Gå til innhold

Katten hans ødelegger alt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skaff dere en klorestativ og hver gang han klorer på noe annet løft han opp og bør han til den i nakkeskinnet så det ikke er kos (ja det gjør ikke vondt for de å bli båret i nakkeskinnet så det er ikke plaging) og så drar du labbene hans over der hvor han skal klore, han skjønner poenget til slutt.

Jeg har selv katt men skjønner at du blir irritert over at katten ødelegger ting, det er da naturlig å reagere på det. Jeg har katt og om den klorer på ting inne blir den kastet ut, om den maser mye (mjauer i et sett) blir den kastet ut. Jeg har ikke katteluke for jeg vil bestemme selv når den er inne og ute (men bor på gård så katten kan være i stallen, låven og er derfor ikke utestengt på den måten den har masse areal med og uten tak å boltre seg på samme hva.)

Lær barna dine at dører til soverom alltid skal være lukket så slipper du at katten går i sengetøyet. Gi samboeren din beskjed om å skaffe halsbånd som gjør at flott og lopper ikke fester seg i kattens pels. Gi han beskjed om at katten må bli gredd slik at han får fjernet mye av pelsen som detter av med en gang og det ikke blir hår overalt. Gi han beskjed om at han må støvsuge så og så ofte for å bli kvitt hårene siden det er hans katt.

Om katten spyr opp maten ville jeg forlangt at dyret skulle sjekkes hos dyrelege, det er ikke normalt at en katt spyr opp maten, om han ikke liker den spiser han den bare ikke. Så enten er det noe som dyret reagerer på i spesielle typer mat eller så er det sykt. Få samboeren din til å ta han med til dyrelegen du, kan hende dyret får rundt med plager

Anonym poster: 48c69e2608822308a6d2428803988021

Voksne katter skal ALDRI ALDRI bæres i nakkeskinnet. Det er kattemishandling. FY skam deg!!

Anonym poster: 32ecea2b9040700fac43bedcf537d6c0

Om katten reagerer med smerte eller ubehag ja da ville det vel være det, ellers nei.

Har du forresten sett de fange inn villkatter også videre, hvordan tror du de bærer de da?

Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

Har selv katter og skjønner at de kan være litt plagsomme av og til, eller ganske ofte. og gamle katter er ofte ganske sære. Selv jeg syntes det og jeg er et kattemenneske. Men å kjøre over katten eller avlive den er ganske ekstremt å gjøre.

Børst katten, og gi den et annet for kan hjelpe noen av problemene.

Skrevet

De bærer ikke villkatter etter nakkeskinnet, de fanges i egnede bur.

Anonym poster: 7ec66e5294284e2b154fbb1b64a82e8f

Skrevet

Drittkjærring

Anonym poster: a5fa2af970e0dbc01fdff06bd1da8472

Det er ikke alle som er glad i katter.

Er ikke noe hyggelig da når disse kattene blir med på flyttelasset og man ikke har noe valg.

Jeg får helt panikk når jeg tenker på all den flåtten katten til samboer tar med seg inn på vaskerommet ( var der vi hadde mulighet til å ha katteluke)

Men nå har heldigvis ikke katten vår adgang til nederetasjen hvor soverommene er.

Jeg syns ikke HI er drittkjærring. Hun har all rett til å lufte sine følelser om hvor lite hun liker denne katten

Anonym poster: f777c877a18c4bd70dd97d6aa4d4fa05

Det er ikke alle som er glad i barn heller. Eller vil ha med de på flyttelasset til en ny partner. Har man all rett til å lufte følelsene sine ang drittunger av noen stebarn også?

Anonym poster: 0838f5e3f640607c4de8171039a0a62b

Skrevet

Enig....drittkjærring

Anonym poster: c0a0e044bb481d3a0c3852e42bbd3481

Gjest FinogFjong
Skrevet

Det høres ut som at du og samboeren din har tatt et veloverveid valg for samlivet dere har valgt. Så bra at dere har både barn og dyr, dere kommer nok til å bli dypt lykkelige sammen...

Skrevet

Skaff dere en klorestativ og hver gang han klorer på noe annet løft han opp og bør han til den i nakkeskinnet så det ikke er kos (ja det gjør ikke vondt for de å bli båret i nakkeskinnet så det er ikke plaging) og så drar du labbene hans over der hvor han skal klore, han skjønner poenget til slutt.

Jeg har selv katt men skjønner at du blir irritert over at katten ødelegger ting, det er da naturlig å reagere på det. Jeg har katt og om den klorer på ting inne blir den kastet ut, om den maser mye (mjauer i et sett) blir den kastet ut. Jeg har ikke katteluke for jeg vil bestemme selv når den er inne og ute (men bor på gård så katten kan være i stallen, låven og er derfor ikke utestengt på den måten den har masse areal med og uten tak å boltre seg på samme hva.)

Lær barna dine at dører til soverom alltid skal være lukket så slipper du at katten går i sengetøyet. Gi samboeren din beskjed om å skaffe halsbånd som gjør at flott og lopper ikke fester seg i kattens pels. Gi han beskjed om at katten må bli gredd slik at han får fjernet mye av pelsen som detter av med en gang og det ikke blir hår overalt. Gi han beskjed om at han må støvsuge så og så ofte for å bli kvitt hårene siden det er hans katt.

Om katten spyr opp maten ville jeg forlangt at dyret skulle sjekkes hos dyrelege, det er ikke normalt at en katt spyr opp maten, om han ikke liker den spiser han den bare ikke. Så enten er det noe som dyret reagerer på i spesielle typer mat eller så er det sykt. Få samboeren din til å ta han med til dyrelegen du, kan hende dyret får rundt med plager

Voksne katter skal ALDRI ALDRI bæres i nakkeskinnet. Det er kattemishandling. FY skam deg!!

Om katten reagerer med smerte eller ubehag ja da ville det vel være det, ellers nei.

Har du forresten sett de fange inn villkatter også videre, hvordan tror du de bærer de da?

Det ER feil å bære katten slik. Spør hvilken som helst veterinær. Å fange en VILLkatt er noe helt annet. Umulig å få tak i den kanskje på annet vis ute å skade fanger og katt for mye, så da må man sikkert være litt mer voldsom. Men en tam katt løftes ikke slik!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...