Gå til innhold

hoppe av i svingen - men gravid likevel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så lurer jeg på den gamle "hopp av i svingen" metoden. Vi har praktisert den lenge uten at det har skjedd noen glipp (selv om jeg skulle ønske det). Har lest en del om dette på nettet og det synes da som en en rimelig sikker metode. Studier viser at det er svært få/nesten ingen levende sædceller iforsatsen. Disse blir uansett skylt ut og drept når man urinerer (mannen altså). Det som gjør at man "glipper" er når man har samleie flere ganger etter hverandre uten å urinere mellom hver gang. Da kan det ligge sædrester igjen som kommer ut med forsatsen (precum). Så dersom mannen har god kontroll og trekker seg ut i tide (flere sekunder før utløsning), ikke har samleie før det har gått en tid (og urinert) bør det etter som jeg har lest være meget liten mulighet for en "glipp". Er det noen som har gjort dette, men som likevel har blitt gravide? Hilsen nysgjerrig og håpefull:-)

 

Anonym poster: 8fae2e7daab61248bcc09644975b3918

 

Anonym poster: 9ce1436234661ba695dca2a30112f62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Huh? Dere praktiserer hopp av i svingen som prevensjon, og du håper på å bli gravid likevel? Ja, det er en lite sikker metode, men hvorfor ikke bare snu på det og la vær å hopp av i svingen, så blir du nok gravid fortere? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgetrollet jobber overtid :P

Det er mandag, du kan legge deg nå.

 

Anonym poster: 298e9e973593abcb87a3d64f07855245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte at det er fullt mulig å bli gravid ved å hoppe av i svingen.... Trodde ikke selv at det var så stor sjanse for det før det skjedde likevel. Vi trodde vi hadde full kontroll, men vi var nok litt "ung og dum" kan du si.. Det endte med abort :(

 

Anonym poster: 99d8d07453abc16030bc069ff487f378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor hopper dere av i svingen, hvis du ønsker å bli gravid?

 

 

Mannen vil ikke da, antar jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Dere praktiserer hopp av i svingen som prevensjon, og du håper på å bli gravid likevel? Ja, det er en lite sikker metode, men hvorfor ikke bare snu på det og la vær å hopp av i svingen, så blir du nok gravid fortere? wink.png

 

HI skriver at HUN håper hun blir gravid, ikke sikkert mannen er enig.

 

Anonym poster: 515b84a13c58c1a15714e3c37290c57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hopper av i svingen fordi mannen ikke helt klarer å bestemme seg for flere barn. Han klarer ikke si ja, men han sier heller ikke nei. Derfor lever jeg i håpet at det vil skje.

 

Anonym poster: 9ce1436234661ba695dca2a30112f62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hopper av i svingen fordi mannen ikke helt klarer å bestemme seg for flere barn. Han klarer ikke si ja, men han sier heller ikke nei. Derfor lever jeg i håpet at det vil skje.

 

Anonym poster: 9ce1436234661ba695dca2a30112f62b

 

Jeg ble ihvertfall gravid etter avhopp i sving. Vi drev med det lenge - var åpne for at det kunne resultere i graviditet, slev om vi helst vil vente et par år - men plutselig var dte altså en graviditet der.

Så det kan absolutt skje.

 

Anonym poster: 954e14ea7d132ea3a19da9dfc2e9139d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mannen min var det ihvertfall levende sædceller i forsatsen/smøringen, for jeg ble gravid.

 

Han hadde tisset før han la seg (det gjør han alltid) og vi hoppet ikke av i svingen. Han var bare inne og hilste på litt under forspillet, utløsningen sin fikk han et helt annet sted lenge etterpå. Likevel fikk vi en liten jente gitt, hun er 4 år nå :)

 

Søsteren min har vært sammen med samboeren sin i mange år og aldri brukt annen prevensjon enn hoppe av i svingen, de har to barn (ingen av dem planlagt). De har aldri "glemt" å hoppe av, men i løpet av de årene de har vært sammen har det altså vært levende sædceller i forsatsen som har truffet på et egg to ganger ;)

 

Anonym poster: 3cb748a7b2e90caedf222c7bb6394e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har praktisert dette i snart 15 år uten uhell. Og jeg blir veldig lett gravid (som regel på første forsøk). Så den sannsynligheten er nok lav.

 

Anonym poster: c761c56bb65a5914d06f5fa93c90f4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 5 andre

Å hoppe av i svingen er vel den minst sikre "prevensjonsmetoden", så mannen din kan i alle fall ikke føle seg skuffet eller narret hvis du blir gravid. Jeg hadde aldri satset på den metoden hvis jeg ikke ville bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier du å lure han med på runde to uten at han har vært på do først øker sjansen for å bli gravid ;)

 

Anonym poster: 9a2d301c29ad94798b8d6d733c581806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, med eksen hoppet vi av i svingen i tre år. Vi hadde mye sex, ofte flere ganger etter hverandre og... jeg ble aldri gravid. Både han og jeg har barn med andre nå. Jeg ble gravid på første forsøk da vi begynte prøvingen (ny mann), så det var ikke noe prob med fruktbarheten..

 

Anonym poster: 9a2d301c29ad94798b8d6d733c581806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg&mini

Jeg har et levende bevis på at den metoden ikke er sikker i hvertfall og hun sitter rett ved siden av meg nå:)

Ikke hadde jeg eggeløsning heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Mannen din klarer ikke å bestemme seg, men hvis du skulle bli gravid er det helt ok? Ser fremdeles ikke problemet, da er det jo bare å kjøre på?

 

Eller, han er som mange mannfolk, klarer ikke å bestemme seg, og lever i sin lille fantasi om at å hoppe av i svingen er like sikkert som det meste annet, og når du plutselig sitter der med positiv test, så setter han seg på bakbeina...som vi har sett utallige innlegg om her inne.

 

Spørsmålet er jo da, hvem som har vært mest naiv? Har dere snakket om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurer jeg på den gamle "hopp av i svingen" metoden. Vi har praktisert den lenge uten at det har skjedd noen glipp (selv om jeg skulle ønske det). Har lest en del om dette på nettet og det synes da som en en rimelig sikker metode. Studier viser at det er svært få/nesten ingen levende sædceller iforsatsen. Disse blir uansett skylt ut og drept når man urinerer (mannen altså). Det som gjør at man "glipper" er når man har samleie flere ganger etter hverandre uten å urinere mellom hver gang. Da kan det ligge sædrester igjen som kommer ut med forsatsen (precum). Så dersom mannen har god kontroll og trekker seg ut i tide (flere sekunder før utløsning), ikke har samleie før det har gått en tid (og urinert) bør det etter som jeg har lest være meget liten mulighet for en "glipp". Er det noen som har gjort dette, men som likevel har blitt gravide? Hilsen nysgjerrig og håpefull:-)

 

Anonym poster: 8fae2e7daab61248bcc09644975b3918

 

Anonym poster: 9ce1436234661ba695dca2a30112f62b

Hvis du ikke allerede har fortalt han at du ikke tar abort om du blir gravid, så for guds skyld gjør det så fort som mulig! Så har du ditt på det "rene"..hvis ikke risikere du å bli gravid å han presser på for abort fordi han egentlig ikke er klar.. Been there, done that

 

Anonym poster: 964dc412eedab00c8d580681e9ee4d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker for noen, ikke for andre, jeg tipper det er forskjell fra mann til mann hvor mye som kommer ut før utløsning. For oss funket det i et par-tre år før det ikke funket en gang. Men vi var begge enige om at det ikke gjorde noe om det kom en unge, så som noen sier, vær helt sikker på at han ikke kommer til å be deg om å ta abort hvis det er noe du ikke kan gjøre.

 

Anonym poster: 123e159ae30a383761621a1f531ad3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og er gravid med nr fire på denne metoden. vi brukte kondom, men mannen var noen sekunder inni å lura før han tok den på, og det var alt som skulle til. Jeg er veldig fruktbar skal sies da jeg forrige gang ble gravid på p-piller. men det er altså fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det og vært innom litt før kondom. Jeg har vel fått alle mine utenom en på den måten.

Men vi har vært klar for å begynne prøvingen da, så man må jo regne med at det kan bli svangerskap av det.

 

Anonym poster: ec458e3d3b0d98e561d176e23d12c312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et levende bevis på at den metoden ikke er sikker i hvertfall og hun sitter rett ved siden av meg nå:)

Ikke hadde jeg eggeløsning heller.

 

Da må datteren din være Jesus. Det skal godt gjøres å bli gravid uten et egg å befrukte. Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Jeg har et levende bevis på at den metoden ikke er sikker i hvertfall og hun sitter rett ved siden av meg nå:)

Ikke hadde jeg eggeløsning heller.

 

Da må datteren din være Jesus. Det skal godt gjøres å bli gravid uten et egg å befrukte. Hehehe.

 

Er det ikke slik at sædcellene kan leve i noen dager, så kanskje om hun fikk eggløsning innen en uke etterpå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg&mini

Jeg har et levende bevis på at den metoden ikke er sikker i hvertfall og hun sitter rett ved siden av meg nå:)

Ikke hadde jeg eggeløsning heller.

 

Da må datteren din være Jesus. Det skal godt gjøres å bli gravid uten et egg å befrukte. Hehehe.

 

Vet du. Kanskje hun er det;)

Haha... Jeg hadde i hvertfall ikke eggeløsning, som jeg visste om (det var det jeg mente å si, sorry!!).

Jeg var ferdig med mensen to dager før egget skal ha blitt befruktet og siden dette var en periode der jeg og kjæresten bodde langt unna hverandre så vet jeg med 100% sikkerhet at det er den dagen.

Men syklusen kan være forskjellig fra gang til gang og at det har skjedd at noen har hatt to eggløsninger i løpet av en syklus også.

Rart dette der...

 

Så datteren min er ikke Jesus, men tydeligvis veldig ønsket fra naturens side;)

Endret av meg&mini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...