Gå til innhold

15 mnd og 15 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel i meste laget eller er det greit?

Venninnen min sin datter det gjelder. Hun legger stadig ut bilder av ungen på Instagram også hvor hun spiser pølse, is, kjeks, sjokolademelk. Både mor og far er overvektige.

Tenker at jeg synes det er trist, men hun sier selv at "babyer skal være runde og gode".

Anonymous poster hash: 05eb8...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 13 mnd veier 7, 2 kg. Håper du snakker med venninnen din og gir beskjed om at du går videre med det hvis hun ikke skjerper seg.

Anonymous poster hash: 3c499...440

Skrevet

Min datter er 5 år å ca 16 kg, litt over.

Anonymous poster hash: ff17f...d2c

Skrevet

Min datter er akkurat blitt 6 år og er 15 kg. Hvor lang er ungen da? Hørtes veldig mye ut for ett så lite barn..

Skrevet

Samme som min datter på 5 år.

Anonymous poster hash: c596a...c1c
Skrevet

Min eldste var 12 kg på 5 mnd kontrollen. Men ham var skikkelig lang, og han gikk ikke opp i vekt etter det før han var 2,5 år. Og da var han tynn.

De var aldri bekymret for ham på helsestasjonen, men sa at han kommer til å bli veldig lang.

Han er på vei inn i str 44 i sko nå, så stemmer nok ;)

Men hvor lang er hun, er hun " blubbete"?

Anonymous poster hash: 914b2...27c

Skrevet

Jeg kan ingenting om dette, men til sammenligning er min datter på 3,5 år 13,5 kilo.... Hun er normal i høyden, men ganske tynn

Anonymous poster hash: 8a130...5e1

Skrevet

Min 3- åring veier 14, og hun er ikke veldig tynn akkurat.

Anonymous poster hash: 85257...541
Skrevet

Min eldste var 12 kg på 5 mnd kontrollen. Men ham var skikkelig lang, og han gikk ikke opp i vekt etter det før han var 2,5 år. Og da var han tynn.

De var aldri bekymret for ham på helsestasjonen, men sa at han kommer til å bli veldig lang.

Han er på vei inn i str 44 i sko nå, så stemmer nok ;)

Men hvor lang er hun, er hun " blubbete"?

Haha, regner med han er voksen? Slet lenge med å koble at et barn kunne bruke 44 i sko :) 

Min på 3,5 er 15 kilo. Han er ganske tynn, og litt over normalt lang.

Kommer helt an på lengde også selvsagt.

Anonymous poster hash: d2edf...778

Skrevet

jenta mi på 5 år er 20 kg. verken tynn eller tjukk og 112cm lang. gutten min er 19 mnd og veier 11 kg og han er liten og sped. er vel 80 cm kanskje mindre. synes ikke 15 kg på 15 mnd dr vettløst mye. nabogutten på 15 mnd veier nok det han og, men han er bare litt tykk. ikke usunn, bare glad i mat :-)

Skrevet

Gutten min på snart 4 år veier 14,5 kg.

Anonymous poster hash: 6ed65...ba4
Skrevet

Min eldste var 12 kg på 5 mnd kontrollen. Men ham var skikkelig lang, og han gikk ikke opp i vekt etter det før han var 2,5 år. Og da var han tynn.De var aldri bekymret for ham på helsestasjonen, men sa at han kommer til å bli veldig lang.Han er på vei inn i str 44 i sko nå, så stemmer nok ;)Men hvor lang er hun, er hun " blubbete"?Anonymous poster hash: 914b2...27c

Haha, regner med han er voksen? Slet lenge med å koble at et barn kunne bruke 44 i sko :)  Min på 3,5 er 15 kilo. Han er ganske tynn, og litt over normalt lang.Kommer helt an på lengde også selvsagt. Anonymous poster hash: d2edf...778

Han går på barneskolen, men selvsagt ikke de første trinnene ;) .

Jeg er nesten 180, og han holder på å ta meg igjen i høyden. Men alle menn i vår familie er over 190.

Så han har ikke vært tjukk.

Men venninden min fikk beskjed om å tenke over hva ungen fikk i seg og hun veide mye mindre.

HS må jo ha kommentert dette om det er bekymringsfullt. Og de bringer det videre om det virker som foreldrene ikke evner eller ønsker å ta tak i bekymringsfull vektoppgang.

Skrevet

Er vel i meste laget eller er det greit?

Venninnen min sin datter det gjelder. Hun legger stadig ut bilder av ungen på Instagram også hvor hun spiser pølse, is, kjeks, sjokolademelk. Både mor og far er overvektige.

Tenker at jeg synes det er trist, men hun sier selv at "babyer skal være runde og gode".

Anonymous poster hash: 05eb8...0fc

Vekt sier lite.

Min datter var 16 kg 91,5 cm ved 2 år. 10 år gammel er hun 43 kg og 150cm. Stor flott jente! Ingen var bekymret for hennes vekt.

Sønn var 15,5 kg 91 cm ved samme alder. 5 år gammel er han 25 kg 120 cm.

Yngste er 15 kg nå ved 2,5 år. Han er derimot lengre enn sine søsken, 100 cm allerede. Spedere bygd enn de to eldste.

Hvor lang er denne jenta?

Følger hun kontroller på helsestasjonen?

Anonymous poster hash: f8480...232

Skrevet

Hm.. Min er 18 mnd og 12 kg, og hun er virkelig ikke overvektig.

Anonymous poster hash: a9d02...aea

Skrevet

Min gutt på 8 mnd veier 11 kg. Liten fin klump;) er ikke bekymret, storebror veide det samme da han var like liten, nå er han 4 år og veier 17 kg og er lang og kjempefin i fasongen;)

Anonymous poster hash: ae914...519

Skrevet

http://www.vekststudien.no/kurver/jenter15.pdf

I forhold til vekstkurven så er hun jo langt over det en jente på hennes alder skal være.

Hum sprenger faktisk kurven fullstendig. Viss hun i tillegg er langt over normalt lang er det jo greit nok men er hun ikke det er hun høyst sannsynlig sterkt overvektig. Og det er jo veldig trist å være det allerede så ung.

Anonymous poster hash: cdde4...ed3

Skrevet (endret)

Datteren min er 2,5 år og veier 16 kg. 94 cm lang. Hun er litt lubben. Men innenfor normalen. Hun veide 11 kg ca da hun var 15 mnd.

Endret av Jenny251210
Skrevet

Min er 20 mnd og 11 kilo. Ca 85 lang. Om ikke ungen er kjempe høy er dette veldig drøyt....

Anonymous poster hash: 15fec...bbc

Skrevet

Min hadde såvidt nådd 10 kg på 1-årskontrollen..

Anonymous poster hash: fa9ac...4ce
Skrevet

Så mange små barn her. Min sønn fyller et år snart og bikket 10 kg på forrige kontroll. Han er lang og ganske tynn/slank. Jeg tenker ikke at det behøver å være for mye, det kommer helt an på lengden på barnet og kroppsbygning. Hva har du med det å gjøre egentlig? Det er vel lite trolig at barnet lever på den type mat til vanlig. OM det er grunn til kostholdsveiledning regner jeg med at hs tar den jobben.

Skrevet

Det høres umiddelbart i overkant ut, med mindre barnet er veeeeldig lang.....

Sjekk percentilen og du får svaret....

Anonymous poster hash: 9d906...a26
Skrevet

Min 3,5 åring veier 11.5 kg og er 93 cm ca

Anonymous poster hash: 36687...5af

Skrevet

Nabojenta her var også 15 kg ved 15 mnd. Nå er hun 4,5 år, 16 kg og 107 cm lang. Altså helt normal. :)

Anonymous poster hash: 5cfa4...df6

Skrevet

Det jo gjerne når de er mellom 1 og 1,5 år at vekten slutter øke så jevnt og trutt som den gjør første leveåret da, de babykiloene løper de som regel av seg før de er 2 år gamle.

Alle mine fire barn har vært ganske runde som babyer, ikke tykke men med bollekinn og runde lår. De har alle veid 10-12 kg når de var året gamle. Men de er alle blitt slanke barn, aktive, sunne og slanke barn.

Yngste er nå 4,5 år og veier 17 kg (110 cm lang), eldste er 12 år og slank som en mynde, er vanskelig å finne bukser som er lange nok på bena uten å være fire nummer for store rundt livet.

Anonymous poster hash: c9f9d...a28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...