Gå til innhold

Lavkarbo til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men herlighet da, tror dere lavkarbo er lik ingen karbo? Det er i tilfelle feil.

Her i huset gis ungene hjemmelaget mat fra starten av, frukt og grønnsaksmos, havregrøt, hirsegrøt, middagsmos på rent kjøtt/fisk og grønnsaker.

Og de holdes unna loff, nugatti, is, godteri og slikt til de er ganske store. Her inne ser det derimot ut til at folk tro at barn dauer av å ikke spise loff og kneip med nugatti. Men de får mer enn nok karbohydrater til en normal utvikling.

Hva er det med dere som absolutt skal stappe i ungene en haug med sukker før de kan gå? Det er da rimelig kjent at for mye sukker kan påvirke utviklingen av hjernen negativt!

Folk er så jækla late, her skal man kjøpe ferdigmat for alle penga, pulvergrøt og brød uten næring, mens det hyles opp straks noen lager skikkelig mat til ungene sine.

Anonymous poster hash: 06ad1...8a9

Men det er jo ikke det vi snakker om her! Å holde barn unna sukker og usunt pålegg! Jeg gir også hjemmelaget, sunn mat, som grønnsaksmos, fruktpureer, brød, havregrøt osv, men det er jo ikke lavkarbo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen gjør jo det. Feks ønsker fotballfrue det. Som sagt; jeg spør pga uvitenhet og nysgjerrighet..

Ønsker du å redusere ditt barns IQ kraftig, ødelegge vekst og helse så gir du det mest lavkarbomat. Livsfarlig Idioti og kunnskapsløshet å gjøre det.

Anonymous poster hash: d7426...df6

Skrevet

Det er tusenvis av feiloppfatninger om hva lavkarbo er. Mange tror at vi kun spiser kjøtt, egg og fete melkeprodukter, noe som er feil. Vi spiser massevis av grønnsaker, fisk og noe frukt. Vi spiser IKKE raske karbohydrater og sukker. Barna spiser havregrøt og grovt brød i tillegg, og selvsagt litt is og snop nå og da. Det er helt sprøtt at noen mener at man MÅ spise masse karbohydrater, for nei, det må man overhodet ikke. Kroppen min tåler karbohydrater veldig dårlig, den blir tykk, tung og energiløs. Sånn er jeg bygd sammen. Derfor spiser jeg ikke karbohydrater. Kroppen produserer akkurat så mange jeg trenger selv.

Anonymous poster hash: a8917...4ec

Der er vel karbohydrater i gr.saker og frukt, så noe spiser du vel.

Hvorfor gir du barna havregrøt dersom du mener de ikke trenger det/har godt av det?

Jeg mente at barna spiser stort sett det samme som oss, men noen (stort sett) sene karbohydrater i tillegg.

Anonymous poster hash: a8917...4ec

Skrevet

Men herlighet da, tror dere lavkarbo er lik ingen karbo? Det er i tilfelle feil.

Her i huset gis ungene hjemmelaget mat fra starten av, frukt og grønnsaksmos, havregrøt, hirsegrøt, middagsmos på rent kjøtt/fisk og grønnsaker.

Og de holdes unna loff, nugatti, is, godteri og slikt til de er ganske store. Her inne ser det derimot ut til at folk tro at barn dauer av å ikke spise loff og kneip med nugatti. Men de får mer enn nok karbohydrater til en normal utvikling.

Hva er det med dere som absolutt skal stappe i ungene en haug med sukker før de kan gå? Det er da rimelig kjent at for mye sukker kan påvirke utviklingen av hjernen negativt!

Folk er så jækla late, her skal man kjøpe ferdigmat for alle penga, pulvergrøt og brød uten næring, mens det hyles opp straks noen lager skikkelig mat til ungene sine.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=2139#.UcI12Zzr4m0

Det er MANGE definisjoner av lavkarbo, ikke bare en! I noen tilfeller er det omtrent lik null karbo. Det virker mer som om du ikke helt skjønner hva lavkarbo er, karbohydrater er ikke bare rent sukker. Kan ikke si at jeg har sett en eneste skrive her at de ønsker å gi barnet sitt sukker og loff, så skjønner ikke helt hvor du får det ifra? Jeg er absolutt ingen tilhenger av lavkarbo, men jeg gir ikke masse sukker til ungen min for det, jeg kjøper heller ikke ferdigmat eller halvfabrikata, jeg lager selv fra bunnen.

Anonymous poster hash: 60c5d...21d

Skrevet

NHI skriver at et sunt kosthold for barns hjerneutvikling burde inneholde et kosthold bestående av omtrent 55% karbohydrater daglig, hvorav det meste i form av fullkornsprodukter som brød og grøt, bananer, frukt, grønnsaker m.m.

Lavkarboens riktige definisjon er et kosthold som maksimalt har 15- 20 gram karbohydrater hver dag! Noe som ikke hadde egnet seg for barn eller fostere i det hele tatt.

Skrevet

NHI skriver at et sunt kosthold for barns hjerneutvikling burde inneholde et kosthold bestående av omtrent 55% karbohydrater daglig, hvorav det meste i form av fullkornsprodukter som brød og grøt, bananer, frukt, grønnsaker m.m.

Lavkarboens riktige definisjon er et kosthold som maksimalt har 15- 20 gram karbohydrater hver dag! Noe som ikke hadde egnet seg for barn eller fostere i det hele tatt.

Jaha? Det er altså du som bestemmer hva den riktige definisjonen av lavkarbo er?

Jeg synes 55% karbo er altfor mye, også til barn, men at 15-20 g daglig er alt for lite annet enn for overvektige voksne.

Anonymous poster hash: c53fd...e41

Skrevet

NHI skriver at et sunt kosthold for barns hjerneutvikling burde inneholde et kosthold bestående av omtrent 55% karbohydrater daglig, hvorav det meste i form av fullkornsprodukter som brød og grøt, bananer, frukt, grønnsaker m.m.

Lavkarboens riktige definisjon er et kosthold som maksimalt har 15- 20 gram karbohydrater hver dag! Noe som ikke hadde egnet seg for barn eller fostere i det hele tatt.

Og fotballfrua feks, som er bakgrunnen for denne diskusjonen, sier selv at de spiser opptil 100g karbo om dagen og skeier ut innimellom. Akkurat som de fleste andre altså.

Man bare begrenser inntaket av raffinert sukker og hvitt mel, noe de fleste kunne hatt godt av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...