Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Barnet mitt lærer å kalle de ansatte i barnehagen for mamma og pappa. Er dette vanlig? Ikke at det er noe stort problem, men kjenner jeg synes det er veldig merkelig... Anonymous poster hash: f665f...57e
Serepta Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Nei det er ikke vanlig. Disse menneskene har vel navn ?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Ja, men de mener at det er så forvirrende for de små.. Noe med at det er lettere med tilknytningen. Dette er en småbarnsavdeling med kun 1- og 2-åringer. Når de kommer over på neste avdeling lærer de å bruke navn, tror jeg. Klinger litt galt i mine ører, eller er jeg litt sår nå? Anonymous poster hash: f665f...57e
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Hæ? Mamma og pappa? Det der ville jeg tatt opp med styrer og hvis ikke det hjelper så klag til kommunen. Der finnes bare en mamma og en pappa for barnet. Deres rolle står i en særstilling og at flere kalles det samme skaper forvirring.
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Det hadde jeg ikke likt, høres merkelig ut.
soleia Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Det hadde ikkje eg likt heller, og skjønar ikkje at det skal bli mindre forvirring for ungen av dette? Det finnest berre eit sett mamma og pappa for ungane, og dei har ei mykje større rolle i livet deira enn dei tilsette i barnehagen. Ungane har då mange andre vaksne i livet sitt med namn og titlar å forhalde seg til og, besteforeldre, tante og onkel osv så dette er noko barna er vant til å takle. Dette ville eg teke opp med styrar, og evt høyrt kva dei andre foreldra syntes om saka. Du kan spørje etter foreldrerepr til samarbeidsutvalet og ta det opp med vedkommande. Eg synes det er sært iallefall, og vil tru fleire foreldre reagerar, kanskje utan å ta det opp sjølve. Endret 17. juni 2013 av soleia
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Hadde barnet gjort det helt av seg selv, så hadde det vært en sak. Men her LÆRES de å kalle de ansatte for mamma og pappa? Det høres helt merkelig ut. Ta dette opp! Ikke normalt. Og ikke akseptabelt!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er førstegangsmor, og sønnen min begynner ikke før til høsten. Men vi har vært invitert flere ganger på besøksdager. Vil ikke være hysterisk, klagende og slitsom førstegangs, og ser egentlig på meg selv som ganske smidig og fleksibel. Men dette kommer jeg altså ikke helt over. Det er styrer som initierer dette, tror jeg. Hun var i alle fall den som fortalte oss dette, med stor entusiasme, første besøksdag. Er det da best å ta det opp nå, eller å vente litt til han har begynt skikkelig? Jeg kjenner jo egentlig ingen der ennå. Anonymous poster hash: f665f...57e
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Teiteste jeg har hørt... Du må gjøre noe med det, ta det til kommunen kanskje?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er førstegangsmor, og sønnen min begynner ikke før til høsten. Men vi har vært invitert flere ganger på besøksdager. Vil ikke være hysterisk, klagende og slitsom førstegangs, og ser egentlig på meg selv som ganske smidig og fleksibel. Men dette kommer jeg altså ikke helt over. Det er styrer som initierer dette, tror jeg. Hun var i alle fall den som fortalte oss dette, med stor entusiasme, første besøksdag. Er det da best å ta det opp nå, eller å vente litt til han har begynt skikkelig? Jeg kjenner jo egentlig ingen der ennå. Anonymous poster hash: f665f...57e Ikke gå med lua i hånda! Dette er ikke normalt, faktisk meget spesielt... Anonymous poster hash: 46dbe...74d
LittLykkelig Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Eeeeh ikke normalt! Og jeg har jobbet i mange bhg. Ta det med styrer, om det ikke hjelper så snakk med foreldrerepresentanten for samarbeidsutvalget (SU). Tipper det er mange foreldre som er enige med deg.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Takk! Det hjelper å høre at jeg ikke er helt på jordet. Vil faktisk at det skal være en forskjell på oss og andre. Og han har da utrolig mange personer i livet sitt som han må lære å skille, så jeg forstår faktisk ikke helt greia. Anonymous poster hash: f665f...57e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Litt bensin må man kaste Men, hvordan har du tenkt å spørre om dette her skal hjelpe deg? Du føler deg ikke komfortabel med ordningen. Du er voksen nok til å vite at dette ikke er normal standard i en barnehage. Men, du har likefullt ikke tatt det opp med barnehagen. Skal du printe ut denne tråden å vise den når dere starter i barnehagen eller har du tenkt å komme med utsagnet; hønene på DIB sier.... Anonymous poster hash: dee6b...057
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Hæ? mamma og paooa i barnehgen? Har aldri hørt om, meget spesielt, hadde IKKE godtatt det! Anonymous poster hash: 7807f...f12
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #16 Skrevet 17. juni 2013 Litt bensin må man kaste Men, hvordan har du tenkt å spørre om dette her skal hjelpe deg? Du føler deg ikke komfortabel med ordningen. Du er voksen nok til å vite at dette ikke er normal standard i en barnehage. Men, du har likefullt ikke tatt det opp med barnehagen. Skal du printe ut denne tråden å vise den når dere starter i barnehagen eller har du tenkt å komme med utsagnet; hønene på DIB sier.... Anonymous poster hash: dee6b...057 Helt alvorlig? Jeg spør her fordi jeg er helt åpen for at dette faktisk er lurt og at jeg tar feil her. Hadde jeg fått motstand her på følelsene mine hadde jeg latt det ligge. Nå når jeg ser at jeg ikke er ovrsensitiv førstegangsmor vil jeg gjøre noe med det. Godt mulig jeg er så usikker at du synes jeg er helg teit. Men for meg er det akkurat dette et mammaforum eksisterer for. Grunnen til at jeg ikke har tatt opp ennå skriver jeg over. Anonymous poster hash: f665f...57e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #17 Skrevet 17. juni 2013 Dette høres ekstremt merkelig ut. Og lurer på hva slags mennesker som jobber i den barnehagen. Er du sikker på at dette ikke er tull? Jeg håper det er det, riktignok en ufattelig teit spøk da men. Ett barn har bare en mamma og pappa. Og det vil bare skape forvirring. Nei dette høres ikke normalt ut Anonymous poster hash: baa5a...3c6
Medulla Skrevet 17. juni 2013 #18 Skrevet 17. juni 2013 På tide å kaste første stein; Troll! Hahahaa!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #19 Skrevet 17. juni 2013 På tide å kaste første stein; Troll! Hahahaa! Det får vi da virkelig håpe, for dette høres litt sykt ut... Anonymous poster hash: f1984...b33
4Nøtter Skrevet 17. juni 2013 #20 Skrevet 17. juni 2013 Det høres helt merkelig ut. Jeg hadde ikke akseptert det!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #21 Skrevet 17. juni 2013 Øøøhhh.. jeg hadde faktisk aldri levert ungen min i den barnehagen, for de må jo være gal?! Anonymous poster hash: 6b40b...2d4
Von Hertelhofen Skrevet 17. juni 2013 #22 Skrevet 17. juni 2013 Dette var så langt bak mål at det kan umulig være sant! Trolleri!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #23 Skrevet 17. juni 2013 Har aldri hørt at dette blir praktisert noe sted. Dessuten, vil ikke dette forvirre barna enda mer? Barn har en periode hvor alle menn er "pappa" og alle damer er "mamma". Men å fyre oppunder og faktisk kreve at de ansatte blir kalt mamma og pappa? Nei, vettu hva! Her må du klage til styrers sjef! Dette hadde jeg aldri godtatt, og hadde lagt inn første protest allerede da styrer fortalte det!! Anonymous poster hash: 938fb...176
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #24 Skrevet 17. juni 2013 Ta det opp med oppvekstansvarlig i kommunen hvis det er styrer som oppfordrer til dette. Jeg hadde aldri godtatt det og det er overhode ikke normalt. Min sønn går i småbarnsavdeling og alle går under fornavn,- selvfølgelig. Ingen som er forvirra for å si det sånn. Anonymous poster hash: 1c19e...a0c
eneleh_ Skrevet 17. juni 2013 #25 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har en mulig forklaring, da jeg jobber som førskolelærer med småbarn! Vi lærer absolutt ikke barna å kalle oss mamma/pappa, men vi ser at de yngste barna (1-1,5 åringene) kaller oss mamma og pappa. Den naturlige forklaringen er at når de er i barnehagen er vi de nærmeste omsorgspersonene - og før de klarer å uttale navnene våre selv er det det "tilropet" som barnet kan fra før for å få hjelp/opmerksomhet ol. som de bruker. Det er barnet selv som velger å bruke det, fordi det ikke kan/får til noe annet. Min kollega Anna ble først kalt ved navn, da det ligger nærest mamma. (nanna,amma,nana osv..). Mitt navn kom senere - og nå er jeg heldigvis "Nene" (Helene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå