Gå til innhold

Anbefalte innlegg

*Lucky-Baby* : Jeg fikk ut over 20 egg. Men var overstimulert til de grader :D . Alt over 6 egg, regner iallefall jeg som knallbra. Ellers dro jeg helt alene til Danmark for å sette inn fryseegg denne gangen. Gubben fikk ikke fri. Men det hadde vært verre om han ikke ble med på egguttaket, syns jeg.

Håper du lykkes på første forsøk, og får en liten søster eller bror til gullet ditt :wub:

Lille Esel: Opp meg hodet - dette fikser du lett! Du er sikkert bare nedfor pga alle hormonene - man blir jo sånn når man er gravid vettu ;)  . Og om det så hadde tatt deg 20 år å få din lille baby, hadde det vært mer enn verdt det!!!!!!!!!! Lover deg det! Tok jo meg 12 år å få min datter. Da var alle årene med tårer hvisket vekk :D

Selv har jeg ringt legekontoret i dag. Prøvesvarene er ennå ikke kommet inn. De stenger telefonen kl.13, så jeg håper virkelig de får svaret til da....ellers klikker jeg i vinkel :angry:

Fortsetter under...

Stjernemagnolia: jeg er litt der du er dessverre når det gjelder optimisme. Var veldig optimist før, men nå håper jeg bare litt og krysser fingrene, men tenker allerede til neste forsøk. Men du fikk satt inn tre, det er jo supert. Et hinder er overkommet. Så får vi bare håpe at en flytter inn.

Opp og Sunfly: jeg slimer og som bare rakkern. Tenker det er kroppen min som hyler ta meg nåååååå... har dessverre ikke fått noen komplimenter om at jeg ser lekker ut i det siste, en skal jo liksom være mer attraktiv når en er fruktbar. Litt redd for ultralyden fredag. Men gleder meg til at det blir over.

Må bare le av den lady in red da... fpikk litt rare bilder i hodet mitt av Rod Stewart da du linket lady in red til tante rød. Lady in red, is dancing with me...

Uff. Humor er min måte å overleve det her ivf-kaoset. Vi ønsker alle at tante rød holder seg borte de neste ni månedene.

Godt å høre kaksy, Jeg ble nesten litt redd igår for at sprayen ikke funker for da kom det endel gitt :P . Da er vi ihvrf 3 som skal ha sjekk på imorgen, iiihhh !

Lucky-Baby: Det var mange egg! Jeg fikk ut 1 første gangen og 3 andre gangen, så alle er ikke like produktive ;)

Tante_Esel: Off, stakkar! Er ikke noe godt å ha det sånn. Prøv å slappe av, finn positive ting som får dagene frem til testen til å gå litt fortere. Dette blir veldig altoppslukende, og det er lett å si at man må tenke på noe annet innimellom, men det MÅ man. Hvis ikke klarer man ikke å holde ut. Hvor mange forsøk har du hatt igjen? Det er forresten alt for tidlig for deg å tenke at det ikke har gått denne gangen. Ikke gi opp før blodprøven viser at det ikke har gått. Du får ikke lov! :wub: :wub:

Sunfly: Vi har snakket så vidt om det, at hvis det er misslykket denne gangen så kanskje vi ihvertfall skal begynne med å søke adopsjon. Den prossessen er jo laaang :P

Vi fikk brev fra Oslo Universitetssykehus igår, om at de har mottatt søknaden om assistert befruktning, og jeg må ta en blodprøve på mensendag 2/3 og en til når som helst. Hvis jeg skulle få mensen imorgen, kan jeg da ta test på mandag eller bør jeg vente til neste syklus pga alle hormoner jeg har stappet kroppen full av nå? Også må jeg sende et brev senest 14 dager etter at siste prøven er tatt..skal jeg bare skrive "Hei, nå har jeg tatt blodprøver, mvh Snartmamma83?" ??

Vi valgte privat først, fordi vi har litt dårlig tid med dette (sambon blir 42 i november og vi vet at offentlig har lang ventetid... ) Vi var også sikker på at jeg ikke hadde noe problem med å bli gravid.. Er usikker på om vi har tatt 3-pk for det er sambon som har ordnet det økonomiske. Vi har ihvertfall aldri fått spørsmål om vi vil ha 1 eller 3-pk. Men nå har vi bare hatt icsi og kort regime, og jeg vet at 3 pk som regel er langt regime og vanlig IVF, og at icsi kommer i tillegg. 

har hatt 3 fersk og 2 frys jeg,, og et års pause, så et fersk til (dette) så begynner å bli lei... vært gravid på det ene fryseforsøket - men endte i sa-..vært gravid totalt 3 ganger i mitt liv...men ingen barn.. så jeg vet jo litt om rugeprosessen :P og jeg driver med ting som er kjekt. men det hjelper ikke når man sitter med den dårlige følelsen laaaangt inn i hjerterota.. det 5år siden vi sluttet på p-piller... 5 laaaaaaaaaaaange år...

det er så teit at man ikke kan drive med adopsjon og ivf samtidig, og det er grunnen til at vi ikke har tenkt i de baner, pluss t jeg vil h biologisk! er ikke blitt 30år enda, så føler i hvert fall t jeg har litt tid til å finne ut av ting...

har fått ut 6, 10 og 16 egg før, og på dette forsøket fikk vi bar et :wub:

fighteren jeg tror på at det er verdt det, men det føles så tungt når man står midt oppe i det...

vizzy jeg synes også det bør være vår tur nå.. har du hatt mange forsøk du eller?

snartmamma83. 3pk har ikke nooe med langt eller kort regime å gjøre- det er individuelt pr person... men man betaler for 3 forsøk, og første frys er gratis - fryseforsøk teller som halve tror jeg... icsi må uansett betales ekstra for... hvor mye har dere betalt da? vi har fått en stor regning på 48 000 (tror det er 56 000 for icsi) pluss medisiner og evt legebesøk-... :blink:  du kan ta blodrpøvene på den mensen som evt kommer ja :) hvis du har fått rekvisisjon fra klinikken, så trenger du nok ikke å si i fra at du har tatt prøvene engang :)

herreguuud så kvalm jeg ble igjen... men det er sikkert bare forsi jeg har så dårlig følelse :( blir uvell av å tenke på at det evt ikke skal gå denne gangen heller... :wub:

Annonse

Vi fikk regning på 15000 etter første forsøk, men 28000 nå... Også kommer så klar medisiner og legebesøk i tillegg. Fikk rekvisisjon fra OUS, men det sto i brevet at jeg skulle sende dem et skriftlig svar senest 14 dager etter at prøven var tatt.

Jeg visste ikke at man ikke kan søke om adopsjon samtidig? Det er jo tullete!! Er så mange barn som trenger et godt hjem, at man burde kunne søkt om det uansett situasjon. Så lenge man er egnet til å få barn, burde man kunne søke...

Skjønner at man har lyst til å gi opp etter så mange forsøk, men det er jo de som ikke får baby før etter 10-12 ganger. Desverre. Er det uforklarlig, eller vet dere hvorfor dere ikke får det til? 

da høres det ut som dere tar enkle forsøk... ifht pris..

da sender du et skriftlig svar at du har tatt prøvene og ønsker plass :)

Her er det meg som er problemet :wub:  etter mange operasjoner i buken er jeg full av arrvev der nede.. . :(  og derfor ble jeg også gravid utenfor livmora :(  og da ble jeg operert... under operasjonen tok de bort høyre eggleder.. og sa at den venstre var tett :huh:  :unsure:  men det skal egentlig ikke være problem å bli gravid med ivf... B) det er tydeligvis festinga som er problemet.. for vi har alltid gode egg, og mange befrukta. (bortsett fra denne gngen på menopur) 

nei det er ikke lov å drive adopsjonsprosess samtidig som ivf, fordi da kn man takke nei fordi man evt blir grvid.. og det vil ikke regjeringa at skal skje.. (er det mulig?) hadde jeg fått både adoptere, og bli gravid på likt hadde jeg jublet høyt :P

jeg ser også dessverre mange av de dumme historiene rundt adopsjon også, så jeg er litt redd for å begi meg ut på den stien...

har hatt 3 fersk og 2 frys jeg,, og et års pause, så et fersk til (dette) så begynner å bli lei... vært gravid på det ene fryseforsøket - men endte i sa-..vært gravid totalt 3 ganger i mitt liv...men ingen barn.. så jeg vet jo litt om rugeprosessen :P og jeg driver med ting som er kjekt. men det hjelper ikke når man sitter med den dårlige følelsen laaaangt inn i hjerterota.. det 5år siden vi sluttet på p-piller... 5 laaaaaaaaaaaange år...

det er så teit at man ikke kan drive med adopsjon og ivf samtidig, og det er grunnen til at vi ikke har tenkt i de baner, pluss t jeg vil h biologisk! er ikke blitt 30år enda, så føler i hvert fall t jeg har litt tid til å finne ut av ting...

har fått ut 6, 10 og 16 egg før, og på dette forsøket fikk vi bar et :wub:

fighteren jeg tror på at det er verdt det, men det føles så tungt når man står midt oppe i det...

vizzy jeg synes også det bør være vår tur nå.. har du hatt mange forsøk du eller?

snartmamma83. 3pk har ikke nooe med langt eller kort regime å gjøre- det er individuelt pr person... men man betaler for 3 forsøk, og første frys er gratis - fryseforsøk teller som halve tror jeg... icsi må uansett betales ekstra for... hvor mye har dere betalt da? vi har fått en stor regning på 48 000 (tror det er 56 000 for icsi) pluss medisiner og evt legebesøk-... :blink:  du kan ta blodrpøvene på den mensen som evt kommer ja :) hvis du har fått rekvisisjon fra klinikken, så trenger du nok ikke å si i fra at du har tatt prøvene engang :)

herreguuud så kvalm jeg ble igjen... men det er sikkert bare forsi jeg har så dårlig følelse :( blir uvell av å tenke på at det evt ikke skal gå denne gangen heller... :wub:

Jeg er på min 6 runde nå. Sukk. HAr vel holdt på tett i 1,5 år nå. Første forsøk jeg hadde ble avbrutt pga jeg produserte for mange egg, forsøk 2 ble ingen av eggene befruktet også er dette 4 forsøk hvor vi ha fått innsett.MErker jeg har mer trua på å få det til i det private enn jeg hadde i det offentlige. Så egentlig føler jeg at jeg ikke burde trenge for mange runder til. Helst hadde det var konge å få det til nå da. Tanken på flere runder gjør meg litt kvalm. Har vært mye borte fra jobb pga dette.

WHÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ..........................................

Ringte legesenteret nå.....blodprøven på vannkoppene var ikke ferdig analysert (mest sannsynlig svar i morgen tidlig), men det var hcg.
Og hun leste opp: "Hcg: Forenelig med graviditet"  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

Men det sto ingenting om hvor høy hcg var, bare at den var positiv. Så nå er jeg både superhappe, men også litt redd for mye rart. Hva om jeg da ikke har hatt vannkopper før....da ender jo kanskje forsøket uansett i SA.

Eller at det er en kjemisk graviditet......testene har jo ikke akkurat vært positive :mellow: .

Får ta en test i morgen.Den bør jo bare slå ut da!!!!

Annonse

Tante_Esel: Idiotiske politikere som tror sånn om folk! Når vi er villig til å bruke så mye tid, energi, penger osv på å få barn, så vil vi ikke fjerne oss fra adopsjonskø sånn uten videre :angry:

Føler sånn med dere som har vært gjennom flere misslykkede forsøk. Man føler jo etter en stund at man har forsøkt alt :mellow:  Men ikke gi opp enda! Det er håp for dere også, det finnes jo mange solskinnshistorier der ute :wub: :wub:

oioi nå er jeg spent på den hcg prøva di Figtheren!!! HURRA!! jeg vil også!!

vizzy : vi holdt på 1,5år før vi tok det året med pause... det er lenge når man bare er fokusert på en ting!

WHÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ..........................................

Ringte legesenteret nå.....blodprøven på vannkoppene var ikke ferdig analysert (mest sannsynlig svar i morgen tidlig), men det var hcg.

Og hun leste opp: "Hcg: Forenelig med graviditet"  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

Men det sto ingenting om hvor høy hcg var, bare at den var positiv. Så nå er jeg både superhappe, men også litt redd for mye rart. Hva om jeg da ikke har hatt vannkopper før....da ender jo kanskje forsøket uansett i SA.

Eller at det er en kjemisk graviditet......testene har jo ikke akkurat vært positive :mellow: .

Får ta en test i morgen.Den bør jo bare slå ut da!!!!

nå stoler jeg ikke mer på klarsyntheten din... ;)

Velkommen i denne koselige skrulleklubben Lucky-Baby. Gratulerer med kjempe mange egg. Fikk selv ut 4 denne gangen,9 og 6 stk de første gangene. Få med deg mannen på innsett du, godt å ha han der. Det er faktisk en høytidsstund når man først har kommet så langt i denne prosessen.

Dette tredje uttaket mitt var mitt minst behagelige til nå. Men hva gjør vi ikke for å nå målet. Det er bare snakk om en lite stund med ubehag så er det over. Masse lykke til i morgen.

Fighter'n! For et forferdelig nervepirrende svar!

Merkelig dette legekontoret ditt som ikke vet hvor høy hcg du hadde. Tror alt over 3 eller sånn er for høyt og regnes som graviditet.

Men kanskje du kan ringe laboratoriet og spørre?

Krysser fingrene for at en liten guttepjokk (gutta kan jo være litt treige) er litt treig i hcg-produksjonen der inne :-)

Hvilke tester har du brukt? Kanskje du har brukt noen som skal ha ganske høy hcg for å slå ut?

Jeg har brukt 3 ulike typer billigstrimler, 1 high tec fra Danmark og 1 A1-test :)

Tar en test igjen i morgen.

Legekontoret tar testene og sender de så til Haukeland Sykehus for analyse.Så sender sykehuset svaret tilbaket. Tror det er sykehuset som ikke har skrevet hcg-mengden, siden hun på legekontoret leste opp alt som sto på rapportene fra de.

Hvis testene blir positive fremover, så bestiller jeg meg heller en ul, enn å stresse videre med alt dette blodprøvestresset. Men når tror dere de kan se noe fornuftig inni meg???

Har du lest sånn uke-for-uke-kalender på nettet? Gå inn på denne siden: http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/ Hvis du bruker denne, kan du få opp når hjertelyd høres og når man kan se det på UL :)

ohhh fightern det var kjempegode nyheter !! :D gratulerer sååååå mye !!!!

Da er jeg endelig ruger for første gang !

Av 17 egg ble 9 befruktet . De er alle helt perfekte, fikk satt inn 1 egg og har fått hele 8 perfekte egg på frys. De skrøt hele tiden om hvor bra forsøket hadde gått, men for en eller annen grunn er jeg helt likegyldig på alt, føler ikke lykken før jeg kommer i den helt uvirkelige sceenen av å holde en positiv graviditetstest, er det flere som føler seg sånn?

Hvordan gjør dere det med kostholdstilskudd? Jeg har tidligere kjøpt en pakke for gravide( den gule med dama på som er reklamert overalt ) da jeg trodde jeg var gravid. Kan jeg starte på den nå eller?

TESTDATO : om 12 dager !! 24.09!

egget mitt var 4delt , er dette et bra utgangspunkt? hva fikk dere selv?

Gratulerer med så mange befruktede, Miinnie! Og gratulerer som ruger :)

4 delt er bra. Vet du om de var knudrete eller fragmenterte?

Ang kosttilskudd, du bør ihvertfall ta folat/folsyre :) Jeg tar også trantabletter som også inneholder D-vitaminer (er egentlig mer for tran, men blir kvalm av det) og prøver å spise minst mulig ferdigmat, og så sunt som mulig.

Men jeg spiser masse godteri, så er ikke helt konsekvent ;)

Gratulerer så mye selv, Miinnie :)  endelig blitt ruger!

Det er jo dødsbra å få 8 egg på frys. Da slipper du hele den medisineringsprosessen + uttaket om igjen - om dette forsøket ikke går....men det gjør det jo ;)

Jeg også driter i hvor gode eggene er - bare de klarer å utvikle seg til en baby, er jeg happy!!!

Dette forsøket her, droppet jeg alt av vitaminer/mineraler...utenom folat da! Og spiste sikkert minst 200 g. melkesjokolade om dagen :o Lå stortsett bare på sofaen (var sykmeldt) og glodde på tv/data.Null trening.

Så kan skje mirakler selv med sluskete levesett :D hehehhee!

Nå vet ikke jeg hvor sensitive de testene du har brukt er.

Men har ikke gode erfaringer med lave hcg-verdier selv. Hadde ringt lab'en på Haukeland hvis det var meg.

Beklager hvis jeg virker litt negativ, men jeg er desverre ganske garva med kjemisk/sa/ma'er. Det finnes heldigvis mange solskinnshistorier der ute også :-)

Og lykke til, jeg unner deg virkelig at det skal gå brab:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...