Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Mannen min hadde en ons i vinter, bestemt meg for å prøve å holde sammen pga barna og at jeg elsker han. Vet at mange vil skrive kast han ut, at jeg hadde aldri klart det osv....men nå har jeg tatt altså dette valget. Vi har det bra, tanke på omstendighetene, meeen jeg tenker så fælt på henne dama. Hun kjenner både meg og mannen, kjent hverandre i 5år ca. Og jeg klarer ikke å forstå hvordan hun kunne spre bena sine for en gift familiemann??? Vet at det er like mye skyld i mannen min, men kan virkelig ikke fatte at noen vil gjøre noe sånt? Har så lyst at hele verden skal vite hva hun har gjort, blir jo hevnlysten av dette! Vil så gjerne komme videre, men klarer jo ikke å slutte å tenke på dette kvinnemennesket. Har jeg glemt henne i noen dager, så kan du banne på at hun dukker opp i RL eller på face (har blokkert henne, men kommer opp på grupper) har nå slettet disse gruppene hun og jeg er medlem av. Og jeg kommer jo aldri til å kunne glemme henne heller, siden nesten alle vennene vi har er også venn med henne.. Hva kan jeg gjøre? Trenger tips, for å kunne klare meg igjennom dette, snakka med FVK, men det er jo en evighet før jeg time der. Anonym poster: 417c1fc88fe8b28ddf71dedd02693abf
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Ikke lett! Var det fyll inne i bildet? Terapi som du nevner ( Hos FVK?) er nok lurt. Fordrar ikke kvinnfolk som sprer beina sine for andre menn. Anonym poster: a3f19dfb11475586138bed26799e292c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Ja, det var i fylla. Anonym poster: 417c1fc88fe8b28ddf71dedd02693abf
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Syns fokuset ditt er plassert på litt feil sted. Er mannen din du burde fokusere på. Drit i hva den andre dama har gjort, det er mannen din som har ansvaret her. Det er han som har sviktet deg og familien sin. Anonym poster: 7c2247d7034180c96157852b74f2ffcf
beibilykke Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Så jævli for deg HI. Blir jo ekstra såret av at det er noe n du kjenner. Tror ikke jeg kunne tilgitt det! ! All respekt til deg som prøver hvertfall Lykke til. Så mange råd har jeg nok ikke. Men jeg ville nok tatt ogjen på et vis ja!! (Hevngjerrig er jeg)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Om du forsøker å henge ut henne er det hovedsaklig mannen din du skjemmer ut. Dette er i minst 95% hans ansvar. Det er han som er gift og flyr etter andre damer. Anonym poster: 9cb8955f9bef02e159b6a815a341f87f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Jeg fatter ikke at en familiemann kan knulle på en annen kvinne enn sin kone/samboer! Der burde også ditt fokus ligge! Anonym poster: 12ef38cbbe306cd7c6f02b01f31eb6c5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Jeg skjønner at det kan være lettere å rette alt hat og sinne mot henne, men du vet nok innerst inne at det er din mann du er sint på. La det strømme ut!! Du kommer ikke til å klare å gå videre før du har ryddet opp i dine følelser. Utrolig råttent gjort av henne, sant nok, men det er HAN som har ansvar for deg og deres familie. Anonym poster: e8b10d11c325896f52f61fd75b4e4011
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Du er utrolig som faktisk prøver å tilgi til mann for dette. Jeg ville tatt med mannen i terapi og jobbet med forholdet der. uansett grunn for å ligge med denne damen så er det jo feil. Vet deres felles venner om dette?? Kan du betro deg til noen av deres felles venner i håp om at de snur ryggen til henne. jeg er hevngerrig og jeg hater når slikt skjer. Mannen din fortjener å måtte erfare alle dine følser du har inni deg pga dette. Kjør på med dine følser mot han. Anonym poster: e0094eb149ef2e425c2e6f7a040860fe
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Har du sagt det til henne? Hun fortjener jo å høre det da, helt ærlig. Ja, det er mannen din som har hovedansvaret, og jeg regner med han også får høre det..? Men uansett, når dama kjenner dere og vet at dere er gift, så har hun også gjort feil, og det må være lov å ta opp. Hvorfor skal den andre dama slippe så lett unna bestandig?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 Tilga min eks for utroskap. Vi kom oss gjennom det, men det tok ca 2 år før jeg sluttet å tenke på det. Etter dette hadde jeg ingen problemer med å treffe på damen som han hadde vært utro med. Nå gikk forholdet vårt ad undas til slutt, men det hadde ingen ting med utroskapen å gjøre. Anonym poster: ec1500675129b631d8fee4b42347c9d2
Ikkenonick Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Her er min erfaring. http://blankearkogfargestifter.wordpress.com Og dama, vel, det hender hun dukker opp på FB fremdeles, og vi har noen (ytterst få) felles venner der inne. Men det gjør ikke noe lenger. Endelig må jeg si, for det har tatt tid!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #13 Skrevet 3. juni 2013 Ja, våre felles venner vet dette. Og ja, mannen min har fått kjent på følelsene mine ja, men føler at han og jeg har snakka så mye om dette, alene sammen og hos fvk, at vi har kommet videre, og over dette. Men jeg klarer ikke å komme over henne! Jeg og henne har skrevet litt sammen på face rett etter dette skjedde, og hun angra jo seg, skrev at dette var det verste henne hadde gjort osv...men allikevel så vil jeg at hun skal råtne ett viss sted, og aldri se dagslys igjen..huff. Tenkte jeg skulle ringe fvk i dag, og høre om jeg kan få en time snart. Hadde jeg ikke elsket han, så hadde jeg kasta han rett ut, men som den angrende hunden han er, og var ærlig bare noen timer etter det skjedde, så føler jeg at jeg må gi dette en sjanse. Skulle ønske vi bare kunne pakke sakene sine, og flytte langt langt vekk, starte helt på nytt med alt... Anonym poster: 417c1fc88fe8b28ddf71dedd02693abf
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #14 Skrevet 3. juni 2013 Her er min erfaring. http://blankearkogfa...r.wordpress.com Og dama, vel, det hender hun dukker opp på FB fremdeles, og vi har noen (ytterst få) felles venner der inne. Men det gjør ikke noe lenger. Endelig må jeg si, for det har tatt tid! Takk for linken, lest litt nå og kjenner meg så godt igjen, gleder meg til å lese resten ikveld. Håper alt er bra mellom dere i dag. Anonym poster: 417c1fc88fe8b28ddf71dedd02693abf
Ikkenonick Skrevet 3. juni 2013 #15 Skrevet 3. juni 2013 Her er min erfaring. http://blankearkogfa...r.wordpress.com Og dama, vel, det hender hun dukker opp på FB fremdeles, og vi har noen (ytterst få) felles venner der inne. Men det gjør ikke noe lenger. Endelig må jeg si, for det har tatt tid! Takk for linken, lest litt nå og kjenner meg så godt igjen, gleder meg til å lese resten ikveld. Håper alt er bra mellom dere i dag. Anonym poster: 417c1fc88fe8b28ddf71dedd02693abf Det er det, og mye bedre enn hva det var når vi trøblet før dette skjedde:) Håper det er nyttig lesning, og at det kan hjelpe deg litt på vei, uansett hvilken vei det måtte bli til slutt!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #16 Skrevet 3. juni 2013 At mange her sier at du skal fokusere på mannen din fordi hanvar utro mot deg, er en ting. Men jeg skjønner hva du mener. Du har jo tatt dette med mannen din og dere prøver å gjøre opp. Men alikevel synes jeg at når en person vet at den andre har dame/mann og har et familie liv, og velger å gjennomfør samleie eller andre ting som kan ses på som utroskap, og du i tillegg kjenner dama/mannen til denne andre. Da har du NESTEN like mye ansvar som den som er utro. Da er du ond og råtten, som lar det skje. Jeg skjønner at du ikke føler du blir ferdig med det, siden du ikke får tatt et oppgjør med denne dama. Skriv et brev, så velger du senere om du vil sende det(mail/post) og se om du får reaksjon på det. Eller om det rett og slett hjelper å bare sette følelsene ned på papiret. Lykke til. Sterk som jobber med forholdet. Anonym poster: 4bbfd0253c33b7e0dc5d9b2e5596bcf9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #17 Skrevet 3. juni 2013 Så bra at dere går i terapi sammen, for å komme gjennom dette. Skjønner godt at du ønsker denne dama til helvete, men tror du egentlig du ville følt deg bedre av den grunn? Men, gjør som min mor gjorde da pappa hadde gått bak ryggen hennes med mors venninne, hun ba om et møte, hvor de på en måte snakket ut. Det tror jeg hjalp i den grad at hun ikke hater det menneske lenger. Tror du trenger å få sagt henne ansikt til ansikt hva du synes om det hun har gjort.. Når det er sagt, mener jeg som flere her at det er din mann som har ansvaret for at han har vært utro, ingen andre! Bare det at du innser det, tror jeg vil hjelpe deg videre i denne saken. Anonym poster: 67b74c950fbcc1cfea58c4d2f17396fe
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #18 Skrevet 3. juni 2013 Ødelegg livet hennes på alle måter du kan tenke på. Ikke sosialt akseptert, men det eneste som faktisk kommer til å hjelpe deg. Dra navnet hennes ned i søla, der den hører hjemme. Anonym poster: 1dc295e8bbdc4c358d1c927ca2fc7c62
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #19 Skrevet 3. juni 2013 Hvis du skal dra navnet hennes ned i søla får du jammen sørge for at mannen din sitt navn blir med ned i dritten. Han er tusen ganger mer skyldig enn henne og det er han som har vært utro mot deg. Hvis hun er ond som har gjort dette er han tusen ganger mer ond. Ikke glem det. Grunnen til at du ønsker hevn over henne er fordi du er sjalu og usikker. Hun har noe som gjorde at mannen din valgte å være utro mot deg. Du frykter opplever henne nok fremdeles som en yrussel og årsaken til at du fremdeles har det vondt. Når du virkelig (om det noen gang skjer) virkelig klarer å tilgi og stole på din mann igjen og få tilbake selvtilliten som har fått seg en kraftig knekk, vil de vonde følelsene forsvinne. Anonym poster: 705dde705a0d2a08977e70b773a5c329
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #20 Skrevet 3. juni 2013 Kjenner det der suget i magen bare jeg tenker på situasjonen du er i:( Opplevde noe tilsvarende for mange år siden. Jeg sa rett ut til dama at jeg ikke tålte synet av henne og at jeg kom til å hate henne resten av livet. Og at jeg håpet hun engang fikk oppleve det samme som meg;) I dag synes jeg hele dama er patetisk. Gjør meg ikke noe å treffe på henne, men kan med hånden på hjertet si at jeg hater henne ennå . Og fyren jeg var sammen med er like patetisk. Er i dag 46 år og har nettopp fått seg kjæreste som er like gammel som dattera hans. Anonym poster: 74edae1e246bb3eccd410d43d880c8a5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #21 Skrevet 3. juni 2013 Det er ikke meningen å være så hard mot deg som det virker, for jeg har vært i dine sko og vet hvordan det føles. Men jeg er også opptatt av at vi kvinner legger hovedansvaret hos mannen som vi tross alt er gift med. Hvorfor jobber vi for å tilgi mannen mens vi ikke ønsker å tilgi kvinnen? Jeg tror ofte vi også bruker kvinnen til å tilgi mannen Anonym poster: 705dde705a0d2a08977e70b773a5c329
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #22 Skrevet 3. juni 2013 Ved å rette vårt hat og legge skylda på henne. Ved å gjøre henne til den onde fristerinnen kan vi redusere mannen til et offer og dermed unnskylde han. Men ikke glem at til syvende og sist var det han som svek deg ved å dele det mest intime og personlige med en annen kvinne. Det var han som ga det som skulle vært forbeholdt dere til en annen. Anonym poster: 705dde705a0d2a08977e70b773a5c329
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #23 Skrevet 3. juni 2013 Ja, er fullstendig klar over at det er HAN som har ansvaret her, men uansett så tenker jeg på henne og. Er vel bare sånn det er å være menneske. Skulle ønske jeg var en mye sterkere person psykisk, bare legge all den dritten her bak seg, og se fremover. En dag....en dag, så kanskje =) Takk for alle svarene jeg har fått, godt å lese andres meninger. Anonym poster: 417c1fc88fe8b28ddf71dedd02693abf
2barns mor Skrevet 3. juni 2013 #24 Skrevet 3. juni 2013 Jeg må si jeg vet hva du snakker om. Jobber med forholdet vårt fremdeles etter utroskapen hans for 9 mnd siden. Jeg skjønner godt hva du mener når du sier at du "ikke kommer over henne", det gjorde ikke jeg heller, før nå! Plutselig, for ca en mnd siden, så jeg dette kvinnemennesket på butikken - å det første jeg tenkte var: å guuuddd, så ferdig jeg er med deg følelsesmessig! Men tankene om henne er det fremdeles, vil påstå hver eneste dag. Min mann og jeg har vært jevnlig hos FVK til samtaler, samt at han har gått der alene for å prøve å sette ord på ting. Temaet skilsmisse har vært oppe flere ganger, men vet innerst inne at jeg elsker han. Hva som skjedde inni hodet hans den perioden, aner jeg virkelig ikke... Han får også kjenne på mitt sinne og frustrasjon, sorg og bitterhet. Så ikke bry deg så mye om de som sier at du skal ha de negative tankene dine rettet mot mannen og ikke mot kvinnen. De fleste som har vært igjennom en slik situasjon, vet at uansett hvilket sinne en har mot den andre parten så er sinnet, sorgen og bitterheten ovenfor partneren den største!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2013 #25 Skrevet 3. juni 2013 Vet deres felles venner om dette?? Kan du betro deg til noen av deres felles venner i håp om at de snur ryggen til henne. jeg er hevngerrig og jeg hater når slikt skjer. Anonym poster: e0094eb149ef2e425c2e6f7a040860fe Anonym poster: e0094eb149ef2e425c2e6f7a040860fe Da håper jeg at deres felles venner snur ryggen til han også Anonym poster: 705dde705a0d2a08977e70b773a5c329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå