Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #26 Skrevet 12. juni 2013 Nå har min mamma mer gjeld enn meg, hun har fire barn og ni barnebarn. Hun er gift på nytt med en mann som også har gjeld, to barn og to barnebarn. Det hadde kanskje dryppet litt på oss, men helt minimalt, 10.000,- til hver kanskje, resten hadde hun nok brukt selv. Anonymous poster hash: ee617...6ca
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #27 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er enebarn med en far som er gjeldsfri (med en leilighet på 5 mill) og sikkert rundt en halv mill på bok. Har aldri fått noe økonomisk bidrag og har aldri forventet det. Hadde han fått i tre mill ekstra vil jeg tro at han hadde opprettet fond for barnebarna og puttet en god del inn der og resten kunne han gjort hva han ville med. Jeg hadde aldri forventet noe til meg selv eller mannen, vi klarer oss fint vi Anonymous poster hash: 933e6...06b
Bare blåbær Skrevet 12. juni 2013 #28 Skrevet 12. juni 2013 Mamma hadde helt sikkert gitt mesteparten til meg og mine søsken. Hun er gjeldfri, og har ikkf behov for så mye prnger. Sløsing ligger ikke for henne heller.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #29 Skrevet 12. juni 2013 Vel, iflg hva de sier selv nå, så ville de delt med oss. De har god råd og nedbetalt hus, mens vi barna er i oppstartsfasen/småbarnsfasen. Så vil tippe vi ville fått rundt 500.000 kr hver, men hadde ikke forventet noe. Anonymous poster hash: 28a04...c72
Gjest Julia1984 Skrevet 12. juni 2013 #30 Skrevet 12. juni 2013 3 mill er faktisk ikke så mye penger i dag, gjeldsfri eller ei. Får jo ikke en brukbar leilighet for det engang....
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #31 Skrevet 12. juni 2013 Både mine foreldre og mine svigerforeldre har gitt oss 500 000 når de har arvet sine foreldre. Så jeg kan ikke akkurat si at jeg forventer å få noe mer, samme om de hadde vunnet 20 mill :-) Anonymous poster hash: 5524b...22f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #32 Skrevet 12. juni 2013 min stefar hadde delt masse med sin datter men ikke med mamma sine unger. Hadde jeg fått en slik sum hadde jeg delt med barna mine. Anonymous poster hash: 46c1b...9bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #33 Skrevet 12. juni 2013 3 mill er faktisk ikke så mye penger i dag, gjeldsfri eller ei. Får jo ikke en brukbar leilighet for det engang.... Her får man en fin luksus bolig for 3 mill. Kommer nok veldig anpå hvor man bor. Anonymous poster hash: 46c1b...9bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #34 Skrevet 12. juni 2013 Da hadde de kjøpt seg leilighet i Spania,- som vi kunne fått låne nå og da. Og det hadde vært greit nok. Vet ikke om vi hadde fått noe, merkelig og tenke på men 3mill er liksom ikke ENORMT mye heller. Hadde vi vunnet det selv hadde vi akkurat blitt gjeldsfrie,- også hadde vi tatt opp nytt huslån, nok til og få oss to nye biler, billigere og ikke minst TRYGGERE i drift enn de vrak vi humper (!!!!) rundt i nå..SÅ vi hadde ikke fått enormt mye mer og rutte med pr måned...Men om noen år, når "resten av verden" hadde fortsatt hatt 2mill i lån, og vi var så og så gjeldsfrie, barna ut av redet,- DA hadde vi sikkert nytt godt av en slik gevinst i dag.. Sukke, er som det var i går at det ble slått STORT opp i media, at en hadde vunnet over 1million..:Det er liksom nedtur og vinne det i dag, om man først får førstepremie i vikinglott, lotto, ekstra ol.... Tidene forandrer seg..Alt under 5mill er ok,- men ikke mer enn det Ha-ha.. Anonymous poster hash: 0312c...38c
Anne-B. Skrevet 12. juni 2013 #35 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har da selvsagt lagt opp til en økonomi så jeg greier meg selv! Håper de hadde funnet på noe morsomt og spennende for seg selv. Hadde blitt flau hvis de følte seg forpliktet til å dele med oss. Anonymous poster hash: 2fef0...947 Nei så flott da, om du har det sånn, så er det garantert ingen andre som har problemer med økonomien.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #36 Skrevet 12. juni 2013 3 mill er faktisk ikke så mye penger i dag, gjeldsfri eller ei. Får jo ikke en brukbar leilighet for det engang.... Du, det kommer veldig an på hvor man bor! Her jeg bor får man store og flotte hus for under 3 mill. Man kan t.o.m få helt nyoppførte hus, dog ikke så veldig store, til under 3 mill. Og jeg bor ikke på en bortgjemt plass. En middels stor by på sør-østlandet. Anonymous poster hash: 1bdf0...3c3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #37 Skrevet 12. juni 2013 Min mor sier hun hadde gitt oss om hun hadde vunnet såpass mye, men det tror jeg ikke før jeg får se det for hun tar seg ikke råd til å gi bort en 50 lapp engang selv om hun ikke hadde merket det økonomisk sett! Pappa hadde heller ikke gitt bort så mye som en million, men han hadde gitt hver av oss ett beløp som vi hadde merket. Anonymous poster hash: 8c1a8...b7a
Gjest Julia1984 Skrevet 12. juni 2013 #38 Skrevet 12. juni 2013 3 mill er faktisk ikke så mye penger i dag, gjeldsfri eller ei. Får jo ikke en brukbar leilighet for det engang.... Du, det kommer veldig an på hvor man bor! Her jeg bor får man store og flotte hus for under 3 mill. Man kan t.o.m få helt nyoppførte hus, dog ikke så veldig store, til under 3 mill. Og jeg bor ikke på en bortgjemt plass. En middels stor by på sør-østlandet. Anonymous poster hash: 1bdf0...3c3 Greit nok det,men da er det ikke mye penger til overs etter det.....om man ville gitt bort etter å ha kjøpt hus/leilighet.. Det er det jeg mener, 3 mill er ikke så mye penger lenger. Høres jo ut på HI som 3 mill er 15 mill...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #39 Skrevet 12. juni 2013 Mamma og pappa har allerede "gitt" både meg og søsteren min en del penger i forbindelse med at vi begge kjøpte oss bolig. Da de arvet en god del penger (jeg aner ikke hvor mye, men det var mest sannsynlig en god del), så fikk vi en liten sum hver som for oss kom veldig godt med da, ettersom jeg gikk ubetalt hjemme. I tillegg har de bygd ut hytta så det er plass til oss og familiene våre der Og så reiser de mye mer på ferie enn tidligere og det fortjener de, de prioriterte at mamma skulle være hjemme med oss heller enn å ha råd til dyre ferier da vi var små og før helt de siste årene, så har jeg reist mye mer enn mamma og pappa. Anonymous poster hash: b6a31...a84
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #40 Skrevet 12. juni 2013 Hadde nok fått 100 000 hvis mamma vant, , samme med søsknene mine. Usikker på pappa. Han er veldig for å lære oss ansvar og vil at vi skal klare oss selv. Hadde nok ikke fått da jeg var yngre men kanskje litt nå. Eller moe praktisk som han vet vi trenger, ny bil feks. Anonymous poster hash: 69b94...9a1
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #41 Skrevet 12. juni 2013 Mamma hadde nok hjulpet meg i gang på boligmarkedet. Pappa hadde beholdt pengene selv, enda han er god for flere mill allerede. Anonymous poster hash: 4797c...37a
håpefull<3 Skrevet 12. juni 2013 #42 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har da selvsagt lagt opp til en økonomi så jeg greier meg selv! Håper de hadde funnet på noe morsomt og spennende for seg selv. Hadde blitt flau hvis de følte seg forpliktet til å dele med oss. Anonymous poster hash: 2fef0...947 Så flott for deg at økonomien er bra siden du virker som en taper ellers. Jeg har også utrolig god økonomi, det betyr ikke at jeg ikke hadde satt pris på en pengegave fra foreldrene mine. Og hvem sier de er forpliktet til noe som helst? Om jg så bare hadde vunnet 100.000 hadde jeg gitt noe til mamma, og nei, ikke fordi jeg MÅ.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #43 Skrevet 12. juni 2013 Hadde ikke fått en krone, da vi allerede er godt økonomisk stilt. Min mor hadde nok investert i en hytte, som ogsånhadde kommet oss til gode. Min far hadde gitt bort det meste, og sløst vekk resten i en fei. Han er helt håpløs når det kommer til penger, men tvers igjennom snill. Ber han innstendig om å ikke kjøpe så dyre gaver til barnebarna, og heller unne seg noe selv, men hans store glede er å hjelpe. Anonymous poster hash: a5274...c7d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2013 #44 Skrevet 12. juni 2013 Jeg er sikker på at de hadde delt ut noe, men usikker på hvor mye. De har delt ut til oss tre søsken flere ganger tidligere, pga bonuser, arv o.l. Mulig vi hadde fått 500 hver, og de hadde beholdt 1,5 selv... Anonymous poster hash: f9be0...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå