Gå til innhold

Et must av stelleprodukter til baby er..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi brukte badeolje, og shampoo ( pga mye hår) ellers potetmel hvis stumpen ble litt rød. Brukte bare mesoft til vask av bæsj, eller vask stump. Aldri våtservietter før han ble ca 1 år. (Tok med fukta mesoft i pose på tur)

Slik gjorde vi det til han var over året. Såpe begynnte vi faktisk ikke å bruke før han nærmet seg 2 år.

Han var aldri sår på stumpen, bare litt rød noen ganger, og da fikset potetmelet biffen.

Satser på å gjøre akkurat det samme denne gangen også.

Men denne gangen kan vi få en unge med skjørere hud, og som trenger annerledes behandling? Det får tiden vise

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann! Jeg har knapt brukt annet, og hun er 9 mnd. Sinksalve gjorde vondt verre. Prøvde forskjellige typer, også A-krem, og endte med å kaste alle. Vasker stumpen med vann og myke vaskekluter. Hun tåler ikke våtservietter, da blir stumpen sår. Kan maks brukes en gang i nødsfall ut på tur. Så må jeg vaske skikkelig med vann ved neste bleieskift. Er nøye med lufttørking. Etter at jeg sluttet med våtserivetter og salver har hun vært litt sår bare to ganger det siste halve året.

Jo, vi har begynt med litt shampo nå som hun har fått hår. Bruker storesøsknenes barneshampo.

Og vi har brukt en god krem fra Vichy litt da hun fikk tørr hud av ullundertøy. Det forsvant da vi begynte med bomull innerst, og siden har vi ikke trengt krem eller olje.

Anonymous poster hash: 952fe...200
Skrevet

Her er en økologisk Calendulakrem (ringblomst)

Den er bare fantastisk. God på sår eller tørr hud, veldig god mot bleieutslett eller som forebyggende.

https://epla.no/handlaget/produkter/553366/

Anonymous poster hash: efb1f...b76

Skrevet

Vi er visst utskudd - vasker babyen med vann og har hatt på zink, i mangel på svensk barnesalve, to ganger på 4mnd.. Jo mindre produkter, jo bedre! ;)

Vi også. Jeg har vasket alle mine tre barn i vann. Har kjøpt en ny rompesalve til hver baby, men aldri brukt opp noen av dem.

Anonymous poster hash: 57afa...996

Skrevet

Inotyol

Babyolje

Våtservietter

Talkum (mye billigere i Sverige)

Decubal fuktighetskrem (da hun hadde veldig tørr hud en periode da hun var ny)

Gjest Thunder Road
Skrevet (endret)

Vi bruker engangsservietter som vi fukter i vann. Har wedela calendula body oil, men er nesten ikke brukt. Bruker wedela calendula zink cream når han er sår.

Men det vi bruker mest er potetmel :) Enkelt og greit, men et must i valkene som fort blir fuktige. Både halsen, under armene, lår og rumpe. Tørker opp og fikser huden på kun timer :)

Endret av Thunder Road
Skrevet

Vi er visst utskudd - vasker babyen med vann og har hatt på zink, i mangel på svensk barnesalve, to ganger på 4mnd.. Jo mindre produkter, jo bedre! ;)

Oi! Hvor gammel er babyen? :-)

Hilsen meg som bruker liiiitt mer....

Anonymous poster hash: 66d8f...1b0

Hun er fire mnd :)
Skrevet

baby olje, zink krem,potetmel, a krem og de tørr serviettene fra Libero siden minsten ikkje har tålt våtservietter så bra

Skrevet

Mesoft, inotyol og litt olje til badevannet er alt som trengs i starten etter min mening.

Skrevet

Hvordan bruker dere potetmelet? Blir det ikke mye pulver over alt?:-)

Skrevet

Jeg har potetmelet i en liten boks og så bare "dytter" jeg et rent kompensasjon nedi, så stryker jeg potetmelet utover huden. Lar det aldri ligge i folden, men børster bort overflødig mel. Det er kun for å få det ( og holde det) tørt.

Skrevet

Med en eller annen babyolje og inotyol kommer du langt! Jeg kjøper myke kluter på sparkjøp til rumpevask og er så dristig å bruke våtservietter når vi ikke er hjemme.

• 2 uker senere...
Skrevet

Baby Bee fra Burts Bees er en helt naturlig serie av veldig gode produkter som er perfekt for babyen:)

Nettbutikken www.coverbrands.no har stort utvalg av Burts bees og de har også fri frakt. Sjekk ut Baby Bee på denne linken:

http://goo.gl/RAej3

Skrevet

Burts bees barneprodukter lukter ekstremt sterkt. Jeg elsker burts bees ellers, men baby greiene klarte vi ikke ha i hus...:-(

Skrevet

Lykkelig som liten-serien :) Helt fantastisk og drøye i bruk. Babykrem, kuldekrem, badeolje, ammesalve med mer, alt økologisk og med kun rene urter i. Lukter nydelig og gjør underverker for huden :) 

Har ikke brukt noe annet til junior. 

http://lykkeligsomliten.no/

Skrevet

Jeg har baby med ømfintlig hud som blir sår veeeeldig lett. Svigers sendte meg noe (ikke norske) som heter A+D zink oxide cream og den er fantastisk. Kurerer sår stump på noen timer :-D

Håper å finne den her i norge, hvis ikke må svigers sende masse av den....

Anonymous poster hash: a3284...323

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...