Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #27 Skrevet 3. juni 2013 Dette er ganske innvikla. Så det kan jeg nok ikke blande meg inn i på den måten. Skjønner at dere sikkert syntes dette høres rart ut men jeg må melde fra uten at de vet det. Jeg sa klart i fra at de ikke kan holde på å lyve for NAV når han først skulle melde adresse hit. Og derfor jeg presset igjennom at han måtte melde tilbake, da har han tydeligvis byttet til den andre sønnen(er min svlgerfamilie). Den yngste dattera går i 3 klasse. Anonym poster: fa722d0e68fbf6c85db09b6ef1285677 Den yngste datteren går i 3. Klasse og blir da 8år i år. Les her fra NAV.no: Dersom du har barn under åtte år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass, Du kan få overgangsstønad fra inntil to måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet Perioden med overgangsstønad kan utvides med inntil to år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning. Perioden kan utvides med opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning og har omsorg for flere enn to barn, eller hvis du ble aleneforsørger før du fylte 18 år. Hvis du blir alene med barnet på grunn av samlivsbrudd, separasjon eller skilsmisse etter at det yngste barnet fylte åtte år, kan du få overgangsstønad i opptil to år fram til det yngste barnet fyller ti år. Det første året må du fylle aktivitetskravet. Det andre året må du være under nødvendig utdanning. Regner med de ble separert før barnet fylte 8 år( hvis barnet er fylt 8 år) da vil hun bare motta overgangsstønad frem til minste er 8 år. Så er barnet fylt 8 år får ikke mor overgansstønad lengre. Og regner med de ikke ble separert etter barnet fylte 8 år heller. Så hvis barnet er fylt 8 år får ikke mor overgansstønad! Anonym poster: e9dc698a6bc4b353e3db0a416c180007
desiree88 Skrevet 3. juni 2013 #28 Skrevet 3. juni 2013 Jeg tror hun var 7, lurer på om hun fyller 8 i år(går kanskje i 2 da?) men uansett det er jo bra hvis de faktisk ikke lurer NAV da det er jo bare flått men hvorfor har de ikke samme adresse da? Er det annen pengestøtte man mottar som enslig forsørger da?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #29 Skrevet 3. juni 2013 Jeg tror hun var 7, lurer på om hun fyller 8 i år(går kanskje i 2 da?) men uansett det er jo bra hvis de faktisk ikke lurer NAV da det er jo bare flått men hvorfor har de ikke samme adresse da? Er det annen pengestøtte man mottar som enslig forsørger da? Nei hvis barnet er fylt 8 får de nok ikke noe, så da kan du stoppe med å leke politi Anonym poster: e9dc698a6bc4b353e3db0a416c180007
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #30 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9
desiree88 Skrevet 3. juni 2013 #31 Skrevet 3. juni 2013 Men det er jo veldig veldig bra det var egentlig slik informasjon jeg ville ha frem med dette innlegget skulle kanskje skrevet det på en litt annen måte, men skiver med mobil og da prøver jeg å være kort. Nå ble jeg glad
desiree88 Skrevet 3. juni 2013 #32 Skrevet 3. juni 2013 Haha!!! Jaja.. Glad folk melder fra om folk som snylter på våre fellespenger.
Himmel og hav Skrevet 3. juni 2013 #33 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Om de som melder fra om svindel og forbrytelser er verste sort, hva er da de som begår forbrytelsene? Synes du det gjelder folk som varsler om andre forbrytelser også? Ran, innbrudd, vold... Du har en snodig, og jeg håper sjelden, form for moral.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #34 Skrevet 3. juni 2013 Haha!!! Jaja.. Glad folk melder fra om folk som snylter på våre fellespenger. Ja slik missunnelige drittfolk som deg er nok glad for det. Håper du og andre som melder folk for ting får ett helvete i livet sitt til slutt. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #35 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Om de som melder fra om svindel og forbrytelser er verste sort, hva er da de som begår forbrytelsene? Synes du det gjelder folk som varsler om andre forbrytelser også? Ran, innbrudd, vold... Du har en snodig, og jeg håper sjelden, form for moral. Ja jeg mener det gjelder de som melder fra om andre forhold også. Ikke nødvendig å blande inn politiet i alt vet du. Går helt fint å ta saken i egne hender hvis noe skulle skje. Å anmelde folk er virkelig bedritent gjort. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. juni 2013 #36 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Hva? Skal man ikke melde trygdesvindel? Javel? Hvorfor ikke? Hvorfor skal man ikke anmelde kriminalitet? Skal man ikke anmelde tyveri, ran, mishandling, forsikringssvindel eller noe, da? Forklar meg, opplys meg!
desiree88 Skrevet 3. juni 2013 #37 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Hva? Skal man ikke melde trygdesvindel? Javel? Hvorfor ikke? Hvorfor skal man ikke anmelde kriminalitet? Skal man ikke anmelde tyveri, ran, mishandling, forsikringssvindel eller noe, da? Forklar meg, opplys meg! Signerer denne
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #38 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Hva? Skal man ikke melde trygdesvindel? Javel? Hvorfor ikke? Hvorfor skal man ikke anmelde kriminalitet? Skal man ikke anmelde tyveri, ran, mishandling, forsikringssvindel eller noe, da? Forklar meg, opplys meg! Jeg mener at man burde passe på seg selv isteden for å anmelde andre. Når det gjelder vold osv så kan man fint ta saken i egne hender da det da går under å forsvare seg selv og familien sin. Vet man om andre kriminelle ting så holder man kjeft. Enkelt og greit! Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9
Øyne som ser!! Skrevet 3. juni 2013 #39 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Håper for guds skyld ikke du har barn. Du må jo være kriminell sånn du skriver til folk. Aldri melde fra til politi. Du skal aldri ta saken i egne hender, alltid melde fra hvis du ser eller opplever noe kriminalitet.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #40 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Håper for guds skyld ikke du har barn. Du må jo være kriminell sånn du skriver til folk. Aldri melde fra til politi. Du skal aldri ta saken i egne hender, alltid melde fra hvis du ser eller opplever noe kriminalitet. Er nok langt ifra kriminell. Men jeg anmelder aldri folk. Jeg vet om flere som gjør ulovlige ting men har aldri sagt noe og kommer heller aldri til å gjøre det. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #41 Skrevet 3. juni 2013 Jeg kjenner noen som ble melt. Jeg hadde også sterke mistanker om at de snyltet på nav og vuderte sterkt og melde de, men det var noen som kom meg i forkjøpet. Grunne til at jeg hadde sterk mistanke var - Hun var veldig med og legge ut klinebilder og div love kommentarer til typen på fb og hun hadde åpen profil. Helt til det bare var noen uker i gjen til fødsel da stengte hun profilen sin. - han hadde adresse hos foreldrene sine - De levde kun på hans inntekt da hun verken jobbet eller gikk på skolen i tiden før fødselen og han hadde i tillegg en del kredittgjeld, billån og han hadde 2 barn fra før som hadde betalte bidrag for, men til tross for dette så reiste de 3 uker til syden, kjøpte barnevogn til 10 000 kr, hun gikk til frisøren minst 1 gang i mnd, kjøpte massse klær, masse dyr sminke osv. Tror nok at det var dette vannvittige forbruket deres som satte ganske mange på sporet og som førte til at de ble tatt.. Og ja de var skyldige. De måtte betale tilbake alle pengene og har begge 2 fått fengselstraff. Anonym poster: df62ae50ed92c287976c31143abcbd27
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. juni 2013 #42 Skrevet 3. juni 2013 Pass på deg selv isteden du. Slike som melder andre er den verste sort mennesker jeg vet om. Å nei jeg svindler ikke da jeg er gift med barnefaren. Men det å anmelde folk for svindel eller andre ulovlige ting er rett og slett lavmål! Fei for din egen dør du din lille jævel. Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Hva? Skal man ikke melde trygdesvindel? Javel? Hvorfor ikke? Hvorfor skal man ikke anmelde kriminalitet? Skal man ikke anmelde tyveri, ran, mishandling, forsikringssvindel eller noe, da? Forklar meg, opplys meg! Jeg mener at man burde passe på seg selv isteden for å anmelde andre. Når det gjelder vold osv så kan man fint ta saken i egne hender da det da går under å forsvare seg selv og familien sin. Vet man om andre kriminelle ting så holder man kjeft. Enkelt og greit! Anonym poster: 9e822a343750833d253752a0681205f9 Nei nå må du rulle inn! Hva slags moral er dette? Selvfølgelig skal man melde kriminalitet! Enten det er tyveri, vold, trygdesvindel, fyllekjøring, røyker hasj og bruker andre former for narkotika, eller hva som helst. Milde måne - hva slags holdninger er det du legger for dagen, menneske! Man er akkurat like kriminell om man svindler nav som om man banker opp og stjeler fra naboen eller kjører med ungene løse i baksetet i fylla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå