Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Jeg ser ikke problemet med at kvinner er kvinner og menn er menn. Jeg kunne fint vært husmor mens mannen jobber. Jeg vil amme barns mine i over 1 år og jeg vil ha en handyman som kan fikse og ordne hjemme, en mann som ikke kan slå inn er spiker er usexy Anonym poster: 022c732becae7b5e59a5cc140f8ceef7
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 Så lenge menn ikke kan bære fram og amme barn, og så lenge ikke kvinner kan gjøre menn gravide, så blir det ikke likestilling. Men ellers er jeg absolutt tilhenger av likestilling, jeg har intet ønske om å gå hjemme som husmor, hos oss deler vi på husarbeidet, og samtidig samarbeider vi også om det du trenger en handyman til. Jeg er minst like handy som mannen min, og han er flinkere enn meg til å vaske gulv. Anonym poster: 8e3632b1e8f18d1abfb1857dc68913d3
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Da tror jeg dere har misforstått hva likestilling er. Det handler ikke om at alt skal være LIKT, men LIKE MYE VERDT. Les dere opp. Anonym poster: 31aeec2d4293e451c53738dc746e41ea
Gjest Antarctica Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6
Elsker livet Skrevet 1. juni 2013 #6 Skrevet 1. juni 2013 Da tror jeg dere har misforstått hva likestilling er. Det handler ikke om at alt skal være LIKT, men LIKE MYE VERDT. Les dere opp. Anonym poster: 31aeec2d4293e451c53738dc746e41ea Slik jeg har oppfattet det er likestilling og likeverd to forskjellige ting. Jeg er for likeverd, men mot likestilling slik politikerne jobber for nå. Likestilling slik de jobber for nå fratar oss valgfrihet og er ødeleggende for familielivet og selvbestemmelse. Legger til at dette er min mening.
Gjest Antarctica Skrevet 1. juni 2013 #7 Skrevet 1. juni 2013 Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Du MÅ ut i jobb fordi...?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #8 Skrevet 1. juni 2013 Da tror jeg dere har misforstått hva likestilling er. Det handler ikke om at alt skal være LIKT, men LIKE MYE VERDT. Les dere opp. Anonym poster: 31aeec2d4293e451c53738dc746e41ea Det er mulig det er det det burde bety, men om man følger samfunnsdebatten om dagen ser man at det handler om at alle skal pålegges å velge likt, ikke at man skal være like mye verdt. Og man er visst kun verdt noe om man jobber 100 %, helst så tidlig som mulig etter fødselen. Bortsett fra hvis man er mann da, om en mann tar ut litt ekstra permisjon blir det applaudert, for det er bra for likestillinge, mens hvis en kvinne gjør det samme er hun dum, undertrykket, naiv og lat. Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Du MÅ ut i jobb fordi...? Fordi man ellers blir uglesett av samfunnet, uansett om man ikke mottar en krone i støtte? Les alle kronikkene fra avisene siste dagene. Kvinner som jobber deltid er late, dumme, snylter (???), usolidariske, uintelligente, ødelegger for alle andre etc. Anonym poster: 7048793ec4038602792de2bbebbea805
☆☆☆ Skrevet 1. juni 2013 #9 Skrevet 1. juni 2013 Det handlar ikkje om å måtte gjere det same heile tida, men om å ha same moglegheitene når det gjeld dei valga ein gjer. Og det har vi ikkje enda då forventningar om kva du skal gjere på bakgrunn av kjønn legg føringar for korleis du blir behandla og kva ansvar som blir gitt deg både i yrkeslivet og på privaten
Gjest Antarctica Skrevet 1. juni 2013 #10 Skrevet 1. juni 2013 Da tror jeg dere har misforstått hva likestilling er. Det handler ikke om at alt skal være LIKT, men LIKE MYE VERDT. Les dere opp. Anonym poster: 31aeec2d4293e451c53738dc746e41ea Det er mulig det er det det burde bety, men om man følger samfunnsdebatten om dagen ser man at det handler om at alle skal pålegges å velge likt, ikke at man skal være like mye verdt. Og man er visst kun verdt noe om man jobber 100 %, helst så tidlig som mulig etter fødselen. Bortsett fra hvis man er mann da, om en mann tar ut litt ekstra permisjon blir det applaudert, for det er bra for likestillinge, mens hvis en kvinne gjør det samme er hun dum, undertrykket, naiv og lat. Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Du MÅ ut i jobb fordi...? Fordi man ellers blir uglesett av samfunnet, uansett om man ikke mottar en krone i støtte? Les alle kronikkene fra avisene siste dagene. Kvinner som jobber deltid er late, dumme, snylter (???), usolidariske, uintelligente, ødelegger for alle andre etc. Anonym poster: 7048793ec4038602792de2bbebbea805 Da tror jeg du leser avisen som Fanden leser Bibelen! Og ikke følger med i det som EGENTLIG skjer i politikken. Foreldrepermisjonen har jo nådd et historisk topp-punkt, selv om noen av ukene er øremerka farspermisjon. Ingen barn trenger å passes av andre enn foreldrene før de er over et år gamle. Hvor ellers i verden fins en sånn ordning? Hvis det er en mann/kvinne-greie du er ute etter, at det hele skal være valgfritt fra 1.dag, så ville vi neppe sett en eneste mann i permisjon. Fram til de 4 ukene ble øremerka far, var farspermisjon en sjeldenhet som nesten ingen brukte. Tanken er å "normalisere" farspermisjon i samfunnet, slik at det etter hvert vil bli forståelse fra arbeidsgiverne at også menn kan ta permisjon, at man ikke kan unnlate å ansette kvinner med den begrunnelse at de er mye borte med barn osv. Øremerkingen vil forsvinne, men ikke før det anses som like normalt å være mann i en omsorgsposisjon som å være kvinne. For ungene, og for samfunnet som helhet er det jo positivt om menn trekkes mer inn i omsorgen for familien og slutter å være så jævla workaholics. Men det er jo ikke noe man kan "vedta". Faktum er dessuten at i mange sektorer, særlig i pleie og omsorg, er det gigantisk underrapportering og undertilsetting, hvis det fins et slikt ord. Kvinner tilsettes i f eks i halve stillinger, men tar på seg ekstravakter ved sykdom o.l., og jobber i realiteten opp mot full stilling. De er ute etter å tjene penger og å forsørge seg selv og familien, men jobber ufrivillig deltid. Det var en av de viktigste 1.maiparolene i fjor, og handler ikke om at noen er late, men om at det å bli tilsatt i så stor stilling som du faktisk utfyller, gjør stort utslag bl a på pensjonspoeng. Ikke vær naiv og tro at det er bare puse-kos å velge livet som hjemmeværende. Det fører med seg at man må forsørges av andre,og dersom du er ung, frisk og arbeidsfør kan du vel neppe håpe at noen andre enn kanskje din egen ektemann skulle ha lyst til det. Å jobbe deltid og leve litt enklere fordi man vil det og har råd til det er det da ingen som rynker på brynet til. Jeg gjør det selv og har aldri hørt noe om å bli uglesett, kalt lat eller noe. Vet ikke hvem din omgangskrets er, men da ligner den ikke min.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #11 Skrevet 1. juni 2013 Jeg ser ikke problemet med at kvinner er kvinner og menn er menn. Jeg kunne fint vært husmor mens mannen jobber. Jeg vil amme barns mine i over 1 år og jeg vil ha en handyman som kan fikse og ordne hjemme, en mann som ikke kan slå inn er spiker er usexy Anonym poster: 022c732becae7b5e59a5cc140f8ceef7 Vel, jeg hater å vaske og rydde og sulle i huset alene, blir sprø av det. Liker derimot å gressklippe og skru biler. Samtidig som jeg er feminin, går med høye heler, sminke osv. Så det er forskjell på kvinner og kvinner og menn og menn. Anonym poster: 3a799ec6d811cb26556a21d2969072ec
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #12 Skrevet 1. juni 2013 For øvrig, enig med at menn som ikke kan slå inn spiker er usexy, men det er hjelpeløse voksne folk generelt. Anonym poster: 3a799ec6d811cb26556a21d2969072ec
*Miss Flua* Skrevet 1. juni 2013 #13 Skrevet 1. juni 2013 Da tror jeg dere har misforstått hva likestilling er. Det handler ikke om at alt skal være LIKT, men LIKE MYE VERDT. Les dere opp. Anonym poster: 31aeec2d4293e451c53738dc746e41ea Slik jeg har oppfattet det er likestilling og likeverd to forskjellige ting. Jeg er for likeverd, men mot likestilling slik politikerne jobber for nå. Likestilling slik de jobber for nå fratar oss valgfrihet og er ødeleggende for familielivet og selvbestemmelse. Legger til at dette er min mening. Enig med deg, elsker livet
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #14 Skrevet 1. juni 2013 Da tror jeg dere har misforstått hva likestilling er. Det handler ikke om at alt skal være LIKT, men LIKE MYE VERDT. Les dere opp. Anonym poster: 31aeec2d4293e451c53738dc746e41ea Det er mulig det er det det burde bety, men om man følger samfunnsdebatten om dagen ser man at det handler om at alle skal pålegges å velge likt, ikke at man skal være like mye verdt. Og man er visst kun verdt noe om man jobber 100 %, helst så tidlig som mulig etter fødselen. Bortsett fra hvis man er mann da, om en mann tar ut litt ekstra permisjon blir det applaudert, for det er bra for likestillinge, mens hvis en kvinne gjør det samme er hun dum, undertrykket, naiv og lat. Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Du MÅ ut i jobb fordi...? Fordi man ellers blir uglesett av samfunnet, uansett om man ikke mottar en krone i støtte? Les alle kronikkene fra avisene siste dagene. Kvinner som jobber deltid er late, dumme, snylter (???), usolidariske, uintelligente, ødelegger for alle andre etc. Anonym poster: 7048793ec4038602792de2bbebbea805 Da tror jeg du leser avisen som Fanden leser Bibelen! Og ikke følger med i det som EGENTLIG skjer i politikken. Foreldrepermisjonen har jo nådd et historisk topp-punkt, selv om noen av ukene er øremerka farspermisjon. Ingen barn trenger å passes av andre enn foreldrene før de er over et år gamle. Hvor ellers i verden fins en sånn ordning? Hvis det er en mann/kvinne-greie du er ute etter, at det hele skal være valgfritt fra 1.dag, så ville vi neppe sett en eneste mann i permisjon. Fram til de 4 ukene ble øremerka far, var farspermisjon en sjeldenhet som nesten ingen brukte. Tanken er å "normalisere" farspermisjon i samfunnet, slik at det etter hvert vil bli forståelse fra arbeidsgiverne at også menn kan ta permisjon, at man ikke kan unnlate å ansette kvinner med den begrunnelse at de er mye borte med barn osv. Øremerkingen vil forsvinne, men ikke før det anses som like normalt å være mann i en omsorgsposisjon som å være kvinne. For ungene, og for samfunnet som helhet er det jo positivt om menn trekkes mer inn i omsorgen for familien og slutter å være så jævla workaholics. Men det er jo ikke noe man kan "vedta". Faktum er dessuten at i mange sektorer, særlig i pleie og omsorg, er det gigantisk underrapportering og undertilsetting, hvis det fins et slikt ord. Kvinner tilsettes i f eks i halve stillinger, men tar på seg ekstravakter ved sykdom o.l., og jobber i realiteten opp mot full stilling. De er ute etter å tjene penger og å forsørge seg selv og familien, men jobber ufrivillig deltid. Det var en av de viktigste 1.maiparolene i fjor, og handler ikke om at noen er late, men om at det å bli tilsatt i så stor stilling som du faktisk utfyller, gjør stort utslag bl a på pensjonspoeng. Ikke vær naiv og tro at det er bare puse-kos å velge livet som hjemmeværende. Det fører med seg at man må forsørges av andre,og dersom du er ung, frisk og arbeidsfør kan du vel neppe håpe at noen andre enn kanskje din egen ektemann skulle ha lyst til det. Å jobbe deltid og leve litt enklere fordi man vil det og har råd til det er det da ingen som rynker på brynet til. Jeg gjør det selv og har aldri hørt noe om å bli uglesett, kalt lat eller noe. Vet ikke hvem din omgangskrets er, men da ligner den ikke min. Takk, har jobbet ufrivillig deltid i åresvis (sykepleier), med 30-50 % vikariat 1-3 måneder i slengen. Jobbet jo minst 100 % hele tiden likevel pga ekstravakter (og faktisk uten å være klar over at det gikk ut over pensjonen min, i min naivitet trodde jeg at siden jeg betalte like mye skatt som de som var ansatt 100% fikk jeg samme opptjening ), men belastningen med å aldri vite, å måtte ta på seg alle de ugustige vaktene etc er superslitsom. Ufrivillig deltid er en veldig stygg ting, og overhodet ikke det samme som frivillig deltid. I følge ledelsen der jeg jobbet ansatte de folk i korte vikar i små prosenter, ikke fordi de var nødt fordi så mange vil jobbe frivillig deltid (noe jeg leste en artikkel som påsto i går), men fordi da er det lettere å presse folk til å fylle opp alle kvelds, natt- og helgevakter, fordi folk er både desperate etter nok penger, og redde for å ikke få videre vikariat om de ikke tar på seg alt de blir bedt om. De baserer seg på psykisk terror så folk ikke skal tørre å si nei, rett og slett. Min omgangskrets er ikke det minste negative til at enkelte velger å jobbe redusert eller være hjemme, så lenge mannen synes det er greit å forsørge dem (selvsagt kan man ikke forvente at noen andre skal gidde det, og heller ikke forvente at mannen skal gidde. Jeg snakket om alle kronikkene i media siste tiden. Ikke min private omgangskrets. Anonym poster: 7048793ec4038602792de2bbebbea805
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #15 Skrevet 1. juni 2013 Nøyaktig hva ved samfunnet i dag er det som er galt i forhold til likestilling mener du hi? Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #16 Skrevet 1. juni 2013 Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Hva foreslår du da? At staten betaler for at du går rundt og vasker ditt eget hus og baker cupcakes i årevis? Anonym poster: 3a799ec6d811cb26556a21d2969072ec
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 1. juni 2013 #17 Skrevet 1. juni 2013 Nøyaktig hva ved samfunnet i dag er det som er galt i forhold til likestilling mener du hi? Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593 At kvinnene gjør mesteparten av husarbeid selv om begge jobber 100%. Ting som å skifte dekk 2 ganger i året og fikse et skap 1 gang i året som er "mannearbeid" man ikke veie opp mot manglende deltagelse i husvask, klesvask matlaging osv
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 1. juni 2013 #18 Skrevet 1. juni 2013 Nøyaktig hva ved samfunnet i dag er det som er galt i forhold til likestilling mener du hi? Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593 At kvinnene gjør mesteparten av husarbeid selv om begge jobber 100%. Ting som å skifte dekk 2 ganger i året og fikse et skap 1 gang i året som er "mannearbeid" man ikke veie opp mot manglende deltagelse i husvask, klesvask matlaging osv Og jeg er forresten ikke HI, ville bare poengtere det jeg skrev.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #19 Skrevet 1. juni 2013 Nøyaktig hva ved samfunnet i dag er det som er galt i forhold til likestilling mener du hi? Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593 At kvinnene gjør mesteparten av husarbeid selv om begge jobber 100%. Ting som å skifte dekk 2 ganger i året og fikse et skap 1 gang i året som er "mannearbeid" man ikke veie opp mot manglende deltagelse i husvask, klesvask matlaging osv Ja jeg er enig med deg i dette, men jeg forstår ikke problemet til hi. Om hvorfor ikke kvinner kan være kvinner og menn kan være menn.., Alle står da helt fritt til å være den de ønsker å være? Hi står fritt til å være s mye husmor hun bare gidder, og hun står fritt til å velge seg en handyman. Hva er problemet? Det viktigste er vel at ALLE får best mulig forutsetninger for å leve slik de ønsker, enten vi prater om karrierekvinner som brenner for et fag, menn som trives med husarbeid, "mannemenn" eller husmoremner? Eller er det bare de som liker de tradisjonelle kjønnsrollene det skal tilrettelegges for? Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #20 Skrevet 1. juni 2013 Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Hva foreslår du da? At staten betaler for at du går rundt og vasker ditt eget hus og baker cupcakes i årevis? Anonym poster: 3a799ec6d811cb26556a21d2969072ec Det er ikke det det handler om. Jeg vil ta meg av familien min, slippe å stresse til jobb hver morgen og bhg klokken 7 om morgningen. Hente de tidlig så de slipper å måtte være der til 16 16.30 og ja holde orden i huset uten å være helt utkjørt når kvelden kommer. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6
GodFisk Skrevet 1. juni 2013 #21 Skrevet 1. juni 2013 Kvinner tjener i snitt 85 kroner for hver 100-lapp menn tjener. Jeg skal være ganske fornøyd hvis vi bare får ordnet med økonomisk likestilling.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #22 Skrevet 1. juni 2013 Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Hva foreslår du da? At staten betaler for at du går rundt og vasker ditt eget hus og baker cupcakes i årevis? Anonym poster: 3a799ec6d811cb26556a21d2969072ec Det er ikke det det handler om. Jeg vil ta meg av familien min, slippe å stresse til jobb hver morgen og bhg klokken 7 om morgningen. Hente de tidlig så de slipper å måtte være der til 16 16.30 og ja holde orden i huset uten å være helt utkjørt når kvelden kommer. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Det kan du jo fint velge, nærmest pga likestillingsarbeidet som er gjort. Men da er det faktisk akkurat det det handler om, at staten betaler for at du skal slippe å stresse. Anonym poster: 2d4e8d6b1e0d7a94bbe51317b188e9ec
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #23 Skrevet 1. juni 2013 Da tror jeg dere har misforstått hva likestilling er. Det handler ikke om at alt skal være LIKT, men LIKE MYE VERDT. Les dere opp. Anonym poster: 31aeec2d4293e451c53738dc746e41ea Det er mulig det er det det burde bety, men om man følger samfunnsdebatten om dagen ser man at det handler om at alle skal pålegges å velge likt, ikke at man skal være like mye verdt. Og man er visst kun verdt noe om man jobber 100 %, helst så tidlig som mulig etter fødselen. Bortsett fra hvis man er mann da, om en mann tar ut litt ekstra permisjon blir det applaudert, for det er bra for likestillinge, mens hvis en kvinne gjør det samme er hun dum, undertrykket, naiv og lat. Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Du MÅ ut i jobb fordi...? Fordi man ellers blir uglesett av samfunnet, uansett om man ikke mottar en krone i støtte? Les alle kronikkene fra avisene siste dagene. Kvinner som jobber deltid er late, dumme, snylter (???), usolidariske, uintelligente, ødelegger for alle andre etc. Anonym poster: 7048793ec4038602792de2bbebbea805 Vel, nå er det jo faktisk sånn da, at personer som tar ut verdier fra fellesskapet uten å bidra særlig selv, faktisk er en økonomisk byrde. Det gjelder liksom ikke bare innvandrere som kommer hit og lever på trygd (og utgjør den gruppen som får mest pes for å få noe uten å bidra...). En nasjon trenger faktisk midler, det sitter ingen rik onkel i USA og pøser ut penger til velferdsstaten vår. Kanskje det hadde vært best for alle parter om de som ikke bidrar etter evne, heller ikke får etter behov? At de med arbeidsevne som ikke jobber eller jobber lite, må betale for skole, helsetjenester, veier og sånt selv? Da blir det mer penger til de som bidrar, og de som ikke bidrar slipper å bli uglesett, for de koster ikke oss andre noe uansett. Win-win? Tipper det hadde blitt haraball jeg. For dere skal jo HA. Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #24 Skrevet 1. juni 2013 Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Hva foreslår du da? At staten betaler for at du går rundt og vasker ditt eget hus og baker cupcakes i årevis? Anonym poster: 3a799ec6d811cb26556a21d2969072ec Det er ikke det det handler om. Jeg vil ta meg av familien min, slippe å stresse til jobb hver morgen og bhg klokken 7 om morgningen. Hente de tidlig så de slipper å måtte være der til 16 16.30 og ja holde orden i huset uten å være helt utkjørt når kvelden kommer. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Det er da ingen som nekter deg å gjøre dette? Det er virkelig ikke arbeidsplikt her i landet, så hva er problemet? At du av enkelte blir uglesett? Vel, ALLE blir uglesett for et eller annet. De kvinnene som jobber blir kritisert for å drite i barna sine, for bare å bry seg om penger... Alle valg man tar her i livet vil av noen bli uglesett. Til og med hvordan klær man går i og hvilken type man man spiser vil noen rynke på nesa av. Såpass får en tåle. Så lenge man kan stå for valgene sine så får man drite i hva andre mener. You can't please them all. Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2013 #25 Skrevet 1. juni 2013 Da tror jeg dere har misforstått hva likestilling er. Det handler ikke om at alt skal være LIKT, men LIKE MYE VERDT. Les dere opp. Anonym poster: 31aeec2d4293e451c53738dc746e41ea Det er mulig det er det det burde bety, men om man følger samfunnsdebatten om dagen ser man at det handler om at alle skal pålegges å velge likt, ikke at man skal være like mye verdt. Og man er visst kun verdt noe om man jobber 100 %, helst så tidlig som mulig etter fødselen. Bortsett fra hvis man er mann da, om en mann tar ut litt ekstra permisjon blir det applaudert, for det er bra for likestillinge, mens hvis en kvinne gjør det samme er hun dum, undertrykket, naiv og lat. Hvis du syns det er OK at "kvinner er kvinner", i betydningen: gratisarbeidende, så er du på helt feil spor. Husarbeid må gjøres, men se for deg at dine døtre ønsker noe annet enn å gjøre det på heltid. Ville du syns det var greit om ektemennene postulerte "kvinner er kvinner, du skal ikke jobbe"? Det jeg mener er at kvinner og menn skal få gjøre det de har lyst til. Om en kvinne har lyst til å gå ut i jobb etter permisjon etter 2 mnd så Værså god og vil hun starte sitt eget firma må hun få lov til det, Men jeg syns at det er urettferdig at pga likestilling så MÅ jeg ut i jobb omtrent. Jeg blir sett ned på om jeg vil bli husmor og det samme gjelder de som vil være husfar. Anonym poster: 2fcd63b6ff9708f9bec3950dddadd1a6 Du MÅ ut i jobb fordi...? Fordi man ellers blir uglesett av samfunnet, uansett om man ikke mottar en krone i støtte? Les alle kronikkene fra avisene siste dagene. Kvinner som jobber deltid er late, dumme, snylter (???), usolidariske, uintelligente, ødelegger for alle andre etc. Anonym poster: 7048793ec4038602792de2bbebbea805 Vel, nå er det jo faktisk sånn da, at personer som tar ut verdier fra fellesskapet uten å bidra særlig selv, faktisk er en økonomisk byrde. Det gjelder liksom ikke bare innvandrere som kommer hit og lever på trygd (og utgjør den gruppen som får mest pes for å få noe uten å bidra...). En nasjon trenger faktisk midler, det sitter ingen rik onkel i USA og pøser ut penger til velferdsstaten vår. Kanskje det hadde vært best for alle parter om de som ikke bidrar etter evne, heller ikke får etter behov? At de med arbeidsevne som ikke jobber eller jobber lite, må betale for skole, helsetjenester, veier og sånt selv? Da blir det mer penger til de som bidrar, og de som ikke bidrar slipper å bli uglesett, for de koster ikke oss andre noe uansett. Win-win? Tipper det hadde blitt haraball jeg. For dere skal jo HA. Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593 Og forresten, disse kronikkene du prater om... Du har fått med deg alle intervjuene av deltidsarbeidende eller hjemmeværende mødre som har stått sammen med kronikkene og artiklene? Mødre som uttaler ting som "jeg vil prioritere barna mine", "barna mine betyr mer for meg enn penger", og samtidig mer enn antyder at arbeidende mødre IKKE prioriterer barna sine og stort sett er kyniske luksusmammaer som kun er opptatte av biler, hytter og store hus? Det går begge veier skjønner du. Bare vent til august. Da får vi et nytt mediekjør på hvor grusomt barnehage er for småbarn og hvor fæle norske mødre er som går på jobb om morran. Anonym poster: 7b77324313c522ffcab253f4cbd56593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå