Gå til innhold

Hva mener dere egenmeldinger er til?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere er f.eks kjelden syke, kan man da bruke de til å gå i venninnens sitt bryllup eller kompisen sitt 30års lag? Eller guttungens skoleavslutning?

 

Jeg har ikke fått byttet disse jobb dagene....

 

Hva mener dere?

 

 

 

Anonym poster: f7889f9f6f1ef499ee6f78080d7a676e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egenmelding er til sykdom, og er ment som en mulighet til å melde eget SYKEftavær og slippe å gå til lege for sykdom som går over raskt. Det er ikke en kvote med fridager....

 

Anonym poster: 68016bbe26a3fef2c0021d6fa0a84801

Skrevet

Selvfølgelig kan du IKKE det. Egenmelding skal kun brukes til sykdom. Skjerp deg!!!!

 

Anonym poster: 36504065ed30f7dc1ee5f5bb5879b28b

Skrevet

Egenmelding er kun til egen eller barnas sykdom, noe annet synes jeg er ganske på trynet. Men så synes jeg også det er på trynet at du ikke evnt får hjelp til å bytte en vakt hvis du skal i bryllup eller noe annet viktig.

Skrevet

Definitivt NEI.

 

Egenmelding kan du kun bruke ved egen sjukdom.

 

(men eg lar meg ikkje provsere - regner med det er et innlegg laget for å provosere)

 

:D

Skrevet

Sykdom

 

Anonym poster: dc2ad61548f82e2ea1303687069fbd80

Skrevet

Jeg går ut fra at du tuller og orker ikke la meg provosere. Gå på jobb med deg.

 

Anonym poster: 2dee3aa1f419524ce5ad18842af6faa4

Skrevet

Egenmeldingene er til kortvaring sykdom du ikke trenger oppsøke lege for, når du f.eks blir borte fra jobb et par dager pga omgangssyke, forkjølelse med feber o.l.

 

Å ringe inn syk for så å reise i bryllup er ingenting annet enn skulk, skulle det komme arbeidsgiveren din for øre er det oppsigelsesgrunn! Håper virkelig noen som kjenner sjefen din eller andre kolleager av deg ser deg i bryllupet og forteller det på jobben din...

 

Anonym poster: 17149992dc979adf1d9935907e098100

Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke bruke egenmeldinger til sånne ting. Det ville faktisk vært oppsigelsesgrunn.

 

Egenmeldinger brukes når du er for syk til å kunne jobbe, men ikke så ille at du må til legen med en gang, eller ved barns kortvarige sykdom.

 

Anonym poster: 9480c6bfa618e8525abafe32a8680a64

Skrevet

Jeg MENER vel ikke egemeldingsdagene er til noe, de ER til sykdom.

 

Anonym poster: 21d0e377c338936685c9f183810f4bde

Skrevet

Egenmelding er kun til egen eller barnas sykdom, noe annet synes jeg er ganske på trynet. Men så synes jeg også det er på trynet at du ikke evnt får hjelp til å bytte en vakt hvis du skal i bryllup eller noe annet viktig.

 

 

Egenmelding er til egen sykdom. Man har egen "konto" med dager for sykt barn...

 

Og NEI, du kan og bør ikke bruke egenmelding for å få lov å gå i bryllup. Det er bare egoistisk og ikke minst uærlig, og belastende for arbeidsgiver både praktisk og økonomisk.

 

Anonym poster: bbd23f6c90abba669dff757e04010465

Skrevet

Jeg er aldri syk så jeg bruker egenmeldingsdagene mine til å ta fri å kose meg. Å det gjør jeg med god samvittighet.

Skrevet

Jeg er aldri syk så jeg bruker egenmeldingsdagene mine til å ta fri å kose meg. Å det gjør jeg med god samvittighet.

 

Så kvalmende. Håper du bare prøver å provosere her.

 

Anonym poster: 19dbbbcc65ebc68f106644722d9af70e

Skrevet

Jeg synes det er urettferdig å ikke få fri når det der er viktige gjøremål og jeg er sjelden syk.

 

HI

 

Anonym poster: f6cb2b7b7d18c167532b2d806ffa2529

Skrevet

Skal en i bryllup eller på noe i barnehagen, tar du ferie eller avspasering. Om du ikke har mer ferie eller avspasering, så søker du om fri uten lønn.

 

Egenmeldinger skal ikke brukes til annet enn sykdom. Viss en skal til spesialist på sykehus enten med seg selv eller barn, så skal en heller ikke benytte egenmelding. Da skal en søke om permisjon med lønn.

 

Makan, jeg håper du troller. Ikke rart vi betaler mye skatt.....

 

Anonym poster: be26627f93be83e9e7a8fedc0cb35ecd

Skrevet

Jeg bruker som regel egenmeldingene om jeg er sliten og trenger en liten pause fra jobb. Men jeg gjør ingentig disse dagene altså, det tør jeg ikke, alltid redd for å møte noen fra jobben, så holder meg hjemme :)

 

Anonym poster: 2a4dfdf843703b8eeb9e35b1d2124c41

Skrevet

Jeg synes det er urettferdig å ikke få fri når det der er viktige gjøremål og jeg er sjelden syk.

 

HI

 

Anonym poster: f6cb2b7b7d18c167532b2d806ffa2529

Viktige gjøremål? :D

 

Anonym poster: 9480c6bfa618e8525abafe32a8680a64

Skrevet

Jeg synes det er urettferdig å ikke få fri når det der er viktige gjøremål og jeg er sjelden syk.

 

HI

 

Anonym poster: f6cb2b7b7d18c167532b2d806ffa2529

 

Jeg er aldri syk så jeg bruker egenmeldingsdagene mine til å ta fri å kose meg. Å det gjør jeg med god samvittighet.

 

Når jeg leser om folk som dere kjenner jeg at jeg blir mer og mer enig med de som ønsker karensdager.

Skrevet

Hvis du ikke får byttet på jobb, må du ta ut feriedager eller bruke avspasering dersom du har noe tilgode.

 

Egenmelding er for sykdom.

 

Anonym poster: dff739ac6019735db5f662a7a6384c1a

Skrevet

Du får ta ut feriedag eller be om fri uten lønn da. Klarer ikke ta deg seriøst engang.

Skrevet

Tar meg alltid 3dagers egenmelding i midten av desember, er sjeldent syk så unner meg fri meg ungene. Da har de 2 dager hjemme med meg mens vi koser oss å lager julpynt, de får velge julegaver som de vil gi til familiemedlemmer, baker pepperkaker osv. Den siste dagen bruker jeg til å handle inn julegaver.

 

Hvis det er fint vær om sommeren gjør jeg det samme, bare slapper av å nyter det fine været. Jeg er så og si aldri syk så om jeg er vekke 6 dager i året så er det ikke så gale. De fleste er jo syk mye mer enn meg.

 

Anonym poster: 828d17eb9a630f1c7d8df5c62c35cc64

Skrevet

Egenmelding er for sykdom. Jeg er aldri syk nesten, og tok EN (!) egenmelding i hele svangerskapet fordi jeg var helt utkjørt etter flere netter med halsbrann, bekkensmerter og livlige mareritt. Sov da hjemme fra 9 til halv 3 den dagen. Ellers benyttet jeg meg av sykmelding blant annet da jeg var innlagt på sykehuset og hadde lungebetennelse (sjefen jaget meg hjem personlig).

 

Anonym poster: bc6a1607bd9446a6c2c0d1245ef09078

Skrevet

Det er ikke mulig å få perm uten lønn nå i sommer. Stor pågang på jobb. Jeg skal prøve å få bytta dagene med kollegaer om ikke går jeg på jobb!

 

HI

 

Anonym poster: f6cb2b7b7d18c167532b2d806ffa2529

Gjest meg mamma?
Skrevet

Tar meg alltid 3dagers egenmelding i midten av desember, er sjeldent syk så unner meg fri meg ungene. Da har de 2 dager hjemme med meg mens vi koser oss å lager julpynt, de får velge julegaver som de vil gi til familiemedlemmer, baker pepperkaker osv. Den siste dagen bruker jeg til å handle inn julegaver.

 

Hvis det er fint vær om sommeren gjør jeg det samme, bare slapper av å nyter det fine været. Jeg er så og si aldri syk så om jeg er vekke 6 dager i året så er det ikke så gale. De fleste er jo syk mye mer enn meg.

 

Anonym poster: 828d17eb9a630f1c7d8df5c62c35cc64

 

Ute og handler julegaver når du er "syk" med egenmelding. Er det mulig, hva gjør du hvis du møter en kollega?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...