Gå til innhold

Diskusjon.. Hva er DIN mening?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Jeg syns det kan være greit innimellom. 

Tenker på de som ikke har så god råd, og kan reise litt tidligere. Det må kunne gå bra. Aldri vært problem det før. 

 

Jeg har aldri blitt tatt ut av skolen før, i en uke, men to dager, for å få en lang helg. 

 

Jeg er FOR at de som trenger det, faktisk får lov til å ta barna fri. (bør kanskje ikke være år etter år da men).

 

Anonymous poster hash: 268dc...6b3

 

 

 

De som ikke har råd til å dra til syden må droppe å dra til syden og finne på noe annet spennende for barna.

 

Anonymous poster hash: 2c7d1...617

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det ingen menneskerett å reise til syden. Man kan ikke bevilge permisjon på bakgrunn av hvor flink en elev er på skolen eller hvor flinke foreldrene er til å følge opp.

 

Men jeg mener at skolen kunne vært lagt opp til at høst- og vinterferie blir gjort om til valgfrie uker. Det er ikke alle foreldre som kan ta ferie i disse ukene hvert eneste år og mange barn ender opp med å se på dubbet disneyserier på tven i steden. Kan ikke se at det er så heldig heller. Det hadde vært bedre med to valgfrie uker enn at 40% av elevene skal ha både høst- og vinterferie i tillegg til en eller to uker med permisjon i løpet av ett skoleår.



Anonymous poster hash: 19fdf...dc2
Skrevet

 

 

 

Jeg syns det kan være greit innimellom.

Tenker på de som ikke har så god råd, og kan reise litt tidligere. Det må kunne gå bra. Aldri vært problem det før.

 

Jeg har aldri blitt tatt ut av skolen før, i en uke, men to dager, for å få en lang helg.

 

Jeg er FOR at de som trenger det, faktisk får lov til å ta barna fri. (bør kanskje ikke være år etter år da men).

 

Anonymous poster hash: 268dc...6b3

 

 

De som ikke har råd til å dra til syden må droppe å dra til syden og finne på noe annet spennende for barna.

 

Anonymous poster hash: 2c7d1...617

Vi har råd til Syden, bare ikke akkurat da det er skoleferie :P

 

Anonymous poster hash: 0e6a2...686

Skrevet

 

Barna har fri fra skolen i 175 dager i året. Klarer man ikke å finne tid da til å reise på så får man bli hjemme.

 

Anonymous poster hash: d1db1...390

Ja, for det er jo veldig aktuelt å reise vekk på ferie fra fredag-søndag, om man skal reise litt lengre enn til sverige/danmark..

 

Anonymous poster hash: 0e6a2...686

Skrevet

 

Nå er det ingen menneskerett å reise til syden. Man kan ikke bevilge permisjon på bakgrunn av hvor flink en elev er på skolen eller hvor flinke foreldrene er til å følge opp.

Anonymous poster hash: 19fdf...dc2

 

 

Hvorfor ikke? Det er jo det som avgjør hvor "skadelig" det er for denne eleven å ta fri?

 

Anonymous poster hash: 8f37a...5ee

Skrevet

Jeg tror det stort sett går veldig bra for ett barn å dra vekk en uke hvis barn og foreldre er ansvarlige for å gjøre noe faglig. Problemet er hvis halvparten av barna gjør dette annehvert år. Da kan ikke læreren klare å følge planene sine og det tar lengre tid å komme gjennom pensum som igjen går ut over de svakeste. Hvis læreren i tillegg jobber bra med undervisningsopplegg slik at det ikke alltid er en kombinsjon av tavleundervisning og oppgaveløsing er han eller hun avhengig av en stabil klasse. Synd om motet blir tatt fra gode lærere slik at ikke elevene får dra nytte av deres kreativitet.

 

Jeg synes det beste hadde vært om læreren ikke trengte å bry seg om de elevene som var borte og konsentrert seg om de som var igjen, men med strenge krav til tilrettelagt undervisning og mer fokus på gruppearbeid og sosial trivsel blir dette vanskelig. Derfor synes jeg mulighetene for å få fri bør blir vanskeligere hvis mange gjør det ofte nok.



Anonymous poster hash: 4ca49...e11
Skrevet

For oss hadde løsningen med å ta ut barna to valgfrie uker ila året vært supert, fordi våre skoleferier ikke klaffer med de utenlandske skoleferiene så det er et styr hver gang vi skal til utlandet å besøke venner. Dessuten hadde det vært mulig for oss å få tatt ferie sammen ned barna, men da skal jo alle andre ha fri og jeg og mannen stort sett sende barna til familie eller sfo hvis de er åpne..

 

Anonymous poster hash: 095d7...be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...