Gå til innhold

For en drittsekk! Slo ihjel hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

To ganger tidligere har hundene løpt ut til sauene, ifølge Peck.

- Forrige gang fikk bonden kontroll på hundene kun ved å bruke stemmen. Da sa jeg at jeg ville betale eventuell erstatning for skadede sauer, og at jeg alltid ville gjøre opp for meg hvis det skjedde noe i framtiden, sier Peck

Typisk hundeeiere! Det er bare å betale om andres dyr dør, for det er kun hunder som kan være en del av familien!!

Anonym poster: edca7e73aab942c431807258347b9c3f

Det er faktisk sånt som kan skje. Hunder kan stikke av. det kan sauer også, faktisk, det skjer ofte her omkring, og da går inn og ødelegger på andres eiendom. Spiser hageplanter, tisser og bæsjer i uthus osv.

man trenge rikke å pine dem til døde fordet - de følger sitt instinkt, hunden følger sitt. Mne et menneske bør klare å holde seg i skinnet.

Bonden er sikkert glad i sauene sine, men kom ikke her og fortell meg at bonden har det samme forholdet til sauene sine - som han skal sende til slakteriet om noen måneder - som man har til en hund. En hun bor inne sammen med menneskene, den kommuniserer med menneskene sine hele tiden, sover kanskje i sengen med dem. Familien har sikkert barn som er glade i disse hundene, som de har hatt i flere år.

Og hvis de er så fryktelig glad i dyrene sine. Vi kom over et lam i fjor, som var skadet og vi ikke klarte å få tak i. Varslet bonden, som skulle dra og finne det og ta det hjem. Noen dager senere gikk vi i samme område, og la lå det der dødt - han hadde ikke giddet.

Anonym poster: f824a185a1ddbef3aed000099876ef03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er helt sykt at dere syns det er greit å slå ihjel en hund med en pinne. Syke syke mennesker

Anonym poster: 7f74f90ce88c8a852ca8b29d48578b3b

Skrevet

Jeg syns det er helt sykt at dere syns det er greit å slå ihjel en hund med en pinne. Syke syke mennesker

Skrevet

Ja, ikke sant!

Skrevet

Jeg syntes ikke det er greit (forøvrig tror jeg ikke han gjorde det med pinne, tror det var en stokk) men det er HELLER ikke greit av hundeeiere å la hundene løpe rundt. Klarer de å rømme mange ganger og angripe andre dyr så må man nesten regne med at bønder kan bli forbannet nok.

Hadde en hund gått til angrep på katten min hadde jeg garantert gjort det samme, selv om jeg elsker dyr.

Anonym poster: edca7e73aab942c431807258347b9c3f

Skrevet

Jeg vet godt hvem denne bonden er og det forundrer meg ikke at han drepte hundene, han har ventet lenge på en mulighet til å gjøre det. Er 110% sikker på at han drepte de kun for å drepe de.

Gal bonde.!

Anonym poster: 092782a3177b2162f0ce0b7b8b9c1d7b

Skrevet

Kan ikke forstå at han måtte slå ihjel hunden, normalt vil jo en hund løpe vekk av redsel hvis noen slår den. Kunne han ikke bare slått en gang da? Måtte han drepe den, regner med det tok litt tid også. Virker jo helt syk den bonden!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dere som kritiserer bonden her...

Dere burde vite, for en bonde er ikke gårdsdyrene bare dyr, de er som en familie.. Svogeren min driver med sauer, og han har et viss forhold til hver eneste en av de, han ser forskjell på de, og har kjent de siden de blir født, når han henter sauer som er blitt skambitt i fjellet av rovdyr, bruker han betydelig med tid, energi og penger på å gi sauen behandling og slippe smerter mens han prøver å redde de.. Når dyrene går tapt, så er det ikke "bare livsbrødet" det er et dyr han har kjent hele dyrets liv, som han kjenner godt til.

Det er båndtvang nå, dette er ikke første gang det hendte.. Nei, her er det hundeeierne som burde få bråket, det er deres ansvar å passe hundene sine, at de er "villige" til å betale erstatning spiller ingen rolle. Her inne virker det jo som om hundene har større verdi en sauer ol, tøv sier jeg, sauen kan være like mye familie for bonden, som hunden er for ens eier!

Slakter man sin egen familie ?

Anonym poster: a0677605a095039385e643ab0fe6bd54

Og det er argumentet ditt for hva?

Man kan fint se gårdsdyr som familie, og likevel leve på næringen..

Sier ikke det var ok av bonden å slå i hjel hunden med pinne, det var dårlig valg, men han har rett på å avlive dyrene, da dette var 3 gangen de var inne på tomta hans.

Men, her inne så er det vel kun hund, katt og hest, kanskje en og annen kanin eller noe, som skal vernes om??

Skrevet

Det er ikke greit å slå i hel dyr!

Hundene hadde vert inne hos sauene før, og det viser at hundeeieren ikke hadde kontroll. Hunder kan stikke av. Men da burde han tatt ansvar og laget bedre innhegning til hundene. Viss bonden var nødt til å avlive hundene burde han ha ringt til veterinær.

Tenk om jeg skulle slått i hel sauene som bryter seg ut fra beite sitt, og som kommer å spiser alle de fine blomstene og grønnsakene som jeg har brukt hele vinteren å avle frem? Det er ingen som kan vite om det er levebrødet mitt for sommeren.

Det er ikke rett å slå i hel noen uansett om det fordi de har tatt livet av noen du er glad i, eller om de truer levebrødet ditt...

Skrevet

Å slå ihel en hund er bare sykt. Det betyr ikke at jeg mener at sauer ikke skal vernes,men det får jo være måte på.

Skrevet

Kanskje bonden hadde rett til å avlive hundene. Men han hadde IKKE rett til å torturere dem. Dette følger av dyrevelferdsloven. Og at det var i nødverge kjøper jeg ikke, da dette var familiehunder som bonden selv hadde klart å rope inn tidligere...

Skrevet

http://www.vg.no/nyh...?artid=10110981

kan til nød forstå at ha skjøt den ene hunden som var for langt unna til å få tak i den. men den andre kunne han jo bare ha holdt og bundet fast.

For en bestialitet å slå ihjel en hund med en pinne! Hvor lang tid må ikke det ha tatt! Hvor mye skrek det stakkars dyret! Var det godt for bonden å få ut litt aggresjon!

Tror jaggu jeg hadde blitt forbanna jeg også om naboen til stadighet lot hundene sine springe fritt over på min eiendom og gå løs på dyra mine. Og ikke hadde jeg turt å prøve å holde fast en hund heller!! Hadde jeg skulle jagd vekk en hund jeg ikke kjente særlig godt ville jeg brukt de midlene jeg hadde for hånden...

Anonym poster: e0d1f8f2a70cfe2712704ce453a59e96

Det er faktisk ganske ekstremt å slå ihjel en hund med en pinne. det e rIKKE noe man behøver. Bonden skulle jo kun beskytte sauene, og det hadde holdt å ta hunden i nakkeskinnet eller i halsbåndet, så hadde den garantert roet seg. Dette var jo tydeligvis en familiehund (og de to rasene der er ikke spesielt store og skumle heller).

hu

Hvordan i helvette vet du at det bare var å holde hunden i halsbåndet eller jage den vekk? Idiotiske kvinnfolk'!!

Her er det kun en synder og det er eigeren til de jævla hundene!!!

En sau er verd like mye som hvilken som helst hund!!

Anonym poster: 508674ecd0a7be1d6a759973454b921a

Skrevet

Hundene hadde vert inne hos sauene før, og det viser at hundeeieren ikke hadde kontroll. Hunder kan stikke av. Men da burde han tatt ansvar og laget bedre innhegning til hundene. Viss bonden var nødt til å avlive hundene burde han ha ringt til veterinær.

Tenk om jeg skulle slått i hel sauene som bryter seg ut fra beite sitt, og som kommer å spiser alle de fine blomstene og grønnsakene som jeg har brukt hele vinteren å avle frem? Det er ingen som kan vite om det er levebrødet mitt for sommeren.

Det er ikke rett å slå i hel noen uansett om det fordi de har tatt livet av noen du er glad i, eller om de truer levebrødet ditt...

Hallo? Han kan da vel ikke stå å se på at hundene løper ihjel/ dreper dyrene mens han står å venter på en veterinær?! Det er faktisk ikke slik det funker på en gård med sauer. Det tar ikke mange minuttene før hele flokken er drept/løpt i hjel.

Unnskyld frekkheten, men det er det dummeste og mest uvitende jeg har hørt på en stund!

Anonym poster: bb5adb865c978d95741e0b3c45ebb64c

Skrevet

Hallo? Han kan da vel ikke stå å se på at hundene løper ihjel/ dreper dyrene mens han står å venter på en veterinær?! Det er faktisk ikke slik det funker på en gård med sauer. Det tar ikke mange minuttene før hele flokken er drept/løpt i hjel.

Unnskyld frekkheten, men det er det dummeste og mest uvitende jeg har hørt på en stund!

Anonym poster: bb5adb865c978d95741e0b3c45ebb64c

Jeg mener bestemt, at den hunden var mest sannsynlig uskadeliggjort lenge før den var slått helt i hel.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor vi diskuterer verdien på dyr?? Et dyr er et dyr, og hvorvidt det er en sau, hund eller ku har ingenting å si. Du trenger vel ikke å holde fast et dyr og slå det ihjel med en pinne uansett?

Det er forøvrig helt uforklarlig for meg at ikke hunden løp av gårde etter første slaget. Holdt han den fast kanskje?

Skrevet

Hundeeieren får ingen sympati fra meg, hadde glatt gjort det samme i en slik situasjon. Hundeeieren burde straffes, ikke bonden som gjorde det han måtte for å beskytte dyrene sine.

Skrevet

Hundeeieren får ingen sympati fra meg, hadde glatt gjort det samme i en slik situasjon. Hundeeieren burde straffes, ikke bonden som gjorde det han måtte for å beskytte dyrene sine.

Jeg er ganske sikker på at at han ikke trengte å _slå i hel_ hunden for å beskytte sauene!

Saken er jo ikke at man ikke bryr seg om sauene,men at han faktisk slår en hund til døde..Se det for deg,han må ha slått endel,det må ha vært groteskt? For å ikke snakke om en syk ting å gjøre.

Skrevet

Da er du syk

Skrevet

Hundene kjente bonden og han har stoppet dem før med stemmebruk, han har egentlig INGEN unnskyldning for å ha drept hundene slik han gjorde. En annen ting som kommer frem er at de som eier dem har sagt ifra at de betaler hvis hundene dems rømmer og skader dyrene til denne bonden. Jeg har lite sympati for sauebonden.

Anonym poster: d1df42a678427f5b0ce64d7d06acaab7

Og sympati for sauene da?!

Anonym poster: 67c1f5f8bd3f29e6997c784eb910dedd

Skrevet

Dette synes jeg er helt greit.

Stakkars sauene som ble skambitt av hundene.

Hundeeieren hadde ikke kontroll over hundene sine. Og hunder som angriper sau bør avlives. Og de skulle blitt avlivet første gang.

Hadde en hund kommet og angrepet mine dyr hadde jeg nok gjort alt for å beskytte dyrene mine.

Hvorfor er hundeliv mere verdifull enn saueliv?

Anonym poster: 98e5b2a98b1406c17c8cb7fb16a15e2d

Skrevet

Forstår at bonden skyter en hund som ser at hunden angriper sauene sine, men å slå i hjel med en stein....nei.........ikke humant om det er en sau, gris, esel eller kanin!!!!

Anonym poster: 939ccd6406e7d00547afaac8cf928705

Skrevet

http://www.vg.no/nyh...?artid=10110981

kan til nød forstå at ha skjøt den ene hunden som var for langt unna til å få tak i den. men den andre kunne han jo bare ha holdt og bundet fast.

For en bestialitet å slå ihjel en hund med en pinne! Hvor lang tid må ikke det ha tatt! Hvor mye skrek det stakkars dyret! Var det godt for bonden å få ut litt aggresjon!

Tror jaggu jeg hadde blitt forbanna jeg også om naboen til stadighet lot hundene sine springe fritt over på min eiendom og gå løs på dyra mine. Og ikke hadde jeg turt å prøve å holde fast en hund heller!! Hadde jeg skulle jagd vekk en hund jeg ikke kjente særlig godt ville jeg brukt de midlene jeg hadde for hånden...

Anonym poster: e0d1f8f2a70cfe2712704ce453a59e96

Det er faktisk ganske ekstremt å slå ihjel en hund med en pinne. det e rIKKE noe man behøver. Bonden skulle jo kun beskytte sauene, og det hadde holdt å ta hunden i nakkeskinnet eller i halsbåndet, så hadde den garantert roet seg. Dette var jo tydeligvis en familiehund (og de to rasene der er ikke spesielt store og skumle heller).

hu

Hvordan i helvette vet du at det bare var å holde hunden i halsbåndet eller jage den vekk? Idiotiske kvinnfolk'!!

Her er det kun en synder og det er eigeren til de jævla hundene!!!

En sau er verd like mye som hvilken som helst hund!!

Anonym poster: 508674ecd0a7be1d6a759973454b921a

Ja, en sau er kanskje like mye verd. Forskjellen her er at det som var faren for sauene var et annet dyr. For hunden var det er rasjonelt, voksent menneske som kunne ha stoppet det hele uten å pine enda et dyr til til døde.

Skrevet

Jeg har selv jakthund. Og når dei først er på "jakt" etter andre dyr, er det så og si umulig og stoppe dei pga instinktet deres. Jeg forstår att bønder skyter hunder som jager sauer, springe en hund etter en sau kan sauen springe seg selv til døde. Hadde min hund gjort noe slikt, hadde jeg forstått att den hadde blitt SKUTT og ikke slått i hjel ! Når han klarer og slå ihjel en hund med en pinne, kunne han like gjerne tatt med seg hunden bort fra stedet... Da er han såpass nær.

Anonym poster: ab684a3fa9e1b1898cc611c924d9e79a

Skrevet

Da er du syk

Hahaha ja veldig.

Skrevet

Da er du syk

Hahaha ja veldig.

du kunne slått en hund til døde? ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...