Gå til innhold

Et must av stelleprodukter til baby er..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke annet enn zinksalve og vaskekompresser jeg.. Hva MÅ jeg ha i hus? Hvilken olje bør brukes i vaskevannet? Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olje ja! Samme hvilken, olje er olje ;) og potetmel.

Skrevet

Bepanthen (mye bedre enn zink)

Natusan babyolje. Har den med grønn kork, lukter godt.

Babysåpe, jeg bruker ikke parfymefritt, men har natusan beregnet på barn.

Våtservietter

Det er iallefall de stelleproduktene jeg har fått bruk for på gutten min som er 4 uker nå :)

Skrevet

Weleda sinksalve med calendula, ordner sår stump på 1,2,3!

Anonymous poster hash: 004a4...22a

Skrevet

I mine dager som barnehagetante erfarte jeg at Inotyol-salve var god å ha hvis Lille blir veeeldig sår i stumpen. Var også glad i Calendula-produktene til Weleda. Har salve og badeolje. I tillegg "vanlig" zinksalve. Syntes også det var greit å dryppe litt babyolje på våte vaskekompresser. Jeg har kjøpt inn dette til Nurket i alle fall ;)

Skrevet

Calendula-krem

Når jeg googler det så kommer det opp en haug med produkter. Alt fra shampoo til kuldekrem. Er det selve serien du anbefaler, eller en spesiell krem?
Skrevet

Tok lang tid før vi brukte anna enn litt olje i badevatnet (ikkje mineralolje, det tettar att porane). Ho er 15 mnd snart og vi har trengt ca 1/2 tube bepanthen og 1/4 tube inotyol til saman, og no solkrem i tillegg. Har noko shampostyr vi har fått i gåve, men det er ikkje akkurat nødvendig på den lille hårmengda ho har..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nå får jeg sikkert pes fra parabenfanatikere, er nemlig ikke helt der selv...kjøper gjerne parabenfrie produkter, men det er ikke det som avgjør hele saken for meg.

Elisabeth Ardens Eight hour protection cream (den salven), er den beste stellesalven jeg har prøvd! Og jeg har prøvd mange! Jeg kan ikke si annet enn at den burde prøves, og at jeg anbefaler den på det sterkeste. Og så kan den brukes til så mangt! Dyr ja, men en tube på 30 ml holdt i mange måneder for oss, det er lite som skal til, og når den er så effektiv så blir det ikke brukt så mye heller ;)

Skrevet

Jeg anbefaler inotyol til sår stump. brukte ellers våtservietter til vask og potetmel under haka(sikkel og gulp gjorde ungen rød under dobbelhaka) jeg brukte ikke olje i badevannet. mistet nesten ungen i vannet en gang og torde aldri å bruke olje etter det. brukte heller en mild og go parfymefri krem etterpå:-)

Brukte vel ikke annet tror jeg:-)

Anonymous poster hash: 1f9fd...961

Skrevet

Babyolje. Man trenger absolutt ikke såpe til babyer, det bare tørker ut og ødelegger huden. Og en god salve.

Anonymous poster hash: aaed5...4c1

Gjest sug lut
Skrevet

Calendula-krem

Når jeg googler det så kommer det opp en haug med produkter. Alt fra shampoo til kuldekrem. Er det selve serien du anbefaler, eller en spesiell krem?

Jeg kjøpte den for å bruke på sår rompe, den er magisk på sår hud så vi har hatt den etter ungene ble større også. Kanskje den heter stellekrem?

Skrevet

De produktene jeg har funnet ut funker best til baby er Bepanthen salve (ikke bruk sinksalve, Bepanthen er bedre), babyolje (jeg bruker Libero eller Natusan relax-olje) til badevannet, Mesoft kompresser, Aderma Exomega krem (til tørr hud i perioder) og babypudder (tenker på å bruke opp pudderet og fylle på med potetmel etterpå).

Har vært litt sår 2 ganger på 3 mnd. Har jente.

Skrevet

0-8 mnd: liberobadeolje, bephanten(..?!?)

8-13 mnd: liberobadeolje, sebamed kuldekrem og libero babyshampo

(laaangt hår...)

Nå bruker vi en blanding av libero-produkter og burt's bees. Shampoen til bb lukter veldig godt.

Ellers har vi også brukt mandelolje, kjøpt på apoteket, den var også veldig hod.

Anonymous poster hash: 66d8f...1b0

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Lillen her ble forresten født med MASSE hår, og vi brukte Dr. Greves dusjsåpe/sjampo, den lukter skikkelig godt synes jeg, bruker den enda :) brukte bare litt av og til den første tiden, de trenger jo egentlig ikke såpe. Min svettet så mye om natten, så det var godt å få vasket litt ordentlig i ny og ne ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Calendula-krem

Denne: http://www.markensgrode.no/sano-calendulabalsam--50-ml-p-1616-c-212.aspx kan jeg anbefale, utrolig effektiv.

Anonymous poster hash: a6bc8...017

Jeg tror rett og slett ringblomst (calendula) er bortimot magisk i hudpleie - og nå også altså hår.

Skrevet

Jeg sverger for det meste til vaskekompresser, balneum hermal badeolje og inotyol salve.

Skrevet

Her i huset har eg kun vaskefiller myk type, baby olje, lactasyd parfymefri såpe, vitapan men det er jo flere gode kremer for stumpen, hadde kun våtservietter i stelleveska :)

Anonymous poster hash: 424e8...85d

Skrevet

Vi er visst utskudd - vasker babyen med vann og har hatt på zink, i mangel på svensk barnesalve, to ganger på 4mnd.. Jo mindre produkter, jo bedre! ;)

Skrevet

vi bruker mesoft kompresser og vann. Tar litt babyolje på kompresset hvis det er gjenstridig bæsj.

Tynt lag potetmel før vi tar på ny bleie. De få gangene babyen har vært sår har vi brukt weleda zinksalve.

Skrevet

Mange gode tips her! Tusen takk:)

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med jordnøttolje. Hadde aldri behov for noe i tillegg. Laget våtserivietter av kompresser jeg la i en isboks, blandet oppi litt vann og jordnøttolje :)

Kjøpes på apotek

Skrevet

Vi er visst utskudd - vasker babyen med vann og har hatt på zink, i mangel på svensk barnesalve, to ganger på 4mnd.. Jo mindre produkter, jo bedre! ;)

Oi! Hvor gammel er babyen? :-)

Hilsen meg som bruker liiiitt mer....

Anonymous poster hash: 66d8f...1b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...