You can call me Dårris Skrevet 30. mai 2013 #26 Skrevet 30. mai 2013 Til babyen: Syns det beste å kle på en nyfødt er hele dresser uten sømmer og æsj som klør og irriterer. Jeg er pysjfan!!! Har kjøpt 6 stk i str 50, og kjøper etterhvert som baby vokser, eller jeg kommer over noe jeg bare måååå ha Har også noen bodyer og strømpebukser, minimalt med todelte joggedresser osv til starten (ok fra str 62 og oppover) Tepper, gjerne i ull, strikket av noen som gleder seg til babyen kommer (bestemødre stort sett) Gulpekluter Noen små myke vaskekluter Litt bleier Engangskluter til bleieskift (ikke våtservietter), brukte mesoft kompresser fra apoteket Har ikke brukt bleiesalve eller såpe på noen av mine før de er minst tre mndr, så det gidder jeg ikke å kjøpe inn enda. Utstyr: Vogn Seng Bilsete Stelleplass Resten tar du etterhvert, masse som er kjekt å ha, men man trenger ca 20% av det Pumpe/flasker osv er også fint å ta etterhvert. Du blir anbefalt å la ammingen komme igang før du begynner med flaske. Til deg: Ammebh i str stor Ammeinnlegg Brystvortekrem (purelan)
You can call me Dårris Skrevet 30. mai 2013 #27 Skrevet 30. mai 2013 Til babyen: Syns det beste å kle på en nyfødt er hele dresser uten sømmer og æsj som klør og irriterer. Jeg er pysjfan!!! Har kjøpt 6 stk i str 50, og kjøper etterhvert som baby vokser, eller jeg kommer over noe jeg bare måååå ha Har også noen bodyer og strømpebukser, minimalt med todelte joggedresser osv til starten (ok fra str 62 og oppover) Tepper, gjerne i ull, strikket av noen som gleder seg til babyen kommer (bestemødre stort sett) Gulpekluter Noen små myke vaskekluter Litt bleier Engangskluter til bleieskift (ikke våtservietter), brukte mesoft kompresser fra apoteket Har ikke brukt bleiesalve eller såpe på noen av mine før de er minst tre mndr, så det gidder jeg ikke å kjøpe inn enda. Utstyr: Vogn Seng Bilsete Stelleplass Resten tar du etterhvert, masse som er kjekt å ha, men man trenger ca 20% av det Pumpe/flasker osv er også fint å ta etterhvert. Du blir anbefalt å la ammingen komme igang før du begynner med flaske. Til deg: Ammebh i str stor Ammeinnlegg Brystvortekrem (purelan) Og ja! Purelan er knall som leppebalsam også, så da gjør det ikke noe at man har kjøpt for stor tube
MammantilNurket Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #28 Skrevet 30. mai 2013 Dette var en bra tråd! Fikk gutten min i september for snart tre år siden, og har allerede glemt bort hva jeg trenger og ikke føler meg helt på scratch... Jeg har termin 30/6, når er det estimert at Nurket kommer da? Høres ut som vi er ganske likt i løypa Her blir det en jente, med mange blå bukser har jo mange hvite bodyer fra før, og kjøpt inn noe litt mer jentete, så folk slipper å lure. Men jeg satser på at hun blir så feminin fra naturens side (ikke min), at ingen trenger å spørre engang Det jeg erfarte sist, var at lillegutt var veldig kald når han hadde på seg bomullsstrømpebukser, så vi gikk over til ull etter to dager. Brukte bare body og strømpebukse de første månedene, hjemme i hvertfall. Pyntet oss jo mer når vi gikk ut. Men dette var som sagt fra september, i Nordland...så jeg aner ikke hvordan det blir her i Østfold nå. Nå skal jeg straks kjøpe et par flasker, ammeinnlegg, og en pakke bleier. Vi skal inn for KS 3/7
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2013 #29 Skrevet 30. mai 2013 Kortermede bodyer er unødvendig. Kjøp noen som ikke er så mørke i fargen, også bretter/drar du bare de opp litt på armene.. Anonym poster: 4bbc05f6240233057d7118c7bf7e3242
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 30. mai 2013 #30 Skrevet 30. mai 2013 Dette var en bra tråd! Fikk gutten min i september for snart tre år siden, og har allerede glemt bort hva jeg trenger og ikke føler meg helt på scratch... Jeg har termin 30/6, når er det estimert at Nurket kommer da? Høres ut som vi er ganske likt i løypa Her blir det en jente, med mange blå bukser har jo mange hvite bodyer fra før, og kjøpt inn noe litt mer jentete, så folk slipper å lure. Men jeg satser på at hun blir så feminin fra naturens side (ikke min), at ingen trenger å spørre engang Det jeg erfarte sist, var at lillegutt var veldig kald når han hadde på seg bomullsstrømpebukser, så vi gikk over til ull etter to dager. Brukte bare body og strømpebukse de første månedene, hjemme i hvertfall. Pyntet oss jo mer når vi gikk ut. Men dette var som sagt fra september, i Nordland...så jeg aner ikke hvordan det blir her i Østfold nå. Nå skal jeg straks kjøpe et par flasker, ammeinnlegg, og en pakke bleier. Vi skal inn for KS 3/7 Oh jeg vet om noen andre som også skal inn for ks den datoen! Må være en bra dag da
L-8 Skrevet 30. mai 2013 #31 Skrevet 30. mai 2013 Du trenger ihvertfall ikke bleier. Hence hipsterbabyer Jr fikk aldri mme, kun puppemelk frem til han var 6 mnd. Jeg var både i praksis og titt og ofte ute av døren i den perioden lell. Takket være medelapumpen. Gull verdt. Her funket dr brown-flasker fra første gang vi prøvde og samtlige venner med barn har også hatt barn som har tatt den samme flasken. Bare prøv etter få uker hvis du føler ammingen sitter, og la pappaen gjøre den jobben. Ellers: bæresele. Gull verdt! Manduca eller Ergobaby. Har sistnevnte, brukt den MASSE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå