Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Det kom frem etter at vi hadde spist. Jeg ante ikke at han ikke spiser svin og at han bare skal ha halal. Moren er norsk, faren er utenlandsk. Han spurte jo ikke før etter at han spist! Anonymous poster hash: 0919e...3b9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Hvis han selv er uviten om at maten inneholder svin, er det fortsatt halal. Anonymous poster hash: 84377...c25
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 svin har jo ingenting med halal å gjøre, halal er måten dyr blir slaktet på... Anonymous poster hash: 9b65b...d44
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Jeg mente ikke halal, skrev feil, jeg mente `lovlig`. # 3 Anonymous poster hash: 84377...c25
Oslomama Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Si ifra til foreldrene du, også beklager du på det sterkeste at det har skjedd Dette er noe som kan skje med de fleste og mange foreldre liker at man er ærlig
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 svin har jo ingenting med halal å gjøre, halal er måten dyr blir slaktet på... Anonymous poster hash: 9b65b...d44 Nemlig, men svin blir aldri halal, uansett hvordan du slakter dyret. Jeg hadde sagt i fra til moren. Dumt av moren å ikke informere deg om dette. Hvis ungen er liten så skal ikke han ha det ansvaret. Anonymous poster hash: 47841...e4e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Håper ikke du er pedagogisk leder. Dette er noe som bør snakkes med foreldrene om når barnet begynner i bhg. Og foreldrene burde absolutt sagt ifra og tatt det som en selvfølge at det burde dere visst. Anonymous poster hash: a75c4...06c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Håper ikke du er pedagogisk leder. Dette er noe som bør snakkes med foreldrene om når barnet begynner i bhg. Og foreldrene burde absolutt sagt ifra og tatt det som en selvfølge at det burde dere visst. Anonymous poster hash: a75c4...06c Ikke tatt det som en selvfølge skulle det stått Anonymous poster hash: a75c4...06c
supersnartmamma Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 kansje han bare virkelig ville smake svin da å derfor gidde ikke han beskjed (er ikke hans jobb jeg vet) du burde sakt det til moren, å bare få henne til å forstå at du ikke viste det osv..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 svin har jo ingenting med halal å gjøre, halal er måten dyr blir slaktet på... Anonymous poster hash: 9b65b...d44 Jeg vet godt hva halal er, jeg serverte svinekoteletter, en som spiser halal kan da selvfølgelig ikke spise det heller. Anonymous poster hash: 0919e...3b9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 Håper ikke du er pedagogisk leder. Dette er noe som bør snakkes med foreldrene om når barnet begynner i bhg. Og foreldrene burde absolutt sagt ifra og tatt det som en selvfølge at det burde dere visst. Anonymous poster hash: a75c4...06c Skjønner ikke hva dette har med barnehage å gjøre? Anonymous poster hash: 0919e...3b9
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 Skjønner ikke problemet? Vi bor i Norge. Det er da ikke vanlig å servere halal kjøtt her? Hvorfor i alle dager skulle du det? Anonymous poster hash: 6c613...b1d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #15 Skrevet 19. juni 2013 Skjønner ikke problemet? Vi bor i Norge. Det er da ikke vanlig å servere halal kjøtt her? Hvorfor i alle dager skulle du det? Anonymous poster hash: 6c613...b1d AT IKKE DU SERVERER det betyr ikke at alle skal leve slik som deg fordi de bor i Norge. Skulle gjerne sett alle nordmenn i muslimske land som spiser halal kjøtt og levde etter muslimske regler.. For det var det du mente sant? Anonymous poster hash: 47841...e4e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #16 Skrevet 19. juni 2013 Skjønner ikke problemet? Vi bor i Norge. Det er da ikke vanlig å servere halal kjøtt her? Hvorfor i alle dager skulle du det? Anonymous poster hash: 6c613...b1d AT IKKE DU SERVERER det betyr ikke at alle skal leve slik som deg fordi de bor i Norge. Skulle gjerne sett alle nordmenn i muslimske land som spiser halal kjøtt og levde etter muslimske regler.. For det var det du mente sant? Anonymous poster hash: 47841...e4e Tipper hun mente at vi ikke ville reist til et muslimsk land og forventet å få maten tilberedt sånn vi er vant til når vi er på besøk hos andre. Uten å si noe. Anonymous poster hash: 05da7...381
Trollmamma til to små Skrevet 19. juni 2013 #17 Skrevet 19. juni 2013 Man kan ikke frasi seg ansvaret ved å si at barnet ikke spurte. Ansvaret ligger hos deg som voksen. Tenk om noen serverte barnet ditt rotte eller slange og ikke sa ifra. Hadde det vært greit for deg? Om du jobber i barnehage eller ikke må du si ifra til foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #18 Skrevet 19. juni 2013 Håper ikke du er pedagogisk leder. Dette er noe som bør snakkes med foreldrene om når barnet begynner i bhg. Og foreldrene burde absolutt sagt ifra og tatt det som en selvfølge at det burde dere visst. Anonymous poster hash: a75c4...06c Skjønner ikke hva dette har med barnehage å gjøre? Anonymous poster hash: 0919e...3b9 Jeg misforstod trodde dette var i en bhg av en eller annen grunn. Beklager Anonymous poster hash: a75c4...06c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #19 Skrevet 19. juni 2013 Skjønner ikke problemet? Vi bor i Norge. Det er da ikke vanlig å servere halal kjøtt her? Hvorfor i alle dager skulle du det? Anonymous poster hash: 6c613...b1d AT IKKE DU SERVERER det betyr ikke at alle skal leve slik som deg fordi de bor i Norge. Skulle gjerne sett alle nordmenn i muslimske land som spiser halal kjøtt og levde etter muslimske regler.. For det var det du mente sant? Anonymous poster hash: 47841...e4e Tipper hun mente at vi ikke ville reist til et muslimsk land og forventet å få maten tilberedt sånn vi er vant til når vi er på besøk hos andre. Uten å si noe. Anonymous poster hash: 05da7...381 Jepp, akkurat det jeg mente! Jeg ville ikke forventet å få servert svinekoteletter i Iran liksom. Der måtte jeg jo pent spist det som ble servert der. Anonymous poster hash: 6c613...b1d
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. juni 2013 #20 Skrevet 19. juni 2013 Det er såpass mange muslimer som spiser vanlig slaktet kjøtt, og til og med svin, at hadde jeg hatt et barn som kun skulle ha halal eller ikke svinekjøtt, hadde jeg gitt beskjed på forhånd. På lik linje med matintoleranser. Faktisk.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #21 Skrevet 19. juni 2013 Man kan ikke frasi seg ansvaret ved å si at barnet ikke spurte. Ansvaret ligger hos deg som voksen. Tenk om noen serverte barnet ditt rotte eller slange og ikke sa ifra. Hadde det vært greit for deg? Om du jobber i barnehage eller ikke må du si ifra til foreldrene. Helt uenig! Om du hadde reist til et land der du VET at rotte og slange er normal kost, så sier du fra til de barnet skal besøka at du ikke vil at ditt barn skal spise dette. Dette er ene og alene foreldrene til barnet sitt ansvar! Anonymous poster hash: 2871c...217
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #22 Skrevet 19. juni 2013 Man kan ikke frasi seg ansvaret ved å si at barnet ikke spurte. Ansvaret ligger hos deg som voksen. Tenk om noen serverte barnet ditt rotte eller slange og ikke sa ifra. Hadde det vært greit for deg? Om du jobber i barnehage eller ikke må du si ifra til foreldrene. Helt uenig! Om du hadde reist til et land der du VET at rotte og slange er normal kost, så sier du fra til de barnet skal besøka at du ikke vil at ditt barn skal spise dette. Dette er ene og alene foreldrene til barnet sitt ansvar! Anonymous poster hash: 2871c...217 Og helt ærlig. Hvis jeg (eller barna) hadde spist rotte eller slange og ikke skjønt det, så ville helst ikke ha visst om det. Anonymous poster hash: 2871c...217
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #23 Skrevet 19. juni 2013 Jeg tror det er slik som det skrives lengre opp, at dersom den som spiste maten ikke visste at det var svin og at det ikke var halal så er det lovlig. Mener å ha hørt det fra en muslim. Anonymous poster hash: ce910...f7e
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. juni 2013 #24 Skrevet 19. juni 2013 Det er såpass mange muslimer som spiser vanlig slaktet kjøtt, og til og med svin, at hadde jeg hatt et barn som kun skulle ha halal eller ikke svinekjøtt, hadde jeg gitt beskjed på forhånd. På lik linje med matintoleranser. Faktisk. Samtidig ville jeg også gått ut i fra at de ikke spiste svin hvis jeg visste at de var muslimer.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #25 Skrevet 19. juni 2013 Man kan ikke frasi seg ansvaret ved å si at barnet ikke spurte. Ansvaret ligger hos deg som voksen. Tenk om noen serverte barnet ditt rotte eller slange og ikke sa ifra. Hadde det vært greit for deg? Om du jobber i barnehage eller ikke må du si ifra til foreldrene. Selvfølgelig ligger ikke ansvaret på meg, for noe tull å si. Ansvaret må jo ligge på foreldrene. Hvordan i alle dager skulle jeg vite at en gutt som er norsk (ja, faren er fra Tyrkia tror jeg, men ser jo på gutten som norsk) ikke spiser svin og skal ha halalkjøtt? Jeg har ikke for vane å spørre barn om det. (Burde kanskje begynne med det da). Anonymous poster hash: 0919e...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå