom 10 og 12 :-S Men er jo ganske sikker på dårlige nyheter,så skjønner ikke hvorfor jeg gruer meg sånn...

du gruer deg fordi det gjelder vettu!! tenker på deg! Håper inderlig at du får innsett!! så får du i det minste prøvd å få et barn til <3  håper de i det minste ringer deg kl 10, så du slipper å vente lenger enn nødvendig!!

tvitvi!!

Takk tante_esel! Ja,håper inderlig at de ringer nærmere kl10 enn 12. Det har alltid vært ei sykepleier som har gitt oss dårlige nyheter først og sier at legen ringer deg snart. Legen forteller oss om hvor mange befruktet, hvor mange analysert, hvor mange match og om at den som matchet ikke vokste videre...

nordlys13: høres jo lurt ut å ikke tenke på det hele tiden. Er vel en måte å distansere seg fra det hele slik at en beskytter seg selv hvis det går bra. Sikkert lurt. Fem dager siden innsettet ditt idag, så deilig at dagene har gått og testdatoen din kommer nærmere. 

Chloe30: lykke til idag. Håper telefonen ti bringer gode nyheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...