Gå til innhold

Fineste mammaen min

Anbefalte innlegg

Gjest amandine
Skrevet

Du sier noe. Og for noen er det ti ganger verre enn for andre, siden fanden har en tilbøyelighet til å skite i haug...

For andre kan det se ut som om ingenting noensinne ikke har gått på skinner, - jeg velger å tro at de som aldri får prøvet seg heller ikke vet å sette pris på de inderlige gledene i livet.

Av og til må jeg innrømme at jeg lurer litt, synes det er så mye rundt omkring at jeg ikke forstår hvordan noen tilsynelatende bare skummer fløten av livet uten å se hva de faktisk har, når jeg har kjære og nære helter som står uforskyldt i motvind til stadighet..

Sånn sett er det litt lykke i det vonde, også, man ser hva man har og setter det så utrolig høyt.

Så får det heller være at ikke alt ble som man hadde planlagt, jeg velger å se det positive i det som faktisk har blitt. Men det fordrer jo selvfølgelig at jeg fremdeles er i den heldige posisjonen at jeg har valgfriheten, jeg er i live..

Verden og livet er urettferdig, man skal ikke være syk, slettes ikke dø for tidlig, man skal ha glade solskinnsdager om sommeren med høy himmel, saltvann og markjordbær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier noe. Og for noen er det ti ganger verre enn for andre, siden fanden har en tilbøyelighet til å skite i haug...

For andre kan det se ut som om ingenting noensinne ikke har gått på skinner, - jeg velger å tro at de som aldri får prøvet seg heller ikke vet å sette pris på de inderlige gledene i livet.

Av og til må jeg innrømme at jeg lurer litt, synes det er så mye rundt omkring at jeg ikke forstår hvordan noen tilsynelatende bare skummer fløten av livet uten å se hva de faktisk har, når jeg har kjære og nære helter som står uforskyldt i motvind til stadighet..

Sånn sett er det litt lykke i det vonde, også, man ser hva man har og setter det så utrolig høyt.

Så får det heller være at ikke alt ble som man hadde planlagt, jeg velger å se det positive i det som faktisk har blitt. Men det fordrer jo selvfølgelig at jeg fremdeles er i den heldige posisjonen at jeg har valgfriheten, jeg er i live..

Verden og livet er urettferdig, man skal ikke være syk, slettes ikke dø for tidlig, man skal ha glade solskinnsdager om sommeren med høy himmel, saltvann og markjordbær.

Du har rett i det du sier, amandine, noen ser ut til å få alt, mens andre ser ut til å sveve på rosa skyer gjennom livet.

Men vet du, i mange tilfeller ser jeg at det er de som har opplevd litt motgang som syter minst, som har best evne til å glede seg over det de har og være takknemlig for de nære ting. Det gir en styrke i å ha opplevd motgang, tror jeg.

Nå er jo det en sannhet med modifikasjoner, for noen kan få så mye at de til slutt ikke orker mer, men generelt ser jeg altså dette.

Og selv om jeg gjerne skulle ha vært flere opplevelser i min barndom og ungdom foruten, så tenker jeg at det uansett har vært med å gjøre meg til den jeg er i dag. Og jeg vil påstå at jeg er en sterk og positiv person, med god selvfølelse og som er veldig klar over hvordan jeg vil ha det i livet mitt, hva som er viktig og hva som ikke er det. Og jeg vet at man også overlever motgang, at det faktisk kan gå over og man kan lære seg å leve med det som er vanskelig. 

Livet kan være godt- veldig godt-, til tross for vanskelige ting, til tross for sykdom, død, kjærlighetssorg og det hele. Man må bare evne å se det. Og det er der jeg tror de/vi som har kjent at det butter imot innimellom har en fordel.

Jeg innbiller meg hvertfall det. :)

Men klart, enkelte ting skulle man helst vært foruten.  De man er glade i burde helst leve evig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...