Gå til innhold

100% sykmelding helt til termin = bedre permisjonsgrunnlag! MEN...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er for syk til å jobbe resten av svangerskapet så vil legen din bare fortsette å sykemelde deg. Men jeg må innrømme at jeg reagere på at du har så stort fokus på at du går ned i lønn og dertil får dårligere grunnlag. DET burde overhodet ikke være med i vurderingen om sykemelding eller lignende, det gjør iallefall at jeg begynner å tenke mitt.

Moralen her er vel at hvis du er for syk/plaget til å jobbe så er sykemelding korrekt, men hvis reisevei og nedgang i stillingsprosent er den egentlige grunnen så er det forkastelig.

Anonym poster: e173190a8b8dd98937d024b9ac92efa7

Hva med dem som i utgangspunktet ønsker 100 stilling og må ta til takke med si 60% pluss ekstravakter. De må jo bare jobbe som fy... Når de kan, og så sykmelde seg helt når det stopper seg selv. Noen her vil kanskje si det er umoralsk, og det er i hvert fall ikke bra for mor og barn. Alternativet e jo å gå så kraftig ned i lønn at det kanskje ikke går rundt under permisjonen. Hvis de bare greier å jobbe stillingsprosenten sin mener jeg. Gjelder heldigvis ikke meg denne gangen, men jeg må være ærlig å si at jeg forstår at de gjør det slik. Iallfall så lenge de går ufrivillig deltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er for syk til å jobbe resten av svangerskapet så vil legen din bare fortsette å sykemelde deg. Men jeg må innrømme at jeg reagere på at du har så stort fokus på at du går ned i lønn og dertil får dårligere grunnlag. DET burde overhodet ikke være med i vurderingen om sykemelding eller lignende, det gjør iallefall at jeg begynner å tenke mitt.

Moralen her er vel at hvis du er for syk/plaget til å jobbe så er sykemelding korrekt, men hvis reisevei og nedgang i stillingsprosent er den egentlige grunnen så er det forkastelig.

Anonym poster: e173190a8b8dd98937d024b9ac92efa7

Hva med dem som i utgangspunktet ønsker 100 stilling og må ta til takke med si 60% pluss ekstravakter. De må jo bare jobbe som fy... Når de kan, og så sykmelde seg helt når det stopper seg selv. Noen her vil kanskje si det er umoralsk, og det er i hvert fall ikke bra for mor og barn. Alternativet e jo å gå så kraftig ned i lønn at det kanskje ikke går rundt under permisjonen. Hvis de bare greier å jobbe stillingsprosenten sin mener jeg. Gjelder heldigvis ikke meg denne gangen, men jeg må være ærlig å si at jeg forstår at de gjør det slik. Iallfall så lenge de går ufrivillig deltid.

Jepp, du har så rett så rett... Ingen kan si at de ikke forstår meg fordi jeg selvsagt tenker sånn av og til..? Selv om det ikke er det denne tråden først og fremst dreier seg om, så vil det selvsagt være en stor fordel økonomisk for oss om jeg blir fullt sykmeldt frem til termin, slik at jeg slipper å bli rammet av denne nedskjæringen og omplasseringen på arb.plassen. Jeg ønsker å eie en 80% stilling fortsatt slik jeg gjør nå, og ble nesten lovt muligheter for økning til 100% da jeg takket ja til jobben, men så ender det altså med at den 30% som er vikariat faller helt bort og jeg står igjen med 50%. Og 50% stilling i barnehage er jammen ikke store pengene. I hvert fall ikke når man både vil og må være hjemme med den lille lengst mulig og derfor velge 80% dekningsgrad i permisjonen.

Anonym poster: 41e87f8e5953e10fae9c1f0eb06ccee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...