Gå til innhold

Mannen min er så jævlig grunn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett og slett litt kort og lite opplyst.

Han er kjekk som juling og en fantastisk pappa. Men han kan ingenting og vet veldig lite.

Han er håndtverker og flink i jobben sin, men det er umulig å føre en dypere samtale med ham for han er rett og slett litt grunn.

Han er veldig stolt av at kona hans (altså jeg) er høyt utdannet og skryter fælt av det.

Politikk er han helt fjern på. Faktisk så dum at jeg ber ham la vær å stemme fordi han ikke har evne til å sette seg inn i hva de ulike partiene står for. Rekker for ham at han er enig i en uttalelse så stemmer han på det partiet (ja, FrP).

Blant folk føler jeg at dette går på meg. Han er sosial og hyggelig, men som sagt ytterst lite smart.

Flere som har latt seg blende av kjekke menn som viste Seg å være et tomt skall??

Anonym poster: 3a274dca3d5d222a6826548af58fb1f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Derfor min eks nå. Vi var rett og slett på forskjellige planeter.

Anonym poster: e0127cf777e38950b924a5ff2f190dd8

Skrevet

Er ikke det ofte slik med damer også? Med unntak selvfølgelig...

Anonym poster: 35dfa0793a8e826a8fc65c1fb0c89c96

Skrevet

Jeg tenker at din overlegenhet umulig kan gjøre han godt!

At han ikke har forlatt deg for lenge siden, er meg uforståelig.

Anonym poster: 797aa1d163bc52dd5d29ea6eaefd5eff

Skrevet

Snakket dere ikke sammen før dere giftet dere?

Skrevet

Jeg kan ikke være sammen med dumme menn ikke sjans på meg.

Anonym poster: 88d4e006fb792538335133a22b91d45d

Skrevet

Min eks var litt slik. Vi hadde vidunderlig sex, og var sammen i tre år. Jeg visste hele tiden at jeg ikke kom til å ende opp med han, og ville ha tatt abort om jeg ble gravid til tross for dobbel prevensjon. Helt uaktuelt å få barn med en slik mann!

Anonym poster: df06e2a63547df8818c3c58e46723a9d

Skrevet

Ufattelig turn off! Jeg er akademiker og kunne nok ikke vært sammen med en mann som ikke var akademiker.

Anonym poster: 5873b460c0fbef01403f8b5f04c405de

Skrevet

Hvor smart er du i samtaler om hans fag- og interesseområder?

Skrevet

Jeg blir så sint på mannfolk hvis dem ikke forstår jeg :D Hvis jeg har en dum mann stakkars han he he :angry:

Nei liker smarte menn.Kunne ikke tenkt meg å få barn med en idiot heller!!!

Anonym poster: 88d4e006fb792538335133a22b91d45d

Skrevet

Jeg sier meg enig med himmel og hav. Hvor smart er du, når dere snakker om han sitt yrke?

Jeg tenkte ofte som deg. At mannen min var noe "grunn".. Han er også håndtverker, men bryr seg ikke noe særlig om politikk, samfunnet generelt e.l.

Jeg er akademiker, og jeg hadde store problemer med dette i starten... Helt til en klok mann sa til meg:

"Hvor smart er du, når dere er inne på han sitt felt?" Og vet du hva? Da er jeg dum som et brød.

Jeg kan ikke skru på biler.

Jeg kan ikke flislegge et bad.

Jeg kan ikke fikse allverdens ting i huset.

Jeg har ikke den samme fysiske styrken.

Jeg aner ikke hva han snakker om, når han prater om verktøy, deler, biler, ikke er jeg i nærheten av å være like praktisk anlagt heller.

Han forstår absolutt alt som kommer i deler, uten å lese bruksanvisningen.

Han bygde opp et stort IKEA kjøkken, helt alene på to dager. Det kunne jeg aldri ha klart.

Listen er lang.

Mennene våre er ikke dumme, de har bare andre interessefelt enn oss.

Merkelig at du ikke har merket dette før?

Skrevet

Hmm ... av en eller annen grunn får HI meg til å tenke på et eventyr fra Asbjørnsen og Moe: "Dumme menn og troll til kjerringer" ;)

Skrevet

Hun kan om jobben sin og han kan om sin jobb, men det er mye mellom der. Men hva når man prater om tema som er interessante, men som man ikke har all kunnskap om? Det handler ofte om å reflektere over tanker og opplevelser man har, og hvis partneren ikke kan eller er interessert i det, kan det bli lite å snakke om.

Skrevet

Jeg er din dumme mann, rett og slett fordi det du beskriver som smarte ting å kunne interesserer meg midt i ræva! God vi er forskjellige vet du, så samfunnet blir mangfoldig utover fargen folk har i tryne!!

Anonym poster: e6bd0be35bebbb53bc64d36f746f2086

Skrevet

Er glad vi er forskjellige ellers ville livet blitt utrolig kjedelig... Mannen min er heller i den som interesserer seg for samfunnet generelt, men kan si han tar rotta på meg når det kommer til andre samtaleemner ;)

Anonym poster: eabde213af90a2caba7e45bf297f99ba

Skrevet (endret)

Må bare forsvare håndtverkere litt her! Min mann er det og han er veldig smart. Vet mye om politikk, historie osv.. Så man trenger ikke være akademiker for å vite noe om verden.

Endret av Stinkerbelle
Skrevet

Det var da voldsomt så mye pepper hi skulle få da?

IQ er reellt folkens, og en person med IQ på feks 135 er glupere enn en person med iIQ på 100. Og ja, man merker det i samtale etc!

Og ikke begynn da snakke om eq, det er noe helt annet. Men evne til feks logisk resonnement er blant annet noe av det som er avgjørende for om du har høy eller lav IQ.

Skrevet

Regner vel med at du visste hvem du ble gift med og fikk barn sammens med? Kan da ikke komme som et sjokk for deg at han ikke er av akademiske typen?

Skrevet

Snakket dere ikke sammen før dere giftet dere?

Jeg kan svare for mitt tilfelle. Jeg giftet meg ung, og da var ikke forskjellene så innlysende. Vi hadde det godt sammen. Etterhvert som årene gikk, ble de større og større. Det er faktisk veldig tungt å leve med en som er mye "grunnere" enn deg selv, fordi forståelsen fra partneren mange ganger er fraværende, og misforståelser lett oppstår. Jeg sier ikke at det ikke kan være greit at man har så forskjellig intelligens, men i vårt tilfelle førte det til skilsmisse pga all frustrasjonen. (fra begge parter selvfølgelig) Jeg har iq på rett over 130, han rett under 100.

Anonym poster: e0127cf777e38950b924a5ff2f190dd8

Skrevet

Når ble politikk og politiske spørsmål endel av utregning av IQ ?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg skjønte at jeg var smartere enn min eks når han i en diskusjon med meg sa "faen, eru psykolog eller? Du snakker faenimeg som en"....og da forsøkte jeg bare å forklare hva hans holdninger og meninger gjorde med meg.

Vi var sammen i 5 lange år og fikk barn. Jeg forsøkte å tenke at han bare var ung og dum, men nå, 7 år etter bruddet er han faktisk like dum.

Når jeg traff mannen min snakket han om annet enn at sjefen var et rasshøl, og det var helt fantastisk. Jeg trenger en som er mentalt på samme nivå som meg...

Skrevet

Det var da voldsomt så mye pepper hi skulle få da?

IQ er reellt folkens, og en person med IQ på feks 135 er glupere enn en person med iIQ på 100. Og ja, man merker det i samtale etc!

Og ikke begynn da snakke om eq, det er noe helt annet. Men evne til feks logisk resonnement er blant annet noe av det som er avgjørende for om du har høy eller lav IQ.

Min IQ er 130, og jeg er ikke det minste interessert i politikk. Politisk interesse har da virkelig ingenting med IQ å gjøre.

Skrevet

Vel. Min er avdelingsleder i en viktig jobb. Og han vet ikke hvem USA sin første president var og tror svartedøden er en farge.

Anonym poster: 7c4a2bfc815962efbabdac3db10d6ff0

Skrevet

Jeg har det akkurat likedan i forhold til min mann. Er akademiker selv, han er håndtverker. Vi ble kjærester da vi var bare tenåringer, da var ikke forskjellene så tydelige. Vi har samme bakgrunn og mange felles holdninger (til arbeidsmoral, "meningen med livet", osv) så i langt tid følte jeg at vi hadde mye til felles. Men etterhvert har forskjellene blitt større og større, og nå føler jeg det er en belastning for forholdet.

Jeg tror ikke mannen min er dum. Jeg er stolt over jobben hans, der er han utrolig dyktig, og det er fantastisk å se på hvordan han løser problemer underveis når han jobber. Jeg kan sitte i evigheter å se på at han jobber, gjerne en sommerdag i arbeidsbukse og bar overkropp, he he... :P Skryter gjerne av han når det gjelder hans fagfelt.

Men likevel er jeg redd han har lavere IQ enn meg, jeg har ganske høy. Det merkes i mange sammenhenger, jeg har skjønt poenget og løsningen lenge før han skjønner hva det snakkes om. Jeg husker bedre, regner bedre i hodet, har bedre oversikt i hjemmet, osv, osv.

Det største problemet er likevel forskjellene i utdanning og arbeidsmiljø, føler jeg. Han slurvet seg gjennom to år videregående faglinje. Jeg har høyskole og universitetsgrad. De generelle bakgrunnskunnskapene våre er voldsomt forskjellige! På min jobb snakkes det om ALT, og vi møter masse forskjellige folk fra hele verden, 50-50 % damer og menn ansatt, reiser mye og sjekker gjerne fakta om vi er usikre.

På hans jobb snakker de om biler, fotball, håndtverkerarbeid, snusprisen i Sverige, jævla innvandrere osv... Familie,barneoppdragelse, helse, politikk og slikt er kjerringtema og nevnes ikke. Jeg merker det så godt i hverdagene! Han skjønner ikke at det er sukker i juice eller at det er skadelig for barnas tenner å få det på drikkeflaske for eksempel, uten at jeg må forklare. Han skjønner ikke særlig av dette med følelser eller barnepsykologi, gråt er kun tillatt om man har smerter, liksom...

SLITSOMT!

Anonym poster: 9b1869d75520e45a45a012b57189e8e0

Skrevet

Tror ikke mannen din er dum eller kort jeg tror du bare har funnet deg en mann som ikke har samme interesser som deg. Så da er jo du like dum som du mener han er som ikke passet på at mannen du valgte deg har ting til felles med deg.

Jeg er helt uinteressert i politikk det er ikke at jeg ikke kan sette meg inn i hva de enkelte partiene står for men at jeg ikke har interessen og derfor ikke gidder å bruke masse tid på det.

Og har du tenkt på at det kan være mer en et utsagn fra frp som gjør at han vil stemme de, kan hende han føler at deres politikk er best i hans øyne men han ikke prater med deg om dette siden han vet at du er veldig negativ til deres politikk?

Jeg regner med at når du gir utrykk for at han er dum så gjør det ikke hans ønske og mulighet til å snakke med deg om forskjellige ting noe større. Mest sannsynlig holder han kjeft om tanker og meninger for å ikke bli raket ned på eller starte en diskusjon som ender i krangel........

Jeg hadde for min del ihvertfall hold meg unna diskusjoner om jeg visste partneren hadde bestemt seg for at jeg var dum og derfor ikke ville høre på hva jeg sier samme hva.

Det høres ikke ut som et forhold som kan være godt, når en person (du i dette tilfelle) mener at du er mye bedre og smartere en den andre blir det jo umulig å finne en felles ståsted.

Og til dere som tydeligvis tror det, det er ikke slik at alle som blir håndverkere blir dette fordi de ikke liker politikk, ikke har evner til å studere til å bli noe mer. For en god del handler det om at de liker å snekre eller skru bil eller hva de nå utdanner seg til.......

Å ha interesse for noe som man bruker hendene til betyr ikke at man er mindre smart eller ikke har andre interesser.

Anonym poster: 2f028e6ff483a6d028ca0efa5f596348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...