Fruen i huset Skrevet 31. mai 2013 #26 Skrevet 31. mai 2013 Mannen min er også litt sånn. Ekstremt kjekk og godt likt, men kan aldri føre en dyp samtale med han. Akkurat politikk kan han da. Jeg er sånn som kan "litt om alt", mens han kan mye om to temaer: sport og politikk Det er ikke alltid han henger med hvis vi har litt dype samtaler med gjester, så han kan finne på å si noe som bare IKKE passer seg... Men han er en god far, veldig stolt av kona si, lager veldig vakre barn, er flink i jobben sin, ærlig og godhjerta, osv, så jeg liker ham fordet
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #27 Skrevet 31. mai 2013 Tror ikke mannen din er dum eller kort jeg tror du bare har funnet deg en mann som ikke har samme interesser som deg. Så da er jo du like dum som du mener han er som ikke passet på at mannen du valgte deg har ting til felles med deg. Jeg er helt uinteressert i politikk det er ikke at jeg ikke kan sette meg inn i hva de enkelte partiene står for men at jeg ikke har interessen og derfor ikke gidder å bruke masse tid på det. Og har du tenkt på at det kan være mer en et utsagn fra frp som gjør at han vil stemme de, kan hende han føler at deres politikk er best i hans øyne men han ikke prater med deg om dette siden han vet at du er veldig negativ til deres politikk? Jeg regner med at når du gir utrykk for at han er dum så gjør det ikke hans ønske og mulighet til å snakke med deg om forskjellige ting noe større. Mest sannsynlig holder han kjeft om tanker og meninger for å ikke bli raket ned på eller starte en diskusjon som ender i krangel........ Jeg hadde for min del ihvertfall hold meg unna diskusjoner om jeg visste partneren hadde bestemt seg for at jeg var dum og derfor ikke ville høre på hva jeg sier samme hva. Det høres ikke ut som et forhold som kan være godt, når en person (du i dette tilfelle) mener at du er mye bedre og smartere en den andre blir det jo umulig å finne en felles ståsted. Og til dere som tydeligvis tror det, det er ikke slik at alle som blir håndverkere blir dette fordi de ikke liker politikk, ikke har evner til å studere til å bli noe mer. For en god del handler det om at de liker å snekre eller skru bil eller hva de nå utdanner seg til....... Å ha interesse for noe som man bruker hendene til betyr ikke at man er mindre smart eller ikke har andre interesser. Anonym poster: 2f028e6ff483a6d028ca0efa5f596348 Vel... Det er faktisk en sammenheng mellom utdannelse og intelligens, hvis man ser på det store bildet. Selv om det er fryktelig politisk ukorrekt å si noe slikt her i landet. Enkelte unntak forekommer selvsagt! Her er noen artikler om temaet: http://www.aftenposten.no/jobb/Utdanning-oker-din-IQ-5348731.html http://www.forskning.no/artikler/2012/januar/309716 http://www.adressa.no/jobb/article1481282.ece Ganske deprimerende egentlig. Er du smart og evnerik i utgangspunktet, med ressurssterke foreldre, så tar du gjerne en lang utdannelse og blir enda smartere og mer ressurssterk etterpå. Sliter du på alle plan i utgangspunktet tar du oftere en kort utdannelse, får en mer slitsom og dårlig betalt jobb og fortsetter å slite deg gjennom livet Anonym poster: 9b1869d75520e45a45a012b57189e8e0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #28 Skrevet 31. mai 2013 Tjah. Jeg har en IQ på 130, men sliter likevel sosialt og er ekstremt lite interessert i politikk osv. Jeg liker å bruke kroppen og fysisk arbeid generellt. Jeg jobber til og med i butikk;) Da MÅ jeg jo være grunn og dum.. Anonym poster: 51ce04f59d8f7bae79310e3b3200c96c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #29 Skrevet 31. mai 2013 Dere som bagatelliserer dette og later som det er en ikke-problemstilling vet ikke hva dere prater om... Anonym poster: 957801b90e50d21f64ca53c5b8005eb6
nistepakka Skrevet 31. mai 2013 #30 Skrevet 31. mai 2013 Skjønner deg godt. Hadde aldri klart å være sammen med en jeg følte var mindre intelligent og som ikke var opptatt av samfunnet rundt seg.
nagini Skrevet 31. mai 2013 #31 Skrevet 31. mai 2013 Skjønner deg godt. Hadde aldri klart å være sammen med en jeg følte var mindre intelligent og som ikke var opptatt av samfunnet rundt seg. Men det er jo to forskjellige problemstillinger. Jeg scorer mye høyere på IQ-tester enn min mann, jeg tar ting fortere etc, men han er evinnelige sjokkert over at jeg ikke er interessert i politikk, aldri ser på nyheter etc. Jeg kan diskutere naturvitenskapelige problemstillinger, litteratur og filosofi, men jeg er faktisk ikke særlig opptatt av samfunnet rundt meg.
nistepakka Skrevet 31. mai 2013 #32 Skrevet 31. mai 2013 Skjønner deg godt. Hadde aldri klart å være sammen med en jeg følte var mindre intelligent og som ikke var opptatt av samfunnet rundt seg. Men det er jo to forskjellige problemstillinger. Jeg scorer mye høyere på IQ-tester enn min mann, jeg tar ting fortere etc, men han er evinnelige sjokkert over at jeg ikke er interessert i politikk, aldri ser på nyheter etc. Jeg kan diskutere naturvitenskapelige problemstillinger, litteratur og filosofi, men jeg er faktisk ikke særlig opptatt av samfunnet rundt meg. Og da kunne nok ikke vi vært kjærester
Fru Ugle Skrevet 31. mai 2013 #33 Skrevet 31. mai 2013 Hjelpes jenter! Når skal det virkelig gå opp for dere at menn og kvinner er TOTALT FORSKJELLIGE!!!! På de fleste plan!!! Vi skal utfylle hverandre og ikke være på samme nivå i alt. Det hadde jo bare ført til konflikter og konkurranse. Vi må bare innse at lykken finner man ikke i mannen sin, den finner du kun i DEG SELV! Klart er det lurt å finne en fra omtrent samme sosiale lag med noen felles interesser osv, men det er absolutt ikke et must for å få et lykkelig ekteskap! Tror det blir helt ødeleggende og deprimerende for deg HI hvis du skal fortsette å fokusere på disse forskjellene mellom deg og mannen din. Ok, så er du smartere på enkelte områder, og så? Det finnes 5-7 ulike typer iq, og du har kanskje høyere iq på ett eller to områder. Hvem av dere kan f.eks. forstå seg på et kart? Eller husker veien på et ukjent sted uten GPS? Hvem kan matte og musikk? forstår seg på sosiale settinger? Logisk ressonnering er bare EN av mange former for iq, men oftest kun den som blir mest blåst opp..... Les boka Menn er fra Mars og Kvinner er fra Venus, så kan du få noen gode råd ift å forstå mannen din bedre, og akseptere forskjellene.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #34 Skrevet 31. mai 2013 Dere burde da vite at høy IQ ikke er ensbetydende med at dere er smartere enn mennene deres;) Folk som briefer med IQ en sin er sjelden så innmari glupe, og ofte er de utrolig kjedelige å snakke med. I tillegg synker den sosiale kompetansen i omvendt equivakent til IQ'en. Tipper jeg hadde havnet på den lista di over grunne folk. (Som for meg mer betyr at man er overfladisk og ikke bryr seg, mer enn at man ikke kan ting om politikk). Anonym poster: cf836648dfce496edbef47c6698b5872
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2013 #35 Skrevet 31. mai 2013 Jeg hadde passet godt sammen med mannen din. Ønsker meg en sånn en. Anonym poster: 6bb61affe26c8e35d6880880e38ab078
Rds Skrevet 31. mai 2013 #36 Skrevet 31. mai 2013 Jeg har flere års høyskoleutdanning, men har ikke master og er derfor ikke akademiker. Men vil påstå at jeg er rimelig oppegående i samfunnsaktuelle tema. IQ er noe annet enn kunnskap. Tror jeg og min mann har omtrent samme iq uten at noen av oss har testet den. Han har derimot ikke høyskoleutdannelse,men har lederjobb, tjener mer enn meg og kan mye mer enn meg hva angår faktakunnskap og politikk. Også kan jeg andre ting gan ikke kan. Hadde ikke ville vært gift med en som var opptatt av kun det samme som meg, en har da kolleger til å prat jobb og fag med. Men om han er ensporet skjønner jeg deg godt. Tiltrekkes selv av intelligente menn, men tror de finnes også blant håndverkere og i andre yrkesgrupper:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå