Gå til innhold

Få et barn til med en udugelig far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn med en x, som ikke er noen god far; overholder ikke samværsavtaler og bryr seg generelt lite.

Nå har det seg sånn at jeg pga alder og andre ting, slettes ikke er garantert å finne noen "drømmemann" å få flere barn med, og jeg ønsker veldig flere barn.

Skal jeg få et til med ham? Vet han er villig til det.

Da vil jo barna ha en slags felles skjebne, og kan finne trøst i hverandre, både ang far og livet generelt.

Hadde dere gjort det?

Anonymous poster hash: 2f725...b84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et barn som har en totalt ubrukelig far og NEI, jeg ville ALDRI fått flere barn med ham. Det holder t jeg har 1 barn om er blitt belemret med en far som aldri stiller opp, som ikke gidder og som ikke deltar. Jeg ønsker ikke å frivillig påføre nok en barn en slik sjebne nå som jeg vet hvordan han er.

Anonymous poster hash: 7ef95...1fd
Skrevet

Haha, finne trøst i hverandre ang faren? Å huff... Personlig ville jeg vurdert både fosterbarn eller adoptivbarn og til og med å bli gravid etter en saftig bytur før jeg hadde fått et til barn med min udugelige barnefar iallefall. Så nei. 

Anonymous poster hash: 6f5bb...565
Gjest FinogFjong
Skrevet

...høres ut som alternativet ditt er TO udugelige fedre...så tja... Du kan ihvertfall ikke klage da...du vet hva du begir deg ut på for å si det sånn...

Skrevet

Hvorfor ikke finne seg en skikkelig kar å få barn med?

Anonymous poster hash: bf5a8...e9a
Skrevet

Hm.. Hvorfor høres det ut som alternativet mitt er to udugelige fedre? Tvert imot, jeg får ikke flere barn før jeg har vært i et stabilt forhold i tre år, og det ser mørkt ut nå med tanke på ulike faktorer.

Derfor blir det enten kun ett barn på meg, med mindre jeg får et til med min x.

HI

Skrevet

Nei. Hilsen datter av udugelig far.

Anonymous poster hash: 441b0...f4b
Skrevet

Om han har penger nok, ja. Hvis han ikke har det en gang, nei.

Anonymous poster hash: 88baa...4f2
Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke gå hen å få barn nr 2 med en udugelig far. Du burde heller bruke energien din på det barnet du har, fordi det barnet kommer til å trenge deg 100% fremover med en slik stut av en far.

Anonymous poster hash: b7f28...d20
Skrevet

Er vel bedre og ha den ene du har, og heller bruke all tid på det, enn og sette et barn til til verden med en udugelig fyr... Syns det virker som du setter deg selv før ungen....

Anonymous poster hash: 04164...71e

Skrevet

Jeg ville gjort det. La de få samme far i det minste! Folk reiser jo til danmark og blir befrukta på klinikk, da vil jeg si dette alternativet er bedre for deg og barnet/barna. Men du må jo være forberedt på å være både mamma og pappa for også dette barnet.

Anonymous poster hash: c1ee4...485
Skrevet

Jeg ville gjort det. La de få samme far i det minste! Folk reiser jo til danmark og blir befrukta på klinikk, da vil jeg si dette alternativet er bedre for deg og barnet/barna. Men du må jo være forberedt på å være både mamma og pappa for også dette barnet.

Jeg hadde også gjort det...

Anonymous poster hash: 8d774...eb5

Skrevet

Jeg hadde gjort det! Tenk så fint for deg og barnet å få en til i familien. Og når barnet blir voksent vil det alltid ha et søsken - og til og med et helsøsken! Ingen selvfølgelighet i disse dager ;-) mye enklere for barna å dele DNA.. Så hvis tiden renner ut og du ønsker deg det -go for it!

Anonymous poster hash: 926cc...2e0

Skrevet

Ikke hør på de mødrene som sier at de ville gjort det. Det er helt sikkert mødre som er sammen med barnefar og ikke aner hvordan det er å være i en slik situasjon. 

Bruk heller tiden din på barnet du har og kanskje er du heldig å finner kjærligheten på nytt med en mann som virkelig bryr seg om deg og blir en reservepappa for barnet ditt. Om muligheten for barn nr 2 ikke er tilstede så har du hvertfall gjort det du kan for å forbedre en situasjon. Ikke kludre det til med å få enda et barn.

Skrevet

Ikke hør på de mødrene som sier at de ville gjort det. Det er helt sikkert mødre som er sammen med barnefar og ikke aner hvordan det er å være i en slik situasjon. 

Bruk heller tiden din på barnet du har og kanskje er du heldig å finner kjærligheten på nytt med en mann som virkelig bryr seg om deg og blir en reservepappa for barnet ditt. Om muligheten for barn nr 2 ikke er tilstede så har du hvertfall gjort det du kan for å forbedre en situasjon. Ikke kludre det til med å få enda et barn.

Jeg er første som svarte mot strømmen her. Og ja, du har rett i at jeg er sammen med barnefar, han er en god far til og med. Men tanken min var at dersom hun ønsker seg to barn og klarer å være aleinemamma i dag, så klarer hun antakeligvis en til. Hun sier tiden er i ferd med å renne ut, og får hun ikke et til nå så er vel det toget kjørt. Danmarksløsningen er iallfall ikke noe bedre. Heller ikke å treffe en tilfeldig på byen å få nr to med. Faktisk ikke heller en til med en kjæreste i et kortvarig forhold der man ender opp hver for seg så har man to ulike fedre å forholde seg til. Drømmemannen kan komme når som helst, men han kan da like gjerne ta til seg to stebarn istedefor ett. Kanskje har han noen selv også. Det er ikke noen hindring det.

Skrevet

Da ville jeg heller reist til Danmark...

Anonymous poster hash: f3312...722
Gjest FinogFjong
Skrevet

Hm.. Hvorfor høres det ut som alternativet mitt er to udugelige fedre? Tvert imot, jeg får ikke flere barn før jeg har vært i et stabilt forhold i tre år, og det ser mørkt ut nå med tanke på ulike faktorer.

Derfor blir det enten kun ett barn på meg, med mindre jeg får et til med min x.

HI

;) Se deet skrev du ikke noe om, derimot at du ikke ville "rekke" ny mann grunnet alder (beklager jeg leste deg som "gammel") og hastverk gir lastverk...(ergo ny slask...)

Skrevet

Det er bedre å vokse opp med mamma og ukjent far.Enn en som skuffer og sårer barna gang på gang. Man blir preget av å ha det sånn når man vokser opp.Men det er min mening.Andre har sin. Du må bare føle på dette selv.

Skrevet

Så lenge du er en oppfordrende mor så hadde jeg gjort det. Har en "ubrukelig" far selv (Selv om jeg føler meg slem som sier det) men moren min har alltid vært så fantastisk at det har ikke betydd noe.

Hadde gått for det jeg :) Selv om det selvfølgelig hadde vært koseligere å få barn med en du er glad i.

Anonymous poster hash: 09e02...816
Skrevet

Jeg har gjort det. Angrer ikke ett sekund,. Endte opp med tvillinger og det gikk fint det også. Lykke til. Barnet ditt vil få glede av et søsken, og det kan også avlaste deg med tiden.

Anonymous poster hash: 893ac...aea

Skrevet

Vil absolutt ikke si at jeg kun tenker på meg selv, heller tvert imot. Er selv oppvokst med en udugelig far som enebarn, og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde et til helsøsken. Unner jenta mi å ha et søsken, noe det jo også ser ut til å råde konsensus her på DIB at er viktig.

Det blir tungt ja, men det vil være verdt det i det lange løp..

Takk for mange svar!

HI

Skrevet

Du føler kanskje ekstra på det siden du er enebarn? Er enebarn jeg også, og ønsket sterkt et søsken til gutten min. Hilsen hun over med tvillinger.

Skrevet

Det synes jeg høres veldig egoistisk ut.

Anonymous poster hash: 4137b...ef4
Skrevet

Ja, føler helt klart ekstra på det siden jeg er enebarn. Har følt meg mye alene, både i barndom og voksen alder, og tror et søsken hadde hjulpet meg veldig.

Du som synes det høres egoistisk ut, hvorfor synes du det?

HI

Skrevet

Er det ikke ego å ikke skaffe søsken om en kan? Sett deg i situasjonen. Hva hadde du likt best om du var barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...