Gå til innhold

kunstig befruktning tvillinger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tvillinger som er blitt til ved hjelp av IVF.Altså in vitro fertilisering. Det betyr befruktning i et glass som er en reell beskrivelse av det som skjer. Synes dette er et nøytralt og fint uttrykk. Hurra for latin :)

Det litt utdaterte " kunstig befruktning " kan jo bety en hel haug med ting og ikke bare IVF.

Til oppmuntring til de som sliter: måtte ty til IvF for å få nr 2(3) fot 10 år siden, nå naturlig gravid 44 år :D

Videoannonse
Annonse
Gjest FinogFjong
Skrevet

;) mener bare å "få dere litt bevisst" på hva en strør om seg av utrykk. (Og ja, kanskje litt bitter...(?))

 

jeg har truffet så mange mennesker som blir såret over slike utsagn, og vet litt om hvor det stikker når man opplever andres "mener ikke noe med det". Og det kan jo godt hende, at man ikke "mener noe" med det man sier? Men all kommunikasjon har en avsender og en mottaker, og budskapet blir oppfattet, så selv om man ikke har en klar tanke med budskapet "ikke mener noe", når betydningen er krystallklar for andre :)

Skrevet

;) mener bare å "få dere litt bevisst" på hva en strør om seg av utrykk. (Og ja, kanskje litt bitter...(?))

 

jeg har truffet så mange mennesker som blir såret over slike utsagn, og vet litt om hvor det stikker når man opplever andres "mener ikke noe med det". Og det kan jo godt hende, at man ikke "mener noe" med det man sier? Men all kommunikasjon har en avsender og en mottaker, og budskapet blir oppfattet, så selv om man ikke har en klar tanke med budskapet "ikke mener noe", når betydningen er krystallklar for andre :)

 

Men hvis du ønsker å bevisstgjøre og opplyse folk synes jeg du bør gjøre det på en mer voksen måte. "hva er kunstig? Eggene?" Å gjøre narr av andre slår i grunn bare tilbake på deg selv.

 

Anonym poster: 329065cad6217d08abbff27b7ce08210

Gjest FinogFjong
Skrevet (endret)

;) mener bare å "få dere litt bevisst" på hva en strør om seg av utrykk. (Og ja, kanskje litt bitter...(?))

 

jeg har truffet så mange mennesker som blir såret over slike utsagn, og vet litt om hvor det stikker når man opplever andres "mener ikke noe med det". Og det kan jo godt hende, at man ikke "mener noe" med det man sier? Men all kommunikasjon har en avsender og en mottaker, og budskapet blir oppfattet, så selv om man ikke har en klar tanke med budskapet "ikke mener noe", når betydningen er krystallklar for andre :)

 

Men hvis du ønsker å bevisstgjøre og opplyse folk synes jeg du bør gjøre det på en mer voksen måte. "hva er kunstig? Eggene?" Å gjøre narr av andre slår i grunn bare tilbake på deg selv.

 

Anonym poster: 329065cad6217d08abbff27b7ce08210

 

-mulig du oppfattet det sånn? Jeg mente det ikke barnslig, jeg mente å peke på at det ikke er noe i den prosessen som oppleves som kunstig...

 

(men nå er jeg litt barnslig, siden jeg fortsetter å svare... :) )

Endret av FinogFjong

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...