Gå til innhold

Hva tror du dine foreldre hadde gitt deg hvis....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De selv er gjeldsfrie og plutselig får 3 millioner kroner.

Eller en annen måte å si det på - er det "lov" å bli litt forbausa hvis de bare sylter ned penga når de vet at ungene deres sliter med å få det til å hå rundt når alle utgifter er betalt?

Anonymous poster hash: 58c25...0bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mamma ville gitt 1 mill hver til meg og min bror og beholdt en mill selv. Men jeg hadde aldri forventet det og det er jo hennes penger, så hun gjør som hun vil med dem.

Anonymous poster hash: ce5f2...c23

Skrevet

Mamma ville delt med meg og bror. Pappa ville beholdt alt selv.

Anonymous poster hash: b2972...009
Skrevet

1 mill til meg og min bror, og en mill selv.

De er rause personer som ønsker å glede de rundt seg :wub:

Skrevet

Jeg har da selvsagt lagt opp til en økonomi så jeg greier meg selv!

Håper de hadde funnet på noe morsomt og spennende for seg selv. Hadde blitt flau hvis de følte seg forpliktet til å dele med oss.

Anonymous poster hash: 2fef0...947
Gjest LA8PV
Skrevet

Tror de hadde delt med min søster og jeg. En tredjedel til hver. Men man vet aldri, og kan ikke bli sur over at andre disponerer pengene slik de selv ønsker.

Skrevet

Jeg vet at dersom pappa hadde vunnet i lotto eller noe slikt ville jeg å min søster fått 1/6 hver oss. Altså, han har sagt at vi ville delt 1/3.Dersom vi hadde hatt en økonomisk krise ville han hjulpet oss, det har han gjort med min søster flere ganger. Mamma ville også hjulpet, tror jeg. Men vet ikke hvor mye hun ville delt. Men velger å tro hun hadde latt litt falle på oss. De er gjeldfrie og eier hus. Men jeg håper ikke de hadde følt seg forliktet til det.

Anonymous poster hash: e8238...abc
Gjest meg&mini
Skrevet

Mamma hadde uten tvil delt penger med oss barna.

Pappa hadde sikkert ikke nevnt noe og tatt alt selv;)

Skrevet

Vanskelig å seie, dei skal jo faktisk statistisk sett leve ei stund og det kan godt tenkast at dei kunne tenke seg hytte, oppussing av hus og tryggleik i alderdommen.

På eitt eller anna tidspunkt er det på tide at avkommet er sjølvforsørga, fortrinnsvis før dei skaffar eiga forsørgingsbyrde..

Skrevet

Jeg tror, og vet at jeg ikke hadde fått noen ting. Mamma har "slumpet borti" noen (masse) penger for litt siden, og jeg fikk ingenting. Ble litt skuffa selvfølgelig, men det er jo ikke penger jeg har krav på, så i grunnen er det ok. Jeg er forresten enebarn, om det har noe å si...

Anonymous poster hash: 86de7...43f

Skrevet

Slik jeg kjenner mine foreldre tror jeg at de hadde delt det mellom oss barna og seg selv,men sikker kan jeg jo ikke være :)

Hadde vi hatt behov for økonomisk hjelp hadde de uten tvil hjulpet,for det gjør de i dag,hele tiden :P

Gjest FinogFjong
Skrevet

Min fars kone ville gjort et stoort nummer utav at DE hadde fått penger, de hadde shoppet, reist og brukt penger som fulle sjøfolk. Dette er folk som opptil flere ganger har arvet/fått penger i størrelsesorden 1/2-1 million. Jeg har aldri fått så mye som en flaske vin ekstra (med unntak av den obligaroriske 100-lappen til jul)

Min mor hadde nok gitt bort noe, men ikke voldsomme summer. Hun hadde nok heller funnet på å sette opp en hytte eller kjøpt et sommerhus vil kunne benyttet. Vi hadde nok fått en ferietur av henne også (gjeeerne sammen meed henne da... ;)  )

Skrevet

Eller en annen måte å si det på - er det "lov" å bli litt forbausa hvis de bare sylter ned penga når de vet at ungene deres sliter med å få det til å hå rundt når alle utgifter er betalt?

Min mor arvet ca 4 mill og er gjeldsfri fra før. Vi barnebarn arvet 250.000 hver. Har aldri tenkt på at mamma skal betale noe til oss av sine arvede penger. 

Min mann, barna og jeg lever på den ofisielle fattigdomsgrensen, men lider ingen nød! Vi eier hverken bil, tv eller leilighet, men klarer oss fint :-) Jeg vil tro at mamma hadde hjulpet oss hvis vi kom i nød, men ellers så tenker jeg ikke på hennes penger som mine penger.

Anonymous poster hash: 36bba...1a3

Skrevet

Hadde mine gamle foreldre plutselig fått 3 mill i hendene, så hadde de delt dem ut! De hadde sikkert knapt nok beholdt noe selv, de har nok penger, sier de. 3 mill delt på 4, det hadde blitt litt på oss hver, det! ;-) 

Anonymous poster hash: eb124...1b7
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Mine foreldre hadde nok delt de ut til barnebarna.

Både de selv og vi søskena har så vi klarer oss, så de hadde heller hatt lyst til å hjelpe de som skal etablere seg.

Skrevet

Regner jeg heldigvis med at de hadde beholdt selv :)

De har et stort og ekstremt kostbart restaureringsprosjekt.

Anonymous poster hash: 2fb4b...f6b

Skrevet

Da hadde pappa kjøpt en stor bil til meg og min søste og plassert i gårdplassene våre. Han fantaserer om å kjøpe en stor bil som har plass til mange til hver av oss.

Pappa hadde delt mye med oss, men penger jadde vi nok ikke fått. Han syns det er gøy å kjøpe ting, og bare de tingene han selv syns er gøy. Så det hadde nok plutselig vært asvalt på gårdsplassen min. For da kunne han se på, ellere hjelpe til. Jeg fikk plutselig en elektriker på døra i høst, da ment pappa at vi trengte nytt elekstrisk snlegg i kjelleren så han bestilte elektriker, ringe og de var på vei slik at døra måtte være åpen om vi ikke var hjemme. Han kom for å se på han også.

Og jeg vet det hadde blitt noen ferieturer. Den transibirske jernbane, jernbanen som går fra paris til irak eller noe slikt drømmer han om. Jeg kan godt tenkt meg slike turer, jeg er ikke like glad i syden ferie. Han har tatt med seg barn og barnebarn på cruise til island og færøyne før, da fikk vi en tlf og beskjed om å ta ferie den og den uka. Veldig koselig tur, en billig tur siden den var utenfor sesong. Men vi fikk oppleve veldig mye og hadde det veldig gøy. Mamma kosete seg hjemme alene, hun drar ikke på ferie utover hytta nemlig.

Anonymous poster hash: c8b29...683

Skrevet

Moren min er ufør nå, og hjelper så godt hun kan med alt, faren min er steinrik og er gjerrig. Hadde de fått penger hadde moren min sikkert delt litt, mens faren min hadde kjøpt seg ny båt eller noe. Hehe :)

Anonymous poster hash: cb2c8...149
Skrevet

Mamma vant en stor pengesum i lotto da jeg var et par og tjue år gammel. Mamma og pappa var ikke gjeldsfrie (pappa hadde mistet mye sparepenger i børskrakk) Hun ga allikevel meg og broren min en del penger til utdannelse noe som kom godt med.

Hadde de vunnet mange penger i dag vet jeg at de hadde delt ut til både barn og ikke minst barnebarn.

Anonymous poster hash: c0e5a...e1e
Skrevet

De hadde nok ikke bare gitt oss penger som skulle gå med i daglig forbruk, de hadde villet gi oss noe som skulle vare. Men vi er 4 søsken, så det kunne jo ikke blitt hus akkurat. :P Evt. hadde de ventet med å gi noe til det hadde dukket opp en mulighet til å sikre at det ikke bare gikk i det store sluket.

Men noe av pengene hadde de nok brukt på å ta med hele familien på ferie, for det vet jeg mamma drømmer om. ;)

Anonymous poster hash: 57c4b...c8b
Skrevet

Om de ville delt eller ikke har jeg ikke tenkt så mye over, men de hadde kanskje gitt noe til oss og barnebarnet sitt.

Jeg mener det ikke er lov til å bli skuffet hvis de ikke hadde gitt noe. Det hadde vært deres penger og jeg og min søster har såpass god kontroll på økonomien så vi klarer oss bra selv. Skjønner ikke de som stiller seg i en situasjon som gjør at det trenger pengehjelp fra sine foreldre, men det er mitt synspunkt og jeg respektere at andre tenker annerledes.

Anonymous poster hash: 6054e...934
Skrevet

Tror ikke vi hadde fått noe spessielt. Kansje en ferietur i julegave eller noe i den dur. Jeg hadde ikke sett det som noen selvfølge at de skulle dele ut penger til oss barna, til barnebarna eller noen andre.

Anonymous poster hash: 91fe7...2b6

Gjest Thunder Road
Skrevet

Tror faktisk de hadde delt de i tre, 1 million til meg og bror og seg selv.

Skrevet

Både mamma og stefar og pappa ville delt det barna sine. :)

Skrevet

Er bare pappa som lever, tror han hadde cashet inn litt lån, og så gitt en pen slump til meg og min søster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...